Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » tor mar 13, 2008 7:00

Spoiler 2.10:
Tyckte det var lite kusligt det här, men väntar fortfarande på ett riktigt arcavsnitt. S2 håller så mycket mer kvalité än första säsongen.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tam » tor mar 13, 2008 12:14

Gillade 2.10 väldigt mycket. "Folk från gammal film kommer till liv" kändes som ett upplägg för ett typiskt halvdåligt avsnitt, men icke! Det var snyggt, poetiskt, skitspännande, mycket Jack o Ianto (de är så fina!), inte mycket Gwen, lysande musik.

"Make her cry. I want to drink her tears." Stilig replik.

Säsong 2 får en kanin :lovebunny:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » tor mar 13, 2008 23:28

Tam skrev:Gillade 2.10 väldigt mycket. "Folk från gammal film kommer till liv" kändes som ett upplägg för ett typiskt halvdåligt avsnitt, men icke! Det var snyggt, poetiskt, skitspännande, mycket Jack o Ianto (de är så fina!), [bla bla bla] lysande musik.

Medhåll, plus:
Tyckte om slutet, det var så fint, ungen kom till liv i Jacks armar och han log så härligt, och vad förvånad han ska bli när han frågar efter mamma och pappa och sitt syskon.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » fre mar 14, 2008 0:56

adolvsson skrev:
Tam skrev:Gillade 2.10 väldigt mycket. "Folk från gammal film kommer till liv" kändes som ett upplägg för ett typiskt halvdåligt avsnitt, men icke! Det var snyggt, poetiskt, skitspännande, mycket Jack o Ianto (de är så fina!), [bla bla bla] lysande musik.

Medhåll, plus:
Tyckte om slutet, det var så fint, ungen kom till liv i Jacks armar och han log så härligt, och vad förvånad han ska bli när han frågar efter mamma och pappa och sitt syskon.

Gissa vem som grät? Det är ju det jag säger...Lilla huset på prärien!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tam » lör mar 22, 2008 19:45

2.12 finns ute redan :eek: . Två avsnitt en vecka!

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tam » lör mar 22, 2008 21:49

2.12 var bra, bättre än 2.11.

Spike var med!!! 2.13 ska bli spännande.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav lilith » lör mar 22, 2008 23:14

2.12 :chock: :lovebunnier: :drool:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav sfinx » sön mar 23, 2008 6:01

lilith skrev:2.12 :chock: :lovebunnier: :drool:

2.12
Bara att hålla med. En till bara. :lovebunny:
och en :eek: Toshiko.

Nästa vecka är om två veckor, det sa hon efteråt trailern för nästa. Ondsint, eller för att det ska matcha någon annan serie som kommer den femte april? ;)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » sön mar 23, 2008 11:35

2.04 TOSHIKO: If we understand how it works, we could feed the world!
IANTO: We could release a single.

:D Jo, s2 ÄR bättre än s1. Fortfarande rätt fånigt emellanåt, men... bättre.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tam » sön mar 23, 2008 13:55

sfinx skrev:Nästa vecka är om två veckor, det sa hon efteråt trailern för nästa. Ondsint, eller för att det ska matcha någon annan serie som kommer den femte april? ;)

Vad fan är det för evul jävla fasoner!?

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » mån mar 24, 2008 17:51

2.09: Jag är nog med adolvsson då det gäller detta avsnitt. Silly (minst sagt), men underhållande.

Alltså, jag köper inte den här Jack/Gwen-grejen. Har aldrig gjort det. hela den grejen känns påtvingad och påklistrad så jag hoppas verkligen att alla deras blickar och hintar om att de tycker om varandra "på det viset" är slut nu.

En massa fluff detta avsnitt, men då det är underhållande fluff så har jag inget emot det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis mar 25, 2008 0:53

Så, tack vare lite cheerleading ( :lovebunny: ) har jag nu jobbat mig fram till 2.12. Lite tankar:

Jo, visst har serien blivit fan så mycket bättre sen s1. Det är fortfarande en del grejer som känns klumpigt; Barrowman är en rätt träig skådis, lite väl många handlingar och scener som känns som raka stölder från andra serier/filmer (inklusive bloopern "I have no breath" från Buffy!), en hel del dialog som känns amatörmässig... och hur mycket jag än gillar Addams family var det INTE en bra idé att stoppa in The Thing i vad som skulle vara en dramatisk, känslosam actionscen.

Men samtidigt har karaktärerna blivit rejält mycket mer intressanta (inte minst då att Rhys, Ianto, Owen och Toshiko blivit mer än bara kulisser - ffa Ianto har ju gått från klarhet till klarhet hela säsongen, och han och Jack är ju bara för söta). 2.05 (klart bästa avsnittet hittills) och 2.12 gjorde mycket för det, även om ramstoryn på 2.12 känns rätt "höh?" så är de enskilda flashbackarna, speciellt Toshs, rikktigt bra. Arcen är lite väl undangömd kanske, dyker mest upp i början och slutet, men det är ju ett problem moderserien har också, så... och Captain John är ju för härlig. Gillade Marthas gästspel också, men så gillar jag ju Martha punkt. Och så börjar de så smått hitta balansen mellan drama och humor - inte alltid, men oftare.

