Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » mån jan 21, 2008 1:36

Empire Records
Nån form av klassiker är det här väl. Inte särskilt jättebra, men lite smårolig och överraskande plojig ibland. Kan inte ge den mer än en femma.
Den hade säkert fått en sexa om jag inte bestämt mig för att försöka smeta ut min betygssättning så inte allt får sexor. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » mån jan 21, 2008 20:21

gaspode skrev:Juno!!!

Jättemysig, rolig och gullig. fantastiska skådespelare. (Rainn Wilson! Allison Janney! Michael Cera! Jason Bateman!) Och Ellen Page i huvudrollen var underbar. Jag har inte mycket ont att säga om filmen just nu, väldigt nöjd och kommer se om den så fort det kommer en HD-rip!

en solklar åtta

Vad Martin sa! Underbar feelgood film, utan att vara fördummande. Bra manus, trovärdiga karaktärer, fantastiska skådisar. Jag gillade massor!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån jan 21, 2008 20:55

Tinwiel skrev:
gaspode skrev:Juno!!!

Jättemysig, rolig och gullig. fantastiska skådespelare. (Rainn Wilson! Allison Janney! Michael Cera! Jason Bateman!) Och Ellen Page i huvudrollen var underbar. Jag har inte mycket ont att säga om filmen just nu, väldigt nöjd och kommer se om den så fort det kommer en HD-rip!

en solklar åtta

Vad Martin sa! Underbar feelgood film, utan att vara fördummande. Bra manus, trovärdiga karaktärer, fantastiska skådisar. Jag gillade massor!

Vad Hanna sa! Mitt hjärta alldeles spricker av värme.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » mån jan 21, 2008 23:12

Det var nån replik som Michael Cera sa som var så himla charmig, men sen efter filmen så var det ingen av oss som kom ihåg den, bara att vi hade skrattat..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » mån jan 21, 2008 23:13

Tinwiel skrev:Det var nån replik som Michael Cera sa som var så himla charmig

Öh. You can't narrow it down a bit?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån jan 21, 2008 23:15

noike skrev:
Tinwiel skrev:Det var nån replik som Michael Cera sa som var så himla charmig

Öh. You can't narrow it down a bit?

Hmm... no, sorrry. :( Det var han och Juno som pratade, det kan ha varit där i korriodoren, när hon var sur på honom för att han skulle gå på balen med en annan tjej. Möjligtvis en annan scen, men jag tror att det var den.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » mån jan 21, 2008 23:29

Ah, visst fanken, jag hade totalt glömt att det var hon den där charmiga ex-strippan med det übercoola namnet som skrivit Juno, helt totalt glömt. Cheesus, strike be over, jag kan knappt bärga mig inför chansen att få se The United States of Tara.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » mån jan 21, 2008 23:32

Det här var det väl
Like I'd marry you, you'd be the meanest wife ever, okay?
And I know you weren't bored that day, Because there was a lot of stuff on TV and, and the Blair Witch Project was coming on Stars. And you were like "I haven't seen this since it came out so we should watch it" and then "but Oh no, we should just make out instead, lalala!"

Michael Cera! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tis jan 22, 2008 0:25

Hahah ja! "Lalalala". Så himla gulligt. :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » tis jan 22, 2008 4:52

var det verkligen det? jag har för mig det var nått annat
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav gaspode » tis jan 22, 2008 5:01

HippieSpellan skrev:var det verkligen det? jag har för mig det var nått annat

det var vad han sa vid skåpen där iaf. Men han sa rätt mycket gulligt så du kanske gillade nåt annat :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis jan 22, 2008 13:35

Stallone om Rambo 4... om det inte är det mest överraskande mästerverket i filmhistorien så är nog det här den mest huvud-upp-i-arslet-prettoquote jag har hört på länge:

Stallone skrev:When babies are being bayoneted, I thought this will never go. We presented it but I did have a caveat with the MPAA. I said, "Guys, this is happening today. If we're ever going to do something responsible where art has the ability to influence people's awareness, impact the lives of these people, don't dilute it. Don't water it down. It's got to be uncomfortable. It is uncomfortable. It's miserable. It's distasteful. It's horrifying. But if you're not going to do it, don't do the movie. Don't do violence light. It's just wrong. Don't cut away too soon. Just let it sit in. I want people to feel it." To their credit, they allowed this film to be as truthful as it could.

