The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tis nov 06, 2007 20:36

adolvsson skrev:Jim Halpert: Camera Faces. Måste väl varit med här tidigare? I så fall definitivt reprisvärdigt.

:lovebunny: !!!

Underbart!

Jag tyckte att senaste avsnittet var lite ofokuserat förresten. Men shit...dom får lov att lösa den där manusförfattarkonflikten snabbt som attans. Mitt TOUS!! Jag blir depp om jag inte får dosen. :emo:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons nov 07, 2007 2:03

:lovebunny:
Så fin!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav eriked » ons nov 07, 2007 21:03

The Office is Closed
Hoppas det fixar till sig snart..

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » ons nov 07, 2007 21:08

eriked skrev:The Office is Closed
Hoppas det fixar till sig snart..

Extremfallet i strejken tillsammans med IASIP -- alla skådespelarna är även manusförfattare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » fre nov 09, 2007 10:25

(spoiler 4.07) Inget speciellt. Rätt standard the Office. Men jag gillade det och njöt rätt igenom. That's what she said. Det kändes som en mer normal dag på kontoret. Skönt som omväxling.
Senast redigerad av eriked fre nov 09, 2007 20:17, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Illyria » fre nov 09, 2007 16:01

Production on “The Office” was shut down on Tuesday, after the writers, several of whom are also actors on the show, began picketing and Steve Carell, the lead actor, refused to cross picket lines. Only two new episodes are ready for broadcast, so “The Office” will enter repeats after the Nov. 15 episode.

Imorgon och nästa fredag, sedan är det slut på avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » fre nov 09, 2007 16:07

Illyria skrev:
Production on “The Office” was shut down on Tuesday, after the writers, several of whom are also actors on the show, began picketing and Steve Carell, the lead actor, refused to cross picket lines. Only two new episodes are ready for broadcast, so “The Office” will enter repeats after the Nov. 15 episode.

Imorgon och nästa fredag, sedan är det slut på avsnitt.

Imorgon? Idag!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » fre nov 09, 2007 16:13

Haha, jag har ju tom laddat hem avsnittet. Idag! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » fre nov 09, 2007 20:58

Bra avsnitt var det med. Underbart skrivet. Kan undra om de som är emot strejken någonsin sett bra tv?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » fre nov 09, 2007 21:18

(spoiler 4x07) hihi, stackars Jim...
That's what she said!

Bra avsnitt. inte toppklass kanske, men ändå.
Gillar nog inte när Jim inte är perfekt :D Men han löste det snyggt på slutet iaf. Fick lite tillbaka den där känslan man har ibland av att de egentligen har åtminstone 25 minuter material, men de måste ta bort en del för att få plats på 20 minuter.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » lör nov 10, 2007 13:44

4.07: Bra avsnitt. Överlag så tycker jag dock att denna säsong känts lite off. Främst är det Michael som har fått alldeles för over the top-storylines denna säsong. Det är som Phyllis's Wedding varje vecka. Detta gillar jag inte riktigt. man måste hålla en karaktär som Michael hårt i tyglarna. Visst, det var underhållande med honom ute i skogen, men förra veckan var det också en överdriven grej o.s.v. o.s.v.

Jag gillade att Jim trodde att Michael firade alla födelsedagar separat för sin egen skull (parafras: "Thirteen times a year Michael gets a cake") när det på slutet visade sig att så inte var fallet. Jag gillar också att Jim inte alltid lyckas.

Älskade Jims lilla Toby-"hat" också... :D

Bra och underhållande avsnitt, som sagt. Men överlag finns det en del saker jag är fundersam över denna säsong. Igår kväll prioriterade jag t ex ett över tio år gammalt avsnitt av Men Behaving Badly. Det hade inte hänt under S2 eller S3. Fortfarande är dock TOUS den bästa serie jag följer just nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » lör nov 10, 2007 13:50

Jag håller med AKS, säsongen är långt ifrån klockren. Så långt som att det är Phyllis Wedding skulle jag inte gå, men visst är för mycket av tokiga Michael det stora problemet såhär långt.

Tänkte på en annan grej inatt och blev fundersam. Det här avsnittet var ju lite av en "epiphany" för Jim. Att han kan bli Michael om han inte passar sig. Vart går han från det? Han kan ju inte gärna byta jobb. väl?

Men för att den här säsongen skall komma på rätt spår behövs:
Mer Jim och Pam ihop. gull!
Mer Dwight och Jim. pranks!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav XY » tis nov 13, 2007 2:46

Har de senaste dagarna sett tre avsnitt av The Office UK, och är rätt besviken. Den har konsekventa och träffande personporträtt på något sätt, men är inte så fasligt kul, och är dessutom rätt deprimerande. Inte deprimerande på det där intressanta sättet som när Buffy är självmordsbenägen, utan på ett grått och meningslös sätt. Men trots det är det något milt fängslande med serien, som dock ändå är en besvikelse efter allt positivt jag hört.

(Fast de flesta här verkar mer förtjusta i US-versionen, så jag får väl ge den en chans också. För övrigt kommer jag att se minst hela första säsongen av UK-versionen också.)
Senast redigerad av XY tis nov 13, 2007 2:49, redigerad totalt 1 gång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 2:49

Fast just Uk-pratet kanske hör bättre hemma i UK-tråden: viewtopic.php?p=35837
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav XY » tis nov 13, 2007 2:51

Aha, så det finns en UK-tråd. Eftersom så många pratade om UK-versionen i den här tråden (iofs mest ang. jämförelse med US) så blev jag förledd att tro att den trots sitt ämne omfattande båda. Era luringar.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Illyria » tis nov 13, 2007 3:34

XY skrev:Har de senaste dagarna sett tre avsnitt av The Office UK, och är rätt besviken. Den har konsekventa och träffande personporträtt på något sätt, men är inte så fasligt kul, och är dessutom rätt deprimerande. Inte deprimerande på det där intressanta sättet som när Buffy är självmordsbenägen, utan på ett grått och meningslös sätt. Men trots det är det något milt fängslande med serien, som dock ändå är en besvikelse efter allt positivt jag hört.

