Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » sön feb 03, 2008 20:21

wyndham skrev:Jobbar Edlund på Supernatural? Finns det några fler namnkunniga typer där?

Edlunds medverkan är stor och märkbar sen han kom ombord i s2, och de andra som gör serien pratar jämt om honom, så yay för det! 2x12 var ett av de första avsnitt han skrev och åtminstone jag, brat och mads har det som favorit i serien. 8)
Vad jag vet finns inga andra Whedonversiga personer bakom kameran, de drivande där kommer mest från X-files (Kim Manners, John Shiban). Det närmaste förutom Edlund är väl Richard Hatem (The Inside, Miracles) som var med som producent och författare i s1 av SPN. Men varje säsong har haft Whedonverse-gästspel... Amy Acker, Julie Benz, Amber Benson och Mercedes McNab. Ooh, och ett avsnitt hade med två minnesvärda karaktärer som var Buffyfans. :D

sfinx skrev:3.09
Lite spöken och god lunch tänkte jag och dukade upp ärtsoppa, smörgåsar med dessertost och groddar... :)

IRLG! Kanske inte världens bästa till det här avsnittet. Jag var glad att jag inte åt något alls.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » sön feb 03, 2008 20:59

3x09
Jag har för mig att jag inte alls gillade Ruby tidigare... VARFÖR? Hon är ju så söt och fin. Hon är bäst. Jag älskar Ruby.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav chanda » tis feb 05, 2008 18:44

såg en artikel i metro hur besviken program chefen för svt fiktion var att bland annat att hit sucssen "Gossip Girl" inte gick bra. Öh tittar manen alls på tittasiffrona. senast jag kollade hade denna 1,3 miljoner tittare. Till och med "reaper" har haft högre tittar siffror. Det är irriterande när SVT skiter fullständigt i Supernatural som är CW Tredje största
produktion om man jämför med hur de andra har gått på denna station. Det är synd och skam att denna som har det mesta som borde locka tv tittare blir så undanskyffad. Jag önskar att den kunde gå på tv6 eller på några av de andra reklam kanalerna.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav chanda » ons feb 06, 2008 12:58

en ny interljuv Kripke på buddy tv Buhttp://www.buddytv.com/articles/super ... 16374.aspx

spoiler för uppkommande episoderna
Det värkar som Edlund värkligen populär. Först så kom han upp med Bella vilket blev som det blev

sen nu spoiler gällande s3X09 ifall lurkers is out where
Then also for the very personal character reason, which is saying that right in front of Dean, it's what he's going to become. He's going to go to Hell, and over the centuries Hell is going to burn away his humanity and he's going to become this thing he hates most. That was sort of too tasty an idea to pass up. To give credit where absolutely credit is due, it is our esteemed writer Ben Edlund who in the writers' room pitched this idea when we were talking about it way back when, he said, "Well what if all demons were once human?" That was an idea we latched on to immediately, and it just makes you look at it in a new way.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » ons feb 06, 2008 18:40

Jag som är orolig för säsongsarcen och störd för den fallande logiken tycker att den här delen av intervjun var intressant:
In the last day or two there's been all these rumors that the WGA is very close to a resolution to the writers' strike, and that in the next week there could be a deal and shows could come back. Do you have any information on that, and if there is a deal soon would Supernatural possibly come back earlier than next fall?

I've only heard the same rumors that everyone else has heard. I'm very hopeful that there will be a deal announced sooner rather than later. I'm certainly ready for the strike to be over and I'm ready to get back to work. I hope it does happen, I'm optimistic that it will. I can't say for sure of course, but I'm optimistic. In terms of what that means for Supernatural, I just don't know yet. Believe me, I ask the question at least twice a week, and I think the network up to this point has not presented a firm answer. Every possible scenario has been discussed, from coming back for a few more episodes this season, to shooting and airing episodes over the summer, to not having any more episodes this season but having an extended season 4. All of those options and more have been discussed, but we just don't know which way it'll shake out just yet.

