Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis apr 01, 2008 16:56

AKS skrev:
HeY skrev:Preair av 4x09, so it seems...

Försöker du sprida aprilskämtet vidare? :)

Ja just det ja. Det är "den" dagen. Aja, då tar jag inte ner det då.

Första april my ass :angry:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav XY » tis apr 01, 2008 17:36

AKS skrev:
HeY skrev:Preair av 4x09, so it seems...

Försöker du sprida aprilskämtet vidare? :)

Damn. Påbörjade nedladdningen innan jag insåg mitt misstag.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav MrBurkle » lör apr 26, 2008 6:37

Episod 9 är ute
The cake is a lie
MrBurkle
Minion

Inläggav Tob » lör apr 26, 2008 11:07

MrBurkle skrev:Episod 9 är ute

Japp. Riktigt bra avsnitt. Intensivt och spännande. (spoiler 4.09) Trots att det kändes rätt givet att Alex skulle bli avrättat så var det ett vasst avtramp och man visar åter igen att Ben är en av de bästa karaktärerna i serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » lör apr 26, 2008 14:28

Tob skrev:
MrBurkle skrev:Episod 9 är ute

Japp. Riktigt bra avsnitt. Intensivt och spännande. (spoiler 4.09) Trots att det kändes rätt givet att Alex skulle bli avrättat så var det ett vasst avtramp och man visar åter igen att Ben är en av de bästa karaktärerna i serien.

Håller med om riktigt bra men jag måste ändå klaga (spoiler Lost 4.09) på actionscenen med Sawyer och allt det där. Stackars anonyma överlevare/invånare, hur många finns det ens kvar vid det här laget? Jag satt ärligt talat och skrattade. Det ska man väl ändå inte göra?

Ge Michael Emerson en Emmy eller något. Nu är det omöjligt att spekulera om något så jag sätter min tillit till Cuse och Lindelofs vision och tar det som det kommer. Bäst att det blir bra.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav MrBurkle » lör apr 26, 2008 16:54

ep9
Håller verkligen med om alla statisterna som dog likt pingviner på saturnus och sawyer som var odödlig, den delen var ganska B. Smoke-monster var häftigt, men gillar inte riktigt att det finns... det känns som att dom aldrig kommer kunna ge en bra förklaring för det

I övrigt spännande avsnitt, gillade verkligen hela Alex död... att Ben fick se hennes liv slockna direkt efter att han öppet sagt att hon inte betyder något för honom - väldigt sorgligt även i stridens hetta
The cake is a lie
MrBurkle
Minion

Inläggav gaspode » tor maj 01, 2008 1:15

Jag tyckte just att Lost var RIKTIGT bra.

Jag är ju en av skeptikerna som inte riktigt kan sluta titta, på grund av att mycket av grunderna i Lost är så lyckade.
Det senaste har det ju känts mycket positivare, att de har ett mål och att de verkligen försöker ta serien ditåt istället för att dra ut på det. Bra så.

Avsnittet då:
(spoiler 4x09) Fantastisk jäkla scen, där Ben med darrande röst försöker hävda att Alex inte betyder nåt för honom, och hur marin-snubben iskallt avrättar henne. :unlove:

Men visst håller jag med om slakten av faceless extras. Bara fånigt. "ja nu är det på riktigt! se vad mycket folk vi dödar! Men Sawyer har tur..."

Jag gillar verkligen nutidsscenerna, eller vad man skall kalla dem.
Intressant att Ben inte visste vilket år det var när han dök upp där i öknen.
Och nu skall han döda Penny...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre maj 02, 2008 20:39

Hmm, återigen kapitalt misslyckande vad gäller koncentrationsförmågan. 4.09 var helt okej i stort, men sen så försvann jag där ett tag och märkte inte ens att avsnittet startat igen med "previously on Lost". :D Men det är inte Losts fel faktiskt för det jag såg var bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör maj 03, 2008 15:21

4.10: Ett bra avsnitt tycker jag. Om inget katastrofalt sker med de sista avsnitten så kommer S4 att ganska så överlägset vara den bästa Lost-säsongen hittills. Visst, S1 började mycket starkt, men det höll ju inte i sig så länge så S4 ligger bra till här.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön maj 04, 2008 0:25

4.09 kan fan mycket väl ha varit det bästa Lost-avsnittet någonsin. På rak arm kommer jag inte på något bättre iaf.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » mån maj 05, 2008 1:30

Jag tyckte 4x10 var rätt så tråkigt, särskilt i jämförelse med förra veckans.
Bryr mig föga om Jack och Kate i varken nutid eller ö-tid längre.
Knappast så att det var särskilt spännande med operationen, varför så mycket fokus på den?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » mån maj 05, 2008 7:28

Ja, jag håller med om det med blindtarmen. Jag satt och tänkte: "Är det meningen att det ska vara spännande nu? Uppenbarligen överlevde han och mår bra nu."

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » mån maj 05, 2008 15:36

AKS skrev:Ja, jag håller med om det med blindtarmen. Jag satt och tänkte: "Är det meningen att det ska vara spännande nu? Uppenbarligen överlevde han och mår bra nu."

Jag vill bara påpeka att dom gjorde helt fel när dom kollade ifall var blindtarmen. Helt fel, det dom gjorde visade mer på peritonit än blindtarmsinflammation. HAH, Jack dör!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » mån maj 05, 2008 16:29

Tror du verkligen det? *hoppfull*

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » mån maj 05, 2008 19:40

Jag håller med. Och lägger till.
4x10
Kate och Jack är inte bara ointressanta i min värld, de väcker starka kräkkänslor. Det enda intressanta som kom från de framtidsscenerna var att man förstod Jacks motivation bättre, hur han gick från populär och framgångsrik till desperat och förfallen. Det var av allt att döma Jacks egna tvivel som Hurley förstärkte och Jacks svarssjuka mot Sawyer som gjorde det. Fortfarande är Jack som vi såg i slutet av säsong 3 långt intressantare än den Jack vi hittills fått i flashforwardsarna i säsong 3.
Hurley var för övrigt en av få ljuspunkter i avsnittet.

Håller helt med om ö-scenerna, jag väntade liksom på poängen med hela blindtarmsgrejen.

Dessutom tycker jag att Claires försvinnande var lite intetsägande. Potential finns där, men de måste gräva lite djupare i det för att det ska bli intressant.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Zaxx » fre maj 09, 2008 12:48

4x11
Omg omg... bra bra! Här händer det saker! Claire!
Kanske den bästa scenen någonsin i LOST... Hurley och Ben delar på en Snickers. :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sp1keout » tor maj 15, 2008 6:01

4.10
efter 5 min
så vi har fått se tre helt skilda fast forwards med jack.
skulle kunna tenka mig att denna utspelar sig direkt efter ön...
sen kommer babyn...
sen kommer depressionen.

det är kul hur den här serien får ens hjärna att gå igång...

10 sek senare
oj, babyn var med i bilden endo... intresting
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav MrBurkle » fre maj 16, 2008 8:19

Woo!

casting 4.12(efter att ha sett 1 minut in i avsnittet) FORBES!!! <3
The cake is a lie
MrBurkle
Minion

Inläggav RalfiParpa » fre maj 16, 2008 16:12

Fantastiskt, trots att det ibland kändes lite väl dramatiserat (men det kan man inte använda som en grund för att kritisera den här serien). Nu måste vi alltså vänta två veckor på del två och tre. Har svårt att se att Lindelof och Cuse sjabblar bort säsongsavslutningen och om den bara håller någorlunda hög klass kommer det här otvivelaktigen vara Losts bästa säsong hittills. Visste att de hade en sådan här säsong i sig; de behövde bara få göra serien på sitt sätt och lite kortare.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » fre maj 16, 2008 23:34

Dagens avsnitt var mycket bra. Intressant att se hur saker och ting kommer samman...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör maj 17, 2008 21:59

Råder definitivt ingen tvekan om att detta är Losts bästa säsong. Kanske skulle samtliga säsonger ha varit något kortare. (spoiler 4.12) Fasiken vad jag led med Jack när han fick det presenterat för sig att Claire är hans syster. Vilken börda att behöva mörka precis allt. Inte undra på att Jack går ner sig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör maj 17, 2008 22:15

Tob skrev:Råder definitivt ingen tvekan om att detta är Losts bästa säsong.

Hear, hear!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » tis maj 20, 2008 19:54

Väldigt unikt med Lost måste ju ändå vara tidshoppen... Att tala om i förväg vilka som klarar sig och ändå lyckas göra bra tv. Jag har inte haft lust att se Lost på ett tag, men idag såg jag de två senaste, och de var ju riktigt bra!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » tis maj 20, 2008 20:25

Jepp, Lost är faktiskt bra igen. Inte min favoritserie, långt ifrån, men bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis maj 20, 2008 20:30

AKS skrev:Jepp, Lost är faktiskt bra igen. Inte min favoritserie, långt ifrån, men bra.

Riktigt bra, skulle jag vilja hävda. Jag var iofs aldrig en av de största dissarna (kanske främst eftersom jag sträcksåg största delarna av S2 och S3 istället för att veckose), men det är onekligen mer underhållande nu än förmodligen någonsin tidigare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » fre maj 30, 2008 13:13

Lost s4ep13-14:
JA hörni.. det blev ju riktigt bra detta. Intressant, spännande, coolt och sådär. Jag undrar bara hur de inte han ha STÖRRE budget till att göra specialeffekter. Ön som försvann var ju helt OK, men det var ju för att de gömde den effekten med ljus. Men båten... hahaha, explotionerna var ok, men när den försvann och allt runt i vattnet... så dåligt. Samt heikopterkrashen var kass.

Storyn blev inte bara bra utan BÄTTRE än möjligt faktiskt. Jag gillar allt som hände!!! TACK för att LOST är bättre igen!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav MrBurkle » fre maj 30, 2008 16:01

Lost s4ep13-14:
yups, det var bra :)
höjdpunkter:

3. Jins "boom"
2. Hurleys blick när dom skulle kasta saker i koptern
1. Desmond och penny!! Så vackert. Lätt bästa arcen i hela serien
The cake is a lie
MrBurkle
Minion

Inläggav AKS » fre maj 30, 2008 17:49

Och ingen kommentar utanför spoilertaggar naturligtvis!! Ni vill lura mig i fördärvet för ni vet att det bara är en tidsfråga innan jag markerar den första raden i era kommentarer...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » fre maj 30, 2008 23:53

Ho-ly crap!
Jag måste skriva av mig bara för att få ordning på mina tankar.

4x13-4x14
+ Älskar att vi tar vid just efter förra säsongsfinalen! Crazy-Jack är underbar!
- Kates lilla tal till Jack i början var för emotionell och för mycket korvstoppning av info, me no like.
+ Bomb på båten för Jin, Desmond och Michael! Ö-flyttning för Locke och Ben! Kate och Sayid blir fångade av the Others! Det är verkligen action!
- Överdriven och konstig fritagning av Ben, hade varit lättare att bara sniper-skjuta de psykopatiska drogade militärtyperna.
+ Ben som offrar sig för att rädda ön, jag riktigt kände med honom... kanske för första gången någonsin?
+ Sawyer som hoppade från båten! <3
- Lite märkligt och väldigt grymt att inte varna de andra på båten. Det var ju folk från ön där, och oskyldiga båtarbetare, de hade väl kunnat hoppa i en livbåt iaf.
+ Penny! Hoppas verkligen inte att vi helt tappar Desmond nu. Varför skulle alla Oceanic-människor måste åka tillbaka men inte en ensam seglare som också råkat krasha där.
+ Att äntligen få veta hur de sex kom från ön och vem de begravde. Hade faktiskt inte ens nästan gissat på Locke! ...undrar om vi får veta vad som hände de annonyma människorna i livbåten, eller om man ska anta att de dog.

Är MYCKET spänd på nästa säsong nu!

Det är mycket som är störande och otydligt (för att inte säga inkonsekvent). Men när det är så spännande och mystiskt kan jag inte bry mig!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » lör maj 31, 2008 14:36

Jag vill se säsong 5 mer än jag vill prata om den här säsongsavslutningen. Den var milt sagt fantastisk. Det som imponerade mig mest är hur Lindelof och Cuse lyckades skapa stor dramatik trots att tittarna redan vet ungefär exakt vad som kommer hända; vem som kommer dö och vilka som kommer bli räddade.

Måste nämna en sak ingen nämnt.
(spoiler Lost 4.11, 4.12, 4.13) Jack Shepard förlorade. Man of science, man of faith och man of faith vann. Hans "hes' gone" (om Jin, till Sun) handlar lika mycket om personen han en gång var. Alla ombord båten dog, han lyckades inte rädda fler än sju personer och allt han trodde sig veta visade sig vara felaktigt. Han blånekar - "No, he didn't", som ett trotsigt barn - när Hurley påstår att Locke faktiskt flyttade ön. Så hans "We have to lie" var för mig ett av seriens viktigaste ögonblick.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film