Skrämde ändå skiten ur mig. Gör fortfarande.noike skrev:Jag förstår dig. Skrämmande dåligt skådespeleri.Rombat skrev:Men Bram Stoker's Dracula spökar fortfarande i mina mardrömmar.
Skrämde ändå skiten ur mig. Gör fortfarande.noike skrev:Jag förstår dig. Skrämmande dåligt skådespeleri.Rombat skrev:Men Bram Stoker's Dracula spökar fortfarande i mina mardrömmar.
adolvsson skrev:AKS skrev:Men var boken skräck? Var den inte mer drama med vissa blodiga inslag? Eller den kanske var skräck, bara jag som aldrig blir rädd.
Boken beskrevs som skräck, och jag tycker det är passande, bara det att skräcken var en helt annan än jag hade väntat mig. Pedofili och mobbing istället för bara en massa elaka vampyrer. Jag kände enormt obehag, fast det kanske gjorde den mer till en rysare? Om man ska vara nogrann? Nåväl. Skräck, det kändes rätt för mig.
Rombat skrev:Jag sov på dagarna under tre månader efter att ha läst It. Efter det så försvann många av mina neuroser.
lilith skrev:Rombat skrev:Jag sov på dagarna under tre månader efter att ha läst It. Efter det så försvann många av mina neuroser.
Jag kunde bara läsa The Shining på dagtid. Ingen annan bok har skrämt mig så mycket. Inte ens It.
Problemet är att den var så satans bra samtidigt som den var så satans hemsk.Binchy skrev:lilith skrev:Rombat skrev:Jag sov på dagarna under tre månader efter att ha läst It. Efter det så försvann många av mina neuroser.
Jag kunde bara läsa The Shining på dagtid. Ingen annan bok har skrämt mig så mycket. Inte ens It.
Min man har sagt att jag inte bör läsa Salem's Lot. Så som den lydiga hustru jag är (ha!) så har jag inte gjort det.
adolvsson skrev:Det blir för mycket yta, för mycket konstfilm, karaktärerna och historien glöms bort på vägen. Det låga tempot hjälper inte heller.
adolvsson skrev:Mitt förslag hade varit att korta ner filmen, snabba upp tempot och kanske dumpat de värsta konstnärligheterna. Det finns en riktigt, riktigt bra western där någonstans, som aldrig får komma upp och andas.
Jag tyckte tvåan var bra. Inte alls så lysande som ettan men det kan man inte förvänta sig heller.eriked skrev:Är 2:an verkligen bra? Har aldrig vågat mig på den.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]