Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör dec 15, 2007 14:08

Jag har också hört att säsong 8 är den sista men även rykten om att 7 kan vara det. Det var därför jag skrev "om säsong 7 är den sista". Jag ser gärna en säsong till dock, men mer än 8 tror jag inte ens att jag vill ha, hur mycket jag än tycker om serien.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 16:30

Ausiello svarar på frågor om Smallville. Den första frågan castspoilar bara, så är de inte rädd för det så kan du läsa.

Question: Now that we know that Smallville's coming back next season, when will we find out which cast members will be returning? — Kirsten

Ausiello: You'll find out right this second (Warning: This spoiler will dramatically and suddenly accelerate, climb, stop and dive. It is not recommended for Smallville fans who are expectant mothers or those with a history of neck or back conditions or heart trouble) OK, here we go: Everyone is expected to return for Season 8 except — wait for it, wait for it — Michael Rosenbaum and Kristen Kreuk. I'll give you a second to catch your breath. [Beat] Sources close to the show tell me that both actors have informed producers that they don't intend to return as series regulars next season. However, they are open to doing limited engagements, and those details are being worked out as we speak. Thanks for riding!

Den här andra frågan önskar jag att jag inte läst svaret på. Stoooor spoiler om nästa avsnittet. Seriously. Stooooor!

Question: I was wondering if you could let loose some juicy Smallville gossip about some future episodes. — David

Ausiello: Find a calendar and draw a circle around April 17. That's the day the show's first post-strike episode airs. It's also the day a long-running character — a series regular — takes his last breath. As in dies. For real. No cloning crap this time around.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » ons mar 05, 2008 18:35

Hoppsan. Jag läste naturligtvis den andra spoilern också. Om man tänker till lite finns det ju inte så många de kan välja på... :(

Den första spoilern om casting, tycker jag känns som om det gör serien bättre.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav sp1keout » ons mar 05, 2008 18:42

De trodde säsong 6 skulle bli den sista också. Eller nej, var det säsong 5? Man har följt den serien så himla länge så man vet inte vad som är ut och in.

Kan någon säga vad ni tycker om den nya säsongen?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Garim » ons mar 05, 2008 19:32

Jag tycker de senaste avsnitten varit helt ok. Och, ja, jag följer Smallville fortfarande...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 19:32

Garim: Nej de har ju inte så många. Jag skulle gissa på Lana, eftersom han nämnde det med kloningen.
Jag håller med om det kan göra säsong 8 bättre. Mer fokus på Lois och Chloe känns... som en dröm!
Dokc tycker jag att Lana har blivigt ganska bra, Lex suger dock.

sp1keout: Jag tycker att den nya säsongen är i ganska bra standard nivå. Jag gillade nog säsong 6 mer, men den är absolut inte nere i säsong 5 nivå. Dock är det något som känns ur balans men jag har inte kunnat sätta fingret på vad det är. Det kanske är dags att göra något drastiskt, vilket säsong 8 verkar bli. Sedan verkade det som om post-strike avsnitten kommer vara riktigt intressanta baserat på den dära spoilern.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » ons mar 05, 2008 19:33

HeY: Jag gissar faktiskt på Chloe :( För att Kristen pratar ju om att vara en reccurring character i S8... Men det skulle suga hårt om de dödade Chloe.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 19:40

Garim: Gaah, man får inte döda Chloe. De kan döda Jimmy, han är ju knappt med ändå!

Varför skulle de förresten låta Chloe överleva slutet av s6 för att dö nu? Hon har ju inte direkt gjort ngt vettigt i år.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons mar 05, 2008 20:58

Ang. den stora spoilern: Eftersom det står "his" last breath så har jag hela tiden trott att det gäller Lionel Luthor.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » ons mar 05, 2008 21:27

Jag hoppas du har rätt AKS.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » ons mar 05, 2008 21:29

Jag är 75% säker på att jag har rätt. Det känns rätt i alla fall. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons mar 05, 2008 21:31

Haha, hur kunde jag missa något sånt :rolleyes:

Jag hoppas dock på Jimmy. Jag har alltid gillat Lionel.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » tis mar 11, 2008 20:08

AKS skrev:Jag är 75% säker på att jag har rätt. Det känns rätt i alla fall. :)

Från kryptonsite, ang vilka som kan vara med i S8.
Erica Durance (Lois), Aaron Ashmore (Jimmy), Laura Vandervoort (Kara), and John Glover (Lionel) are all contracted for Season 8.

AKS: Fortfarande 75% säker AKS?
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » tis mar 11, 2008 20:13

Ja. Varför inte? 75% är 75%.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Tro det eller ej men jag är lite uttråkad

Inläggav noike » tis mar 11, 2008 20:19

AKS skrev:Ja. Varför inte? 75% är 75%.

Utom ibland då 75% är närmare 53% men då får man å andra sidan en hämt-thai med nudlar och kyckling till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis mar 11, 2008 20:24

Låter som en win-win-situation eftersom det fortfarande är över 50%.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » tis mar 11, 2008 21:06

Hmm, läge för att slå vad, men jag brukar ju inte hålla på med sånt. Så, jag säger väl igen att jag hoppas du har rätt AKS :)
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav The Ankh » tis mar 25, 2008 23:07

208Första Smallville-tårna. Faan vad sorgligt :( Blev jätteglad när jag laddat hela säsong 2 och såg att det kom ett avsnitt som hette Ryan. Trodde faktiskt att det slulle betyda att han skulle få komma o bli Clarks lillebror. SNyft!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » fre mar 28, 2008 22:08

7x15
Me like. Me like a lot.
Sorgligt slut :(

Lionel var riktigt bra i detta. Han desperation riktigt lyste igenom, bra agerat av John Glover. Jag förstår i avsnitt som detta varför jag alltid har gillar Glover.

Veritas, vad är detta egentligen? Någon grej som gör att man kan kontrollera Clark? Ja, spännande är det iaf!

Jag fattar inte, skulle inte Braniac "bota" Lana ifall Kara följde med?

Vem var det som sade att det finns en anledning till varför Smallville hade så många pre-strike manus färdiga - kvantitet före kvalitet? Ja, vem det nu var så tycker jag att den personen inte kan ha haft mer fel. De senaste avsnitten - alla efter uppehållet - har varit riktigt jävla bra. Smallville är på topp nu!

:extas:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » tis apr 01, 2008 21:46

Ho ho ho säsong 3-Clark. Sicken kille. Sicket hår!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Rombat » ons apr 02, 2008 20:10

Jag har äntligen börjat titta ifatt igen. Jag slutade för att det kändes som en svacka, men i sann Smallville-anda så kommer ett avsnitt som är så där jävla überbra att man måste fortsätta. 7.11 menar jag då. Mmmmmm... Okej, det och att Han-Den-Där-Snygga-Jävlen-Med-Kindbenen är tillbaka. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » ons apr 02, 2008 20:41

Jaaa! Vad skönt att du börjat titta igen. 7x11 var skitbra och jag tycker att alla avsnitt där efter har varit jättebra också. Hoppas att fler kommenterar, det har varit tyst här :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » ons apr 02, 2008 22:50

Jo, det känns som det börjar komma igång igen nu. Nu är jag ifatt igen iaf. :) Får hoppas de inte gör som de brukar och lägger in de döföddaste jävla skitavsnitt som kan producers mitt i bland all denna excess av awsomeness.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » ons apr 02, 2008 23:25

Ja det är ju just det som är jobbigt med Smallville, man vet aldrig vad man ska förvänta sig. Men baserat på promon för nästa avsnitt så verkar det inte som om de har tänkt lugna ner tempot än iaf :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » tor apr 03, 2008 10:58

Showrunners Gough and Millar Exit The CW’s SMALLVILLE!!

Wow... Spännande att se vilka som tar över och hur det kommer att påverka serien.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » tor apr 03, 2008 18:30

Hmmm... känns nästan som om det är dags att avsluta serien snart. Får hoppas de får till en sista pangsäsong. Det hoppas jag.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Ankh » lör apr 12, 2008 2:58

319

Lite visste jag när jag bara skulel se ett avsnitt inan jag gick o la mig. Så visade det sig vara det sorgligaste avsnittet hittills. Lex och lillebror Julian. Lex och hans ensamma barndom, födelsedagskalaset i ett slott med stort dukat bord, tusen ballonger och presenter men inga vänner. Lex och Julian som dör. Lex och hans fruktansvärda pappa. Lionel.. som bara borde avlivas för mänsklighetens bästa. Usch. Det känns skumt för en som jag som inte vill ha spoilers, att redan veta att Lex & Clark inte kommer vara de goaste vänner för alltid, att Lex kommer bli ond. För nu sitter jag bara och önskar att det inte behövde bli så. Men man får liksom förståelse till varför han e så jävla fucked-up som han e. Usch.

Och slutscenen som inleds med att Lex berättar för sin pappa att han fått tillbaka minnet av vad som egentligen hände. Och sen Clarke och Martha på loftet som pratar om Lara. Allt till Evanescense's My Immortal. Lara. Jag tänkte att hon skulle heta typ Mor-El eller nåt ;)

Hu.. så sorgligt avsnitt.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav AKS » lör apr 12, 2008 9:34

Memoria är ett av mina favortavsnitt av Smallville och det avsnitt som, efter en repris på sommaren för kanske tre år sedan, fick mig att ta upp Smallville igen efter att jag gav upp halvvägs in i S1 p.g.a. att den var så värdelöst FotW.

Men nu har jag inte sett de senast fem avsnitten av Smallville... Så många fel med den serien, även om den kan ha sina ljusa stunder som gör att man fortsätter titta trots allt. Men som sagt... nu har avsnitten samlats på hög. Hoppas dock att jag ska kunna ta tagi det snart.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Ankh » tis apr 15, 2008 19:24

4x04

På sina ställen väldigt väldigt roligt =D När Clark ska låtsas vara påverkad av sportdryck/lovepotion för att Lois Lane ska få tag i cheerleaderns väska. Och Lois råkar låta.
Lois: mmpf
Cherleedern: Huh? What..?
Clark: Oh ooooo...
Haha!

I övrigt hittils säsong 4 så tycker jag de e en del jobbigt. pete e borta. Lois Lane e.. jag vet inte jag e kluven.. jag gillar henne.. men är inte säker på att jag vill ha henne som regular. Vill INTE ha Jensen Ackles som regular. Tror jag. GIllar inte tt han e med Lana. Lana e dum i huvet tycker jag. Visst.. det är kul att hon fått en egen storyline litegrann med tatueringen och så.. Men.. jag gillar inte den nya, kalla Lana. Paradoxalt dock eftersom hennes oooh-too-good-to-be-true/girl-next-door/help-me-i'm-a-tiny-little-womany-ness har irriterat mig enormt...

Nåja.. vad e väl en bal på slottet. Är glad att Chloe inte är död. Och att Lex & Clark e vänner nu igen.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » tis apr 15, 2008 20:11

Jag gillar säsong 4 skarpt. Det var efter att ha sett första avsnittet av s4 på TV3 som jag sögs in i Smallville, före det hade jag bara sett lite blandat och aldrig varit så speciellt intresserad. S4 klistrade fast mig i Smallvilleträsket :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film