HeY skrev:Ah, fast egentligen, vad mer kan FOX göra egentligen? Jag skulle nog skylla mer på tittarna här, man kan ju inte direkt påstå att FOX inte har propagerat serien.
Illyria skrev:Nu har han ju redan börjat med Dushku, varför inte fortsätta.
Illyria skrev:Nu har han ju redan börjat med Dushku, varför inte fortsätta.
HeY skrev:Hon känns så "liten" ändå
Det beror ju på lite hur man ser på saken. Man kan ju tolka det som att serien inte är riktigt uttänkt än vilket kan vara negativt. Jag gillar när skapare och manusförfattare har en agenda och en färdig historia att berätta.AKS skrev:Jag gillar att det står "any ethnicity" vid nästan alla karaktärer. Så ska det se ut! Men det känns som att det hänt en hel del på det området de senaste åren med serier som t ex Lost och BSG.
Det där tycker jag låter mycket bättre.Sierra
20's, Asian or any ethnicity - certainly not Caucasian.
Noam skrev:Det beror ju på lite hur man ser på saken. Man kan ju tolka det som att serien inte är riktigt uttänkt än vilket kan vara negativt. Jag gillar när skapare och manusförfattare har en agenda och en färdig historia att berätta.AKS skrev:Jag gillar att det står "any ethnicity" vid nästan alla karaktärer. Så ska det se ut! Men det känns som att det hänt en hel del på det området de senaste åren med serier som t ex Lost och BSG.
A bear skrev:Håller med AKS och noike. Tycker Whedon alltid varit bättre än genomsnittet på det där att inte ha svarta, kvinnliga eller homosexuella karaktärer - utan karaktärer som i första hand är sig själva men ibland råkar vara svarta, kvinnliga eller homosexuella. (Alla tre, tyvärr, smått ovanliga i framträdande roller i TV.) Man kan ju dra parallellen med Robin Wood i s7 av Buffy, där Joss tydligen inte bestämde sig förrän i samband med castingen huruvida det var en man eller en kvinna... (vilket leder till en del intressanta spekulationer om vad Faith och Robin skulle haft för sig, haha.)
Question: I'm dying for more Dollhouse scoop! BTW, I loved the story you and Ben Katner did pitching actors for the show.— Kacey
Ausiello: I'll be curious to see if Joss takes any of our suggestions. I'm sure it's a long shot, especially in light of what he told me back in November when Dollhouse was just announced. "My first instinct is to probably [cast] new people [in Dollhouse], because I'm already reuniting with Eliza and I don't want it to seem like a house party," he said. "I want to make sure people get a fresh feeling from it. But behind the scenes, I will be chasing many writers that I have worked with before because they're the people I trust." Hence Whedon's decision to snap up former Angel scribes Elizabeth Craft and Sarah Fain the moment they parted ways with Women's Murder Club.
Question: More Dollhouse scoopage, please! — Mario
Ausiello: Interested in reading the just-released, official show description? No? Too bad, 'cause here it is: "A group of people, known as 'Actives' (or 'Dolls'), have had their personalities wiped clean so they can be imprinted with any number of new personas and hired out for particular jobs, crimes, fantasies and occasional good deeds. When not imprinted, the Actives live, childlike and unremembering, in a hidden facility nicknamed 'The Dollhouse.' Although the Actives are ostensibly volunteers, the operation is highly illegal, and under constant threat from a determined federal agent on one end and an insane rogue Active on the other. The story hinges around a greater and more subtle threat: Echo, a female Active, begins, in her mind-wiped state, to become self-aware."
AKS skrev:Från dagens Ausiello:
adolvsson skrev:AKS skrev:Från dagens Ausiello:
Ja, järnspikars, det låter ta mig snablar lysande på alla möjliga vis och vägar.
AKS skrev:Jag håller absolut inte med. Jag ser det snarare som att den är väldigt genomtänkt. Joss vet precis vilka karaktärer han vill ha med, men han går inte efter etnicitet då det gäller casting utan vill ha precis rätt skådespelare. Så rätt tänkt.
noike skrev:Lite tråkigt att man måste skriva ut "any ethnicity" i castingen.
Återgå till Allmänt om Dollhouse
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare