Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » lör dec 29, 2007 1:01

Jag har sett film den senaste veckan, kanske dags att skriva några rader om dom.

Eh. Men bara några få. Annars måste det bli flera inlägg. Orka jobba...

Raising Cain
Såg nån gång i början av 90-talet och den har suttit fast sen dess. Som om den nu och även om den inte är exakt som vad jag minns, så är den absolut bra. Brian de Palma på sitt bästa fattig mans Hitchcock-humör. John Litgow briljerar.

Blade Runner (The Final Cut)
Trodde jag hade sett den förr men det verkar pinsamt nog som jag hade fel, slutscenen var i stort sett det enda jag kände igen. Nåja, bättre sent än aldrig, och den förtjänar sitt goda rykte med råge. Spännande och stämningsfull och den får mig sakna en tid då Ridley Scott fortfarande kunde göra film med mer än bara snygg yta.

Surviving Christmas
Snacka om underskattad. Oväntat rolig julfilm som inte ens snubblar där i stort sett alla andra julfilmer snubblar.

Point Blank
En pulp noir inte som andra. Det här är att vara före sin tid, långt före 1967. Ja, vad säger man? Man låter sig imponeras, av en stark historia och ett mästerligt filmskapande och en jättetuff Lee Marvin. Jag var alltid förtjust i remaken, Payback med Mel Gibson i Marvins roll (och director's cuten är klart bättre än bioversionen), fast dess raka klassiska berättande står sig slätt mot originalets oväntade finurligheter.

Surf's Up
Animerad mockumentär om surfande pingviner. Nog sagt. Nej, inte egentligen, för mockumenteringen fungerar inte fullt ut, det finns tillfällen då dom fuskar på fel sätt. Antingen gör man det fullt ut eller så blandar man på ett bättre sätt. Helst. Fast dom kommer indan med det, för när allt kommer kring är filmen en animerad mockumentär om surfande pingviner. Nog sagt, på riktigt.

Gone Baby Gone
Tre saker jag tycker om Ben Affleck:
1) Han är en bra skådespelare.
2) Han är en bättre regissör.
3) Hans bror är en bättre skådespelare.

Manuset är starkare än regin, Ben var inblandad i det också, men en något oslipad regi kan med lätthet ursäktas eftersom det handlar om debuten, och efter en start som håller sig vid en stabilt godkänd nivå tar den sig rejält, blir känslomässigt stark. Casey Affleck är fantastisk i huvudrollen, det finns fler böcker om samma karaktär och jag hoppas Casey for fortsätta bära rollen genom filmatiseringarna.

Vad gäller storebror hans, är jag mer nyfiken än någonsin på att se vart hans karriär tar vägen, att se honom utvecklas som filmmakare men också vart hans skådespelarkarriär går efter hyllad insats i Hollywoodland. Förhoppningsvis har han en lång och varierad karriär på båda sidor kameran framför sig.

Och Ed Harris borde åtminstone nomineras för en guldgubbe, annars går ta mig fan skam på torra land.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tam » lör dec 29, 2007 1:12

[Mary Cherry]Ben Affleck [/Mary Cherry]
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör dec 29, 2007 1:56

Vänta nu, hade du aldrig sett Blade Runner innan ALLS!? Weird, weird...

Såg precis om The Silence of the Lambs för första gången på säkert sex-sju år (men då såg jag den ett högt antal gånger åren dessförinnan, till den grad då jag kunde stora bitar helt utantill). Och jag tycker fortfarande den är precis strålande stående för sig själv, utan alla dessa mängder med tråkiga uppföljare (jag kan gilla Hannibal på sätt och vis, men den är likväl som att jämföra Alien Resurrection med de tre första: så over the top och överdriven att jag kan gilla den på ett bizarro-vis, men jag tänker inte ens på den som direkt kopplad till den här filmen. Red Dragon var ganska tokigt värdelös. Michael Manns Manhunter har sina sidor, men tänker jag inte alls på som att den har något med denna att göra).

Hannibal ÄR en larger-than-life-karaktär, även om en högst fungerande sådan. Men det är de små sakerna som får den här filmen att fungera. Dels är Jame Gumb en så ohyggligt skrämmande karaktär på precis det sätt som Hannibal INTE är det: han känns som om han skulle kunna bo i nästa hus, åtminstone om man bodde i ett villaområde. Ted Levine är strålande.

Och filmen vinner på det faktum att den INTE är överstiliserad. Jämför med Seven (som jag tycker om, men som ju är en VÄLDIGT stiliserad film om man ska se på samma genre), Jonathan Demme blev på något sätt helt rätt val i och med att han inte var en av de där regissörerna som man tänker på som kommer med sin egen visuella stil (Lynch, Fincher, Burton, Ridley Scott för den delen), utan en mainstream-regissör men samtidigt en väldigt talangfull sådan och inte en jävla hack som Brett Ratner. Den är... lugn, filmiskt sett. Färgschemat är väldigt uttänkt om man tänker på det (brunt/blått/grönt/grått) men drar ingen uppmärksamhet till sig. Faktum är att filmskapandet överhuvudtaget drar väldigt lite uppmärksamhet till sig under lång tid, så när sedan cross-cuttingen används för att skapa den stora bluffen på slutet med husen så blir man som tittare allt mer :eek: för att filmen dittills inte har verkat vara den sorts film som sysslar med såna saker. Howard Shores musik är väldigt vacker och passande, men har nästan blivit standardexemplet på bra musik som INTE ska märkas eller stå ut för tydligt. Vilket är helt rätt.

Och eftersom Anthony Hopkins som Hannibal har studerats, parodierats, upprepats och tjatats ut i all evighet så tenderar jag nästan ignorera alla hans mannerismer nuförtiden (även om jag fortfarande tycker han är bra), och kan istället koncentrera mig på hur TOKIGT bra Jodie Foster är. Rysligt bra. Och även många av de andra skådisarna i filmen, inte minst då Ted Levine. Brooke Smith gör också ett starkt jobb med bara några få scener och får en annan personlighet än många "offer" i liknande filmer (hennes roll märkte jag hade satt sig mer än jag själv trodde, istället för att hänga med i exempelvis de mer kända "Fava beans" eller "Put the lotion in the basket"-bitarna så förvånade jag istället mig själv med att ryta fram "DON'T YOU MAKE ME HURT YOUR DOG!" tillsammans med henne. Älskar förresten hur hon fortfarande kallar Jame Gumb för "Mister" i de sista scenerna, och hur hon fortfarande bär på hunden när de tar ut henne ur huset efter att allt är över). Och de där sista scenerna nere i källaren fungerar fortfarande tokigt bra, kände hur hjärtat började slå snabbare även fast jag har sett filmen säkert ett dussin gånger och vet precis allt som kommer hända. That's fucking movie magic.

5 av 5, fortfarande.

Goodbye horses, I'm flying over you...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » lör dec 29, 2007 2:31

adolvsson skrev:Point Blank
Men då är det ju bara att fortsätta med Point Blank. Mäktig b-action från '98 med Mickey Rourke och Danny Trejo. Grymt mycket slow motion. Grymt mycket gitarrsolo-soundtrack.

Föresten är det nån som sett:
Assault of the Killer Bimbos. Bortsett från titeln så finns taglinen "Bimbos away". Jag vill se.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » lör dec 29, 2007 2:50

Jag har fått en vansinnig idé som inte vill försvinna. Om man skulle se alla Blade Runner-klippningarna i kronologisk ordning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » lör dec 29, 2007 3:38

caffeineaddict skrev:Vänta nu, hade du aldrig sett Blade Runner innan ALLS!? Weird, weird...

Jag är mycket underlig.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav sp1keout » lör dec 29, 2007 17:11

Tam skrev:
caffeineaddict skrev:Vänta nu, hade du aldrig sett Blade Runner innan ALLS!? Weird, weird...

Jag är mycket underlig.

Tam, apropå det, är du fortfarane i mitten av tredje säsongen av Desperate Housewives?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tam » lör dec 29, 2007 18:24

sp1keout skrev:Tam, apropå det, är du fortfarane i mitten av tredje säsongen av Desperate Housewives?

Såg t o m 3.18. Sen har jag sett på tv. 3.21, och sen från säsong 4 avsnitt nummer 1, 3, 4 & 5. Sån är situationen. Hur jag ska gå vidare härifrån är i skrivande stund inte helt planerat.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav tapeworm » sön dec 30, 2007 1:10

http://imdb.com/title/tt0865556/

WTF? Jet Li OCH Jackie Chan?!
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Inläggav noike » sön dec 30, 2007 1:13

tapeworm skrev:http://imdb.com/title/tt0865556/

WTF? Jet Li OCH Jackie Chan?!

Och av regissören som gav oss Stuart Little och Stuart Little 2 och The Haunted Mansion!!!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön dec 30, 2007 1:27

caffeineaddict skrev:Vänta nu, hade du aldrig sett Blade Runner innan ALLS!?

Tydligen inte, jag blev mer än lovligt förvånad själv. En annan film som jag nu sett alldeles för sent (om inte annat för att det gått över dealen med Emilia med många månader, men hon kanske kan dra sig till att se Stalker nu ändå, hmmm...?) är

Barry Lyndon
En vacker, mäktig, film med underbar dialog. Med betoning på dialogen, allvarligt, det kan ha varit vad jag med filmen, med en hel massa annat på väldigt nära andraplats. Ryan O'Neil, t ex, känns som gjuten för titelrollen och det är synd att han inte gjort några stordåd efteråt.

Bara för att balansera ut skalan lite, fortsatte jag efter BL med en film från motsatta sida av nyss nämnda skala, nämligen

Shoot 'Em Up

Not for me, thanks. I'm lactose intolerant.

Och herrejävlar vilken skamlös, hjärndöd, högljudd, underhållande underhållning det var. Visst, det är en bra bit kvar till Planet Terror som lyckas bra mycket bättre med den här typen av dumaction, fast fortfarande fan så mycket bättre än de flesta andra dumactionfilmer. Plus, den har Paul Giamatti som over the top-bad guy, bara hans insats är värd min eviga kärlek och dyrkan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » sön dec 30, 2007 1:41

Barry Lyndon är en av världens bästa filmer. No doubt about it. Mååååste se om den, väldigt snart. Funderar faktiskt på att se om hela Kubrick-filmografin inom kort.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön dec 30, 2007 2:04

Enchanted.

Visst är det egentligen något som ger en akut diabetes: en Disneyprinsessa slängs ut ur sin sjungande dansande smådjurspratande tecknade film och måste klara sig i dagens New York - och samtidigt försöka övertyga den cyniske newyorkaren (skilsmässoadvokat, förstås) som räddar henne att jo, kärlek vid första ögonkastet och happily ever after kan visst funka. Onda styvmödrar, förgiftade äpplen, korkade hjälteprinsar och talande ekorrar korsat med romantiska New York-komedier... skona mig.

Men jo, det är faktiskt riktigt kul. Man måste ju stödja Buffyskådisar som får stora roller, och Amy Adams gör ett riktigt fantastiskt jobb med att spela en tecknad figur av kött och blod; alltihop ligger i rösten och kroppsrörelserna. Inte ens när det visar sig att de små djurvänner hon kan kalla till sig för ett stort musikalnummer i New York är uteslutande kloakråttor, duvor och kackerlackor släpper hon optimismen, och även om både humorn och satiren kunde varit rejält mycket skarpare så är det så härligt att se Disney driva med sina egna (och andras - King Kong!) klichéer att man struntar i att filmens New York nog är precis lika sagobetonat som de tecknade bitarna. Det är inte riktigt Stardustklass på sagorevisionismen, men vafan, det är ju i alla fall jul.

3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav wyndham » sön dec 30, 2007 2:07

Darjeeling limited

Darjeeling limited är en äventyrskomedi, den mest underanvända genren i hela världen. Den är Wes Andersons senaste film och det syns med all önskvärd tydlighet. Skådespelarna är de samma; liksom musik, färger och typsnitt.

Först kommer en mycket bra kortfilm. En Jason Schwartzman sitter på ett hotellrum i Paris när kvinna ringer på. Nytt blod dyker upp i form av (spoiler casting) Natalie Portman.

Sedan börjar det stora äventyret. Tre bröder reser genom Indien för att stärka familjebanden efter deras faders död. Här dyker nytt blod nummer två upp, (spoiler casting) Adrian Brody, fenomenal som elegant mellanbror.

Darjeeling limited är inte ett steg i någon ny rikting för Wes Anderson, och jag antar att det kan irretera folk. Den är en blandning av alla hans tidigare filmer, men med en ny historia som är väl värd att berättas. Snyggt och smart och mycket hjärta. Som en bra film ska vara.

En stark fyra. Kan vara den bästa film jag sett under året.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav HeY » sön dec 30, 2007 2:13

A bear skrev:Enchanted.
Man måste ju stödja Buffyskådisar som får stora roller, och Amy Adams gör ett riktigt fantastiskt jobb med att spela en tecknad figur av kött och blod

And what a big Buffy actress she is :D
Men jag är faktiskt ganska intresserad av denna filmen. Disney filmer brukar vara ganska stora guilty pleasures!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » sön dec 30, 2007 2:30

Jag såg den (Enchanted) på förhandsvisning för några veckor sen. Helt klart underhållande, men inte så jättebra. Men 3/5 är ett betyg jag kan hålla med om.

Jag kom inte ens ihåg att Amy var med i Family, men jag kommer ihåg henne från The Office US.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav madskellig » sön dec 30, 2007 2:47

Jag såg Enchanted ikväll, gillade den riktigt mycket faktiskt!

Sockersöt visst, men även underhållande, charmig och väldigt rolig. Och James Marsden är perfekt som Prinsen.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav lilith » sön dec 30, 2007 3:08

Tam skrev:[Mary Cherry]Ben Affleck [/Mary Cherry]
:D :lovebunny:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Binchy » sön dec 30, 2007 10:46

Vi såg This is England häromdagen. Maken har sett på någon lista över de bästa filmerna under 2007, och laddat ner en del av dem. Jag hade väldigt låga förväntningar (inga alls, kan man säga), så filmen hade inga svårigheter att överträffa dem. Men den var BRA! Vi var ju unga själva under åttiotalet när filmen utspelar sig och kände igen oss rätt bra, speciellt som vi träffades i ett gäng som innehöll både skinnheads och synhtare... (Lite senare än detta dock, slutet av åttiotalet snarare.)

Stämningen är bitvis riktigt obehaglig och visar tydligt på att det sällan är så svart och vitt som nationalisterna vill få det till.

Den lille ungen är fascinerande, och BRA. Mammans frizziga hår och glasögon väcker nostalgiska känslor, but not in a good way. Filmen känns verkligen som om den spelades in i början av åttiotalet, de har gjort ett bra jobb, både med rekvisita och miljöer, och med filmandet och klippandet.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Binchy » tis jan 01, 2008 10:37

Igår såg vi American Gangster i väntan på tolvslaget. Den var rätt bra, såg lite ut som filmer på TV gjorde under sjuttiotalet - allting var lite för långt och smalt. Eller så var det svärfars somewhat less than adequate system som gjorde det.

Tyvärr överskuggades nästan hela filmupplevelsen av den URDÅLIGA textningen. Det kan nog ha varit den allra sämsta översättning/textning jag har sett. De hade inget som helst känsla för vare sig svenska eller engelska, kunde ingenting om det amerikanska samhället, och gramatik var dem helt främmande. Att texten skulle ha samanhang visste de inte heller. "De" och "dem" hade de ingen koll på alls. Herregud hur svårt kan det vara; när man skulle använda "jag" så använder man "de", när man skulle använda "mig" så använder man "dem".

Subpoena trodde de var en stad, verkar det som för det översatte de inte utan satte stor bokstav för istället. You have been served översattes med Detta är ett tjänsteärende. High School översattes med högstadiet. Osv osv osv. Efteråt så skröt de med att det var minsann de som gjort översättning/textning. MoonShine kallade de sig. Till nästa gång kanske de inte ska hälla i sig riktigt lika mycket MoonShine innan de ska börja översätta...

Och nej, vi kunde inte ta bort textningen, svärmor och svärfar behöver svensk textning på filmer. Fast å andra sidan så hängde ju ändå inte texten ihop eller made sense alls.

