Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav makane » tis nov 06, 2007 13:09

Angel säsong 1 fullkomligt älskar jag. Jag kan tänka mig att Buffy säsong 1 växer vid omtittar. Jag var väldigt färgad av mina tankar om Buffy sedan år tillbaka och krävde därför att det skulle vara riktigt bra för att bli fångad. Intresse väcktes i säsong 1, säsong 2 gjorde att jag fastnade, säsong 3 & 4 fick mig att stanna kvar, säsong 5 visade att den här serien växer över vanlig tv underhållning, säsong 6 fick mig att inse att Buffy alltid kommer vara i mitt liv och säsong 7 var ett bra slut på en helt fantastisk serie. :lovebunnier:

Firefly har jag kvar... :)

Dollhouse - LÄNGTAR! Tror det har alla möjligheter att bli precis hur bra som helst! Om det får chansen vill säga. Av vad jag hört om Fox så är det väl inte så bra på det.
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav Rombat » tis nov 06, 2007 13:19

Illyria skrev:Jag tilldelar :lovebunny: till säsong 1 av Buffy, inte lika bra som serien sedan blir men ändå :lovebunny:.
Jag kunde inte sagt det bättre själv.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Garim » tis nov 06, 2007 14:04

makane skrev:Firefly har jag kvar... :)

Det tycker jag du ska göra något åt snarast :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav makane » tis nov 06, 2007 16:46

Garim skrev:

Jajamen. Tänkte se klart Angel först bara, säsong 5 kvar. Har skjutit på den några dagar. Blir så sorgligt när jag varken har Buffy eller Angel kvar... :cry:
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav LauraP » tis nov 06, 2007 16:49

makane skrev:
Garim skrev:

Jajamen. Tänkte se klart Angel först bara, säsong 5 kvar. Har skjutit på den några dagar. Blir så sorgligt när jag varken har Buffy eller Angel kvar... :cry:

Men Buffy-forum fortsätter i evighet! :)
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav makane » tis nov 06, 2007 17:50

LauraP skrev:Men Buffy-forum fortsätter i evighet! :)

Ah som ljuv musik för mina öron. (eller kanske ögon...) :lovebunny:
Användarvisningsbild
makane
Minion

Inläggav caffeineaddict » tis nov 06, 2007 19:03

DON'T JINX IT!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LauraP » tis nov 06, 2007 19:18

caffeineaddict skrev:

DON'T JINX IT!

sorry...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis nov 06, 2007 19:28

caffeineaddict skrev:

DON'T JINX IT!

Äsch, du ser väl att hon använder bindestreck mitt i. Det handlar naturligtvis om ett helt annat, ondeskefullt, anti-BF som mer än gärna får jinxas iväg det pepparn växer.

Det är min historia och den tänker jag hålla mig till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons nov 07, 2007 20:31

Lite Dollhouse-spoilers (naturligtvis inga detaljer, men spoilerish för känsliga) från dagens Ausiello-spalt:

Question: I am beyond thrilled about the new Joss Whedon and Eliza Dushku project! You should get a bonus for that kind of scoop. — Beth

Ausiello: I couldn't agree with you more. And I haven't even told you yet what Joss told me about Eliza's leading man. Yep, a male character will be involved with her Echo alter ego, but, Whedon noted, "not in a buddy way. Their relationship will take some time to come together and will be constantly evolving." If you're thinking Buffy and Angel, Part Deux, think again. "Echo is not capable of having a true love," he insists, since she becomes someone new, body and soul, every week. On the other hand, he contradicts, because of that, in a way, "She'll have a true love every week. It's part of her plight that when she feels something strongly, it gets taken away from her. And the person she's closest to in the show, her relationship with him will not in any way be simple. Nobody in this piece comes away clean." Man, I'm confused already — and I love it!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » ons nov 07, 2007 21:27

Är det bara jag som tror att Ep 1 och 2 kommer sändas lördag natt på samma dag, ep 3 veckan därpå och att serien sen läggs ner och resterande avsnittt kommer med i dvd-boxen? Självklart sänds även Ep 1-3 i fel ordning och man börjar med ep 5.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » ons nov 07, 2007 21:32

eynosh skrev:Är det bara jag som tror att Ep 1 och 2 kommer sändas lördag natt på samma dag, ep 3 veckan därpå och att serien sen läggs ner och resterande avsnittt kommer med i dvd-boxen? Självklart sänds även Ep 1-3 i fel ordning och man börjar med ep 5.

:D

Inte för att det är ngt roligt med det egentligen. Det är bara det att det skulle vara SÅÅÅ typiskt Fox :roadkill:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons nov 07, 2007 21:32

eynosh skrev:Är det bara jag som tror att Ep 1 och 2 kommer sändas lördag natt på samma dag, ep 3 veckan därpå och att serien sen läggs ner och resterande avsnittt kommer med i dvd-boxen? Självklart sänds även Ep 1-3 i fel ordning och man börjar med ep 5.

Och då kommer det banne mig vara ditt fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav XY » sön nov 11, 2007 21:04

Det vore kul att redan nu dra igång en kampanj att serien ska fortsätta, med ett argt manifest som riktar skarp kritik mot beslutsfattarna på Fox för (det ännu obefintliga) nedläggningsbeslutet, etc. Skadar inte att vara tidigt ute...
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Illyria » sön nov 11, 2007 21:07

Det finns säkert redan en petition nånstans.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » mån nov 12, 2007 13:24

Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 13:41

Alltså varför? Det kommer dels göra FOX avigt inställda till tittarna direkt -- förklarligt i och för sig och de är redan jobbigt nonchalanta mot allt utom tittarsiffror, men man behöver inte gå och peta dem i ögat med en penna innan de ens börjat serien.

