Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » sön dec 16, 2007 21:06

Alla de här långa uppehållen mellan avsnitten (gud vilka långa två dagar sedan jag såg förra avsnittet... :P ) gör att jag hinner läsa så många spoilers. Inte bra.
Skulle bara läsa att det finns fyra färdigproducerade avsnitt.
Men råkade läsa en spoiler om avsnitt 10 också. Som fick mig att vilja se det avsnittet väldigt väldigt mycket precis nu. :)

HOMG. Nu läste jag en till spoiler. En ännu bättre. Ge. Mig. Supernatural. Nu.

Glory, det är nog samma galet spoilriga Kripke-intervju som du råkade börja läsa.
Enda skillnaden är att jag inte kan sluta...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » sön dec 16, 2007 21:52

Det finns alltså 4 avsnitt till? När kommer de sända 9 då? Efter nyår?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » sön dec 16, 2007 22:12

Läste ett rykte om 080103... men jag tror tyvärr att det har ändrats. Får nog vänta längre.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » sön dec 16, 2007 23:20

Jag tycker att senaste avsnittet var skitbra! Jag gillar denna serie mycket!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav chanda » sön dec 16, 2007 23:39

HeY skrev:Det finns alltså 4 avsnitt till? När kommer de sända 9 då? Efter nyår?

Fudge! 31 jan .Förhoppnings vist är strejken över då. Men det ser inte bra ut. :(
Dom 4 kvar stående ser riktigt smaskiga ut.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » tis dec 18, 2007 15:08

Förra avsnittet har gjort mig seriöst traumatiserad. Varje kväll sedan jag såg avsnittet har jag när jag ska gå och lägga mig sitt bilder i mitt huvud av Jultomtens blodiga stövlar som går upp för trappan. Jag är tvungen att hoppa upp i sängen. Fy vad otäckt det var.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » tis dec 18, 2007 17:37

MissKittyFantastico skrev:Förra avsnittet har gjort mig seriöst traumatiserad. Varje kväll sedan jag såg avsnittet har jag när jag ska gå och lägga mig sitt bilder i mitt huvud av Jultomtens blodiga stövlar som går upp för trappan. Jag är tvungen att hoppa upp i sängen. Fy vad otäckt det var.

Silent night
Holy night
All is calm
All is bright
'Round yon virgin Mother and Child
Holy infant so tender and mild
Sleep in heavenly peace
Sleep in heavenly peace....

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » ons dec 19, 2007 14:34

Jag snubblade just på något som gjorde mig så glaaad. :) Men det är VÄLDIGT fanigt (det är livejournal after all...) så om ni inte är vana eller beredda så skulle jag rekommendera att ni undviker. ;)

En J2 årskrönika
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » ons dec 19, 2007 16:25

brat skrev: Men det är VÄLDIGT fanigt (det är livejournal after all...)

You say it like it's a bad thing ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » lör dec 22, 2007 20:16

På tal om fanigt... nu har jag just gjort klart min första fanvid, så klart tema JENSEN. :D Den blev såååå fiiin. Ska givetvis dela med mig så snart jag förstått hur jag lägger upp den på YouTube.
Det här är mitt tredje projekt i Movie Maker.
Det första var bara en lista av klipp, ingen musik eller så, väldigt enkelt.
Det andra var en kort fylle produktion till Glory. Den var teh sweet. :D
Nu, vidare mot projekt4!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » sön dec 23, 2007 14:51

Så där. Nu är det GOD JUL (visserligen en dag för tidigt, men jag är generös på det sättet).

All I want for Christmas
Min frustration över LUCKA8 gjorde att jag insåg att det var nödvändigt för mig att göra det själv, och göra det rätt. Så här har ni mina egna två skapelser :D
Team Jensen
Team Jared

Så värt att lära sig Movie Maker för det. Hihi
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » sön dec 23, 2007 15:05

Vad bra gjort Brat! Du har också undvikit det som jag brukar störa mig mest på när det gäller musikvideos på serier - det vill säga att man använder scener då de pratar och hoppar fram och tillbaka mellan två personer och allt man hör är musiken, undvik pratscener! Det har du gjort, yaay! Det andra är att man använder samma scen 100ggr om, du hade samma scener några gånger i Jared men inte på ett sånt sätt att det kändes som om det var en musikvideo med samma scen gång på gång. Utan det var bra tajmat! Du är ju riktigt duktig på moviemaker! Det bästa jag har gjort där är denna.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » sön dec 23, 2007 15:15

HeY skrev:Det bästa jag har gjort där är denna.

Wow! Superbra. ...förutom Kennedy. :P
Nu blev jag väldigt väldigt Buffysugen. Ska absolut börja en hel omtitt efter nyår, passar bra med tv-strejk och allt.

Anledningen till upprepningarna i Jaredvideon (på refrängen, I figure att om texten kan upprepa sig så kan bilden upprepa sig) var att jag inte hade så många Jaredklipp... det var av någon anledning tråkigare att söka sådana än Jensenklipp. ;)
Diaglogklipp retar gallfeber på mig också, om de inte används med ett syfte.

