Har knappt sett några alls (Tales from Earthsea, HP5

CheeseGuy skrev:Har Eastern Promises hittat ut på internet i någon sebar version?
noike skrev:Om jag glömmer bort den ikväll måste jag nog ta mig tusen låna dvd:n från någon i närheten.
caffeineaddict skrev:noike skrev:Om jag glömmer bort den ikväll måste jag nog ta mig tusen låna dvd:n från någon i närheten.
Kan ta med den på nyår om du inte har någon ännu närmre. Fabulös film.
noike skrev:CheeseGuy skrev:Har Eastern Promises hittat ut på internet i någon sebar version?
DVDrip. Subtitle-fil var med, men jag har inte sett den ännu.
A bear skrev:"We don't kill babies", säger Nikolaj i slutet. Lögn, bevisligen - filmen berättas av ett dött barn (som påpekas flera gånger). Vem av de tre närvarande ljuger han för?
RalfiParpa skrev:A bear skrev:"We don't kill babies", säger Nikolaj i slutet. Lögn, bevisligen - filmen berättas av ett dött barn (som påpekas flera gånger). Vem av de tre närvarande ljuger han för?
(spoiler Eastern Promises) En ny världsordning, kanske? Nikolai kanske tror att det kommer bli ändring med honom bakom rodret? Det där kan ju ses som hans mantra och doktrin som nyligen tillträdd maffiaboss.
A bear skrev:RalfiParpa skrev:A bear skrev:"We don't kill babies", säger Nikolaj i slutet. Lögn, bevisligen - filmen berättas av ett dött barn (som påpekas flera gånger). Vem av de tre närvarande ljuger han för?
(spoiler Eastern Promises) En ny världsordning, kanske? Nikolai kanske tror att det kommer bli ändring med honom bakom rodret? Det där kan ju ses som hans mantra och doktrin som nyligen tillträdd maffiaboss.
Det är den välvilliga tolkningen, ja. Och det vore ju trevligt.
RalfiParpa skrev:A bear skrev:RalfiParpa skrev:A bear skrev:"We don't kill babies", säger Nikolaj i slutet. Lögn, bevisligen - filmen berättas av ett dött barn (som påpekas flera gånger). Vem av de tre närvarande ljuger han för?
Det är den välvilliga tolkningen, ja. Och det vore ju trevligt.
(spoiler Eastern Promises) Jag inser nu att det är (bland annat) därifrån titeln kommer. Fan, man behöver tid för att smälta sådana där Cronenberg-saker. Om man tolkar det så är det såklart sig själv Nikolai ljuger för.
nån typ på imdb skrev:--he introduces recognizable actors in secondary roles to jar us into the realization that this is a play. (One of these is really funny. How do you portray an actor among actors playing non-actors. Well, you get a noticeably BAD actor. I wonder if Heston knows he'll be goofed on for this for many decades as this film outlives his sandled perorations.)
caffeineaddict skrev:Criterion-släpp av The Ice Storm!
caffeineaddict skrev:4 / 5. Absolut en av de bästa skräckisarna på år och dag.
caffeineaddict skrev: (spoiler The Descent) Jösses!Såg precis på IMDb att amerikanska versionen slutar INNAN klippet tillbaka till grottan! IDIOTJÄVLAR!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare