The Sopranos

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » lör nov 17, 2007 13:35

RalfiParpa skrev:Okej, fixade en lista över folk som anmält intresse. Skrev också hur mycket av serien personen sett. A bear får gärna komplettera informationen.

Nästan en gång. Ganska säker på att jag missat ett avsnitt här och där på tiden man såg allt på TV.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav RalfiParpa » lör nov 17, 2007 13:51

Jag är peppad. caffeineaddict borde väl rimligtvis vara med. Ni andra får också vara med. Man behöver inte äga serien på DVD eller ha sett ett enda avsnitt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » lör nov 17, 2007 16:47

Jag är mycket intresserad! Jag har tänkt att se serien ändå - så varför inte vara med i en synkroniserad omtitt? Då har ni en newbie med också ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » lör nov 17, 2007 16:48

Jag har sett S1-S3 rätt nyligen och har inte råd att skaffa S6 riktigt än... :( Kör utan mig så kan jag hoppa in på säsong 4 och 5 (som står här men o-omtittande på ett bra tag). Kan nog kommentera en del utefter minnet på resten av säsongerna också.

Jag har sett S1-S3 tre gånger (mer eller mindre, liksom för Björnen skedde den första titten på SVT så jag kan nog ha msisat en del...), S4 två gånger och S5-S6 en gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån nov 19, 2007 2:34

Fyra personer och en som är med på två säsonger. Ingen enorm uppslutning men då förstår jag också att den eskapism The Sopranos erbjuder (grått, grått, grått) inte riktigt tilltalar alla här. The Buffster? poser? Off? Jullovet kan ju vara en bra tid att börja. Brukar bli mycket DVD-tittande då. Alla synpunkter uppskattas.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » mån nov 19, 2007 2:34

Fyra personer och en som är med på två säsonger. Ingen enorm uppslutning men då förstår jag också att den eskapism The Sopranos erbjuder (grått, grått, grått) inte riktigt tilltalar alla här. The Buffster? poser? Off? Jullovet kan ju vara en bra tid att börja. Brukar bli mycket DVD-tittande då. Alla synpunkter uppskattas.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » mån nov 19, 2007 3:34

Jullovet låter bra för min del. Man hinner ju säkert se hela säsong 1 då iaf. Såvitt jag vet har jag inget annat planerat (än så länge) då heller.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » mån nov 19, 2007 9:57

Jaha, om ni inte ska börja förrän vid jul så är det inte omöjligt att jag är med (innan dess är det The Wire som gäller). Jag får se, jag ska ju absolut se om serien någon gång ändå, inte minst med tanke på att jag inte har sett de första två-tre säsongerna.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » mån nov 19, 2007 9:59

CheeseGuy skrev:inte minst med tanke på att jag inte har sett de första två-tre säsongerna.

:eek:

Verkligen! Ta din chans nu! Goddamn it's good!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav The Buffster » mån nov 19, 2007 10:40

RalfiParpa skrev:The Buffster?

Jag börjar bli så jävla less på mig själv men det är samma visa som alltid, jag vill, vill, vill men har inte tid. Jullovet kommer att användas till att se ikapp alla serier som lagts på is nu under terminen. Sen kommer väl hela omtitten att sträcka sig betydligt längre än så och när skolan börjar igen är jag glad om jag hinner se ens några av dom serier som jag vanligtvis följer. Så tyvärr kan jag nog inte vara med. Även om Sopranos är väldigt högt på "serier jag vill se om"-listan. Idén med att se om tillsammans låter ju så rolig också. Men ja, som sagt, ingen tid.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » mån nov 19, 2007 12:42

CheeseGuy skrev:Jag får se, jag ska ju absolut se om serien någon gång ändå, inte minst med tanke på att jag inte har sett de första två-tre säsongerna.

Skrev upp dig som intresserad. Hoppas du är med, ostkurren. Som caffeineaddict sa, det här är din stora chans.

The Buffster: Duly noted, som Silvio säger i "The Blue Comet" (såg om avsnittet i förrgår - det dominerar).

A bear: Beställde du boxen? Det rycker lite i min fingrar men jag vill gärna se hur den ser ut först. Även om det bara är säsongsboxarna paketerade i en ful låda är ~1500 SEK för alla sju boxar ett rätt så förmånligt pris.

Så funkar jullovet för alla? Någon som vill börja tidigare? Senare? Ingenting är klubbat, alla förslag är välkomna.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » mån nov 19, 2007 13:15

RalfiParpa skrev:A bear: Beställde du boxen? Det rycker lite i min fingrar men jag vill gärna se hur den ser ut först.

Inte än, av samma skäl som du.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tob » mån nov 19, 2007 20:21

RalfiParpa skrev:Så funkar jullovet för alla? Någon som vill börja tidigare? Senare? Ingenting är klubbat, alla förslag är välkomna.

