Spooks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön jan 06, 2008 21:08

Åh, jag blir så nyfiken av alla spoilermarkeringar! Men det är ju ett gott incitament för att avverka Spooks-avsnitt snabbt. :)

2.04: Detta avsnitt hade jag inte sett tidigare så nu är det nog helt nytt från och med nu förutom (spoiler okänt Spooks-avsnitt, men inte den senaste säsongen i alla fall) det där avsnittet där två agenter hålls osm gisslan och jag tror att den ena dör.

(spoiler 2.04) Alltså, försker de hitta på ursäkter för att ta av Danny skjortan (inte mig emot, iofs)? Där sitter han på stolen och ska bli hotad att föra över pengarna och... skjortan är av. Killen i början fick dock ha skjorta och jacka på sig, men han kanske inte var lika cut som Danny? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön jan 06, 2008 21:14

AKS skrev:Åh, jag blir så nyfiken av alla spoilermarkeringar! Men det är ju ett gott incitament för att avverka Spooks-avsnitt snabbt.

Mina spoilermarkeringar är speciellt utformade för att utan att avslöja något ändå markant öka lockelsefaktorn. I R teh sneaky that way.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön jan 06, 2008 21:15

Ja, jag har nästan anat det. U evooool purson!!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön jan 06, 2008 21:20

AKS skrev: (spoiler 2.04) Alltså, försker de hitta på ursäkter för att ta av Danny skjortan (inte mig emot, iofs)? Där sitter han på stolen och ska bli hotad att föra över pengarna och... skjortan är av. Killen i början fick dock ha skjorta och jacka på sig, men han kanske inte var lika cut som Danny? :)

Han i början var inte hotad på samma sätt och blev därför inte lika varm och svettades lika mycket som Danny. Ingen skjorta av och de kanske hade börjat misstänka något.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön jan 06, 2008 21:38

5.08.

Religiösa fanatiker som är kristna? Jag tror inte det varit med så mycket tidigare. Och åter igen olika regeringsfraktioner. När inte ens den egna sidan är på ens egen sida så blir det hela oändligt mycket mer komplicerat än vad det var i början. Harry är fan den coolaste spionchefen jag sett. När han sitter där i kyrkan och har en dialog samtidigt som han pratar i sina one-liners.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jan 06, 2008 21:42

AKS skrev:Ja, jag har nästan anat det. U evooool purson!!

Äsch, du sockrar så sött :oops:

adolvsson skrev:
adolvsson skrev:6x07Sista scenen värmde hjärtat, Adam och Ros har en härlig dysfunktionalitet emellan sig.

Du vet att du är inne i en serie när det tog ändå tills början på avsnittet efter innan jag insåg att, skit, det här kan förstås aldrig sluta bra. Och jag som alltid brukar vara en sådan cyniker redan från start!

(spoiler 6x08) Som sagt. Just det.

:unlove:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön jan 06, 2008 22:39

(spoiler dom första minuterna av 6x09) Vad den här serien gör möjligt, vad jag älskar, genom sitt upplägg, vad om tillåter genom allt som hänt hittils, genom vad Adams karaktär gått igenom i framför allt dom senaste två säsongerna, är att Adams erbjudande till Ben kan vara äkta och ett resultat av sammanbrottet i förra säsongen och händelserna med Ros, och det kan också vara något han kokat ihop tillsammans med Harry och eventuellt de andra i teamet. Båda möjligheterna är lika möjliga och det finns inte många serier utöver Spooks i vilka det hade fungerat lika bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön jan 06, 2008 23:25

5.09 :eek:
Jag har tyckt att Adam varit lite tillbakahållen under säsongen, lite mer tydlig good guy än vad han var under säsong tre till exempel. Fast inte allt för mycket, men den beräknande Adam har helt tydligt haft överhanden som i 5.04. Så det här kom som en överraskning. Fy satan! Förhörscenen var brutal på ett sätt som jag visste att de hade klarat av tidigare men som jag antagit att de rört sig bort från. Dumt av mig. Jag borde vetat bättre.

Och Ros storyline var inte dålig den heller. Vittne blir skjutet och tas till säker plats för att lappas ihop av en inte helt utbildad läkare -- det har åtminstone jag sett hur många gånger som helst. Men det här var mer intensivt, blodigare och mycket snyggare gjort.

Harry: "You're worse than a traitor. You're a pimp."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jan 07, 2008 0:03

noike skrev:Harry: "You're worse than a traitor. You're a pimp."

Harry Pearce, mitt herrskap. Den mannen borde ha en citatsida tillägnad sig.

6x09
Så mycket att kommentera, men vars fanken börjar man?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån jan 07, 2008 0:49

5.10. Shit.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jan 07, 2008 1:27

6x10
:eek:
noike skrev:5.10. Shit.

