Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » mån nov 05, 2007 1:06

adolvsson skrev:Men Behaving Badly hette enligt svenska DVD-sidor Hopplösa typer. Kan det vara så? Jag tycker inte det låter bekant.

I polen kallades den Niegrzeczni faceci.

sfinx skrev:Vissa dagar är Monk en riktig trevlig serie, som idag.
Edit: dessutom är veronicas marss pappa med nu.

Åh, jag önskar jag kunde lita på dig, men när Monk gick ner sig gick den verkligen ner sig och inte ens hon den supersöta från Two Guys and a Girl kunde hålla kvar mitt intresse.

Men Enrico kanske skulle kunna. Var det ett gästinhopp eller är han fast?

Håller på nu, gäst tror jag.
Jag gillar Monk då och då, men inte alltid. Har inte följt det ordentligt.
Och någon som är bekant från skumma alternativa komedier är biroll...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 1:09

noike skrev:
lilith skrev:Vad kallades den på svenska?

Ingen aning.

Martin... Det tog fem avsnitt?

Ja, det tog fem avsnitt! vadådå? :(

Jag kan vara lite långsam ibland, det betyder inte att jag är en dålig människa! :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » mån nov 05, 2007 1:16

gaspode skrev:
noike skrev:
lilith skrev:Vad kallades den på svenska?

Ingen aning.

Martin... Det tog fem avsnitt?

Ja, det tog fem avsnitt! vadådå? :(

Jag kan vara lite långsam ibland, det betyder inte att jag är en dålig människa! :)

Jag känner igen det namnet som adolvson hade hittat.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » mån nov 05, 2007 1:18

gaspode skrev:Jag kan vara lite långsam ibland, det betyder inte att jag är en dålig människa! :)

Nejdå, jag hade bara väntat mig att du skulle varit lite mer uppmärksam.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 1:20

noike skrev:
gaspode skrev:Jag kan vara lite långsam ibland, det betyder inte att jag är en dålig människa! :)

Nejdå, jag hade bara väntat mig att du skulle varit lite mer uppmärksam.

Nu känner jag mig som att jag har gjort noike besviken... :(

Nej, men Reaper är en sån där serie som jag inte direkt kollat superengagerat på, så jag har bara känt igen henne utan att reflektera över vem det var förrän nu. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån nov 05, 2007 1:22

Herbig var det jag var nästmest entusiastisk över i piloten, (Ray Wise vann givetvis).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » mån nov 05, 2007 2:20

AKS skrev:Men Behaving Badly

Ah, det var därifrån jag kände igen den där Clunes. Minns dock inte mer än titeln på serien.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav lilith » mån nov 05, 2007 3:11

adolvsson skrev:Men Behaving Badly hette enligt svenska DVD-sidor Hopplösa typer. Kan det vara så? Jag tycker inte det låter bekant.

Det tycker jag. Och det stämmer med imbd också, som anger premiärdatum i Sverige januari -97. Undrar om det kanske var svt som sände nån säsong. De brukar ju vara pigga på brittisk humor.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav eriked » mån nov 05, 2007 12:27

Robot Chicken 3x12 gillade jag!
IT'S THE LAW ASSHOLE!

rehab också :D

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tinwiel » tis nov 06, 2007 13:23

eynosh skrev:Veckans Chuck är nog ett av dom bästa avsnitten jag sett senaste.. 4 åren. Så jävla bra att det inte är sant.

Määää! Jag har inte tid att börja med en ny serie. Är Chuck verkligen så bra?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » tis nov 06, 2007 13:24

Tinwiel skrev:
eynosh skrev:Veckans Chuck är nog ett av dom bästa avsnitten jag sett senaste.. 4 åren. Så jävla bra att det inte är sant.

Visst är dom jobbiga!? Jag har så många serier att se nu att jag slutat se på något alls.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » tis nov 06, 2007 13:33

Rombat skrev:
Tinwiel skrev:

Visst är dom jobbiga!? Jag har så många serier att se nu att jag slutat se på något alls.

Ja, nästan jag också. Fast nu har jag sett ikapp lite. Eller.. det kommer ju en hel hög med bra avsnitt idag, så då är jag efter igen. Jag ska rensa bort några serier, har redan gjort det (ok, två serier bara), men jag vill inte rensa bort fler.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » tis nov 06, 2007 13:37

Jag ser inte så många serier, men jag tycker att Chuck är alldeles väldigt bra! Förutom Chuck ser jag iofs bara Dexter, Pushing Daisies och Heroes, men där tycker jag mycket mer om Chuck och Dexter än om de andra två.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav LauraP » tis nov 06, 2007 13:44

Jag ser på FÖR mycket just nu, men jag skiter i det. Jag kollar: Dexter, House, CSI, CSI NY, Weeds, Californication (ja, men nyss var det alla dessa iaf..), Boston legal, Chuck, reaper, Heroes, pushing daisies, americas next top model, grey´s anatomy och såklart friday night lights!!!

ja, och så håller jag på med supernatural och alias dessutom..... hard work, i tell ya´
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis nov 06, 2007 13:46

LauraP skrev:hard work, i tell ya´

You work hard... GOD DAMN HARD!

Jösses, hur länge sen var det man nyttjade den gamla taglinen sist? Måste vara minst ett mannaminne sen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis nov 06, 2007 13:49

Jag Chuckade loss Chuck: viewtopic.php?t=2854

För övrigt vill jag bara säga att det är den enda nya höstserien jag tittar på i år. Tunnaste någonsin med nytillskott.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis nov 06, 2007 14:11

noike skrev:Jag Chuckade loss Chuck: viewtopic.php?t=2854

För övrigt vill jag bara säga att det är den enda nya höstserien jag tittar på i år. Tunnaste någonsin med nytillskott.