Intervjun är så klart full av spoilers om de sista tre avsnitten (duh, det är Kripke) men det här tycker jag inte är så farligt. Bara roligt. Han jämför känslan i det andra avsnittet med känslan i julavsnittet, det är samma författare. Och han jämför känslan i tredje avsnittet med känslan i bankrånavsnittet, det är samma regissör. Mums. :D Det första avsnittet jämför han inte med något men det låter också bra. :)
Senast redigerad av brat ons feb 06, 2008 20:40, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav wyndham » ons feb 06, 2008 19:40

Verkar ju var en mystisk serie det här, eftersom ni skriver "spoiler!avsnittet" hela tiden. Framförallt när det är typ två bokstäver markerade. Mystiskt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav madskellig » ons feb 06, 2008 19:44

brat skrev:Och han jämför känslan i tredje avsnittet med känslan i bankrånavsnittet, det är samma regissör.

Yay! Det låter riktigt lovande :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » ons feb 06, 2008 21:02

Dagens strike:
SPOOKY WEDNESDAY: February 6th, 9 AM-12 PM, Warner Bros Gate 2.
"Not sure you're witty enough to write Sam and Dean Winchester's dialogue? The writers from "Supernatural" can help! Want to know how to raise the stakes for a Vampire detective? Writers from "Moonlight" know! Worried that your spouse may be a cyborg? The writers from "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" probably won't be able to help (but they will be on hand for your other brilliant questions!). Yes, writers from these shows (plus a few surprise guests!) will be there to answers these questions and more...
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » tor feb 07, 2008 19:03

hmm Jag undrar om Jared kan tänkas dyka upp .
pågrund Jensen är upptagen av att använda sig av sina superpower eller vad det nu han försöker göra i australien

Bild

:eek:
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Glorificus » tor feb 07, 2008 20:06

IRLG 1: De kallar det där ett leende.
IRLG 2: "beam up a waiting snapper"... Nyhetstorka i Sydney?
:D

Jag hoppas Jared också får resa till Australien. Konstigt annars, han har väl inget annat för sig?
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » fre feb 08, 2008 21:27

:eek:

Jag hade lyckats glömma att det var ett nytt SPN avsnitt idag... weird.

Det blir inget tittande för mig ändå, för jag ska på bio, men promon var galet lovande BOBBY! Drömmar! I like.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav chanda » lör feb 09, 2008 1:06

från tv guide

"After the Strike: When Your Favourites Will Return!"
Supernatural
Two pre-strike episodes remain. Expected to shoot 3 to 5 additional episodes to air in April/May.

3x10 Säger som madskellig sa om 3x09 Mediokert men med intressanta inslag.

Sam`s dröm om bella kändes lite :?: Men rätt så rolig när dom träffas. Bobby kul att få en liten inblick i hur han startade. demoDean VS Dean var riktigt bra
spelat av jensen. så Sam börjar att använd sig av sin förmåga, kan bli riktigt intresant i framtiden. kuslig slut scen .
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav noike » lör feb 09, 2008 1:06

3x09 Gillade, riktigt bra. Att demonerna hade varit människor känns logiskt. Lite svårt att bygga en armé utan grundstenar. Däremot tror jag mycket väl på att det finns större big bads som inte har varit människor, för det måste ju börja någonstans.

Ruby fungerade bättre även om jag fortfarande för mig på detaljer en massa. Hon var inte fullt så usel som tidigare så det går åt rätt håll.

3x10 Jag hatar däremot Bella. Hemsk trots att hon fått sitt namn från katter. Bra att de tog upp Sams övernaturligheter igen, jag gillade inte att det bara släpptes sådär.

Avsnittet i sig var som helhet lite uppsplittrat tyckte jag, så lite ner i kvalitet men bara lite för det var fortfarande rätt bra. Säsongen tycks ha en väldig hög lägstanivå IMO.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » lör feb 09, 2008 2:10

Jag älskade det!
3x10
+ Början, de tvära kasten mellan en för stilla Bobby och en våldsamt skrikande tjej. Superroligt att storyn handlade lite om Bobby och att vi fick veta mer där.

+ Älskar storyn, dreamwalkin och Nightmare on Elmstreet och allt. Men den hade kunnat vara lite mer läskig.

