The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons jan 16, 2008 0:28

1.02
noike skrev:Han stannade trots allt hemma några dagar innan han gav sig ut så viss tankeverksamhet finns.

Tillägg: Hade jag varit i husarrest på det där viset så hade jag redan under dag två drabbats av ett dampanfall. Vilket hade resulterat i glasartad blick, ärr från diverse köksutrustning på armarna, bar överkropp med fasttejpad bomb mellan bröstvårtorna och jag skulle säkert i ren tristessdesperation försökt lära mig dansa jigg i baktakt. Eller så hade jag gått ut dag ett och skaffat mig ett tvspel. Vilket som känns troligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tomas » ons jan 16, 2008 0:36

eriked skrev:
Jag vill ha ett sånt där terminatorhuvud som lyser med ögonen.

Bild

4 995:- hos http://cinemareplicas.com/ i skala 1:1
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Tam » ons jan 16, 2008 0:39

En chokladkaka också! Smaskens!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » ons jan 16, 2008 0:40

Har den en sådan där röstfunktion? Man trycker på en knapp och den säger saker som "Voot foor mee, ass-hol!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons jan 16, 2008 1:13

noike skrev:1.02
noike skrev:Han stannade trots allt hemma några dagar innan han gav sig ut så viss tankeverksamhet finns.

Tillägg: Hade jag varit i husarrest på det där viset så hade jag redan under dag två drabbats av ett dampanfall. Vilket hade resulterat i glasartad blick, ärr från diverse köksutrustning på armarna, bar överkropp med fasttejpad bomb mellan bröstvårtorna och jag skulle säkert i ren tristessdesperation försökt lära mig dansa jigg i baktakt. Eller så hade jag gått ut dag ett och skaffat mig ett tvspel. Vilket som känns troligt.

Min spontana reaktion var "Eh... läs en bok?" Men jag har lite komplex för sånt också.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons jan 16, 2008 1:26

A bear skrev:Min spontana reaktion var "Eh... läs en bok?" Men jag har lite komplex för sånt också.

Givetvis, men det tycktes inte finnas mycket att läsa där heller. Instängd hemma några dagar hade nog inte varit så stora problem.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons jan 16, 2008 3:00

a bear skrev:Fundering: chansen att de springer ihop med den här tidslinjens John Connor...?

Men är inte John den här tidslinjens John Connor nu? Eller är det tänkt att de skall åka tillbaks i tiden "sen"? Lite skumt det blir :D
Nu är John i framtiden alltså 8 år yngre, om de bara tänkt hoppa över åren 99-07. Smart grej om han började bli gråhårig och rynkig.

Fortsatt bra iaf. Summer regerar. Har förhoppningar.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » ons jan 16, 2008 20:46

1x02

Jag älskade scenen där Summer blev påkörd av en bil och allt hon hade att säga var "Please, remain calm." Men det roligaste med den scenen var nog minen hon hade när hon lyfte på huvudet :D

Summer var rolig mycket - det är nog inte så svårt att göra "karaktären" lovable.

Cancern som Sarah ska få - det var luekemi eller minns jag fel från T3? I'm no doctor men är inte luekemi mer eller mindre obotbart? Betyder det att endast 5 säsonger är planerade?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons jan 16, 2008 20:48

HeY skrev:1x02
Cancern som Sarah ska få - det var luekemi eller minns jag fel från T3?

Jag hoppas de ignorerar T3 helt och hållet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jan 16, 2008 21:30

noike skrev:
HeY skrev:1x02
Cancern som Sarah ska få - det var luekemi eller minns jag fel från T3?

Jag hoppas de ignorerar T3 helt och hållet.

För mig verkar T3 som en alternativ version/tidslinje. "Så hade det också kunnat gå." Så det verkar inte som att de ignorerar den helt, men mer kommer den inte att påverka (än den redan gjort alltså).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jan 16, 2008 21:34

Om den inte påverkar alls så skulle jag kalla det för att ignoreras. Men jag antar att du menar ifall de hade stannat kvar då så hade T3 hänt, nu händer serien istället. Så länge cancern och stålbröstroboten hålls borta så kan jag acceptera det mesta.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jan 16, 2008 21:44

noike skrev:Om den inte påverkar alls så skulle jag kalla det för att ignoreras. Men jag antar att du menar ifall de hade stannat kvar då så hade T3 hänt, nu händer serien istället. Så länge cancern och stålbröstroboten hålls borta så kan jag acceptera det mesta.

