Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Peppe » sön jan 20, 2008 5:08

Håller faktiskt också med. Men jag har inget att säga...avsnittet gav mycket mindre än jag trodde att det skulle...hoppas dom skärper sig.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav CheeseGuy » sön jan 20, 2008 10:49

(spoiler 2.12) Vi fick ju en härlig Landry-Matt-scen i alla fall, och flera sekunder med Jason och Herc!

Eller vafan, förutom Smash-biten gillade jag allt, även om det onekligen inte kändes hundraprocentigt.

Det här kanske filmades efter strejken hade börjat?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav brat » sön jan 20, 2008 14:40

CheeseGuy skrev:Det här kanske filmades efter strejken hade börjat?

I så fall ser jag inte fram emot kommande avsnitt...
Men hon som skrev det här är enligt Glory consulting producer för serien, så hon borde ju forfarande ha kunnat jobba med sina produktionsarbetsuppgifter efter strejken och fixat till sånt som inte fungerade...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » lör jan 26, 2008 15:15

(spoiler 2.13) Jason! Herc! Landry! :lovebunny:

Klar förbättring.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav brat » tor jan 31, 2008 2:07

Kommer inte på något svenskt ord som passar så bra som engelska "cringe".

2x13
Storys that made me cringe:
- Jason som bilförsäljare, när Jason äntligen får en story så är det en bilförsäljar-story? Bilförsäljare är ju ungefär synonym med cringe.
- Tims stulna pengar, poäng? Det är inget bra tecken när jag sitter och ber att någon ska slå Billy i huvudet.
- Smashs rasistslagsmål, logiken här är helt obefintlig, kan inte komma på någon mer irriterande story.
- Landry&Tyras kärleksgnabb. Jag har egentligen inget emot det förutom att allt mellan dem nu är färgat av mordstoryn, hur kan de gå tillbaka till det som var utan konsekvenser??
- Vollyboll? Vollyboll!?!

Det är helt löjligt att jag måste älska tre-sekunders scenen då tjejen stöter på Landry och lagkompisarna fnissar. Sådana scener brukade vara standard. Vi brukade ha scener på skolan, på fotbollsplanen... Det var tider det.

Story som inte fick mig att "cringe":
+ Tim&Lyla. Jag vet. Galet. Men jag kan inte komma över det.

Jag tycker inte att det här var markant bättre än förra veckans. Jag hoppas att de fixar till det snart. Jag vill ha tillbaka allt det som gjorde Friday Night Lights.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav poser » lör feb 02, 2008 14:10

2x14
Clear eyes, full hearts, can't lose!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » lör feb 02, 2008 15:35

Ja, vad poser sa. Om 2.12 var det minst bra FNL-avsnittet någonsin, och 2.13 fortfarande inte up to speed (om än bättre) så var det här mumsfilibabba igen. Faktiskt.

Säsongsavslutning nästa vecka. Universal har tydligen konfirmerat att de tänker släppa en S2-box i april, med femton avsnitt. Så... det är väl bara att man vänjer sig vid att strejken ger oss korta säsonger med oplanerade/halvplanerade avslutningar.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör feb 02, 2008 15:42

caffeineaddict skrev:Så... det är väl bara att man vänjer sig vid att strejken ger oss korta säsonger med oplanerade/halvplanerade avslutningar.
Du är rätt naiv va? När inget var uppklarat vid jul var det väldigt säkert att i stort sett alla serier skulle få klara sig på vad de har.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör feb 02, 2008 15:54

Jag lever i denial hela mitt liv tills de hårda faktana blir alldeles för uppenbara.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör feb 02, 2008 16:00

caffeineaddict skrev:Jag lever i denial hela mitt liv tills de hårda faktana blir alldeles för uppenbara.
Det kan vara bra och dåligt. Mer koncentrerat gnällande över det, och inte olidligt utdraget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » sön feb 03, 2008 18:37

Ja. 2.14 var verkligen knaonbra. Även om jag har varit rejält förtjust i både 2.12 och 2.13 också så var detta, om möjligt, ett av de bättre i säsongen. Men sen så är FNL en av dem där serierna som jag har lite svårt att se brister i. Lika bra det ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Reunion » mån feb 04, 2008 20:25

Reunion
Demon Fodder

Inläggav Illyria » mån feb 04, 2008 21:04

Började se säsong 1 för någon dag sedan, ikväll blir det säsongsfinalen och kanske jag hinner börja på säsong 2 också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » mån feb 04, 2008 21:20

I am cry! Om jag bara ska få uppleva ett nytt FNL avsnitt till så dör min själ.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » mån feb 04, 2008 21:36

Ööööh.... jag gillar 30 Rock och så, men WTF babblar han om?! 30 Rock är utmärkt underhållning, för jag skrattar mycket, men jag bryr mig inte nåt särskilt om en endaste karaktär. I'm there for the laughter. I FNL älskar jag minst ett halvdussin karaktärer, så 30 Rock är så <<< FNL att det inte är sant. De jävlarna får mig att bli negativt inställd till 30 Rock genom att överhypa det så dant (och det är faktiskt bra).

Ett enda FNL-avsnitt till... :emo: :unlove: :emo: :psychobunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav brat » tis feb 05, 2008 0:01

2x14
Iiih! Fotboll OCH karaktärsscener. Lycka.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » tis feb 05, 2008 0:05

Såg piloten i skolan idag. Mycket bra var den, trots att manuset var jobbigt.
Jag tror att det var 9 avsnitt som jag såg av serien innan jag tog en paus. Ska nog se resten snart. Tycker det är en överlag ganska seg serie men gemenskapen är så fin.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis feb 05, 2008 0:22

2x14
Åh, jag pep och klappade händerna när vi äntligen fick ett "Clear eyes, Full hearts, Can't lose!" igen.