Det är fortfarande sällan Torchwood gör något som inte andra historier har gjort bättre, men det börjar hitta rätt och det verkar som om vi kan få en riktigt bra säsongsfinal. Go go go.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tis mar 25, 2008 14:13

Tror inte någon annan har postat detta: Lite oroande rykten om Torchwoods framtid (SPOILERS). En del spekulationer om framtida personalbyten, och så detta:
(spoiler Inga detaljer men snack om formatet) Up until now the series has been aimed at a more grown up audience, and has been sold as a Science Fiction series for adults. This has allowed it plenty of latitude with regards to sexual innuendos and humour. Some of the humour may stay, but it will be dumbed down somewhat so as not to alienate the younger audience members.

The above changes to Torchwoods format are so it can be shown in the Saturday evening slot that is usually occupied by Doctor Who. Producers at the BBC are looking to Torchwood to act as a buffer between seasons of Doctor Who.

Vet inte hur tillförlitlig källan är, men det låter ju... ointelligent.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » tis mar 25, 2008 14:32

Om detta Doctor Who-rykte var sant skulle jag dö (av glädje) för nån gång måste ju tennant sluta:

Tipped to take over from Tennant is Full Monty Actor Robert Carlyle though. One insider at the BBC claims that negotiations are currently underway with the actor.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis mar 25, 2008 14:34

Jag säger fortfarande att elfte doktorn borde vara vikt för Dylan Moran. Men det där låter ju inte dumt heller.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » tis mar 25, 2008 14:54

A bear skrev:Tror inte någon annan har postat detta: Lite oroande rykten om Torchwoods framtid (SPOILERS). En del spekulationer om framtida personalbyten, och så detta:

Formatförändringen låter tokdumt och jag hoppas vid alla gudar det inte stämmer. Personalbyten, bortsett från Martha Jones som fast vilket jag stödjer, känns lite trist men knappast oväntat. Det är ju en brittisk serie, trots allt. Jag märker att Ianto inte nämns i artikeln, hoppas det betyder att åtminstone han är kvar (om nu allt annat stämmer).

Angående DW-rykten känns det också lite trist men logiskt, även om jag fortfarande tycker det vore mest troligt om Tennant inte lämnar förrän tidigast efter en helsäsong till. Om han nu bra ska vara kvar över specialarna, hade han lika gärna kunnat lämna serien halvvägs in i 2009 år säsong. Och jag älskar Carlyle, fantastiskt man, fast frågan är om jag vill se honom som doktorn. Helst inte, nej.

Värt att tillägga, trots allt, är att med tanke på nivån av rykten som alltid florerar kring whoverse, är saltnypan som vanligt ordentligt tilltagen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » tis mar 25, 2008 15:36

A bear skrev:Tror inte någon annan har postat detta: Lite oroande rykten om Torchwoods framtid (SPOILERS). En del spekulationer om framtida personalbyten, och så detta:
(spoiler Inga detaljer men snack om formatet) Up until now the series has been aimed at a more grown up audience, and has been sold as a Science Fiction series for adults. This has allowed it plenty of latitude with regards to sexual innuendos and humour. Some of the humour may stay, but it will be dumbed down somewhat so as not to alienate the younger audience members.

The above changes to Torchwoods format are so it can be shown in the Saturday evening slot that is usually occupied by Doctor Who. Producers at the BBC are looking to Torchwood to act as a buffer between seasons of Doctor Who.

Vet inte hur tillförlitlig källan är, men det låter ju... ointelligent.

För att inte säga korkat."will be dumbed down somewhat". Suck, nej det behövs verkligen inte. Jag gillar det så bra som det är. Mer sex innuendos, tack.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav sfinx » tis mar 25, 2008 15:40

Rykten Torchwood/DW:
Det där gjorde lite ont att läsa och verkar inte fullt så intelligent som sagt. Varför bygga upp en serie för att fånga en målgrupp och sedan släppa allt när serien börjar slå igenom hos allmänheten? Att plocka bort de stora huvudpersonerna(jag vet att de har egna skådespelarliv)i just Torchwood, som är lite bräcklig, är som i andra säsongen ta bort Buffy och Willow från Buffy. De kommer att tappa tittare.
Jag hoppas inte de försöker göra den mer USA vänlig och mindre "stötande", eller motsatsen, mer hetero och mer naket. Nejtack. :eek:
Jag gillar Carlyle, men tänker inte ens försöka acceptera tanken förrän allt är helt bekräftat.

Salt! Salt! Salt!

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » sön mar 30, 2008 17:15

2.11: Detta avsnitt tyckte jag var jättebra. Bättre än 2.10 som jag tyckte var ganska så tråkigt, men snyggt.

Ett väldigt deprimerande avsnitt dock, men på ett bra sätt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön mar 30, 2008 21:51

2.12: Riktigt bra avsnitt.

Owen hade den intressantaste bakgrunden. Ianto var jag inte så intresserad av. Toshiko = okej, men hon är ganska tråkig som karaktär tyvärr.

James Marsters! Kul att han kom tillbaka och som sagts: säsongsfinalen lär nog bli riktigt bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » fre apr 04, 2008 14:06

Fanvid till OMWF-I'll Never Tell. Inte briljant, men kul. Spoilers s2.
(spoiler Doctor Who 3.13) Det borde dock givetvis varit Face of Boe på "Will I look good when I've gotten old."

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » lör apr 05, 2008 11:32

2.13: Tosh bryr jag mig inte ett dugg om, men om det verkligen är så att Owen försvinner från serien så kommer jag inte att se fram emot nästa säsong så mycket. Den bästa skådespelaren försvinner? Himla trist.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör apr 05, 2008 15:37

Jag hoppas det i värsta fall är en temporär Owenlöshet. För vi fick inte se att det var en lång utdragen död, då är jag skeptisk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav madskellig » lör apr 05, 2008 23:32

Bra säsongsfinal Men jag håller med AKS, väldigt trist om Owen försvinner. Jag har gillat Tosh denna säsong, men någon måste ju dö annars känns det bara som att inget står på spel hela tiden. Det största problemet jag hade med avsnittet var att John Barrowman, så mycket som jag gillar honom, aldrig lyckas övertyga mig under dramatiska scener vilket alltid gör sådana här avsnitt lite sämre för mig, sorgligt nog.

S2 har varit mycket bättre än S1, men det är fortfarande en väldigt ojämn serie.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav A bear » mån apr 07, 2008 9:36

2.13 Enormt sorgligt avsnitt när man ser det. Jag gillar både Owen och Toshs dödsscener skarpt - så skönt att se en hjälte vars första reaktion när han får veta att det är slut med honom inte är att vara ädel och självuppoffrande utan får panik och blir förbannad. Tills Tosh lugnar ner honom och aldrig berättar att hon själv är... bwwaaaaaaah. Okej, det var kanske lite väl mycket "någon måste dö, och det kan inte vara Jack eller Gwen, så... krona eller klave?" men men, det köper jag.

Och stackars Jack, vad ska han göra med drömmen som sprack osv. (Hur gammal är han nu egentligen? Det är inte många som får åldras 1980 år på ett avsnitt...) Och så Captain John som visar sig vara ett offer till (även om man väl inte får glömma att han gladeligen var beredd att mörda hela gänget, inklusive Jack, i 2.01). Och så Gwen som får inte bara ett utan två bryt.

Å andra sidan är gnabbandet mellan Rhys och Andy faktiskt rätt underhållande.

Torchwood har fortfarande problem, men det här var en riktigt bra säsongsavslutning. Bring on en s3 som bygger på detta nu.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav ylva » mån apr 07, 2008 10:31

2.13 Jag tycker det var ett helt fantastiskt avsnitt. Hemskt, men jättebra. Owens död var inte helt förvånande, han kunde juh inte gå omkring 'död' för alltid. Men Tosh blev jag rätt så förvånad över. Det är så mäktigt när Owen börjar skrika och Tosh lugnar ner honom med "because you're breaking my heart" Det gör ont i mitt hjärta med. :P
När de står där i slutet, usch, det är juh bara tre stycken kvar. Jag undrar hur det här skall gå. De måste ha en doctor och en nörd, men kommer man kunna känna lika mycket för nya karaktärer? Åh vad jag längtar till nästa säsong.
- Sometimes people are layered like that. There’s something totally different underneath than what’s on the surface.
- And sometimes there’s a third, even deeper level and that one is just like the top surface one. Like with pie.

http://www.vitatornet.se Textbaserat rollspel baserat på böckerna Sagan om drakens återkomst, av Robert Jordan.
Användarvisningsbild
ylva
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis apr 22, 2008 9:58

Jag har inte letat upp någon annan källa efter den här (ryktes)kolumnen, men det ser ut som om Doctor Who inte är den enda brittiska RTD-basade serien som kortas ner för sin nästa säsong:
When “Torchwood” returns for a new series, it will only be one story, five episodes long. And probably on BBC1.

Ingen idé att klicka på länken för mer information, dock, för det där var allt som stod.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » tis apr 22, 2008 10:17

Tycker att rykterna om Torcwood bara blir konstigare och konstigare. Hoppas att det tyder på motsatsen: något vettigt. :rolleyes:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » tis apr 22, 2008 10:21

Precis. Någonstans sitter någon på BBC och fnissar över all desinformation han sprider ut medan de jobbar på en riktigt tajt, välskriven, och väldigt (ahem) "vuxen" 13-avsnittssäsong.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » tis apr 22, 2008 15:43

Jag tycker att tio avsnitt skulle vara lagom för Torchwood. Satt och tänkte på det då jag såg S2. men iofs garanterar väl det egentligen inte en tajtare säsong storymässigt, det beror ju på vilka idéer de får.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film