Jag menar att den påverkar för oss som sett T3 och vet vad som hände mellan T2 och T3. Annars så har ju det med cancern ingen extra betydelse för tittaren. Så det påverkar ju inte serien och händelserna, men det har påverkat oss tittare som vet vad det hela alluderar till. = Den har inte ignorerats, men betyder inget.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor jan 17, 2008 1:02

AKS skrev:För mig verkar T3 som en alternativ version/tidslinje. "Så hade det också kunnat gå." Så det verkar inte som att de ignorerar den helt, men mer kommer den inte att påverka (än den redan gjort alltså).

Rätt på pengarna. Enligt den här intervjun (kändes relativt spoilerfri, men man bör nog ha sett piloten), ser Josh Friedman SCC som T3, serien tar T3:s plats, som en alternativ tidslinje.

I samma intervju hyllar han Summer och säger att rollen var så gott som skriven för henne. Summer! :lovebunny:

Jag tycker om Josh Friedmann.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tor jan 17, 2008 20:08

SCC på framsidan av TV Guide:
http://www.tvguide.com/Cover-Story/sara ... /080116-01

(Jag har inte läst tillhörande artikel och vet inget om spoilerläget.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tis jan 22, 2008 12:52

1.03

Återigen: jaaa! Jag är så jävla glad över hur mycket jag gillar den här serien nu (det betyder fortfarande inte att den är lysande dock). Fin timing också, jag har precis börjat läsa en AI-kurs (mwohahaha osv).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 18:42

1.03: Serien fortsätter starkt. Jag älskar den!

Kul med Cameron i skolan. Ganska typiska scener, men de är ju underhållande.

Hmm, det var nåt mer jag tänkt skriva. Nåt som hintade om kommande avsnitt? Kommer tyvärr inte ihåg längre så den tanken kan inte ha varit så viktig.

Jag håller tummarna för tittarsiffrorna! Denna serie bara måste få en andra säsong!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis jan 22, 2008 18:59

noike skrev:Om den inte påverkar alls så skulle jag kalla det för att ignoreras. Men jag antar att du menar ifall de hade stannat kvar då så hade T3 hänt, nu händer serien istället. Så länge cancern och stålbröstroboten hålls borta så kan jag acceptera det mesta.

Men det verkar ju tydligen som om de inte har släppt cancern iaf, och ifall hon har luekemi så går det väl inte göra något åt den? Om varje säsong är 1 år blir det alltså 5 säsonger?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tis jan 22, 2008 19:01

AKS skrev:Jag håller tummarna för tittarsiffrorna! Denna serie bara måste få en andra säsong!!

Fan! Det fortsätter att gå neråt :angry:

Over at Fox, the second Monday telecast (and third episode overall) of Terminator: The Sarah Connor Chronicles scored a respectable 8.65 million viewers (#3) and a 3.6/ 8 among adults 18-49 (#2t) from 9-10 p.m. Comparably, that built from lead-in Prison Break (Viewers: #3, 7.81 million; A18-49: #2, 3.1/ 8 at 8 p.m.) by 840,000 viewers and 16 percent among adults 18-49. While Sarah Connor is not as strong as former occupant 24, it is still worth positively noting at this point.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 19:02

HeY skrev:Men det verkar ju tydligen som om de inte har släppt cancern iaf, och ifall hon har luekemi så går det väl inte göra något åt den? Om varje säsong är 1 år blir det alltså 5 säsonger?

(spoiler T3 + serien fram till 1.03) Jo, iom att hon nu vet att hon kommer att få cancer kan hon om hon vill kolla sig var tredje månad eller så. Ju tidigare de hittar en sjukdom desto större chans att hon överlever.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 19:02

HeY skrev:Fan! Det fortsätter att gå neråt :angry:

WTF!!! :angry: :emo:

Men jag tror att det kommer att plana ut nu. Ingen garanti dock, men jag tror det.
Senast redigerad av AKS tis jan 22, 2008 21:57, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis jan 22, 2008 19:05

AKS skrev:
HeY skrev:Men det verkar ju tydligen som om de inte har släppt cancern iaf, och ifall hon har luekemi så går det väl inte göra något åt den? Om varje säsong är 1 år blir det alltså 5 säsonger?

(spoiler T3 + serien fram till 1.03) Jo, iom att hon nu vet att hon kommer att få cancer kan hon om hon vill kolla sig var tredje månad eller så. Ju tidigare de hittar en sjukdom desto större chans att hon överlever.

Ah, med vanlig cancer, men är inte leukemi lite speciell?

