Här kommer min omtalade lista.
Förord:
Ja det är en ganska lång lista, jag tycker ändå inte att jag följer så många! För att vara med på min lista ska en serie vara pågående och inte vara slut. En del av serierna visas inte för tillfället, men i så fall förväntar jag mig att dom kommer tillbaka.
Jag satt ihop listan genom att jämföra serierna mot varandra, till stor del tänka hur mycket jag längtar tills ett nytt avsnitt och glädjs av att ha ett nytt avsnitt.
Även hur jag ser på serien som helhet, t.ex. Days of our Lives är den enda serien i top 20 som jag inte ser så fort jag kan, men seriens värld med all bakhistoria gör att jag älskar serien sjukt mycket.
One Piece borde jag inte ha med, för det är mangan jag syftar på, men för principens skull ligger den först, för den är bäst. och animen är jättetrevlig att se med mina kompisar.
MIN TOP-64
1. One Piece
2. Survivor
3. Big Brother (US)
4. Heroes
5. Prison Break
6. Kid Nation
7. Lost
8. How I Met Your Mother
9. Boston Legal
10. Days Of Our Lives
11. Australian Idol
12. American Idol
13. Canadian Idol
14. 24
15. The Office
16. Destination Truth
17. The Apprentice
18. MonsterQuest
19. South Park
20. The Amazing Race
21. Flash Gordon
22. Stargate Atlantis
23. ER
24. Smallville
25. Supernatural
26. One Tree Hill
27. My Name Is Earl
28. Gossip Girl
29. Rules of Engagement
30. 30 Rock
31. Chuck
32. Reaper
33. Ghost Hunters
34. Degrassi: The Next Generation
35. Top Chef
36. It's Always Sunny in Philadelphia
37. Desperate Housewives
38. NCIS
39. Primeval
40. America's Next Top Model
41. Everybody Hates Chris
42. Hell’s Kitchen
43. The Dead Zone
44. House
45. Who Wants To Be A Superhero?
46. Last Comic Standing
47. Robin Hood
48. Las Vegas
49. Battlestar Galactica
50. October Road
51. Two and a Half Men
52. Ugly Betty
53. Scrubs
54. The X-Factor
55. The Shield
56. Criminal Minds
57. CSI
58. CSI: Miami
59. CSI: NY
60. Kyle XY
61. Project Runway
62. Beauty and the Geek
63. Medium
64. Bones
Höstens stora överraskningar har varit Kid Nation och MonsterQuest. Båda skitbra.
Också borde det noteras att jag följer serierna på ett sätt som jag förstått inte är det vanligaste, vilket jag tycker är förvånande.
Top 20 (förutom DOOL) är sånna serier jag alltid ser med min fulla koncentration, och även övriga komediserier och reality-shows.
Men i stort sett resten av alla serier ser jag och gör andra saker sammtidigt, och med andra saker menar jag
customizing. Jag sitter och fixar med det, eller bilder på datorn eller sånt, medan jag har serierna på. En del, som jag, klarar det bra att hänga med i vad som händer genom att
höra, men jag vet att det finns folk som inte alls skulle klara det. Jag kan också skriva sammtidigt som jag ser på något (som just nu!) och jag hör allt dom säger, men att läsa är lite svårare.
Själv tycker jag att det är fantastiskt hur mycket mer jag hinner med genom att göra saker sammtidigt som jag ser på serier, men faktum är att det är en metod som jag kommit in på i.o.m. att min attention span är ganska dålig, och förutom min top 20 är det inte så många serier jag kan se på utan att göra
någonting annat, och inte bli uttråkad.
Och ibland ser jag icke-top-20-serier utan att göra något, absolut, men det är oftast när jag ska äta något... så jag gör ändå någonting... Men ibland fortsätter jag se hela avsnittet utan att börja göra något annat!
En del personer lyssnar på musik när dom gör saker, jag ser på serier!
Anime är vart det blir komplicerat. Jag älskar anime, men tyvärr förstår jag inte (edit:)japanska, så det måste vara super-duperbra och engagerande för att det ska funka, och tyvärr är det anledningen till att jag inte ser på så mycket anime...
Så det är så man gör om man vill följa många serier...