Det här är ju i vilket fall bara mina två första vids, och väldigt enkla sådana. Finns massor av roliga effekter att upptäcka i framtida projekt. (Och framför allt mer spännande musik!) :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » sön dec 23, 2007 15:20

brat skrev:Anledningen till upprepningarna i Jaredvideon (på refrängen, I figure att om texten kan upprepa sig så kan bilden upprepa sig) var att jag inte hade så många Jaredklipp... det var av någon anledning tråkigare att söka sådana än Jensenklipp. ;)
Diaglogklipp retar gallfeber på mig också, om de inte används med ett syfte.

Jo jag lade märke till det, men orkade inte skriva det. Jag hoppades på att "bra tajmat" skulle täcka det :D

Ja, dialogklipp :sacrificebunny:
Senast redigerad av HeY sön dec 23, 2007 18:56, redigerad totalt 3 gånger.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » sön dec 23, 2007 18:51

brat skrev:Det andra var en kort fylle produktion till Glory. Den var teh sweet. :D

Den var teh funny! :D

brat skrev:All I want for Christmas
Min frustration över LUCKA8 gjorde att jag insåg att det var nödvändigt för mig att göra det själv, och göra det rätt. Så här har ni mina egna två skapelser :D
Team Jensen
Team Jared

:lovebunny: :lovebunnier: :lovebunny: :lovebunnier:
Den första var som sagt lite långtråkig efter ett tag (:D) men den andra var :drool:! Wow.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » sön dec 23, 2007 23:49

Hur är Säsong-3, sötnosar? :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » mån dec 24, 2007 0:12

sp1keout skrev:Hur är Säsong-3, sötnosar? :)

Mörk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » mån dec 24, 2007 0:17

noike skrev:
sp1keout skrev:Hur är Säsong-3, sötnosar? :)

Mörk.

Den fortsätter mot samma ondska som säsong-2 gjorde efter säsong-1 och det blir bara bättre och bättre, läskigare och läskigare, mer spännande och hårresande- kind of mörk?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » mån dec 24, 2007 0:21

Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det utan att spoila och ta upp exempel: mörk får helt enkelt räcka.

Och de har ett julavsnitt som spöar kanske 90% av alla andra seriers julavsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » mån dec 24, 2007 0:25

sp1keout: Håller med noike, mörk är ett bra ord. Kanske möjligtvis kan lägga till brutal också?

Julavsnittet var riktigt bra, bästa i år! Sedan kommer nog Gossip Girl.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tis dec 25, 2007 21:50

Mörk, Brutal stämde ganska bra. Har strecksett 5 avsnitt. Läskigt. Bra! Underbart...

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

ähh....

Inläggav dark_angel » ons dec 26, 2007 2:01

Läste jag inte någonstans att Svt 1 skall visa det andra säsongen okså, i såfall när?
Jag gillar att rita med kritor, se på film och vara i dockrummet och lyssna på Bamsekassetter
Användarvisningsbild
dark_angel
Demon Fodder

Inläggav HeY » ons dec 26, 2007 2:04

SVT har redan börjat med andra säsongen - den går på SVT24.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

hmmm

Inläggav dark_angel » ons dec 26, 2007 2:06

De kommer då inte att visa den på Svt 1?

Vilken tid o dag går det? Hur mycket har jag missat?
Jag gillar att rita med kritor, se på film och vara i dockrummet och lyssna på Bamsekassetter
Användarvisningsbild
dark_angel
Demon Fodder

Re: hmmm

Inläggav sp1keout » ons dec 26, 2007 2:10

dark_angel skrev:De kommer då inte att visa den på Svt 1?

Vilken tid o dag går det? Hur mycket har jag missat?

Snygga du, pröva sett på tvn. det visas just nu...

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » ons dec 26, 2007 2:12

Jag vet inte om den kommer att gå på SVT1, säsong 1 gick väl på SVT2?
Tisdagar klockan 22.30 på SVT24 är det iaf - jag tror att de sände avsnitt 7 idag, 8 går nästa vecka isf.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons dec 26, 2007 13:26

Avsnitten visas först på SVT24 och senare på kvällen i repris på SVT2. Gå in på SVT:s hemsida och kolla på Supernatural-sidan, dark_angel... eller sök efter "supernatural" på dagenstv.com. ;)

Annars finns säsong 2 ute på dvd också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » tor dec 27, 2007 1:50

Då var man ikapp. Den här säsongen känns bra. Jag uppskattar att den är jämn och intressant. Ett par avsnitt som känts lite sådär halvdanna.

De andra har (kanske inte fört handlingen långt fram) varit lite så att man setat på helspänn och det händer alltid saker - och just att de alltid försöker lägga till saker som ska påverka mainstroyn.

Intressant med de upprepande gästskådespelen. Och det var coolt när (spoiler 3o7) Gordon Walker blev brutalt och obarmhärtigt mördad av The New Improved Sam

Vart ska det här sluta?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sfinx » sön dec 30, 2007 10:10

Jag tyckte om julspecialen! Otäckt fast jag tittade på det nio på morgonen.
Favoritscenen är nog när de bara slaktar julgranen. Lite sorgligt och humorn satt där den var som bäst i den här serien. Hoppas de håller det här måttet i fortsättningen. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav madskellig » ons jan 02, 2008 20:41

brat skrev:All I want for Christmas
Team Jensen
Team Jared

Oj, här har jag missat saker ;)

Dom var båda jättebra gjorda! :lovebunnier: :lovebunny: :drool:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film