lilith skrev:Slither
Jag: Det är ju en zombiefilm!
Aron: Nej nej, de pratar ju!
Ahh, jag har mycket att lära...
Men jag ändrade mig ju och sa att det kunde variera med vilken av alla ritualer man använde för att uppliva sina lik.
lilith skrev:Slither
caffeineaddict skrev:lilith skrev:Slither
(spoiler Return of the Living Dead/Re-Animator) Ooooh, det ställer ju den svåra frågan... är RotLD då alltså INTE en zombiefilm?! Och inte Re-Animator heller?
Och 28 Days/Weeks Later är det inte heller i vissas ögon eftersom de springer omkring för mycket och för snabbt. Jag vet inte riktigt var jag står i dessa viktiga, världsomvälvande frågor...? Expertpanelen?
A bear skrev:caffeineaddict skrev:lilith skrev:Slither
(spoiler Return of the Living Dead/Re-Animator) Ooooh, det ställer ju den svåra frågan... är RotLD då alltså INTE en zombiefilm?! Och inte Re-Animator heller?
Och 28 Days/Weeks Later är det inte heller i vissas ögon eftersom de springer omkring för mycket och för snabbt. Jag vet inte riktigt var jag står i dessa viktiga, världsomvälvande frågor...? Expertpanelen?
(spoiler bägge) 1) Bevisligen kan zombies prata eftersom det definitivt är animerade lik som pratar i ROTLD. Att döda varelser kan prata gör dem inte mindre döda. (Se även Evil Dead.)
2) Springande zombies finns ju i ROTLD också. Problemet med zombiestatusen i 28XL är väl att folket där aldrig egentligen dör - de blir "infekterade" (och kan också svälta ihjäl). En zombie är ju ett animerat lik.
Däremot är långsamt hasande och stönande zombies alltid coolare än pigga och kutande.
caffeineaddict skrev:Sebbeloo: Var finns den? Jag kan gilla grundtanken i filmen, även om jag tröttnade lite på allt buzz kring den redan i somras.
caffeineaddict skrev:Sebbeloo: Var finns den? Jag kan gilla grundtanken i filmen, även om jag tröttnade lite på allt buzz kring den redan i somras.
Glorificus skrev:caffeineaddict skrev:Sebbeloo: Var finns den? Jag kan gilla grundtanken i filmen, även om jag tröttnade lite på allt buzz kring den redan i somras.
Written by Drew Goddard är väl skäl nog att fortsätta buzzifiera den!
caffeineaddict skrev:(Hade dock missat att JJ inte regisserar själv, det trodde jag han gjorde.)
noike skrev:Det är en film och han är producent = minimal skada i rörliga bild-branschen.
adolvsson skrev:noike skrev:Det är en film och han är producent = minimal skada i rörliga bild-branschen.
Som sagt, att han bara producerade hade vi ingen koll på, och att det är en film hjälper inte när han väl regisserar. Se det tredje omöjliga uppdraget. Eller inte.
noike skrev:Min kommentar ovan var riktat till Kalles första del. Månprismat var till er båda för att ni inte hade koll på att han inte skulle regissera.
Zaxx skrev:Blair Witch?..
Jag läste någonstans att HELA filmen skall vara filman med handkamera. Är det så eller?
gaspode skrev:edit: fanns på interna dc-hubben=laddar ner nu. Yay!
caffeineaddict skrev:gaspode skrev:edit: fanns på interna dc-hubben=laddar ner nu. Yay!
Vaa?! Vem hade Unrated-DVDrippen på BF-hubben? Vanliga DVDrippen, ja, men Unrated?
För jag kan ha tagit ut segern lite i förskott, fick release-info om att rippen släppts men det betyder ju inte att JAG kan hitta den just nu...
gaspode skrev:men jag har laddat ner nu så jag kan ha den på bf-hubben om nån skulle vilja det
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare