Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön jan 13, 2008 23:41

Tob skrev:Där ser man. Jag missade serien helt i höstas.

Läste en kort notis i tidningen att serien skulle börja på canalplus. Relationsdraman på HBO känns överlag väldigt intressant. Förstod jag det rätt så är den förnyad också för en andra säsong, vilket gör det hela lite extra intressant.

Yesbox. HBO kände att den hade större chans att bygga upp en stark tittarbas än vad John From Cinncinati hade så därför bestämde de sig för att förnya den och lägga ner JFC. Den har tydligen varit omtyckt av kritiker också - tittarkommentarer har jag sett är lite blandade.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 23:43

Såg en liten bit från ett avsnitt. Givetvis en sexscen. Bröst, ballsack och lite till bröst och en liten bit av en relationsscen innan dess. Den verkar väldigt välgjord så jag ska nog se på några avsnitt åtminstone.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » sön jan 13, 2008 23:46

noike skrev:Såg en liten bit från ett avsnitt. Givetvis en sexscen. Bröst, ballsack och lite till bröst och en liten bit av en relationsscen innan dess. Den verkar väldigt välgjord så jag ska nog se på några avsnitt åtminstone.

Väldigt välgjord, baserat på sexscenen :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 23:50

HeY skrev:
noike skrev:Såg en liten bit från ett avsnitt. Givetvis en sexscen. Bröst, ballsack och lite till bröst och en liten bit av en relationsscen innan dess. Den verkar väldigt välgjord så jag ska nog se på några avsnitt åtminstone.

Väldigt välgjord, baserat på sexscenen :D

Ja, de hade dialog innan med han som spelade Jack Crow i Slings & Arrows. Men ja. välgjord sexscen också. "Hmm, det kan inte vara det för det är inte porr men det där ser faktiskt ut som penetrering." Sedan satt jag och funderade på linser, positionerande av skådespelarkroppsdelar och kameravinklar för att skapa en sådan illusion. Har ett papper med teckningar på här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jan 13, 2008 23:51

Jag såg piloten av TMYLM, men sen hittade jag ingen motivation att fortsätta. Ivarjefall i piloten fanns det inga karaktärer jag fastnade tillräckligt för för att fortsätta och serien ligger långt, långt nere på listan av serier som jag möjligen ska ge en chans till.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » sön jan 13, 2008 23:52

HeY skrev:
adolvsson skrev:BRÖST!

You got it from your momma!

Jag som började få lite respekt för dig med dina inlägg i Shield-tråden. Well, mister, you've gone and lost that now!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 23:54

Illyria skrev:Jag såg piloten av TMYLM, men sen hittade jag ingen motivation att fortsätta. Ivarjefall i piloten fanns det inga karaktärer jag fastnade tillräckligt för för att fortsätta

Så den kan alltså vara bra på riktigt? Sweet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön jan 13, 2008 23:57

Tror det var precis den scenen som var på TV på krogen. Om inte alla är sådana. Vilket ju inte gör det mindre sevärt. Ballsacken såg väldigt äkta ut. Imponerande.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån jan 14, 2008 9:11

Hur Glenn Close fick veta att hon vann en Golden Globe för bästa skådespelerska i ett TV-drama:
I was at the Brass Monkey Bar in the Meatpacking District in New York, watching it on TV with a bunch of the cast and crew. I was drinking bourbon on the rocks. It was great. This huge cheer went up.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » mån jan 14, 2008 13:50

Cold Case 1x05 mindes jag som ett av mina favoritavsnitt när det kommer till de flesta serierna. Jag bara rådiggade den som fan. Kul att se igen. Är fett med mina minnen som kommer tillbaka av att se en sån här gammal serie (haha 4 säsonger ago lix)

1x06 Detta avsnitt kom man ihåg saker ju mer man såg. Detta är ett väldigt bra avsnitt också. Marcus är riktigt nöjd!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav makane » mån jan 14, 2008 14:57

Tob skrev:Någon som såg HBO serien Tell me you love me i höstas, och kan ge ett utlåtande?

Åh intresse för TMYLM! Det kan jag aldrig motstå. Kämpar på tv-land för att få folk att titta. Den är fantastisk! Den är grå, vardaglig, äkta med helt fantastiska skådespelare. Och sexscenerna som alla babblar om visar på att man inte sett serien. Ja det är sexscener, ja man får se 60 åringar ha sex, onani, avsugningar och annat som man kanske inte är van vid att se så öppet och ärligt. Men efter de första 3 avsnitten är det väldigt lite fokus på dem. Sex är hela tiden en issue, vissa har, andra inte, men själva sexakterna förlorar i värde för varje avsnitt. Som i Californication ungefär. Det handlar om relationer, så vill man ha action ska man titta på något annat (förutom sexaction då ;)). Men TMYLM fick mig på fall direkt i höstas och jag längtar till nästa säsong.

Angående Gossip girl som är en annan av mina favoriter. Den har fått full säsong på 22 avsnitt. Men man får väl se vad som händer när strejken är slut.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav HeY » mån jan 14, 2008 20:04

makane: Första avsnittet på väg nu. You're a good speaker!!

Golden Globe vinnarna: Jag gillade att David Duchovny (eller hur det nu stavas) vann. Californication FTW!!
De andra bryr jag mig inte om, har inte sett de serierna nämligen, men jag tror Glenn Close fötjärnade sin iaf. Tina Frey över Mary-Louice Parker? Jag har iofs inte sett 30 Rock, men i min värld.... aldrig!!

adolvsson skrev:
HeY skrev:
adolvsson skrev:BRÖST!

You got it from your momma!

Jag som började få lite respekt för dig med dina inlägg i Shield-tråden. Well, mister, you've gone and lost that now!

It's a song, don't take that serious.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » tis jan 15, 2008 8:43

HeY skrev:makane: Första avsnittet på väg nu. You're a good speaker!!

Japp. Instämmer i detta. Men får bli senare i vår.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sp1keout » tis jan 15, 2008 14:00

Cold Case 1x05
Ray Voodoo Tatum! Yeah! <3

1x06
Summer Glau!! ^^

1x07
Och sen ett sjukt bra avsnitt som handlar om en bög som blir beaten to death på 60-talet som blev mördad. Ganska sjukt hur världen såg ut då. Det berörde i alla fall, vill jag lova!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav makane » tis jan 15, 2008 14:14

Tob skrev:
HeY skrev:makane: Första avsnittet på väg nu. You're a good speaker!!

Japp. Instämmer i detta. Men får bli senare i vår.

Tack. Känner mig lite nöjd att jag fått er 2 att ge den en chans i alla fall. Hoppas ni tycker om det. :lovebunny:

Själv håller jag på med Chuck just nu som inte hanns med i höstas. De tre första avsnitten är bra, men jag väntar fortfarande på det där aha tillfället där den går från bra till fantastisk. Hoppas det kommer.

Har sett första avsnittet på The Wire också för att så många här höjer den till skyarna. Ska dock ge den några mer avsnitt har jag hört, för även om första var bra så var det inte något som fick mig att be om mer. Men jag har hela första säsongen som bara ligger och väntar på att bitas tag i en mörk januarinatt. Eller kanske en dag om man kan få barnvakt.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav caffeineaddict » tis jan 15, 2008 14:27

Nu gillar jag ju första avsnittet, men onekligen är The Wire en serie som tar en stund för att växa (inte minst för att det är en stor, komplicerad värld med mååånga karaktärer och det tar en stund att lära känna alla och förstå hur de förhåller sig till varandra). Kring avsnitt 6-7 tror jag de flesta brukar börja känna sig riktigt bekanta med det mesta och hänga med ordentligt i svängarna. Men fram tills dess kan det vara lite snurrigt. De första avsnitten blir därför betydligt bättre under en omtitt.

The Wire! Var är 5.03?!

Och Tell Me You Love Me blir det absolut relativt snart. Men det finns ju mååånga serier man vill se...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav makane » tis jan 15, 2008 14:56

Jo, jag har hört det. Har varit inne och kikat på de första inläggen i The Wire tråden här och även där syns ju att man ska ge den några avsnitt. Men som du säger, det finns ju så mycket att se, och alldeles för lite tid.

Kul att även du ska ge Tell me you love me en chans. Men jag trodde nästan det. Du verkar vara en fin människa. ;)
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav caffeineaddict » tis jan 15, 2008 15:01

makane skrev:Men jag trodde nästan det. Du verkar vara en fin människa. ;)

:) :lovebunny: Tack detsamma!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav makane » tis jan 15, 2008 15:39

caffeineaddict skrev:
makane skrev:Men jag trodde nästan det. Du verkar vara en fin människa. ;)

:) :lovebunny: Tack detsamma!

:oops: Tack :lovebunny:
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav sp1keout » tis jan 15, 2008 15:54

Jag håller på att ladda ner första säsongen av WILAY, sen skiter jag i resten. Jag är glad. Yay!

Happy Dance! OH YEAH! OH YEAH! :chock: :chock:

Jenny Garth! Amanda Bynes! :lovebunny:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tor jan 17, 2008 13:52

Cold Case 1xo8

Ett avsnitt jag inte minns alls faktiskt.

Avsnittet handlade denna gång om en mamma och en dotter, som blev utslängda ur en byggnad. Dottern dog, mamman hamnade i koma. Fallet togs upp när hon vaknade igen.

Detta avsnitt, som med de flesta avsnittena i denna serie (därför den är så fantastisk) så var det ett sjukt sorgligt slut...

Hon den där svarta bruttan från Without a Trace syntes till också, hon är bra!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav makane » tor jan 17, 2008 15:53

tokigt nog har jag sett andra avsnittet av Cashmere mafia. :rolleyes: Det var nog det sista jag såg om jag inte får dödligt tråkigt och någon serverar avsnitt 3 på ett fat. Fortsatte i samma stil som piloten fast lite intressantare. Fortfarande karaktärer som är svåra att tycka om och för intetsägande story. Helt enkelt en serie som jag har svårt att rekommendera till någon.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav HeY » tor jan 17, 2008 20:25

makane skrev:tokigt nog har jag sett andra avsnittet av Cashmere mafia. :rolleyes: Det var nog det sista jag såg om jag inte får dödligt tråkigt och någon serverar avsnitt 3 på ett fat. Fortsatte i samma stil som piloten fast lite intressantare. Fortfarande karaktärer som är svåra att tycka om och för intetsägande story. Helt enkelt en serie som jag har svårt att rekommendera till någon.

Jag var påväg att sätta på det. Istället så spolade jag lite i det för att se om jag hade ngt intresse, men nej. Jag lägger ner detta nu. Orealistiska karaktärer på ett sätt som inte ens är charmigt och bara allmänt tråkigt. Jag rekomenderar inte heller det till någon.

Vi får se fram emot Sex and the City filmen istället.
Senast redigerad av HeY tor jan 17, 2008 20:37, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav makane » tor jan 17, 2008 20:33

HeY skrev:
Vi får se fram emot Sex and the City filmen istället.

Oh ja. :D
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav wyndham » lör jan 19, 2008 1:14

Har nu två och en halv osedda boxar att se fram emot. Doc Martin, Weeds och halva Heroes. Borde räcka ett år.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » lör jan 19, 2008 1:17

wyndham skrev:Doc Martin

Wiiiee! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön jan 20, 2008 4:08

Efter att ha börjat väldigt tunt och tveksamt under de första fem avsnitten, så var 1.06 och 1.07 av 30 Rock iaf ganska ordentligt roliga. Hoppas det blir ännu bättre, då kan jag kanske börja förstå var alla hyllningar kommer ifrån.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav makane » sön jan 20, 2008 12:56

caffeineaddict skrev:Efter att ha börjat väldigt tunt och tveksamt under de första fem avsnitten, så var 1.06 och 1.07 av 30 Rock iaf ganska ordentligt roliga. Hoppas det blir ännu bättre, då kan jag kanske börja förstå var alla hyllningar kommer ifrån.

Oh låter lovande. Jag har bara kommit till 1.03 och än så länge... njae. Men då kanske det är värt att fortsätta då.

Någon som kan rekommendera någon annan riktigt bra komediserie?
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav caffeineaddict » sön jan 20, 2008 13:26

makane skrev:Någon som kan rekommendera någon annan riktigt bra komediserie?

Ja! Jag är också på jakt, det börjar bli småtunt nu.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » sön jan 20, 2008 14:16

Jag tycker att 30 Rock är jätteroligt. Påminner lite om Arrested Development i sin stil tycker jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film