Jag var nog rätt jobbig, satt och grumsade över översättningen och påpekade alla fel de gjorde... :oops:
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Tinwiel » tis jan 01, 2008 13:22

Jag vet inte vilka de anställer som översättare nu för tiden. Jag brukar ofta sitta och klaga på översättningen i hemladdade filmer, men då är det ju datanördar som suttit och översatt och då kan man förstå att det blir många fel. Men i filmer/serier på tv och i DVD-utgåvor så kan man tycka att det borde anställas folk som översättare som har lite koll. Ofta så hittar man riktigt stora fel i översättningarna, där översättaren inte haft koll alls på vad som har sagts och vad det egentligen betyder. Och såklart kan jag inte sluta störa mig på såna grejer så jag måste sitta och kommentera det under hela filmen/avsnittet (vilket säkert mina medtittare tycker är störigt). Hmf!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis jan 01, 2008 15:52

Översättning på sådant är lägstaerbjudande -- så det är stor tidspress eftersom du måste översätta en hel del för att kunna leva på det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis jan 01, 2008 16:17

det är sjukt störigt med dåliga subs, men vafan, man får vad man betalar för :)

det här var ju uppenbarligen en nedladdad sak och inget nån fått betalt för att göra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » tis jan 01, 2008 23:22

Enchanted
Björns och AKS ickesågningar ovan, samt högt imdb-betyg, fick mig nog att ha för höga förväntningar på den här. Den var väl inte dålig, och Amy Adams är verkligen supersöt och så, och flera gånger är den riktigt rolig, men till slut är den lite för mycket disney-barnfilm för att man skall kunna ge den mer än väldigt svaga 6/10. Jag gillade den ju på vissa sätt och kan därför inte ge den bara en femma.

Wristcutters - A Love Story
Den här hade jag inte ens hört talas om. Ganska trevlig, men den kändes inte helgjuten. Det var en intressant grund, men det kändes som att manus kanske inte riktigt höll hela vägen. den får väl också 6/10.

känns som allt jag ser får 6/10 nuförtiden.

Men, jag har ju inte skrivit nåt om 28 Days Later som jag såg i förra veckan, den fick faktiskt otippat 7/10! Ganska svaga dock, den var inte mycket bättre än I am Legend, för att jämföra Zombiehistorier.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » ons jan 02, 2008 1:06

Såg reklam för Alien vs. Predator 2. En Alien föds ur en Predator. Fyfan va grymt. Den kommer liksom vara Alidator. Eller en... Pralin. Hursomhelst, asgrymt. Måste ses.

Men dom kanske redan hade en sån i förra. Nån som såg får gärna berätta.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sp1keout » ons jan 02, 2008 3:05

wyndham skrev:Såg reklam för Alien vs. Predator 2. En Alien föds ur en Predator. Fyfan va grymt. Den kommer liksom vara Alidator. Eller en... Pralin. Hursomhelst, asgrymt. Måste ses.

Pralin!? VET DU VART SÅNNA BRUKAR FÖDAS UR!? MYCKET RIKTIGT; ALLADIN ASKAR!!! INGA MULATTER ELLER ANDRA BLANDRASER HÄR INTE! JUST PLAIN_PRALIN! Det måste vara en Alidator.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » ons jan 02, 2008 5:20

wyndham skrev:Såg reklam för Alien vs. Predator 2. En Alien föds ur en Predator. Fyfan va grymt. Den kommer liksom vara Alidator. Eller en... Pralin. Hursomhelst, asgrymt. Måste ses.

Den dök upp precis i slutet. Dom är coola, man kunde spela som en sån i expansionen till Alien vs. Predator-spelet för typ 100 år sedan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Binchy » ons jan 02, 2008 7:39

gaspode skrev:det är sjukt störigt med dåliga subs, men vafan, man får vad man betalar för :)

det här var ju uppenbarligen en nedladdad sak och inget nån fått betalt för att göra.

Nej visst, man får vad man betalar för. Fattar bara inte hur de kunde med att säga efteråt att det var de som hade gjort det. Det vore ungefär som att skryta med att (spoiler American Gangster) det var de som hade glömt miljonerna i bilen i början av filmen.

Hade vi varit hemma själva hade vi stängt av textningen, som sagt. Ska nog se den igen, på vår egen ganska mycket bättre anläggning här hemma.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » ons jan 02, 2008 18:47

madskellig skrev:Jag såg Enchanted ikväll, gillade den riktigt mycket faktiskt!

Sockersöt visst, men även underhållande, charmig och väldigt rolig. Och James Marsden är perfekt som Prinsen.

Second that... ingen rocket science precis, men den var ju lite dumcharmig och forutsagbar (predictable).

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Rombat » ons jan 02, 2008 18:50

No tack, min hummer har diabetes.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film