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Oj, jag ser Chuck, Reaper, Pushing Daisies, Journeyman och Dirty Sexy Money av de nya. Har du testat DSM?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis nov 06, 2007 14:14

A: one puppets worth.

Såg piloten av DSM men jag har blivit övertygad av andra med anonyma människor här att jag borde ge den en andra chans.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis nov 06, 2007 14:15

Jag ger sällan och ogärna upp serier, men däremot brukar det efter ett tag visa sig vilka som ligger kvar länge i Download-mappen, och då brukar jag helt enketl vänta tills hela säsongen är klar och se allt då. Många serier fungerar bättre så.

Och jag älskar ju Pushing Daisies, men det är faktiskt bara den och DSM som jag ser av de nya också vad jag kan komma på. Chuck alltså? Ja, kanske det...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis nov 06, 2007 14:19

Jag ser Dexter, Californication, Weeds, Heroes, How I met your mother, Americas next top model, Greys Anatomy, Scrubs, The Office, Supernatural (+ nån som jag säkert har glömt nämna). House och Ugly Betty tror jag att jag ska strunta i. Men det är ju snart slut på Weeds och Californication, om jag har fattat det rätt, så då blir det lite lättare..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav madskellig » tis nov 06, 2007 14:26

Jag gav upp Reaper förra veckan, så av de nya serierna är det bara Chuck och Pushing Daisies jag ser på. Men dom båda älskar jag :)

Jag har haft pilotavsnittet för Dirty Sexy Money hemma ett bra tag, så det ska väl bli att se den så småningom.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis nov 06, 2007 14:27

Tinnie: Californication är redan slut. Weeds har två veckor kvar.

Jag ser:
Boston Legal
Dexter
Dirty Sexy Money
Family Guy
Friday Night Lights
House
How I Met Your Mother
It's Always Sunny in Philadelphia
Nip/Tuck
Prison Break
Pushing Daisies
Robot Chicken
Scrubs
South Park
Weeds

och samlar på mig:
American Dad
ER
Everybody Hates Chris
Heroes
My Name is Earl (fast den kanske jag väljer att se ikapp snart istället)
Simpsons

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis nov 06, 2007 14:34

Shit, Nip/Tuck har ju börjat igen, det hade jag glömt bort. Jaha, den måste jag ju se också, fast där skulle man ju kunna samla på sig avsnitten och sträckse.

Har Californication slutat? Var senaste avsnittet jag såg säsongsavslutning alltså.. hmm... jag kanske inte har sett det eller så kändes det inte som en säsongavslutning. Jag är lite förvirrad just nu tror jag. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » tis nov 06, 2007 14:38

Tinwiel skrev:Har Californication slutat? Var senaste avsnittet jag såg säsongsavslutning alltså.. hmm... jag kanske inte har sett det eller så kändes det inte som en säsongavslutning. Jag är lite förvirrad just nu tror jag. :)

Då har du nog inte sett det, för jag tycker att det var väldigt mycket säsongsavslutning.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tis nov 06, 2007 14:44

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Har Californication slutat? Var senaste avsnittet jag såg säsongsavslutning alltså.. hmm... jag kanske inte har sett det eller så kändes det inte som en säsongavslutning. Jag är lite förvirrad just nu tror jag. :)

Då har du nog inte sett det, för jag tycker att det var väldigt mycket säsongsavslutning.

Nej, jag hittade avsnittet nu, ouppackat och allt. :)

Ja, du hade rätt, avsnittet var säsongavslutnigt. :)
Senast redigerad av Tinwiel tis nov 06, 2007 15:13, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » tis nov 06, 2007 14:59

Tvi. Jag ser The Office, Smallville, It's Always Sunny In Philadelphia, My Name is Earl, Scrubs, Weeds, Robot Chicken, Heroes och då tills nyligen Californication. Sen har jag Queer as Folk, Friday Night Lights och Supernatural väntandes i sina mappar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis nov 06, 2007 15:04

Office, Chuck, Sunny in Philly, Friday Night Lights, Californication (några avsnitt efter), Weeds, Doc Martin (säsongsavslut nu), My Name is Earl, Boston Legal, Robot Chicken (fast jag funderar på att dumpa om den inte skärper sig RSN) .

Dexter ser jag i säsongsklumpar. Scrubs i avsnittsklumpar om tre. Mad Men ligger också i klump och väntar på att ses.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis nov 06, 2007 15:09

Skulle jag gilla Chuck?

Reaper gav jag ett avsnitt. Störde mig så mycket på den där Jack Black-wannaben att det nog inte blir fler än så.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis nov 06, 2007 15:25

Jag vet faktiskt inte.

Jag var rätt tvivlande själv efter piloten, men om man ska jämföra Reaper och Chuch så var de sämsta bitarna i Chuck 1.03 (det var där jag verkligen började gilla serien) miltals bättre än det bästa i Reaper.

Å andra sidan är det två helt olika sorters serier.Hur man än försöker beskriva Chuck så låter det mycket sämre än det är, men jag kan försöka: (spoiler handlingsförklaring, inga egentliga spoilers) spion-av-misstag-som-får-en-dator-i-hjärnan jobbar på SIBA medan han vaktas av en kvinnlig CIA-agent och en manlig Adam Baldwin-NSA-agent.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis nov 06, 2007 15:31

Om vi frågar så här: hur arcig är Chuck? När den läggs ner, kommer man att skrika "MEN VI FICK JU ALDRIG VETA VEM SOM..."?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film