EDIT: Eller är det benmärgsplantation man behöver? Gaah, jag kan inte!!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 19:07

HeY skrev:[spoiler]Ah, med vanlig cancer, men är inte leukemi lite speciell?

Det har jag aldrig hört nåt om. Om den inte är galopperande alltså, för då är det ju kört. Nästan i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis jan 22, 2008 19:10

AKS skrev:
HeY skrev:[spoiler]Ah, med vanlig cancer, men är inte leukemi lite speciell?

Det har jag aldrig hört nåt om. Om den inte är galopperande alltså, för då är det ju kört.

Jag har för mig att den är svår att behandla eftersom det är i blodet. Men jag vet ärligt talat inte :P

Från wikipedia skrev:Leukemi behandlas med flera olika cellgifter och strålning. Ofta ges även glukokortikoider för att dämpa inflammation som kan uppstå vid behandling. Förebyggande behandling mot hjärnmetastaser är även vanligt. I många fall är allogen benmärgstransplantation nödvändigt för att bota sjukdomen.

Woho! Jag hade rätt med benmärgen :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » tis jan 22, 2008 20:22

1.03 Gillar lite mer för varje avsnitt. Cameron får visa att hon ändå är en robot, vi får lite mer avancemang på hela bakgrunden till hur Skynet KAN bli till (månntro terminatorn som jagar dem kan råka skapa det av bara farten? Han har redan visat hur man skapar sån där hud...) och Sarah måste ställa sig frågan exakt hur långt hon kan med att gå för att stoppa det... Iofs ungefär samma sak som hon frågade sig i T2 när hon tänkte mörda Miles Dyson, men ändå.

Kul att fru Dyson fortfarande är med på ett hörn. Och FBI-agenten fortsätter gräva. Och... DANNY! Yay!

Cameron i skolan var kul, men scenen med självmordet var precis lika iskall som avrättningen i 1.02. Hon är väldigt noga programmerad, och jag gillar det här att hon (till skillnad från Arnie i T2) bara tar order från den vuxne John.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis jan 22, 2008 21:20

A bear skrev:1.03 vi får lite mer avancemang på hela bakgrunden till hur Skynet KAN bli till (månntro terminatorn som jagar dem kan råka skapa det av bara farten? Han har redan visat hur man skapar sån där hud...)

Samtidigt är T100:an rätt bra på att sopa igen spåren efter sig, tänker på formeln på tavlan och allt det där. Den har rätt schysst självbevarelsedrift, så jag undrar, kan den vara Skynet sans nätverkskort? Den är inte någon mystisk AI som människorna har byggt utan ett slutet kretslopp där det är en robot som ska ha ihjäl en människa som bara beslutar sig för att effektivisera det genom att rensa bort allt levande. Jag hoppas iofs att det är något mer men samtidigt känns det som att bara utplåna Skynets eventuella skapare inte fungerar alls.

Hoppas tittarsiffrorna stabiliseras nu. Behöver redan s2. Och s3. En massa säsonger.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis feb 05, 2008 18:30

1.04: Jag vet inte om det är jag som så gärna vill gilla denna serie att jag ser till att jag gör det, men detta avsnitt var också bra tyckte jag.

Inte lika tight som tidigare avsnitt dock, men jag tyckte att det var ett spännande avsnitt och jag gillar polisen som måste vara muy förvirrad vid det här laget. Synd att det bara är fyra avsnitt kvar nu... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis feb 05, 2008 18:44

Tydligen så har FOX promotat SSC extremt mycket under Superbowl. Om inte tittarsiffrorna går upp nu så känns det ganska kört... Gah! Tittarsiffror nu, tack!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tis feb 05, 2008 19:23

1x04
Jag försvann mer och mer framifrån skärmen när John skulle öppna den där dörren. Jag gick från att titta mellan fingrarna till att luta mer och mer tills jag bara såg en glimt av skärmen, tills han skulle lyfta av nyckeln och då blundade jag och hamnade under bordet.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tis feb 05, 2008 20:23

Ja, det var spännande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis feb 05, 2008 21:29

Tyckte också om avsnittet.

(spoiler 1x04) Tycker de lyckats rätt bra att undvika formelavsnitt också. Underlättas lite av arcandet men det är en massa småsaker som spretar hit och dit, det känns som om att världen inte står stilla bara för att det inte sker runt huvudpersonerna. Som sjölvmordshopparen i avsnitt tre -- ingen övertydlig förklaring eller så eftersom det som hänt innan med henne har inget med handlingen eller personerna att göra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film