+ Bela. Älskar henne inte ännu men hon har lyft sig rejält. Och jag skrattade som en psykopat åt Sams sexdröm. Jag köper helt och hållet att han plötsligt hade en sexdröm om henne och efter det blir lite generad och obekväm i hennes sällskap. Är mycket förvånad att Bela och Ruby fungerar bättre, trodde aldrig att jag skulle vara okej med dem. Plus att det finns ett visst intresse när de "bytte bröder", hur oviktigt det än är i förhållande.

+ Deans sanningar. Hans underbart söta drömliv som han inte alls ville att Sam skulle se. Och hans ilska mot John och mot sig själv, och allt det där om att hata det han ser i spegeln och vad han kommer att bli. Det var guld. "I don't want to die."

Edit: Ett litet förtydligande.
"bytte bröder" = Bela&Dean fungerade aldrig någonsin, Ruby&Sam var inte heller något i närheten av intressant. Men Ruby&Dean i förra avsnittet var riktigt bra, och Bela&Sam i det här avsnittet var klart underhållande.
Senast redigerad av brat lör feb 09, 2008 2:27, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör feb 09, 2008 2:21

noike skrev:3x10 Avsnittet i sig var som helhet lite uppsplittrat tyckte jag, så lite ner i kvalitet men bara lite för det var fortfarande rätt bra. Säsongen tycks ha en väldig hög lägstanivå IMO.

Ja, jag tyckte också det kändes splittrat. Dåliga övergångar också mellan de olika delarna av avsnittet. Hamnar längst ned på min lista för den här säsongen, men det var ändå bra. Många småsaker som jag gillade.

Jag gillar inte när saker som Sams dröm dyker upp utan att det planterats tidigare, men det var åtminstone underhållande. Sam! :lovebunny: Roligt att de för det mesta får in ren humor i avsnitten nu för tiden, mitt i allt annat som händer.

Alltid kul med scener där Dean låtsas vara någon annan och försöker få information från folk. Som när han pratade med assistenttjejen på forskarens kontor. Och när han drack öl och pratade drömmar med Jeremy.
Jeremy: "Like a bad acid trip, you know?"
Dean: "Totally. I mean, no."
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör feb 09, 2008 2:26

Glorificus skrev:
noike skrev:3x10 Avsnittet i sig var som helhet lite uppsplittrat tyckte jag, så lite ner i kvalitet men bara lite för det var fortfarande rätt bra. Säsongen tycks ha en väldig hög lägstanivå IMO.

Ja, jag tyckte också det kändes splittrat. Dåliga övergångar också mellan de olika delarna av avsnittet. Hamnar längst ned på min lista för den här säsongen, men det var ändå bra. Många småsaker som jag gillade.

What?
Jag tyckte spontant att det var bättre än förra veckans.
Och jag tycker definitivt att det var bättre än den tama säsongsöppningen "The Magnificent Seven".

Mm. Längtar plötsligt tills vi sett de kommande två avsnittet också och man kan lista alla tolv avsnitt bäst till sämst. Jepp, jag är konstig på det sättet. :D
Senast redigerad av brat lör feb 09, 2008 2:29, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » lör feb 09, 2008 2:26

Glorificus skrev:3x10
Roligt att de för det mesta får in ren humor i avsnitten nu för tiden, mitt i allt annat som händer.

De lär sig, även manusförfattare som inte heter Ben Edlund börjar få in en bra blandning av allvar och humor och även taimingen när de ska byta av varandra. Det gör allvaret allvarligare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » lör feb 09, 2008 2:30

brat skrev:Längtar plötsligt tills vi sett de kommande två avsnittet också och man kan lista alla tolv avsnitt bäst till sämst.

Freak!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sfinx » lör feb 09, 2008 6:10

3.10
Inget läskigt avsnitt, och inte så illa att det kommer sist i listan. Jag saknar en intensitet, men lite intressanta saker kom fram. Att de släppte in Bella på sitt hotellrum överhuvudtaget förvånade mig. Dean var riktigt snygg som demon, men jag tycker inte att det kom fram så mycket nytt, syftet med scenen antar jag var att det skulle leda till slutscenen.
Lite väl genomskinligt redan från början vem skurken var, men ett nöjsamt avsnitt.
Just inatt kan jag inte låta bli att fantisera vad jag skulle göra med den där roten om jag hade den just nu.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav madskellig » lör feb 09, 2008 13:19

Riktigt bra avsnitt! Skulle nog säga att det är det bästa denna säsong, förutom kanske 3x07, får tänka över det lite.

(spoiler 3x10) Början med Bobby var riktigt effektiv, men annars inte alls ett läskigt avsnitt. Men intressant.

Jag forsätter gilla Bella riktigt mycket, och hela grejen med Sams dröm var sjukt roligt! Men bäst var Deans dröm. Det idylliska fantasilivet han inte vill att Sam ska se, och hans ilska mot John och sin situation :lovebunnier: Så bra.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör feb 09, 2008 13:49

Vet inte om jag tycker 3x10 är ett av säsonges två bästa avsnitt, bortsett från det finns det inget i madskelligs inlägg jag inte håller med om.

Och som tillägg; även om hillbillystuket med truckerkepsen är svår att svälja ibland, är jag riktigt förtjust i Bobby. Kände mig uppriktigt orolig i början att han skulle bita dammet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav brat » mån feb 11, 2008 0:07

Den som väntar på något gott... har väntat tillräckligt länge nu! Jag vill ha Ten Inch Hero nu med en gång. Suck.
Under tiden kan nog det här underhålla:
http://www.youtube.com/watch?v=BjU147q8GFw
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » mån feb 11, 2008 1:30

Glorificus skrev:3x09
Första pipet: "Written by Ben Edlund"
Andra pipet: "Directed by Robert Singer"
Usch, usch, usch åt teasern! Grejen med tänderna funkade verkligen, man har ju liknande tandmardrömmar ibland. Jag såg den scenen mellan fingrarna. Och maskätarscenen som kom senare var också effektfull, jag kunde nästan inte titta på skärmen.

Jag blev imponerad av hur effektivt berättandet var, framför allt i första akten. Snyggt! Ben Edlund imponerade, och då hade jag ju ändå förväntningarna på topp om hur avsnittet skulle vara skrivet. Väldigt koncentrerad arc-handling från ett huvudkaraktärsperspektiv också. Jag blir manustinglig.

The rabbit. :D

Jared var bra på att bestämt vandra ut från motellet, köra Impalan, sparka dörren i småflisor och hota häxorna. Oh my.

Vad mer... jo, Ruby! Jag gillar hennes karaktär mycket bättre nu när man fick mer bakgrundshistoria! Bara själva idén om att hon var en häxa på medeltiden som sålde sin själ. Alla dessa svartögda demoner blev genast mer intressanta i mina ögon.

Edit: Ooh, och min favoritreplik! Ruby: "Witches are whores." IRLG!

Såg precis avsnittet och det kändes som att jag inte behövde skriva något när detta var så bra skrivet. :D
Kan dock lägga till:
Att jag gillar nog Ruby mer än Glory. Jag gillade ju henne innan och nu gick hon snarare från bra till bättre, men för Glory var det nog från dålig till bra... eller?
Aja, i vilket fall älskade jag också "Witches are whores!" repliken. :D

3x10 nu!!

EDIT: (spoiler 3x10) Jag håller nog med mads mest. Gillade avsnittet väldigt mycket och som sagt tidigare älskar jag Bella. Dock måste jag hålla med om att Sams sexdröm kändes lite krystad, men det kan jag överse.
Jag gillade att Dead äntligen öppnade upp sig om hur han verkligen känner sig, även om det var till för själv och inte Sam. Effektivt sätt att göra det på utan att ha en evetuellt smörig scen med Sam, för de kan ju ibland bli lite *för* smöriga.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » mån feb 11, 2008 14:26

HeY skrev: (spoiler 3x10) Jag gillade att Dead äntligen öppnade upp sig om hur han verkligen känner sig

Inte riktigt än. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » mån feb 11, 2008 16:56

Glorificus skrev:
HeY skrev: (spoiler 3x10) Jag gillade att Dead äntligen öppnade upp sig om hur han verkligen känner sig

Inte riktigt än. :D

Haha, jag lovar att någon har ändrat det!! Jag skrev DeaN!!!! :blushbunny:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » lör feb 16, 2008 1:19

:?

