Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » mån mar 17, 2008 23:36

AKS skrev:American Idol: Jag vill att Amanda ska åka. Tycker hon bara skriker och skränar. Fattar noll av henne. Men KKKristy (som jag sett att hon kallas nånstans eftersom hon poserat med en sydstatsflagga) får gärna åka när som helst också.

Håller med 100%
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor mar 20, 2008 20:52

Top Chef 4.02 Jag är inte helt säker på att jag håller med vem som åkte ut, där hade någon åtminstone provsmakat innan de delade ut. Bajsbollarna däremot, hur kan du ge någon mat när du inte vet hur det smakar alls?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor mar 20, 2008 21:05

Håller med, noike. Var säker på att svampmänniskan skulle åka.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor mar 27, 2008 22:01

Top Chef 4.03

Har inget direkt att anmärka på vem som åkte ut. De hade några katastrofala fel att anmärka på, även om hon som gjorde pastasalladen hade mer karaktärsfel än han som fick gå. Inte ge sitt bästa för att hon inte fick välja? Bitch please, är det lekis?

Däremot stör jag mig mer och mer på svampmänniskan. Andra gången hon ställer sig och säger att "vi hade ingen ledare, utan det var en grupprestation". Vilken jävla idiotisk inställning. Klart som fan att man behöver någon som kan göra beslut och ha sista ordet när man arbetar i ett kök. Det behövs någon som kan säga "nej, vi skippar det" om tiden blir för knapp och som ser till att folk gör det de ska. Och det ska inte vara en person som har immunitet. Common fucking sense. Vilket blir ännu värre av att hon bossar omkring folk själv, men alltid vill ha gruppen som skydd. Grow a pair!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor mar 27, 2008 22:04

Ah, glömde att jag tänkt kommentera detta avsnitt! Jag blev för distraherad av min Mobb Deep-lista. :)

Top Chef 4.03: Bra avsnitt som vanligt. Håller med om svampmänniskan. Ett misslyckande till and bitch gots to leave. (Sorry, lyssnar mycket på Mobb Deep nu.) Men det som irriterade mig mest var det förlorande laget som var sådana dåliga förlorare. "Vi smakade allas mat!", men lilla pojken, smakade ni det andra lagets mat? Det kanske ni inte hade tid med då ni lekte? Hur de ens kunde tro att de var så överlägsna övergår mitt förstånd.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor mar 27, 2008 22:11

AKS skrev:Top Chef 4.03: Hur de ens kunde tro att de var så överlägsna övergår mitt förstånd.

Det kan jag hålla med om. Tagga ner egona lite mer nästa gång, för de var kolossala. Det märktes redan under gruppbildningen när någon av dem, Spike?, kallade de andra mediokra för att de drogs till han med leksakerna. Visst han hade immunitet, men samtidigt verkar han vara en av de som är villig att hjälpa andra. Sådana är faktiskt bra att ha i grupper. För det kan inte alls ha varit svartsjuka för att han inte vann quickfire:n, nejdå.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor apr 03, 2008 19:55

Top chef 4.04

"If you don't know who he is, you should just leave the kitchen" börjar bli liiiiiiiiiiiiiiiiiite uttjatat.
Resten, inte så förvånande.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor apr 03, 2008 19:58

Haha, har de sagt det förut? Om hon följt det med att fråga den som började kallsvettas mest vad "kändis"kocken hette så hade det varit GULD dock. :)

Dåliga äckelförlorare även denna vecka. Den där... den ena av paret. "That doesn't taste good," Men smakade du det? :rolleyes:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor apr 03, 2008 20:08

AKS skrev:Haha, har de sagt det förut? Dåliga äckelförlorare även denna vecka. Den där... den ena av paret. "That doesn't taste good," Men smakade du det? :rolleyes:

Jag tror de har sagt det i början av varje quickfire den här säsongen. Någon gång under förra säsongen också, men inte lika ofta.

Ja, herre gud. Bara för att en blandning är udda behöver det inte vara dåligt, och om alla som smakade älskade det... Sadisten i mig njöt lite av att hon var så oerhört nära att börja gråta när hon stod där efter hackandet i väntrummet. Har man kommit så här långt så borde man tro på vad man kan göra och skita i andra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons apr 09, 2008 19:30

Klar med säsong ett av This American Life nu. 6 avsnitt som jag verkligen borde sett snabbare. Säsong två börjar i maj!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » ons apr 09, 2008 22:27

tänkte bara meddela att jag lagt av med American Idol nu, fyfan vilken dålig säsong!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav AKS » ons apr 09, 2008 22:30

Ja, jag håller med. Men ett fyrtiominutersavsnitt tar numera cirka 20 minuter för mig att se eftersom jag hoppar över det mesta så jag ska nog lyckas ta mig igenom den. Tror jag.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor apr 10, 2008 19:44

Top Chef 4.05

Med tanke på att Zoe varit i botten varje gång är det inte förvånande att hon fick gå. Men att inte har tvättat bort allt som inte ska vara där på fisken... Det känns som ett mycket värre problem än att de inte kryddat svampen tillräckligt.

"She made bacon and she gets a trip to Italy? You're fucking kidding me?! I'm bitter." Well, rent logiskt så kunde han ju inte vinna för att ha skurit chili och himlat med ögonen. Dessutom handlar det om att göra det bra, inte att göra något komplicerat för sakens skull.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor apr 24, 2008 19:10

Top Chef 4.07 Alltså inkonsekvensen... Den stör mig.

Jag har inga problem med att de som gjorde den "sämsta" maträtten åker ut, men tidigare har några klarat sig på att hållit sig till ämnet och någon annan inte har gjort det. Här var det tvärt om. Det... stör.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre maj 02, 2008 21:25

Nån som hittat senaste ANTM? Jag lyckas inte... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » fre maj 02, 2008 21:27

Åh, jag har inte sett förra veckans heller. Yay, det kan jag göra när jag kommer tillbaka till Sthlm!

edit: ANTM alltså
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tob » lör maj 10, 2008 13:00

(spoiler Survivor 16.13) OMFG....Eric har nog tagit begreppet dumsnäll till helt nya nivåer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör maj 10, 2008 13:24

Detta är tack vare de senaste tre-fyra avsnitten den bästa Survivor-säsong jag sett hittills. Åh, the jaw drops! Alla dumma pojkar. De är så lättlurade i denna säsong. Den som jag hoppas vinner nu är Cirie. Det är hon som kommit på de bra sakerna och sen kommit på hur det ska kunna genomföras. "I tribal så måste ni skälla på Erik medan jag och Nat inte säger nåt." Hon är smart! :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör maj 10, 2008 21:22

Ja Survivor jag varit helt brilliant den här säsongen, speciellt som sagt dom senaste avsnitten. Helt otroligt hur underhållande det är.

16x13: Det var så hemskt och jobbigt! Men samtidigt fantastiskt bra. Jag skrev åt honom, "Eric nooooooooooo!" Åh Gud hur allting kan falla på plats så väl för att det ska hända saker och bli spännande.

Utan tvekan är det det bästa på tv. Inget annat är mer underhållande och spännande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » lör maj 10, 2008 21:27

Japp. Håller med, Survivor säsong 16 är nog en av de bättre omgångarna. Tråkigt att fler inte ser.

(spoiler survivor 6.13) Jag kan förstå psykologin bakom hans agerande. Men är man med i något sådant här och i synnerhet om man titulerar sig som survivor fan så får man se till att städa undan eventuella hjärnspöken.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » mån maj 12, 2008 22:20

Jag håller med amerikanarna. Definitivt en av de bättre Survivor säsongerna. Och nästa säsong kommer sändas i HD. Yay.

(spoiler survivor säsong 16) Parvati var en värdig vinnare, hade nog helst sett att Cirie vann, tror hon var hjärnan bakom mycket. Indirekt eller direkt. Hade kanske hellre sett att Amanda vann mot Parvati, men då av den anledningen att jag troligen skulle tycka bra mycket bättre om Amanda än Parvati.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis jun 17, 2008 1:50

Well, har totalt glömt att skriva om SYTYCD här. I alla fall så tror jag att denna säsong kommer att bli jättebra. I topp 20 var det inget par som var direkt dåligt, men rätt personer åkte nog ut i slutändan.

Favoritdans förra veckan:
http://www.youtube.com/watch?v=skhvORZCH3U
(0:52-1:00 är så snyggt!)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tis jun 17, 2008 10:51

Sista avsnittet av The Choire s2 ikväll och jag jobbar...internet nästa anhalt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » tor jun 19, 2008 21:15

Åh, jag har för första gången börjat titta på Hell's Kitchen nu. Och det är så bra, jag kan inte sluta. :D
Hittade bara de sju första avsnitten av UK-versionen, så nu när jag sett dem har jag övergått till US och är tre avsnitt in i första säsongen.

Jean-Philippe! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » tor jun 19, 2008 23:34

Glorificus skrev:Åh, jag har för första gången börjat titta på Hell's Kitchen nu. Och det är så bra, jag kan inte sluta. :D
Hittade bara de sju första avsnitten av UK-versionen, så nu när jag sett dem har jag övergått till US och är tre avsnitt in i första säsongen.

Jean-Philippe! :lovebunny:

Ja. Hells Kitchen är roligt. Även om det successivt har haltat allt mer då Ramsays jargong känns liten väl given.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jun 23, 2008 17:46

(spoiler säsong 1) Galet att Crazy Psycho Michael vann alltihop. Haha, i varje avsnitt väntade jag bara på att han skulle avslöjas som psykopat. Utöver att han var duktig i köket så var han ju så utstuderat manipulativ hela tiden.

(spoiler säsong 2) Jag hoppades på Virginia i finalen, hade börjat reta mig mer och mer på Heather. Men hon var ändå en bra vinnare.

Har börjat med s3, men måste vänta några dagar med att ta ned fler avsnitt p.g.a min jobbiga internetleverantör med sina begränsade datapotter. 1 september byter jag till någon annan leverantör, är less på det här nu.

Hur som helst fortsätter jag att gilla Hell's Kitchen riktigt mycket. Det är en intressant skildring av hur människor formas till att bli bättre på något de har en stark passion för. Gordon är en intressant person, gillar honom också. Och Jean-Philippe! :D Varje klipp med honom är guld. Synd bara att han inte lyfts fram lika mycket som i UK-versionen.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav brat » mån jun 23, 2008 19:53

Glorificus skrev:Har börjat med s3, men måste vänta några dagar med att ta ned fler avsnitt p.g.a min jobbiga internetleverantör med sina begränsade datapotter. 1 september byter jag till någon annan leverantör, är less på det här nu.

Teckna inget med jättelång bindingstid bara, du kanske får mer och bättre alternativ när de öppnar LAN-nätet i ditt hus, det borde väl vara i höst någon gång.
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån jun 23, 2008 20:56

brat skrev:
Glorificus skrev:Har börjat med s3, men måste vänta några dagar med att ta ned fler avsnitt p.g.a min jobbiga internetleverantör med sina begränsade datapotter. 1 september byter jag till någon annan leverantör, är less på det här nu.

Teckna inget med jättelång bindingstid bara, du kanske får mer och bättre alternativ när de öppnar LAN-nätet i ditt hus, det borde väl vara i höst någon gång.

Jupps, det är då det händer. Alla Kommunicera-kunder har blivit automatiskt uppsagda fr.o.m 1 sep eftersom det då blir öppet nät. Men jag funderar lite på att välja trådlöst bredband till att börja med... det beror på hur nedladdningsvänligt det är. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » mån jun 23, 2008 21:00

Glorificus skrev:Men jag funderar lite på att välja trådlöst bredband till att börja med... det beror på hur nedladdningsvänligt det är.

Inte så nerladdningsvänligt faktiskt. Det är gjort för att surfa runt och så bara. Fem gig nerladdning per månad snabbt eller så och sedan blir det dödligt slött om det överskrids.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Catfight » tis jul 08, 2008 23:55

såg precis första avsnittet av So you think you can dance s.4!

Är så glad att det amerikanska har börjat igen... här ska kollas på dans! :D

(antagligen har alla här redan sett det eftersom ni laddar ner tvserier... jag är mer traditionell och ser på tvapparaten)

So you think you can dance :extas:
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film