Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån mar 03, 2008 18:26

caffeineaddict skrev:Ingen verkar ha nämnt detta: showrunner Daniel Cerone hoppar av Dexter. Aj. :(

Aj gånger två. Dels att han hoppar av till den andra serien -- splitter! -- och dels över att behöva läsa Varietys krystade språk.

Serien verkar iofs ha talang rakt igenom så det finns säkert någon bra som kan ta över.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån mar 03, 2008 18:51

Läste om det där förra veckan nångång, men det gör mig faktiskt inte orolig alls. Det känns inte som han är/varit ensam ansvarig för seriens innehåll och direction även om han varit showrunner... men förhoppningsvis kan någon bra ta över ändå. Det jag inte förstår är varför han vill göra en sån downgrade, och det känns inte som DSM kommer klara sig speciellt bra till hösten. Eller så har han någon ny serie i bakfickan han kommer få chansen att göra för ABC, men ändå, han överger ju Dexter. Not cool.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån mar 03, 2008 20:06

Jag tänker hålla mig försiktigt positiv, dels för att även jag hoppas och tror det finns kompetens att ta över, dels för att jag är förbaskat förtjust i DSM och blir uppriktigt nyfiken på vad som kan hända där med någon som han. Hellre Dexter än DSM, det är klart, men ändå. Uppriktigt nyfiken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » sön mar 09, 2008 1:45

Dexter 2x01

WOW. Mitt hjärta bultar. Det här avsnittet, vad är detta? Mitt hjärta bultar. Jag måste se nästa avsnitt nu direkt. Jag är... trollbunden.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tis mar 11, 2008 4:20

2.05 Fantastiskt. Serien är precis som jag velat ha den, sådär så man blir glad, fniss, kram och kärlek, massor av kärlek. Och störningsobjekt såklart.

Ja. Jag är så glad att jag kan se nästa avsnitt när jag vill... :)

Ja ni kommer väl själva ihåg hur ni kände er efter 5 avsnitt, fantastiska, fantastiska Dexter.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön mar 30, 2008 3:51

Säsong 2 Avsnitt 10 - Störst, Bäst och Vackrast såhär långt.

Att inte slå på avsnitt 11 direkt efteråt kändes som en omöjlighet. :lovebunnier: :chock: :drool:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » fre jul 11, 2008 19:26

Frågan är om Showtime bara kommer låta den här postern visas på vissa seriemässor ock så eller om de kommer använda den på mer mainstream-ställen också. Men tusan vad snygg.
Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre jul 11, 2008 20:28

Ooh, en sån tröja! Eller väska! Eller ngt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » lör jul 12, 2008 21:58

Snyggt. Ja.

Börjar bli dags för en omtitt av s2 snart. Dexter åhh. :lovebunny:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav XY » sön jul 13, 2008 5:14

När kommer tredje säsongen egentligen?
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Tomas » sön jul 13, 2008 11:21

28 september enligt wikipedia
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav marzipan » sön jul 13, 2008 14:22

noike skrev:Bild

:lovebunnier: Ge mig!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren

Inläggav AKS » tor jul 24, 2008 19:00

Oh, jag visste inte att Jimmy Smits skulle vara med i Dexter S3. Jag gillar honom så yay till det! :)

http://www.imdb.com/media/rm1211799296/tt0773262 (foto)

Och Julie Benz. Pretty.

http://www.imdb.com/media/rm1429903104/tt0773262
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor jul 24, 2008 21:22

AKS skrev:Oh, jag visste inte att Jimmy Smits skulle vara med i Dexter S3. Jag gillar honom så yay till det!

Medhåll och ett yay till. Jag visste inte att hans senaste serie blivit nerlagd förrän nu. Inte för att jag sett något av det. Och det ledde ju till något gott. Men ändå.

Och Julie :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » tor jul 24, 2008 22:25

Senator Organa/Congressman Santos! :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tor jul 24, 2008 22:35

Rombat skrev:Senator Organa/Congressman Santos! :lovebunny:

Victor Sifuentes/Bobby Simone (fast mest Sifuentes)! :lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » lör jul 26, 2008 15:45

SDCC '08: Official 'Dexter: Season 3' Teaser Online!

Gjorde varken till eller ifrån. Men det börjar närma sig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån jul 28, 2008 13:51

Jag tyckte faktiskt det där såg riktigt trevligt ut. :) Premisen är kanske lite lik förra årets att döma av det där, men jag gillar att Dexter har börjat acceptera att han går haywire utan Harrys kod. Det är ju ändå alltid Dexter själv som varit Dexters intressantaste fiende.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nyx » mån jul 28, 2008 23:32

Jag älskar Dexter. Ge mannen en Emmy. Nu! :lovebunny:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav RalfiParpa » mån jul 28, 2008 23:56

Ja, Dexter Morgan förtjänar en Emmy för sitt skådespel. Det kan inte bestridas.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » fre sep 05, 2008 18:52

3.01 ute, yo.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav adolvsson » fre sep 05, 2008 18:56

RalfiParpa skrev:3.01 ute, yo.

:!: :!: :!: :eek: :eek: :eek: :D :D :D I'm so gonna git that suckah to-niiight!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre sep 05, 2008 19:17

adolvsson skrev::!: :!: :!: :eek: :eek: :eek: :D :D :D I'm so gonna git that suckah to-niiight!

— Well, after you left, he started getting into drugs and stuff. Things got really bad when he...
— Well, what? Cheryl, come on!
— He started wearing gold chains, Jack.
— Oh, God, no!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör sep 06, 2008 1:31

3x01
Hej och hå, det där var irriterande bra. Om det var något som var dåligt har jag förträngt det bland allt som rockade båten. Från igångsparkandet av säsongens arc (att fortfarande sätta Dexters nattkarriär i risk utan att upprepa tidigare år) och nya karaktärer (okej, främst Jimmy Smits snubbe, även om IA-kvinnan visar upp skön attityd och kemi med Debra) till Dexters interagerande med människorna runt honom (här främst Rita och ungarna, jag älskade älskade allt med honom och lillgrabben) och den där allra sista scenen (Rita gravid!?! Min haka föll ner, vilken underbart logisk och intressant utveckling det här kan arta sig till). Plus att karaktärerna som inte är Dexter får leva sina egna intressanta liv (Angels uppgradering och dilemma, och mer så Debs... ja, det mesta som har med henne att göra). Jag tycker det var en stark säsonsstart och ännu starkare karaktärsavsnitt. Mer. Mer!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav XY » lör sep 06, 2008 2:17

Wow, det kom från ingenstans. Hade hunnit glömma bort serien vid det här laget. Tydligen existerar även de delar av världen som jag inte tänker på.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Rombat » lör sep 06, 2008 2:23

Det tog mig tio minuter att fatta vad som skulle hända i slutet av avsnittet.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör sep 06, 2008 13:24

Det bli härligt att se på jullovet. Fan, ni andra har ju ingen självkontroll alls!! ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör sep 06, 2008 13:44

AKS skrev:Fan, ni andra har ju ingen självkontroll alls!! ;)

Inte minsta lilla och, för bövelen, it feels goo-od! 8)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » lör sep 06, 2008 15:43

Hah, jag har minsann bara sett t o m 2.01. Sicken jävla viljestyrka.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Spuffy » lör sep 06, 2008 15:47

Jag såg just 2.10 och 2.11 jag. Begriper inte varför jag inte såg dem när de kom, men jag gör konstiga saker ibland (har fortfarande inte sett sista avsnittet av Studio 60).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film