3x11

Är faktiskt riktigt glad att stejken gjorde så de var tvungna att byta ordning mellan 12 (11) -11(12). För visst det var en bra blandning mellan det tragiska och den svart humorn. Det gjorde det till ett av de starka avsnitten den här säsongen

Men budskapet var det samma gamla Dean ska till helvetet och Sam blir anti kristus or whatever eller så missade jag något på vägen, antagligen.
så många bra scener. Några av de bästa bitarna.

gurglandet(Jensen komiska sida)
första döds scenen(välspelat av båda)
killarna pratade i synk
Jareds "I’m supposed to wake up"
kramen
klipp shown av alla dödscener
trickster

Holy crap för nästa episode :eek: längtar enormt

sen i April kommer 4 avsnitt till :D :D
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav noike » lör feb 16, 2008 1:43

3x11 Fniss, skratt, men jobbigt. Jag älskar återupprepningar av dödsscener och bitter-Sam var kul. Riktigt kul, mycket roligare än Deans humoristiska infall här. Men gråtandet i slutet, nej, det fungerar fortfarande inte.

chanda skrev:Men budskapet var det samma gamla Dean ska till helvetet och Sam blir anti kristus or whatever eller så missade jag något på vägen, antagligen.

Nja. Poängen från Tricksters sida var snarare att få Sam att stålsätta sig och kunna fortsätta med vad de gör efter att Dean dör. "He's your weak spot, even your enemies knows that."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » lör feb 16, 2008 2:11

3x11
Säsongen fortsätter starkt!
Jättebra avsnitt med humor och drama i en bra mix. Tyckte att båda delarna fungerade. Lite svårt att se humor i Deans dödsscener men till slut var det ändå lite lustigt, och Deans "Heat of the moment" i början och deras synkade repliker var mycket underhållande. På andra sidan skalan Sams sorg och besatthet och Bobby... mycket bra.
Slutet kändes väldigt öppet, vågar man lita på att trickstern släppt taget liksom.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » lör feb 16, 2008 2:24

Detta avsnitt gillade jag också rejält! Trevligt det. (spoiler 3x11) Roligt och hjärtskärande om vartannat! Skoj att se The Trickster igen, och time loopen fungerade bra! De första dödscenerna var chockerande, men sedan blev det bara roligt :D

Intressant med en blick in i Sams liv utan Dean, stackarn! Och jag trodde faktiskt en sekund att han dödat den riktige Bobby av misstag.

Bäst var humor inslagen även fast det verkligen var sorgligt i sina stunder, så det måste vara något fel på mig för varje gång Sam börjar grina så blir jag mest irriterad. Även då det är helt rättfärdigat att han gråter. Det är så mycket glansiga ögon hela tiden med den pojken, man blir less.

In conclusion:
"Sam Winchester cries his way through sex"

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » lör feb 16, 2008 2:40

madskellig skrev:Detta avsnitt gillade jag också rejält! Trevligt det. (spoiler 3x11) Roligt och hjärtskärande om vartannat! Skoj att se The Trickster igen, och time loopen fungerade bra! De första dödscenerna var chockerande, men sedan blev det bara roligt :D

Intressant med en blick in i Sams liv utan Dean, stackarn! Och jag trodde faktiskt en sekund att han dödat den riktige Bobby av misstag.

Bäst var humor inslagen även fast det verkligen var sorgligt i sina stunder, så det måste vara något fel på mig för varje gång Sam börjar grina så blir jag mest irriterad. Även då det är helt rättfärdigat att han gråter. Det är så mycket glansiga ögon hela tiden med den pojken, man blir less.

In conclusion:
"Sam Winchester cries his way through sex"

Jag håller med dig mest... eller ja, i allt du skrev faktiskt ;)
Jag ser fram emot nästa veckas avsnitt, verkade riktigt bra baserat på trailern.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film