av brat » fre maj 30, 2008 23:53
Ho-ly crap!
Jag måste skriva av mig bara för att få ordning på mina tankar.
4x13-4x14
+ Älskar att vi tar vid just efter förra säsongsfinalen! Crazy-Jack är underbar!
- Kates lilla tal till Jack i början var för emotionell och för mycket korvstoppning av info, me no like.
+ Bomb på båten för Jin, Desmond och Michael! Ö-flyttning för Locke och Ben! Kate och Sayid blir fångade av the Others! Det är verkligen action!
- Överdriven och konstig fritagning av Ben, hade varit lättare att bara sniper-skjuta de psykopatiska drogade militärtyperna.
+ Ben som offrar sig för att rädda ön, jag riktigt kände med honom... kanske för första gången någonsin?
+ Sawyer som hoppade från båten! <3
- Lite märkligt och väldigt grymt att inte varna de andra på båten. Det var ju folk från ön där, och oskyldiga båtarbetare, de hade väl kunnat hoppa i en livbåt iaf.
+ Penny! Hoppas verkligen inte att vi helt tappar Desmond nu. Varför skulle alla Oceanic-människor måste åka tillbaka men inte en ensam seglare som också råkat krasha där.
+ Att äntligen få veta hur de sex kom från ön och vem de begravde. Hade faktiskt inte ens nästan gissat på Locke! ...undrar om vi får veta vad som hände de annonyma människorna i livbåten, eller om man ska anta att de dog.
Är MYCKET spänd på nästa säsong nu!
Det är mycket som är störande och otydligt (för att inte säga inkonsekvent). Men när det är så spännande och mystiskt kan jag inte bry mig!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"