Jag tror absolut US-versionen kan vara något för dig, UK-versionen var inget för mig, men jag älskar TOUS. Här hittar du roligheter och deppigheter blandat med hjärta. När jag försökte mig på TOUK hittade jag inget hjärta. Dock är första säsongen mer eller mindre mimik av UK och de första avsnitten är inte så väldigt bra, andra halvan är bättre, men du bör ta dig till säsong 2. Vilket bara är 6 avsnitt. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav XY » tis nov 13, 2007 4:19

Illyria skrev:Jag tror absolut US-versionen kan vara något för dig, UK-versionen var inget för mig, men jag älskar TOUS. Här hittar du roligheter och deppigheter blandat med hjärta. När jag försökte mig på TOUK hittade jag inget hjärta. Dock är första säsongen mer eller mindre mimik av UK och de första avsnitten är inte så väldigt bra, andra halvan är bättre, men du bör ta dig till säsong 2. Vilket bara är 6 avsnitt. ;)

OK, bra. Och så har väl Joss Whedon skrivit och regiserat ett avsnitt av TOUS, vilket bara det gör den mer intressant.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav gaspode » tis nov 13, 2007 4:28

XY skrev:
Illyria skrev:Jag tror absolut US-versionen kan vara något för dig, UK-versionen var inget för mig, men jag älskar TOUS. Här hittar du roligheter och deppigheter blandat med hjärta. När jag försökte mig på TOUK hittade jag inget hjärta. Dock är första säsongen mer eller mindre mimik av UK och de första avsnitten är inte så väldigt bra, andra halvan är bättre, men du bör ta dig till säsong 2. Vilket bara är 6 avsnitt. ;)

OK, bra. Och så har väl Joss Whedon skrivit och regiserat ett avsnitt av TOUS, vilket bara det gör den mer intressant.

Bara regisserat. och två avsnitt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav XY » tis nov 13, 2007 4:47

gaspode skrev:
XY skrev:

Bara regisserat. och två avsnitt.

Så det är lite värre än vad jag trodde i termer av bredd på arbetsuppgifterna, men lite bättre i termer av antal avsnitt. Så är det totalt bättre eller sämre? Tål att funderas på! Och nu har jag funderat klart: Det är värre, för hur bra regissör Whedon än är så är han en ännu bättre manusförfattare. Men det är positivt att han arbetat med serien alls, förstås.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav RalfiParpa » fre nov 16, 2007 15:41

(spoiler The Office 4.08) När Michael formellt och tydligt upprepar sitt "that's what she said," efter advokatens "excuse me" - min definition av humor demolerades.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » fre nov 16, 2007 23:10

4.08: Jodå, underhållande. Gillar 20-minutersavsnitten betydligt mer än 40-minutersavsnitten. Men som sagt: 30 minuter skulle vara perfekt för denna serie.

Jan-Ove Waldner... en av Dwights hjältar. :D

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 23:19

(spoiler 4.08) "Yo mama's so fat she can eat the Internet." Dwight som inte tänker hjälpa Jim när det är en "in-house klient". Jag hade velat se Kevins min när han fick se pingisnätet och inte bara höra hans röst. Han hade säkert varit nära att studsa på väggarna igen. :)

Jag är inte så jättehypad på säsongen faktiskt. Som alltid finns det bra delar. Väldigt bra till och med, stundtals fortfarande fantastiskt, men det är små klickar med personer som nästan bara umgås på skärmen tillsammans och inte med andra. Tidigare var det mycket mer blandat. Detta tycker jag låser handlingen alldeles för mycket.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » fre nov 16, 2007 23:41

två personer som är kvar på säsong 2? :D

jag vågar inte edita av spoiler-rädsla, men nu skall jag se 4x08.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 23:46

Jag ändrade. När du sa det kändes det som en bra sak att göra istället för att vänta på att de själva skulle ändra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör nov 17, 2007 0:01

gaspode skrev:två personer som är kvar på säsong 2? :D

Damn it! Jag skyller på den andre...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör nov 17, 2007 9:36

(spoiler S4) Den där grejen med Michael och sjön och GPSn kanske inte är så otrolig ändå? :) http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1271998.ab

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre nov 23, 2007 17:55

Angela, som spelar Angela, är gravid. Undra om det kommer skrivas in i serien? Om strejken inte vara för länge...

Tråkig fredag utan TOUS. :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre nov 23, 2007 17:58

Funderade på samma sak då jag läste en zap2it-artikel om det för nån timme sen.

Jag visste inte att hon var svägerska(?) till både Paul Lieberstein och Greg Daniels!

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-angel ... -headlines

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre nov 23, 2007 18:04

AKS skrev:Jag visste inte att hon var svägerska(?) till både Paul Lieberstein och Greg Daniels!

Visste inte jag heller, men jag är inte förvånad. Många av skådespelarna är ju manusförfattare, varför skulle de andra inte vara släkt och vänner? Billig preproduction och enkelt att få med dem.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor dec 20, 2007 23:29

adolvsson skrev:Pam fortsätter vara underbar :lovebunny: Jag vill ha henne. Det där var en referens till en underbar film jag såg helt nyligen. Fast det stämmer ändå.

Huh. Det här ingick i en kommentar till 3x22. Jag undrar vilken film jag pratade om. Now that's gone bug me real good...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film