Matt och Tim på puben. :D
Matt: "You know what's good about the way I was dumped though, is the way Carlotta, she just... she just dumped me, she just left a note on the pillow and left the country. Over. Like the break-up fairy."

Tim: "Look at these two bible thumpers. They come here every day for lunch, isn't that sad? Sad, if you ask me."
Matt: "Stalking's sad, if you ask me."
Tim: "..."

FNL!!! :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » tis feb 05, 2008 0:29

- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » tis feb 05, 2008 0:50

:unlove: What the fuck? "But start watching 30 Rock." Vad är det för jävla svar på den frågan? :angry:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Reunion » tis feb 05, 2008 18:13

Promo för nästa avsnitt: http://www.youtube.com/watch?v=ppFiCKZ35-U

Promon: PETER BERG!! :)
Reunion
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » sön feb 10, 2008 3:14

Min hjärna vägrar acceptera att det där kan ha varit det sista avsnittet. Men bra var det. Tur det iaf.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » sön feb 10, 2008 11:39

Jag vågar knappt se avsnittet. Får fortsätta att suga på det under dagen. Men min syster intygade också att det var bra. Så bra det i alla fall. Men hon sade också det *måste* komma fler avsnitt....vilket jag antar bara säger att som serieavslutning var det riktigt mediokert.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » sön feb 10, 2008 23:57

2x15 var riktigt bra rakt igenom. :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » lör feb 16, 2008 1:01

Jag vet att jag sade det igår i HIMYM tråden, men det tåls att upprepas: What the f*ck is happening to this effin world? Seriously!?

Watch with Kristin skrev:Two Hours Left? Sob: According to sources, one option NBC is considering for Friday Night Lights is to "wrap it up" as a two-hour movie of the week. That's not nearly enough, if you ask me, but at least it's something. We're also hearing the show has already been looked at by at least a few other networks. In the meantime, some of you genius fans got together on the WWK message boards and launched this site. Any and all FNL fans should check it out to help save the show!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » lör feb 16, 2008 1:06

Alltså, jag trodde det bara skulle ta slut sådär, så tack och lov för det lilla iaf... men det är klart man vill ha ÄNNU mer.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör feb 16, 2008 1:10

HeY skrev:
Watch with Kristin skrev:We're also hearing the show has already been looked at by at least a few other networks.

Det där kan vara en bättre nyhet än "avslutningsfilmen". Hoppas det går bara.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor feb 21, 2008 12:31

'Lights' may shine on other networks
NBC Universal execs have decided they want to go the extra yard to ensure the drama returns for a third season. To make sure that happens, conglom is having serious conversations with several networks about a plan to carve out multiple broadcast windows for the show, which has received critical worship and has a cult-like following.

Det finns redan exempel, i Law & Order: Criminal Intent, som sänds först på USA Network och sedan NBC. Där ägs visserligen den försnämnda av den senare, men det kan ju lösa sig ändå med helt utomstående och jag håller tummarna tills det värker.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » ons feb 27, 2008 21:26

Jag har inte vågat titta tidigare men nu har jag sett det möjliga näst sista avsnittet någonsin av FNL. Besviken gick det inte att bli på detta fantastiska avsnitt.

Matt och Taylor hemma hos Matt var riktigt bra. Stackars Matt :(

Tyra och Landry :lovebunny:

Smash var riktigt bra i slutet. Jag brukar inte vara ett stort fan av Smash men här var han väldigt bra. Till skillnad mot många andra - om jag minns rätt - så tycker jag dessutom om hans scener med sin mamma. Jag tycker att hon är en utav de som får Smash att vara intressant.

Sista avsnittet kvar nu då. Ska man våga?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Re: Friday Night Lights

Inläggav fripp21 » tor feb 28, 2008 13:37

Åh vad bra FNL är! Det är så förbannat typiskt att det snackas om att lägga ner serien. Ruttna serier som Friends får gå i tio år, men riktigt bra serier läggs ner efter 1-2 säsonger. Blä
:angry:

Några favoritscener från 2x14
Mat's "shalom" och skål med öl-pitchern på baren med Tim + Layla och Chris. Liten men superkul detalj. :D
På tal om Chris, den där lömske kristne killen. När kommer han förnedra Layla pga av hennes icke fullt så oskuldsfulla historia??

Landry's problem att välja film för dejten, och när han frågar Smash "Jaws...?" :rolleyes:
Landry är något av huvudpersonen i Säsong 2. Det är han som genomgått den största förändringen. Det som hänt med Lyla har inte kännts helgutet, är hon verkligen 100% omvänd? Vilka mer har genomgått en protagonist's inre resan till förändring? Tim, Mat, Smash? Nä. Tyra, Julie, Tami? Nä. Jason? Vem vet, kanske.

Kanske en av säsongs bästa del måste vara när Landry gör slut med sin tjej. Så underbart avskalad dialog och finkänsligt minspel/skådespeleri. Detta var FNL som bäst, långt från övertydliga och överspelade scener (igen jmf med Friends etc). Landry's korta möte med Tyra och Kyssen! Say no more... :lovebunny:

Vi får verkligen hoppas att de kommer tillbaka i säsong tre. Jag vill veta hur det gåt för dem alla, Landry, Tyra, Tim, coach Taylor, Santiago, Lyla och hela laget.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film