Jag tar ditt shit och dubbl... nej, tripplar det. Till att börja med. Inte för att jag vill överhypa eller så, fast det är väl i så fall redan för sent.

Slutet. Förutsatt att det är gjort och inte bara en bluff (en fantastiskt elak bluff, i så fall) vill jag inte ens börja tänka på vad i det kan komma att göra med Adams huvud, efter allt han har varit med om. Oerhört starkt spel av Jo.

Gillar att Ben är i teamet. Jag kunde störa mig lite på att Jo kommer direkt från det civila och blev duktig fältspion för snabbt, fast hon visade sig vara en bra karaktär (som alla andra i den här sablans serien) och hittils gillar jag Ben en hel del, så det ska nog ordna sig.

Vad mer? Harry fortsätter äga. Älskar hur dom fortsätter spela ut alla. Britterna har ställt till det en hel del under säsongens lopp fast i slutändan är dom ute på topp. Eller, ja, det beror väl på hur man ser det...

... för det finns mer att säga om avsnittet, mycket mer, men den där slutscenen överskuggar allt annat ordentligt.

Vilken jävla säsong.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån jan 07, 2008 16:38

6.01 teh awsomest!

Jag gillar inte Jos frisyr. Den känns fel.

UK Infections: # var snyggt. Brutalt avsnitt. Fortsätter del två så här är det utan tvekan den bästa säsongsöppningen jag sett på länge. Fucking hell!

Trodde inte jag skulle säga det här: men the Wire 5.02 får vänta lite.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jan 07, 2008 17:04

noike skrev:Jag gillar inte Jos frisyr. Den känns fel.

Jag håller med. Tog till och med gott om tid, en bra del av avsnittet, innan jag ens kände igen henne.

the Wire 5.02 får vänta lite

:eek:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jan 07, 2008 17:05

Meeen, varför gör ni så här?! Kommer ju att vara minst tre veckor innan jag hinner till S6 nu då jag börjat jobba.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jan 07, 2008 17:08

AKS skrev:Meeen, varför gör ni så här?! Kommer ju att vara minst tre veckor innan jag hinner till S6 nu då jag börjat jobba.

Se det från den ljusa sidan, vi pratade ju upp Dexter S2 en hel massa också, och se vad som hände där. Eller, ja, ljus och ljus, men vafan...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jan 07, 2008 17:23

Du menar att jag har för höga förväntningar (i dne tråden är jag väl den enda som inte tycker att säsongen toppr S1)? Det var inte direkt ett ljus i mökret nej... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jan 07, 2008 17:24

AKS skrev:Meeen, varför gör ni så här?! Kommer ju att vara minst tre veckor innan jag hinner till S6 nu då jag börjat jobba.

F'låt. :monsterhug: Men det kommer vara tre väldigt bra veckor, det lovar jag.

6.02. :chock: I övrigt, läs adolvssons inlägg här viewtopic.php?p=390776#390776

Dexter schmexter.

Om de fortsätter så här, när ska jag få se the wire?!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån jan 07, 2008 20:09

6.03.

Jag saknar Jenny från s5. Gugu Mbatha-Raw, very pretty.

För övrigt, konspirationstråden genom säsongen! Är det en riktig säsongsarc på gång? Nagelbitande! Var är Zef? Jag behöver en kropp innan jag är nöjd, det här är Spooks trots allt, och jag tycker de accepterar honom som död lite väl lätt. Och hur ska det gå med den upptrappande USA-konfilkten? Och Ros! adolvsson, jag antar att det här du ville exemplifiera med när jag nämnde seriens ärlighet?
Massor med fråge- och utropstecken.

Jag hoppas för övrigt att priset på s5-dvdn sjunker snart.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jan 07, 2008 20:15

noike skrev:Och Ros! adolvsson, jag antar att det här du ville exemplifiera med när jag nämnde seriens ärlighet?

Exaktamundo. Jag nämner det också nånstans, under spoilermarkering, det trevliga i att dom fakiskt inte smyger i buskarna i en massa avsnitt om att någon någonstans är mullvad, utan direkt inte bara avslöjar vem det är utan dessutom visar hennes väg in. Jag tyckte det kändes fräscht.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån jan 07, 2008 20:25

Mos def. Inte bara det, rekryteraren var damn smooth. Ros är rätt smart också så jag antar att hon inte köpte allt han sa rakt av, med att hon inte behövde göra något hon inte var bekväm med. Samtidigt har hon visat sig vara rätt kall mot det mesta. Jävligt intressant gjort.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån jan 07, 2008 22:24

6.05

Jag blir alldeles varm i hjärtat. Riktigt säsongsarc i Spooks. Be still my heart. Och grymt spännande. Nålar sitter jag på, det är inte så bekvämt som man kan tro men jag klagar verkligen inte.

Kan jag få en femsäsongsbox med Firefly när de ändå håller på?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jan 07, 2008 22:36

noike skrev:Riktigt säsongsarc i Spooks. Be still my heart.

I knooow! Dessutom en starkt bidragande orsak till varför jag skrev
adolvsson skrev:Å-hå-hå-hå, jag har en vag vaggande aning om att du kommer älska Spooks S6.

på gtalken häromsistens.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån jan 07, 2008 23:30

6.06 Såsjuktspännandeattjagnästandör. De får veta att de har en mullvad, de vet att det finns avlyssningssaker i the Grid och Iran har kärnvapen. Ros som börjar inse vad hon gett sig in på.

Någon högt upp i Yalta borde vara någon vi sett tidigare. Delar av mig hoppas på Oliver Mace, men det är alldeles för mycket äkta spionerande för det.

Fast allt är inte bra. Jag kanske har missat något i början, men vad händer med Adams son? Han är inte med. Inte heller Jenny -- vilket är skamligt av helt andra anledningar. Men om man bortser från det så är det här utan tvekan den bästa spionsaken jag sett på skitlänge. Kanske någonsin.

Spinoff! Av den lite uddare varianten. http://en.wikipedia.org/wiki/Spooks:_Liberty
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tis jan 08, 2008 0:43

6.07 Jag börjar acceptera att Zef är död. Det har gått alldeles för lång tid utan att vi fått se en skymt av honom. Fan också. Jag gillade honom. Massivt manfall i säsongen förutspås. Vilka kommer finnas kvar nästa år? Börjar bli nojig. Och rädd. Tänk om alla dör!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jan 08, 2008 0:52

noike skrev:Massivt manfall i säsongen förutspås. Vilka kommer finnas kvar nästa år? Börjar bli nojig. Och rädd. Tänk om alla dör!

Få serier, om någon, har lyckats att såhär effektivt bygga upp en äkta oro för karaktärernas liv. Det finns ju inte ens livsfarlig sits, där man inte känner att den eller den skådespelarens tid i Spooks absolut kan vara ute.

Där av nåldynan, förstås, och jag delade i allra högsta grad din nojja här. Sanslös spänning.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis jan 08, 2008 2:40

adolvsson skrev:Få serier, om någon, har lyckats att såhär effektivt bygga upp en äkta oro för karaktärernas liv. Det finns ju inte ens livsfarlig sits, där man inte känner att den eller den skådespelarens tid i Spooks absolut kan vara ute.

Och det blir bara bättre av att alla som lämnat plötsligt inte bara gjort det för att de dött. De som lever kan fortfarande -- om än otroligt tyvärr -- dyka upp. Det finns en sådan jävla osäkerhet. Fantastiskt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tis jan 08, 2008 14:41

6.09 :lovebunny:

Jason Belling! Vilket slemmigt äckel. Inte konstigt att han samarbetade med Oliver tidigare. Återkommande småroller på det här sättet är skitbra.

Harry som pratar med Home Secretary med Dostojevskij-titlar. Och hur kan man inte gilla en chef som faktiskt gång på gång låter sig bli skjuten för att göra det han tror på? Jag blir mer och mer rädd för varje gång att han faktiskt ska dö.

Ben. Fast person i enheten nästa år? Precis som Mullvads-Ros känns det just nu som om att hans medverkan hela tiden mer eller mindre varit en lång och gradvis rekrytering.

En timme karaktärsstudie av alla agenterna. Sjukt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jan 08, 2008 15:30

noike skrev:Harry som pratar med Home Secretary med Dostojevskij-titlar.

Jag ville citera hela scenen. Fantastist dialog.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis jan 08, 2008 16:12

6.10 :chock:

Jo behöver längre hår. Hennes ögon blir jättestora så som det är nu. Gråter Adam för att han kunde eller inte kunde mot slutet?

Ben! I r loving 2 be right. Harry är som vanligt brutalt smart om spioneri. Bob Hogan... Adam kommer inte vara snäll mot honom oavsett var han befinner sig.

Säsong 7. Hösten 2008. Fredrik. Ditt jävla rövhål, hur ska jag kunna vänta på nästa säsong nu efter att ha sett det här?!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jan 08, 2008 17:43

noike skrev:Gråter Adam för att han kunde eller inte kunde mot slutet?

Om han kunde, kommer han vara bortom sammanbrott nästa säsong. Hur tar han sig upp från en sådan sak? Då, speciellt efter allt han redan varit med om.

Och nu, i dom sista avsnitten, fick vi väl ändå den Adam du pratade om på gtalken att du ville ha. Psykotiske snubben. Den mannen var verkligen på högvarv i säsong 6.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film