Författarstrejken! UPP TILL KAMP!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 17:10

Newsweek: So what happens if the Oscars come around and there's still no resolution to the strike?
James McAvoy: The world will end. It's fact. It's official. I was told so.
George Clooney: Nobody is going to cross a picket line. Nobody would even consider it. Would you want to be the only person at the awards?

James McAvoy visar varför det är rätt att gilla honom! Ja, förutom att han är en förbaskat bra skådespelare alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Ankh » ons jan 23, 2008 8:55

Jag har en hemlig dröm om att läsa i kapp den här tråden... En vacker dag så...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » ons jan 23, 2008 13:25

The Ankh skrev:Jag har en hemlig dröm om att läsa i kapp den här tråden... En vacker dag så...

Man måste ha drömmar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons jan 23, 2008 18:27

NBC är roliga. De försöker hela tiden ta upp att NBC går plus, på grund av lägre kostnader och att det är ett bevis på att strejken inte påverkar dem. Vilket på sätt och vis stämmer över hela företaget just nu, problemet är att det är film och kabelkanalerna som går med vinst -- ni vet, de som tar minst 6 månader innan de når publiken.

While NBC has seen its prime-time ratings decline by 8% so far this season among viewers 18 to 49 years old -- the audience most coveted by advertisers -- ABC (-2.5%) and CBS (-3.8%) also are down sharply in that category.

http://www.marketwatch.com/news/story/n ... 816450A%7D

Minus 8% under sista kvartalet 2007. Det är ju katastrofalt för en fjärdeplatsande kanal.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre jan 25, 2008 17:19

Lions Gate och Marvel Studios skriver under WGA-avtalet! http://unitedhollywood.blogspot.com/200 ... terim.html

På TV-fronten betyder det att oavsett hur lång tid strejken i övrigt tar så får författare iaf arbeta på Weeds och Mad Men (YEY!).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » fre jan 25, 2008 18:23

Kan jag få en Doctor Strange II nu då?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tomas » lör jan 26, 2008 2:09

Good News!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » sön jan 27, 2008 20:51

Fox TV and the CW networks announced Tuesday that they have decided not to produce pilots of many proposed television programs under consideration. They also said that, as an additional cost-cutting measure, they would abandon numerous projects that had been in development.

Dollhouse och den där Shawn Ryan-styrda serien bör klara sig för de gick direkt till serier ändå. Serier som hade piloter och manus-beställningar bara däremot ser det värre ut för.

Och strejken påverkade inte kanalerna? Hahawah!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav chanda » sön jan 27, 2008 21:19

noike skrev:
Fox TV and the CW networks announced Tuesday that they have decided not to produce pilots of many proposed television programs under consideration. They also said that, as an additional cost-cutting measure, they would abandon numerous projects that had been in development.

Dollhouse och den där Shawn Ryan-styrda serien bör klara sig för de gick direkt till serier ändå. Serier som hade piloter och manus-beställningar bara däremot ser det värre ut för.

Och strejken påverkade inte kanalerna? Hahawah!

intresant,låter hoppfult att Supernatural kan få en fjärde säsong då om nu CW klara sig efter detta. eftersom jag inte hänger med allt för mycket i tv världen stämmer det att en serie som har fått en fjärde säsång atomatiskt kan få en femte? Läste det någonstans men kom inte ihåg om det var sant eller inte.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav noike » sön jan 27, 2008 21:25

chanda skrev:eftersom jag inte hänger med allt för mycket i tv världen stämmer det att en serie som har fått en fjärde säsång atomatiskt kan få en femte?

Nej, det stämmer inte alls. Angel fick kämpa lite och gå med på förändringar för att få sin femte. Däremot är det nog enklast att få beviljat säsongerna tre, fyra och fem jämfört med de andra. Innan dess är det svårt att överleva och efteråt brukar tv-kanalerna vilja satsa på något annat om de inte får se ökade tittarsiffror -- vilket inte är det lättaste det heller.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jan 27, 2008 21:27

bortredigerat på grund av tokfelaktig knapptryckning
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav MissKittyFantastico » sön jan 27, 2008 22:30

Någon slags förklaring av strejken
Den fick i alla fall mig att förstå lite mer, om nu siffrorna som presenteras stämmer. Det där internet är ju som bekant lite lurigt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav adolvsson » mån jan 28, 2008 11:48

Directors decide to back new deal

Vilket, som sagts tidigare här, inte är lika bra som det kanske låter.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 11:50

Informal talks between representatives of Hollywood’s striking writers and production companies have eliminated the major roadblocks to a new contract, which could lead to a tentative agreement as early as next week, according to people who were briefed on the situation but requested anonymity because they were not authorized to speak.

Deal to End Writers’ Strike May Be Near

Fast det känns som att vi hört liknande saker tidigare.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön feb 03, 2008 13:41

Ja, och samtidigt är det "informal talks". Om den hade varit nära att lösas så tycker man att de faktiskt borde förhandlat ordentligt där avtalen faktiskt kan slutas. Jag är skeptisk.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor feb 07, 2008 11:03

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav brat » tor feb 07, 2008 18:10

Oj, han var inte lite ilsken.

Men jag hävdar ändå att man inte ska vara rädd att hoppas. Och att författarnas vilja att avsluta strejken så snabbt som möjligt oavsett hur illa behandlade de blivit tidgare är det som särkiljer dem från producenterna. De informella förhandlingssamtalen verkar ju ändå gå bättre än tidigare förhandlingar.

"As Negotiating Committee Chair John Bowman wrote you last night, we are continuing to negotiate the terms of a tentative agreement with the AMPTP. We anticipate that we will be able to present the terms of that agreement to you in the next few days. In order to have a full discussion with you of the terms and how they were reached, and in order to get your input before making recommendations or decisions, we have scheduled membership meetings for current-active members only for this Saturday, February 9, in New York and Los Angeles."

Nu kanske allt kollapsar på lördag, eller tidigare, eller senare när man försöker skriva exakta villkor. Men man måste ändå hoppas, utan att för den sakens skull sluta kämpa.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Rombat » tor feb 07, 2008 20:02

Steven S. DeKnight skrev: And this is why I'll follow my mentor and fearless leader to Hell and back. Or to Fox, whichever comes first. But no musicals. Unless they involve stout men singing about mustard.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » fre feb 08, 2008 14:25

The Strike is over! Or is it just another false alarm?

During a Thursday afternoon visit to CNBC's Fast Money, former Disney CEO Michael Eisner boldly declared the three-month-old WGA strike "over." Pressed to elaborate, he said, "They've made a deal, they shook hands on a deal [and it] is going on Saturday to the constituents [for a vote]." Eisner went so far as to assert, "It's impossible that [the writers] turn it down. A deal has been made and they will be back to work reasonably soon."

The Fast Money host smartly asked Eisner if he was aware of what he was proclaiming over the airwaves, and the guest stuck to his story, saying, "I know the deal's been made and I know the strike is over. I have some friends in certain places and I believe there was a handshake [agreement] last Friday. It's possible they [the guild] will turn it down but it would be insane if they [did]."

Källa: eztv

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre feb 08, 2008 14:31

HeY skrev:The Strike is over! Or is it just another false alarm?

Jag förstår inte riktigt hur de här studiomänniskorna kan gå ut och säga att det är klart när det inte är något signerat kontrakt och WGA-medlemmarna ska rösta om saken. De borde ha lärt sig nu att WGAs förhandlingar inte är toppstyrda.

Jag har för mig att Michael Eisner har gjort en hel del idiotiska uttalanden tidigare om andra saker, men jag hittar dem inte. Han måste ha gjort något för jag vet att jag ogillar honom. (Fast som förmildrande omständighet så har Eisner liknat Steve Jobs vid en religiös fanatiker.)
Senast redigerad av noike fre feb 08, 2008 14:40, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » fre feb 08, 2008 14:33

Nej, det är ju absolut att ta ut "vinsten" i förskott.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör feb 09, 2008 18:18

De har ett avtal att rösta om:
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=41798
Antagligen betyder detta att det faktiskt är slut nu.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör feb 09, 2008 18:39

Lite trist, för efter allt snack om hur de skulle fortsätta kämpa tills de fick en bra deal så ser den där fortfarande inte så mycket bättre ut än DGA-dealen. Fortfarande idiotin med 17/24-dagar för residualsen att kicka in.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör feb 09, 2008 18:46

caffeineaddict skrev:Lite trist, för efter allt snack om hur de skulle fortsätta kämpa tills de fick en bra deal så ser den där fortfarande inte så mycket bättre ut än DGA-dealen. Fortfarande idiotin med 17/24-dagar för residualsen att kicka in.

Jag är verkligen inte en expert, men "continiously"-klausulen gör det bättre, för det gör att de måste visa det på tv. Vilket inte DGA hade. Kan väen betyda att det måste repriseras på tv:n också samtidigt -- men jag tror att just det där 17/24-fönstret är skitsvårt att förhandla bort. (Däremot betyder tillägget att saker som går direkt till Internet = full betalning direkt. Och eftersom TVn framtid antagligen är i Internet... Framåttänkande från WGAs sida den här gången.) Och de har 1.2% i residuals istället för 0.3%.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön feb 10, 2008 13:06

Väldigt intressanta Pro/Con-argument för/emot dealen som lagts fram nu: http://unitedhollywood.blogspot.com/200 ... aming.html

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån feb 11, 2008 1:51

Det ser nu ut som om de ska rösta på tisdag kring huruvida de ska fortsätta strejka eller börja jobba under tiden som de röstar om kontraktet. Om de röstar för att avsluta strejken kan de vara tillbaka på jobben så tidigt som på onsdag.
Senast redigerad av caffeineaddict mån feb 11, 2008 2:01, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån feb 11, 2008 1:58

Jag vet inte vad jag hoppas på faktiskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån feb 11, 2008 2:07

Jag säger vänta. Visserligen verkar det vara nära, och det känns troligt att dom kommer rösta för förslaget, men det skulle ändå kännas lite som att vika sig på slutsträckan. Det vore snyggare att hålla sig hela vägen ut. Tycker jag. Tror jag.

Å andra sidan borde dom välan rösta om dealen snarast möjligast. Fick för mig det var vad som skulle ske redan igår. Vad är det som drar ut på det?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån feb 11, 2008 2:11

Det visade sig igår att de hade frågestund med medlemmarna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån feb 11, 2008 2:16

adolvsson: Kontraktsröstningen pågår under en tiodagarsperiod för att de ska vara helt säkra på att alla hinner sätta sig in i och diskutera kontraktet innan de röstar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film