noike skrev:Noooo! noike är officiellt lite ledsen nu.
Peppe skrev:noike skrev:Bra agerande från de flesta, Seann William Scott och the Rock var riktigt bra.
Det låter ju nästan löjligt.
caffeineaddict skrev:Nu finns det egentligen bara två saker jag funderar över: vem som hyrde in Chigurh (inte för att det spelar någon egentlig roll, alla detaljer kring hela knarkdealen som gått fel var ju medvetet otydliga eftersom det egentligen inte var vad filmen handlade om utan bara var en McGuffin), och huruvida bilden av Chigurh som väntar när sheriffen går in i motellrummet mot slutet var bara sheriffen som föreställde sig eller om Chigurh faktiskt var där, men i rummet bredvid.
MissKittyFantastico skrev:men min personliga åsikt är att man inte ska behöva läsa en sammanfattning av boken (böckerna?) efteråt för att förstå filmens handling.
noike skrev:MissKittyFantastico skrev:men min personliga åsikt är att man inte ska behöva läsa en sammanfattning av boken (böckerna?) efteråt för att förstå filmens handling.
Det är värre än så, filmen bygger på regissörens originalmanus. Ridå.
Tinwiel skrev:Nån borde ha varit en sanningssägare och sagt till regissören/manusförfattaren att det inte var bra.
noike skrev:Tinwiel skrev:Nån borde ha varit en sanningssägare och sagt till regissören/manusförfattaren att det inte var bra.
Hahaha! Det var det de gjorde. Så han klippte om den.
lilith skrev:No country for old men.
Den här hamnar högt i toppen på bästa Coen-filmerna. Måste smälta lite, men 4/5 får den nog.
Tur vi hade text förresten. Rekommenderas. Både filmen och texten.
Rombat skrev:Fick tummen ur och såg No Country på riktigt igår. Riktigt schysst rulle. Tillfredställande på något sätt.
caffeineaddict skrev:Det finns en femtimmars-version av Kusturicas Zigenarnas tid?!Varför har ingen någonsin sagt något?!
Karagarga är fantastiskt!
"This is 'Unforgiven' by way of H.P. Lovecraft, with that grim, gritty setting and a horror element nobody has seen before," Marshall said.
noike skrev:I!HHHHHHHHHHH!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]