Farscape

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Langtry » tis jul 06, 2004 0:03

Zaxx, då är det ju bara att börja se då :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav noike » tis jul 06, 2004 0:07

Zaxx: Då ska du göra det! Allihopa, Buffyforums nya mål är att få Zaxx att se Farscape.

Off: ja, jag fick hemsk lust att se "Won't Get Fooled Again" (2x15)
Med Rygel i dominator-läder. Eller hela säsong två. Jag tycker de kunda snabba på säsongsboxreleaserna lite.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tis jul 06, 2004 0:11

O herregud! Det är mkt serier nu :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » tis jul 06, 2004 0:21

Och då har du inte börjat beta av klassikerna än...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tis jul 06, 2004 0:23

Tydligen inte... min första prioritet är nog iofs Firefly!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tis jul 06, 2004 19:18

Boxen ser bra ut och visst vill jag ha kommentarspår, men problemet är ju... releasedatumen! Jag kan nog vänta på S3-releasen i september, men S4 lär ju inte släppas förrän nästa sommar!! Så länge kommer jag inte att kunna vänta. De mindre box set:en är ju trots allt redan släppta (S4 också *tror* jag). Argh! Vad göra? Skulle ju inte vara så kul att ha S1 i småboxar, S2 o S3 i säsongsboxar och sen S4 i småboxar igen.

Lutar nog åt att jag fortsätter med småboxarna mest för att jag utvecklat ett behov av att se två Farscape-avsnitt per dag. Serien börjar bli riktigt intressant nu. They've Got a Secret gjorde ju att jag såg en poäng med D'Argo. (parafras: "He's giving me a piggy-back ride!" :D) Och detta utvecklas ju mer. Rygel har blivit min favoritkaraktär även om jag gillar Aeryn Sun och Chrichton också, men de... jag vet inte. Känns inte s om att jag känner dem riktigt ännu. Och blå tjejen vad-hon-nu-heter. Naw...

I alla fall, jag vill ha säsongsboxarna, men tvivlar på att jag kan vänta nästan ett år mellan S3 och S4. Muargh!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jul 06, 2004 19:24

Hihi AKS is hooked :D

Annars får du väl köpa hela s02-3 och vara lite olydig med s04 så länge ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis jul 06, 2004 19:29

Off: Ja, iofs. Men jag vet då inte om jag kommer att köpa S4 över huvud taget. Åh, vad frustrerande! Fast då det kommer till kritan så är det ju serien som är viktigast och jag kan nog leva utan kommentarspår. Och iom att jag köper begagnade småboxar (från UK = ca 140 kr per box) så är det ju ändå inte så överdrivet dyrt (såg att de tar £70-80 för S3 komplett). Hmm, lutar nog åt fortsättning med småboxar. Hmm igen.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nea » tis jul 06, 2004 22:35

Off skrev:
Hihi AKS is hooked :D

Mission accomplished! :D *håller dock tummarna ett litet tag till, för säkerhets skull*
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 2:32

Ja det är lite oroväckande när man fortfarande inte vet vad "den där blå" heter :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Mr Chase » ons jul 07, 2004 2:45

"Den där blå" är det en andorian?
Sorry, Star Trek-referens...
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Langtry » ons jul 07, 2004 2:46

Hon heter Zhaan (Pa'u Zotoh Zhaan) men säger man den där blå så vet ju alla vem man menar :)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 2:49

Den där blå
Den lilla skrynkliga
Den snygga bruden
Den vita
Den stora med flärpen under näsan
Den som kör
Killen

Så hänger alla med :D
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Mr Chase » ons jul 07, 2004 3:11

Nu börjar jag också bli sugen på Farscape.
Synd bara att det skall vara så svindyrt med DVD:erna.

Nåja, jag får lägga serien på väntelistan. Måste ju se klart Buffy och Angel först. Och Firefly. Och Star Trek-inkarnationer jag inte sett än. Och inhandla alla Babylon 5-boxar. Och Red Dwarf.