IRLG! :D :D Är han medveten ALLS om vilken film han gör? http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=41047

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis jan 22, 2008 13:49

:D *klappar lille Sly på huvudet*
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis jan 22, 2008 14:20

adolvsson skrev:Jag har aldrig riktigt fastnat för Townes van Zandts musik, kanske för att jag aldrig riktigt gett honom en chans. Ska försöka ändra på det nu, för även om dokumentären i sig är intressant och gripande, är det musiken som verkligen sticker ut. Fin skit.

Jag tror jag har sett den filmen ett par gånger, om det är den med hans barn och fruar och sånt. Egentligen bra, men jag har nog tröttnat.
Om jag inte var omgiven av van zandt konstant, skulle jag nog börja tycka om det, men jag ger upp det tills jag får välja tillfällerna själv att lyssna på det.
Friska människor gör också bra musik.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Peppe » ons jan 23, 2008 0:12

Heath Ledger är död :eek:
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav gaspode » ons jan 23, 2008 0:15

Peppe skrev:Heath Ledger är död :eek:

:eek:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tam » ons jan 23, 2008 0:19

:eek: :(
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav A bear » ons jan 23, 2008 0:23

Postade precis i nyhetstråden, här är länken också.

:(
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Glorificus » ons jan 23, 2008 0:26

OMG! Helt galet. :emo: 28 år.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » ons jan 23, 2008 0:30

Min kompis kom in i köket och sa det nyss...
15 min sedan

Jag fattar inte, tror inte på det riktigt.

Den där killen...

Vi pratade ju om "10 orsaker att hata dig", för bara några dagar sedan...

Varför, shit

Usch. Kram
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » ons jan 23, 2008 0:39

Fyfan så fucked up. Tragiskt och tråkigt. :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons jan 23, 2008 0:39

Tragiskt som fan. Ush.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sp1keout » ons jan 23, 2008 0:45

I always admired that guy.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sfinx » ons jan 23, 2008 0:52

...

:(
Så ung.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sp1keout » ons jan 23, 2008 1:00

Någon som kan "låna" mig 10 Things I Hate About You, via "MSN", förslagsvis?

Snälla...? :(

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » ons jan 23, 2008 8:05

Jag fick ett SMS om det strax före 4.00 inatt. Det var väldigt svårt att somna om efter det så idag blir nog jobbig på jobbet. Jag tycker att det är fruktansvärt sorgligt. Han har ju barn och allt dessutom.

Det kommer att kännas konstigt att se The Dark Knight i sommar...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tomas » ons jan 23, 2008 9:46

Riktigt tråkiga nyheter :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav chanda » ons jan 23, 2008 11:04

Heath Ledger :cry: .Han riktigt imponerade på mig efter att ha sett "Brother grimm" och "Brockback" efter varan. Riktig sorgligt för hans familj och dotter.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav carre » ons jan 23, 2008 11:25

Taking a moment from their grieving, Heather Ledger's family addressed Australian television on Wednesday.

His dad, Kim, said:

"We, Heath's family, confirm, the very tragic, untimely and accidental passing of our dearly loved son, brother and doting father of Matilda. He was found peacefully asleep in his New York apartment by his housekeeper at 3:30 p.m. U.S. time.

We would like to thank our friends and everyone around the world for their well wishes and kind thoughts at this time. Heath has touched so many people on so many different levels during his short life but few had the pleasure of truly knowing him.

He was a down to earth, generous, kind-hearted, life-loving and selfless individual who was extremely inspirational to many. Please now respect our family's need to grieve and come to terms with our loss privately."
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav adolvsson » ons jan 23, 2008 11:47

chanda skrev:Han riktigt imponerade på mig efter att ha sett "Brother grimm" och "Brockback" efter varan.

Jag är inget fan av Brokeback Mountain, och jag tyckte varken Heath eller Jake Gyllenhaal i sina respektive roller var lika bra som dom brukar vara, men Heath klarade av sin bit bäst. Mer så med Brothers Grimm , där han är riktigt bra i en film som annars gjorde mig enormt besviken (Terry Gilliam är min favoritregissör, men där tappade han bollen).

Det verkar som om Heath var den typ av skådespelare som kan göra väldigt bra ifrån sig även med ett medelmåttigt manus, och därför smärtar det ännu mer eftersom han såg ut att vara på väg mot en karriär med få sådana, och det smärtar eftersom jag hade älskat att se honom i en bra Gilliam-film, i en sådan hade han nog passat perfekt.
Senast redigerad av adolvsson ons jan 23, 2008 18:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film