Jag beställde första säsongen nu i helgen. Så jag hade varit redo redan nu i veckan. Men kan vänta. Det är inga problem.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sp1keout » tor nov 22, 2007 4:08

Synkroniserad omtitt. Skriv upp mig! När börjar vi?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav RalfiParpa » tor nov 22, 2007 7:39

sp1keout skrev:Synkroniserad omtitt.

Semi-synkroniserad åtminstone.

sp1keout skrev:Skriv upp mig!

Gjort. Har du sett serien tidigare?

sp1keout skrev:När börjar vi?

Vi börjar runt jullovet.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tob » lör nov 24, 2007 15:32

Var och hämtade ut första säsongen tidigare idag. Väldigt stiligt förpackad måste jag säga. Är designen på boxarna konsekvent så fortsätter jag nog att köpa de svenska boxarna säsong efter säsong. Ifs så lär ju den stora boxen bli något billigare om man slår ut det. Får fundera på detta.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » sön dec 02, 2007 13:42

Någon slängde upp bilder på den stora R2-boxen på DVDforum.nu. Jag länkar.

Bild
Bild
Bild

Det där ser ju riktigt...trevligt ut. Väntar nu på min.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav A bear » sön dec 02, 2007 15:26

Ser verkligen trevlig ut. Men boxinköp får ändå vänta till januarilönen, tror jag. Det finns ju andra sätt att börja glo igen serien...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav XY » lör dec 08, 2007 18:33

Har just sett klart första säsongen, och den var bättre än väntat. Riktigt bra faktiskt, på något mystiskt sätt eftersom jag inte riktigt kan förklara vad jag tycker om, förutom att den har ett behagligt flyt (vad det nu innebär).

Har nog inget annat val än att köpa säsong två.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Tob » lör dec 08, 2007 18:48

XY: Hur pass stort är behovet att fortsätta? Om det är hanterligt så kan du alltid invänta oss andra som skall kika på Sopranos med början kring jul någongång. Info några inlägg längre upp, eller på sidan innan.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » lör dec 08, 2007 18:58

XY skrev:Har just sett klart första säsongen, och den var bättre än väntat. Riktigt bra faktiskt, på något mystiskt sätt eftersom jag inte riktigt kan förklara vad jag tycker om, förutom att den har ett behagligt flyt (vad det nu innebär).

Har nog inget annat val än att köpa säsong två.

Jag går och säger att första säsongen av The Sopranos är nittiotalets bästa TV-säsong. Finns visserligen inte mycket till konkurrens, någon som har ett annat förslag?

Här har du info om den planerade synkroniserade omtitten (titten för vissa).
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav XY » lör dec 08, 2007 19:00

Trevligt, då väntar jag. Har inte ägnat mig åt synkroniserat tittande sedan... hm, buffy på femman, i det riktigt gamla forumet.

Edit: Och Dexter då, just nu, även om det bara är en gång i veckan.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav RalfiParpa » lör dec 08, 2007 19:06

Perfekt. Nu är vi några stycken.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » lör dec 08, 2007 21:38

RalfiParpa skrev:Jag går och säger att första säsongen av The Sopranos är nittiotalets bästa TV-säsong. Finns visserligen inte mycket till konkurrens, någon som har ett annat förslag?

Buffy?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav RalfiParpa » lör dec 08, 2007 21:46

HeY skrev:
RalfiParpa skrev:Jag går och säger att första säsongen av The Sopranos är nittiotalets bästa TV-säsong. Finns visserligen inte mycket till konkurrens, någon som har ett annat förslag?

Buffy?

Det var så länge sedan jag såg BtVS (tre år sedan) att jag inte ens vet hur jag förhåller mig till serien längre. Mitt perspektiv har förändrats en del. Men rent spontant skulle jag säga att ingen av Buffys tre nittiotalssäsonger är bättre än The Sopranos S1.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » lör dec 08, 2007 22:42

Homicide, kan jag tänka mig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » lör dec 08, 2007 23:23

Behöver jag fortfarande se. Tänkte läsa David Simons bok först (beställt den från adlibris).

Snygg signatur förresten.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Peppe » lör dec 08, 2007 23:40

Homicide valfri säsong 1-4, Twin peaks säsong 1 och Buffy säsong 2 och Oz säsong 1. Sätter alla dom före personligen.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav XY » sön dec 09, 2007 12:21

Säsong tre och fem kostar 199:- st. på elgiganten. Beställde just dem, trots att jag inte har andra och fjärde säsongen än.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav caffeineaddict » sön dec 09, 2007 18:47

RalfiParpa skrev:Behöver jag fortfarande se. Tänkte läsa David Simons bok först (beställt den från adlibris).

Den är fenomenal.

Och, TV-säsonger under 90-talet som spöar Sopranos S1... jag kan nog faktiskt komma på ett par, även om inte jättemånga. Men Homicide är med på den listan. S1-S3 åtminstone.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film