Uschamej, hur skall jag få råd :(?
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 3:15

Lär dig hur man använder DC++ ;) :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Mr Chase » ons jul 07, 2004 3:27

Off skrev:Lär dig hur man använder DC++ ;) :)

Jag får väl göra det! Ännu har jag inte en susning hur man gör.
Måste skaffa en ny större hårddisk också...
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav AKS » ons jul 07, 2004 20:54

Off skrev:Ja det är lite oroväckande när man fortfarande inte vet vad "den där blå" heter :)

hehe, jag vet att det är nåt på Z, men det är ju så konstiga namn! Och jag läser aldrig på baksidan av boxarna (ospoilad är bäst) så jag hör det bara i serien och då vet man ju inte hur det stavas och då är det ju pinsamt att skriva typ San. Eller nåt sånt...

Men i alla fall, har nu sett Jeremiah Crichton och nu spelar det inte så stor roll om jag inte vet vad hon heter. Ska nämligen sluta se serien. Mycket dåligt avsnitt som inte kan uppväga de bra avsnitten.

Skämtar bara...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nea » ons jul 07, 2004 20:59

AKS, jag varnade dig, ju (ang Jeremiah Chrichton). :D

Och jag blev lättad över den 'lilla' texten i slutet. Höll på att rusta upp övertalningsfasonerna. Igen. ;)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 21:02

Herregud jag läste inte den lilla texten och satt och funderade på utskällningen jag skulle ge om att man inte kan dömma bort en serie pga ett dåligt avsnitt :) . Du kanske borde strunta i de andra avsnitten Nea sa så du inte stöter på liknande saker igen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons jul 07, 2004 21:12

Nea: :D Gotcha! Och du behöver inte oroa dig. har beställt tom box set 2.3 nu (mitten av S2 mao) och har långtgående planer på att se alla avsnitt i serien. Som du ju sett i mitt inlägg ovan. Men, jag är inte förälskad i serien *ännu*. Jag känner ett stort behov av att få fler avsnitt, men jag kan definitivt uppskatta serien mer än nu. Men eftersom alla tycker att serien blir bättre och bättre så oroar jag mig inte.

SPOILER tom mitten av S1
Som sagt, tycker verkligen om att vi får så mycket karaktärsutveckling. Det är viktigt och antagligen det som gjorde att jag inte fortsatte att se serien den där gången för ett par år sedan. (Karaktärsutvecklingen/bakgrunden börjar ju ganska långt in i S1, enligt mig.) Men nu... D'Argos bakgrund gör honom oerhört intressant -- innan dess var han bara stor och stark och... ganska irriterande. Rygel... har alltid varit rolig, men blir mer underhållande ju mer man lär känna honom. Jag menar, hans leende då han inser att folket i Jeremiah Crichton tillber honom... Avsnittet är värt att se för de sekunderna. Crichton... i Rhapsody in Blue var det skönt att få se mer av hans "jordeliv". Jag skulle dock vilja veta mer om hans bakgrund för att få veta mer detaljerat *varför* han vill hem till jorden. Alltså inte bara den där allmänna "jag skulle ju också längta hem" utan *detta* saknar han. Sin mamma, pappa, brorsbarn. Skulle identifiera mig bättre med honom då. Förhoppningsvis får vi veta mer om hans bakgrund även efter Rhapsody. Aeryn... She's seriously lacking i karaktärsutveckling och -bakgrund. Vill absolut veta mer om henne. Kan inte riktigt känna med henne såsom det är nu. Zaahn(stavning?) har tendenser till en intressant arc, men jag blev lite besviken efter That Old Black Magic då man inte fick se mer av hennes svårhanterliga känslor. Sen, helt plötsligt, i Rhapsody... så tas det upp igen, men kopplas inte ihop med That old... Lite besviken blev jag nog.

Sen så är det så irriterande att Aeryn och D'Argo är så j-vla dumma att de inte inser att Crichton är smartare än dem sammanslaget. Vem är det som har kommit på lösningen på 97% av alla deras problem hittills?!?! Alltså, här är jag inte irriterad på manus, utan på karaktärerna. Dom är dumma mot Crichton! Shame on them! :)

Off: Ledsen, sweet one. Hoppas inte chocken var för stor. Gotcha too! :) Men jag måste erkänna att JC inte var hälften så dåligt som ni fått mig att tro eller förvänta mig. Usch, det var inte bra alls, men mer än dåligt så var det... tråkigt, om ni förstår vad jag menar. Alltså inte den katastrof jag väntat mig. men så var ju förväntningarna lågt ställda också.
Senast redigerad av AKS ons jul 07, 2004 21:18, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 21:17

Det är alltid bättre med lågt ställda förväntningar. Tänk om vi sagt att det inte kommit några bottennapp då hade du kanske blivit avskräckt efter det här avsnittet :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons jul 07, 2004 21:20

Ja, herregud, vem vet? Tur att det inte avskräckte mig dock. Är kul att se en serie som man inte vet något om alls!!

SPOILER S4
Förutom att S4 slutar med en cliffhanger av sällan skådat slag. vet dock inte nåt om handlingen. Har bara läst detta lite kursivt i SFX.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nea » ons jul 07, 2004 21:24

AKS, nu ska vi se här om mitt minne stämmer, men jag har för mig att det är avsnitt 5... jo, det måste vara 5, i s2 - "The Way We Weren´t"- där du garanterat kommer att få reda på en hel del om Aeryn´s bakgrund. Ja, innan dess också, men det avsnittet är definitivt Aeryn-inriktat.

Jätteroligt att läsa dina reflektioner efter avsnitten också, jag vill att du ska se mer, nuuu. :D
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 21:36

Jag är grymt sugen på att se på lite farscape nu efter AKS inlägg. Om det skulle bli nästa vecka kanske.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » ons jul 07, 2004 22:58

Har inte sett Farscape.. men:

Råkade läsa ngnstans att det var lite tråkigt att det var samma "skurk" i flera Säsonger, och att han aldrig dör :(

har ingen aning om detta, men e det en stor nackdel? känns som om jag kommer störa mig...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 23:16

Zaxx:

Det är ingen nackdel. You will love to hate him.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » ons jul 07, 2004 23:21

är det som Borgmästarn ungefär? :) isåfall skiter jag i Farscape ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » ons jul 07, 2004 23:48

Zaxx: Utan att säga för mycket, nej.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor jul 08, 2004 19:57

Tänkte kommentera de två senaste avsnitten jag sett (under spoilerfält naturligtvis).

1.15: Durka Returns
1.16: A Human Reaction
Durka Returns var enligt mig ett so-so avsnitt. Kändes som standard Farscape -- en bedömning efter att ha sett bara 16 avsnitt naturligtvis. D v s ett bra avsnitt, men kanske inte så engagerande som jag önskat. Men Chiana(stavning?) var kul och även om jag p g a spoilerrisk inte läst Farscapeartiklar i SFX så är det ju svårt att undgå foton. Känns som att hon ska vara med på Moya ett tag och honär mer än välkommen att stanna. I vissa ögonblick var skådespelerskan som spelar henne fantastisk. Nån som har en länk till bilder på skådespelarna som spelar Chiana, Zahn och D'Argo? Alltså, som de ser ut utan smink. Lite nyfiken är jag nog.

A Human Reaction var pure dynamite, if you ask me! Utan tvekan det bästa avsnittet den här säsongen. Bra från början till slut och rörande och berörande och man blir riktigt engagerad i händelserna i detta avsnitt. Oerhört bra och Ben Browder var riktigt jäkla bra i detta avsnitt. Även Claudia Black visade mycket med sitt ansikte även då hon inte hade repliker. Och vad vacker hon var då hon och Crichton sitter på sängen i the safe house!! Har aldrig tyckt att hon sett så bra ut innan, men där var hon verkligen vacker. Det jag undrar såhär i efterhand är om nåt som pågick i avsnittet över huvud taget hänt? Alltså, en enda sak? När börjar de där varelsernas minnespåverkan? Damn, kom precis på att detta betyder att Crichton och Aeryn inte haft sex än! :D Tyckte det var lite kul, särskilt efter att de blev "avbrutna" av D'Argo i The Flax. Hm, mycket bra avsnitt. Om fler avsnitt håller denna höga kvalitet och lyckas engagera lika mycket så kommer jag nog att vara riktigt fast inom kort.

Nea: Bra att veta att det kommer mer om Aeryns bakgrund. Det ser jag fram emot och jag lär ha sett det avsnittet inom ett par veckor.Får se vad jag tycker om Aeryn efter det (inte så att jag har nåt emot henne dock).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Langtry » tor jul 08, 2004 20:14

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film