Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » sön apr 13, 2008 16:06

4.02! :lovebunnier: :lovebunny: :extas:

Underbart!
Jag älskar att det är just Helo som ska åka med henne ut i avloppsskeppet också! Helo! :lovebunny:

Vissa scener är just sådär bra på det där sättet som bara BSG kan. Det finns många bra serier, men BSG är bäst från en helt annan vinkel. Det liksom är bäst i sidled. På ett annorlunda sätt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » ons apr 16, 2008 21:00

Säsong 3
Vilket slut :eek:
Säsong 3 var väl den som haltade fram mest utav alla - även om det aldrig var dåligt, BSG är kvalité - men slutet var verkligen :eek:
Jag har läst era kommentarer och när det gäller att Tigh är en cylon har jag en tanke. De säger ju att de sista 5 är annorlunda/speciella, jag tänkte att det kan bero på att de, till skillnad mot de övriga 7, är baserade på människor. Det vill säga att riktigt Tigh blev kidnappad och kopierad och att det är därför som Tigh har kunnat vara med i första cylonkriget, för det var riktiga Tigh - som nu är död - och detta är cylon-Tigh med riktiga Tighs minnen. Ja, det samma med de andra då. Ja vet inte, men det skulle ju kunna förklara varför Tigh varit omkring så länge.
Jag tror inte att Starbuck är #12. Dels för att jag gillar henne och vill inte att hon ska vara cylon (det skulle förstöra lite av hennes dynamik tror jag) och dels för att det skulle kännas förutsägbart om hon dog och kom tillbaka som cylon. Nej, något gjorde så att hon överlevde explosionen (om det nu var en explosion och inte "fejk") och förde henne till jorden. De kommer nog tro att hon är cylon dock - stackarn :(
Hmm, vad mer?
Jo, jag var nästan säker på att Laura skulle vara en av de fem. Hon hade ju sammankopplade drömmar med Athena och Six, det hade ju nästan varit logiskt om hon var cylon och att det var därför som hon kunde drömma "tillsammans" med de två andra cylonerna. Men jag hoppas att det inte är så. Jag gillar Laura och även här känns det som om hennes "dynamik" skulle förstöras om hon var cylon. De fyra de valde kändes mest expendable för cylonjobbet. Jag bryr mig inte så mkt om dem. Tigh är den jag gillar mest (hatar mest?) så han är väl mest synd, men jag tror att det kan bli intressant.

Razor nu! Såg halva igår men orkade inte mer, så de blir andra halvan nu :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » ons apr 16, 2008 23:38

Spekulation kring the final five: (spoiler Säsong 4) Har inte hela "nya" gänget suttit i fångenskap hos Cylonsarna? På New Paprika eller vad det nu var? De kanske inte alls är cylons, utan bara lite hjärntvättade. Vem vet, det kan komma twists!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » tor apr 17, 2008 0:23

Rombat skrev:Spekulation kring the final five: (spoiler Säsong 4) Har inte hela "nya" gänget suttit i fångenskap hos Cylonsarna? På New Paprika eller vad det nu var? De kanske inte alls är cylons, utan bara lite hjärntvättade. Vem vet, det kan komma twists!

Det var väl bara Tigh som satt i fångenskap. Men jo, jag kan se en twist komma.

New Paprika... :D
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » tor apr 17, 2008 0:34

lilith skrev:
Rombat skrev:Spekulation kring the final five: (spoiler Säsong 4) Har inte hela "nya" gänget suttit i fångenskap hos Cylonsarna? På New Paprika eller vad det nu var? De kanske inte alls är cylons, utan bara lite hjärntvättade. Vem vet, det kan komma twists!

Det var väl bara Tigh som satt i fångenskap. Men jo, jag kan se en twist komma.

Problemet med Cylons hjärntvätt är samma sak som allt annat som inkluderar Cylonerna och de fem: de får knappt inte ens tänka på dem, än mindre prata om dem. Så jag har lite svårt att se hur de ska kunna hjäntvätta någon. För att inte tala om retina-scannern som skeppet gjorde under anfallet som fick dem att dra sig tillbaka. Nej, tvisten är nog någon annanstans och jag misstänker att den mer har att göra med de öppna Cylonerna än de gömda.

Jag ekar lilith: New Paprika! :D
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tor apr 17, 2008 5:21

Allt är inte vad det ser ut att vara, ni ska få se... :P

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » tor apr 17, 2008 22:31

4x02
Good shit!
Det finns inte något alls jag stör mig på nu. Vissa av karaktärena kändes ganska osympatiska ett tag i säsong 3, men jag tycker att de har hittat tillbaka och nu tycker jag i princip om alla karktärerna igen och alla är intressanta.

Ska blir spännande att se Kara och Helo i jakt på jorden. Skönt att de lagt tillbaka fokus på cylonerna (första 7) igen. De lämnade den ett bra tag i säsong 3, vilket var synd för de är intressanta (vilket detta avsnitt mer än väl bevisade).

Sista säsongen och nu kan jag inte strecktitta längre. Hur ska jag klara mig varje vecka utan BSG varje dag!!?

4x03 kommer väl snart; imorn; på lördag?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » tor apr 17, 2008 23:30

Lördag.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » tor apr 17, 2008 23:55

Rombat: thx :)

En tanke om eventuell cylonscanner: (spoiler s4) Anders öga blev scannat och det fick cylonerna att vända tillbaka. Bör det betyda att det finns något spår ämne i t.ex deras retina och isf, varför har inte Doktorn på BSG tänkt på det? Kanske kan bara cyloner scanna cyloner, men det skapar en annan fråga, varför känner inte Athena till denna "scanner"? Den här scannern har skapat problem för mig.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre apr 18, 2008 0:01

Ingen av de sju verkade känna till den i mötena i avsnittet, allihopa verkade lika förvånade över avbrottet. Det är en hel del som de inte vet om om sina egna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » fre apr 18, 2008 0:11

HeY skrev:Rombat: thx :)

En tanke om eventuell cylonscanner: (spoiler s4) Anders öga blev scannat och det fick cylonerna att vända tillbaka. Bör det betyda att det finns något spår ämne i t.ex deras retina och isf, varför har inte Doktorn på BSG tänkt på det? Kanske kan bara cyloner scanna cyloner, men det skapar en annan fråga, varför känner inte Athena till denna "scanner"? Den här scannern har skapat problem för mig.

I senaste avsnittet pratade ju cylonsarna om att något hade hänt med raidersarna, som om något vaknat upp inom dem. Därför skulle nu deras medvetande raderas (eller typ lobotomeras). Minns inte exakt nu, måste se om avsnittet med text, men det verkade som att det raidersarna gjorde var något nytt fenomen, som Athena omöjligt kan ha kännt till.
Tror inte det har med ett spårämne att göra, utan snarare retina-identifiering (som fingeravtryck). Informationen om de fems retina finns hos raiders, men inte hos skin-cylons. Så om någon (doktorn eller en skin-cylon t ex) velat scanna retina hade det inte hjälpt dem, för de har inte informationen om hur retina ser ut på de fem. De har ju INGEN informatin om de fem, de är ju i princip "hjärntvättade" att undvika att tänka på dem.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » lör apr 19, 2008 19:15

4x03
Riktigt bra! Jag hoppas att säsong 4 kommer bli bästa säsongen så att det slutar storartat, hittils har det varit bra iaf.
Callie's out the airlock.
Jag blev väldigt förvånad när, öhm, cylonen (vad heter hon?) slog till henne. Jag undrar om det var programering - skydda identiteten - eller fri vilja, de är ju iaf inte så "goda" som de påstår.
Vad många som var med Kara på Demetrius, jag trodde att det bara skulle vara hon och Helo. Men detta kan nog göra det ännu intressantare.
Vad hände med the Six's och the Eight's? De måste ju överleva, och D'ana ska väl komma tillbaka så de måste ju överleva för jag kan inte tänka mig att de andra "onda" cylonsarna skulle vilja ha tillbaka henne nu helt plötsligt. Ha, "onda cylonsarna" - det finns verkligen inga sidor i BSG men jag menar de manliga + Boomer, jag håller på sexorna och åttorna (och D'ana, treor är de elr?) i detta inbördeskrig ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » sön apr 20, 2008 17:06

(spoiler fem minuter in i 4.03) Vilken. Jävla. Scen. Adama som läser billig pulp-deckare för Rosslyn i en enda tagning och med totalt okonventionell timing. Jävlar i mig. DÄR satt det. Skillnaden mellan varför BSG spöar så många andra scener. Attention to detail. Attention to character. Utanför HBO hittar man annars inte sånt här.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön apr 20, 2008 18:53

4.03. HERREMINJÄVLAGUD! Why am I the first to cry masterpiece!? Det där ÄGDE!

Jag har såååååå mycket tankar som skulle behöva diskuteras under spoilerblock. Så jag börjar inte ens.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön apr 20, 2008 18:56

caffeineaddict skrev:Jag har såååååå mycket tankar som skulle behöva diskuteras under spoilerblock. Så jag börjar inte ens.

Lite så jag kände. Så det blev för svårt att säga något alls.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön apr 20, 2008 19:06

Hmm, kanske ska ta och se avsnittet senare ikväll. Men först ska det bli Cyrano de Bergerac... Ska bli intressant att om jag tycker om den lika mycket som för 10-15 år sedan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön apr 20, 2008 19:36

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Jag har såååååå mycket tankar som skulle behöva diskuteras under spoilerblock. Så jag börjar inte ens.

Brutalt bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » sön apr 20, 2008 21:08

noike skrev:
adolvsson skrev:

Brutalt bra.

Jepp.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » mån apr 21, 2008 17:10

4.03: I början fattade jag inte varför alla tyckte att detta avsnitt var något speciellt. Jag var ganska ointresserad. Eller inte alldeles i början med deprimerad Caliie, men efter det och ett bra tag framåt. Sista kvarten var dock lysande! Jag blev jätteförvånad då cylonen slog till Callie. Jävla subba. Hon förtjänar att dö. Men som någon nämnde, skulle vara intressant att veta om det är hon som person som saknar samvete eller om det var en sorts dataimpuls hon inte kunde stå emot.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » mån apr 21, 2008 17:18

Jag tror inte det var nån inprogrammerad Cylon-impuls alls. De Fem har nog inte såna tänker jag mig. Men samvetslöshet och självbevarelsedrift.

Håller för övrigt med om avsnittet. hypen här gjorde att jag satt och var lite meh ett tag, sen tog det fart.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav XY » mån apr 21, 2008 21:37

4.03:
Naturligt att det ska finnas åtminstone en evil cylon bland de fyra. De kan inte undvika att dra nytta av en konfliktfaktor av det slaget. Återstår att se var de övriga står. Callytråden var bra.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav MrBurkle » sön apr 27, 2008 12:02

Ep4 ute, skrivet av Jane Espenson!

Det går rätt långsamt framåt, men jag gillade det. Lite kusligt när Ellen och Six bytte plats, dom var väldigt lika
Kul när Baltar ska få stryk, att han inte i sann martyranda egentligen vill, utan blir lyft ( vilket såg lite överdrivet ut kanske )
The cake is a lie
MrBurkle
Minion

Inläggav CheeseGuy » sön apr 27, 2008 12:56

Det kändes väldigt mycket som ett mellanavsnitt efter de tre första som var fantastiska. Men ändå riktigt bra, förstås.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav lilith » tis apr 29, 2008 2:56

4.04 Mmm, mellanavsnitt kanske. Men bra.
Mycket blod och pain/pleasure i det här avsnittet. Hmm.
Baltar: Why can't I just be a man? Do I really need to take on the gods singel-handed?! :D
Tory börjar lite scary. Och het. Hon verkar vara den enda av dem som tycks falla in i sin roll som cylon ganska bra. Det har hon nog Baltar att tacka för.
Chief has lost it! Cally, som jag aldrig gillat och som det dessutom inte känts som Chief älskat alls, fick en avrättning kan man säga. He settled. Det var väl det jag visste.
Ska Lee bli religiös? Tro på den ende guden?

Men nu måste man berätta om hur det gick för sixes, eights och thres! Vad hände i cylonkriget? Och vad händer med Demetrius (?) och Kara?
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » sön maj 11, 2008 15:44

4x06
Jättebra avsnitt!!
Det hände verkligen mycket, jag hoppas att de fortsätter med arcen nästa avsnitt för nu när det är så här spännande skulle jag inte klara av ett mellanavsnitt.

Jag undrar verkligen vem den sista cylonen är, för jag tror verkligen inte att det är Kara. Hur länge har de tänkt hålla inne på det, tills "halvsäsongsavslutningen" säkert?

Ligger treorna alltså i det baseship som de har nu, eller måste de hitta de andra cylonerna och få tillbaka dem?

Det känns väldigt långt kvar till nästa lördag :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » mån maj 12, 2008 0:01

4.06
Ja! Det var bra! Spännande och dramatiskt och...
massa mytiskt med hybridens profetia (som nu bekräftade hybrid-profetian i Razor) och Lauras religiösa diskussion.
Många scener jag gillade mycket.
Athena som förklarar för övriga Eights att de måste välja sida och vara lojala, inte vända kappan så fort vinden vänder och det blir lite motgångar, annars kommer de aldrig att åstadkomma någonting.
En Six avrättar en annan Six. Kärleksfullt (vad annars?). Synd att den karaktären dog, som Six mördade, jag gillar skådespelerskan. Hon har nåt speciellt och jag hade gärna sett hennes karaktär mer utvecklad.
Anders lägger nästan handen i gegg-kontrollen i Basestaren. Gillade verkligen honom i det här avsnittet. Börjar han acceptera sitt "jag" som cylon nu? Som Tory gjort.

Fast jag fattar inte varför Demetrius inte kunde hoppat tillbaka till flottan genast efter att Kara åkt till Basestaren, lämnat Gaeta till sickbay, och sen hoppat tillbaka igen till samma koordinater.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav XY » mån maj 12, 2008 2:04

4.06, fantastiskt bra avsnitt, ett av seriens bästa. Många starka scener.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav lilith » sön maj 18, 2008 23:11

4.07 Och det bara fortsätter att vara spännande och jättebra! :lovebunnier:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav XY » sön maj 18, 2008 23:13

lilith skrev:4.07 Och det bara fortsätter att vara spännande och jättebra! :lovebunnier:

Yes! Riktigt bra avsnitt det också.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » sön maj 18, 2008 23:49

XY skrev:
lilith skrev:4.07 Och det bara fortsätter att vara spännande och jättebra! :lovebunnier:

Yes! Riktigt bra avsnitt det också.

Hoppas att det fortsätter likadant! Som jag sade förra veckan kommer ett mellanavsnitt vara tortyr i denna spänning :eek:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film