Och sedan gör onlinelistor inte ett jävla skit ute i den verkliga världen. En svenskspråkig protestlista på ICA över att Kongo-Kinshasa ska sluta byta namn hela tiden kommer fungera bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » mån nov 12, 2007 14:19

Democratic Repulic of the Congo, om jag får be.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » mån nov 12, 2007 18:39

noike skrev:Alltså varför?

Extremt medhåll. Varför skulle FOX någonsin vilja ha nåt att göra med Joss Whedon i framtiden om de blir utskällda och får dålig publicitet innan serien ens börjat? Vi vet ju alla vad vi tycker om FOX, men bättre att Joss får en chans på FOX än att det inte blir en chans alls.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav XY » mån nov 12, 2007 18:50

Men var är det arga manifestet där man liknar beslutsfattaren vid en hund, en gris och en mask? Och hans mamma vid en hynda. Vi pratar trots allt om den person som lade ner 2008 (2009?) års bästa serie.

noike skrev:Alltså varför? Det kommer dels göra FOX avigt inställda till tittarna direkt -- förklarligt i och för sig och de är redan jobbigt nonchalanta mot allt utom tittarsiffror, men man behöver inte gå och peta dem i ögat med en penna innan de ens börjat serien.

För protokollet så var jag inte seriös. Fast petitionen som länkas till är det, men den innehåller inga starka ord vad jag kunde se.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 18:58

Inga starka ord kanske, men med tanke på att serien inte har mer än en skapare och en skådespelare och inget annat så är det jävligt gnälligt. Hjälper inte till att få FOX på "andra tankar", snarare tvärt om. Sådant här förstör för de få tv-gräsrotsrörelser som kan fungera.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån nov 12, 2007 19:20

noike skrev:Inga starka ord kanske, men med tanke på att serien inte har mer än en skapare och en skådespelare och inget annat så är det jävligt gnälligt. Hjälper inte till att få FOX på "andra tankar", snarare tvärt om. Sådant här förstör för de få tv-gräsrotsrörelser som kan fungera.

Positiv oppositionsbildning som gör att de tror att de kan tjäna pengar på fansen är mer rimligt. Blanda in den kristna högern och låt dem lovorda Joss. Kanske om de får mycket kollekt?
Yeah right... :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Rombat » mån nov 12, 2007 20:57

lilith skrev:Democratic Repulic of the Congo, om jag får be.
Jag röstar på Zaire igen. Det var bra.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån nov 12, 2007 21:01

Nya Zairland! Tänk vad turister man kan lura dit med billiga flygresor.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav mattek72 » sön nov 18, 2007 0:00

Liten artikel på kanal5's hemsida. Efter Buffy kommer Dollhouse
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav HeY » sön nov 18, 2007 0:20

mattek72 skrev:Liten artikel på kanal5's hemsida. Efter Buffy kommer Dollhouse

Haha, jag fortsätte attläsa lite artiklar där på kanal5 och man kunde se massor av folk som kommenterade de nya serierna i USA i år och läser just nu om Private Practice och där stod det här:

Har inte Joey eller Angel lärt dem nånting? Att bygga en ny tv-serie kring en redan populär karaktär har väl aldrig varit en lyckad idé direkt.

Jag får känslan av att - som jag alltid får när jag läser svenska artiklar - han som skrev detta är ganska clueless. Kallar man Angel för en icke lyckas idé, som dessutom fick 5 säsonger, så måste man väl vara clueless? Angel var kanske inte den populäraste serien i USA, men så dåligt gick det väl inte för den?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » sön dec 30, 2007 13:40

Ingen som hört nånting mer om serien? Nånting extremt litet? Jag är så nyfiken! Jag inser ju att utan strejken (go writers!!) så hade vi nog redan fått veta en hel del, men nån kanske har dykt på nån castingspoiler eller så. Iofs är det väl ingen idé att casta om man knappt har ett manus...

EDIT: Om inte annat så kanske det avslöjas något litet nytt i nästa SFX. Tur att jag hade råd att förnya min prenumeration! Jag valde mellan den och Empire. :)

http://www.sfx.co.uk/page/sfx?entry=jos ... lhouse_and

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön dec 30, 2007 14:56

Det är lite svårt med casting i och med att Joss gillar att använda nya skådespelare. Finns inget för dem att göra auditions med ordentligt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » sön dec 30, 2007 14:57

Vi kan ju alltid hoppas på någon gammal Buffyskådis i serien, iaf som gästroll. Vad har t.ex Amy för sig nu?

AKS: Om det kommer ngn artikel i SFX får du scanna in den! :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån jan 21, 2008 23:09

Årets första inlägg i tråden!

Eliza Dushku Talks About Training For Joss Whedon's Dollhouse
While the strike has certainly halted development on Dollhouse, Dushku has been hard at work preparing for the series. With regards to training for the role, she said “I definitely realize that my body in motion is my body how I like it. So I’ve been in a lot of motion and getting ready in a lot of ways. So when it comes, it’s going to be explosive.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse