adolvsson skrev: Gillade att Alex är så medveten, går så hårt på att världen är fejk, speciellt när Sam - om jag inte minns fel - försökte göra inte för mycket väsen av sig snabbare. Vanligtvis i den här typen av byta-verklighet/tid-situationer brukar jag reta mig över att verklighetsresenären (...) bara inte försöker sköta omställningen smidigare i början utan högt och tydligt deklarerar att han eller hon egentligen har ett annat liv, något som personerna i hans/hennes nya (tillfälliga) verklighet givetvis ställer sig helt frågande till, men Alex tar kontrollen på ett helt nytt sätt, hon är stark och tvivlar inte.
Kanske hjälper det att jag attraheras av starka kvinnor. .
lilith skrev:Det första hon gjorde var, att svimma, och sen svimma igen när white-boarden stavade D.E.A.D. lodrätt (Sam t ex svimmade aldrig på det sättet). Stark kvinna MY ASS. Tycker hon verkar högst ordinär på sin höjd.
noike skrev:Håller med. Det är inte så vanligt att jag håller med lilith om tv.
lilith skrev:Det första hon gjorde var, att svimma, och sen svimma igen när white-boarden stavade D.E.A.D. lodrätt (Sam t ex svimmade aldrig på det sättet). Stark kvinna MY ASS. Tycker hon verkar högst ordinär på sin höjd.
lilith skrev:noike skrev:Håller med. Det är inte så vanligt att jag håller med lilith om tv.
Johodå. Carnivàle, Wonderfall och Spaced tex!
Ok, ibland...Och det kanske inte var exempel på håller med, snarare tycker också om.
adolvsson skrev:Däremot kan jag säga det här, att jag inte är säker på att hennes vetskap är en enorm fördel. Även om hon vet vad det är, vet hon inte varför eller hur hon ska komma därifrån, och det lilla hon vet kan precis lika gärna visa sig vara i vägen.
A bear skrev:AtA 1.02 och jag gillar det betydligt mindre. Här finns fortfarande möjlighet till något riktigt bra, men serien har problem.
Jag kommer inte ifrån tanken att de tagit ifrån Gene mycket av det som gjorde honom intressant och gett honom en kvinnlig sidekick utan intresse att bidra med något eller utmana honom på allvar.
A bear skrev:AtA 1.03: Tanke: när hon nu blivit motarbetad både av sin mor och av hennes kollega... man KUNDE ju tänka sig en verkligt mörk storyline där det visar sig att det är Alex som spränger den där bilen till slut. Men knappast, va?
AKS skrev:Jag gillade piloten rejält, men jag tyckte nog att det blev trögare i andra avsnittet, beslutade mig för att ta en paus och sen dess har jag inte alls känt en längtan efter att ta upp serien igen. Blir nog inte så heller.
Illyria skrev:Tydligen är det redan klart med en säsong 2 också. That does it, jag tänker inte fortsätta titta.
Om någon fortsätter titta och de kommer till avsnittet/en där storyn med föräldrarna verkligen klaras upp säg till. Det är det enda jag skulle vilja se isåfall.
MTL skrev:Jag har sett hela säsong två. Och eftersom serien lades ner efter det så kan jag bara säga. Man fattar ALDRIG något. Haha. Eller kanske tyvärr istället.
A bear skrev:Själv tyckte jag s2 av Life on Mars klarade upp allt på ett ganska så begripligt sätt. Inte nödvändigtvis ett sätt jag gillade, men...
Serien lades förresten inte ner efter två säsonger. Den var aldrig planerad att ha mer än två säsonger. Den tar slut där.
A bear skrev:Sorry.Mitt kom också innan första koppen kaffe. Var inte menat att vara elakt på något sätt.
"Just how bad does a pilot have to be to get itself moved to the other side of the country?" That's the question everyone has been asking about the American Life on Mars remake, which was set in LA but is now relocating to New York. With the offending original pilot leaking onto the net we can now provide a definitive answer: pretty damn bad.
adolvsson skrev:LoM US 1x01 Micheal Imperioli hoppar in som ny karaktär
The Buffster skrev:Fast jag måste ju se riktiga Life on Mars först.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare