Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör okt 27, 2007 20:17

Ah okej. Jo han kom in i 2x01 och var med i hela säsong 2 så du hann aldrig se den karaktären då. Men jag gillar honom definitivt här.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis okt 30, 2007 18:16

Jag håller på att se 7x04 och var tvungen att ta pause och skriva en sak jag tyckte var jättebra. När Clark säger att hans vän är från Mars; Lana's reaktion på det var skitbra. Hennes min och allt. Från och med nu gillar jag henne jättemycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Bulsebub » fre nov 02, 2007 22:13

asså börjar inte smallville gå över gränsen? På serier och allt det där så slåss han ju mot dem onda när han är "superman" här slåss han ju bara som "smallville"

"I swear i had nothing to do with it" vems replik? :D
Bulsebub
Minion

Inläggav HeY » fre nov 02, 2007 22:16

Gå över gränsen? slåss som "smallville"? Ursäkta, men jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Jag kanske är trött eller så var inlägget oklart, men skulle du kunna utveckla hur du menar?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Bulsebub » lör nov 03, 2007 15:32

HeY skrev:Gå över gränsen? slåss som "smallville"? Ursäkta, men jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Jag kanske är trött eller så var inlägget oklart, men skulle du kunna utveckla hur du menar?

Lois brukar ju alltid kalla honom "smallville" men det jag menar är ju att han annars brukar ha sin superman dräkt + att han kan flyga när utmanar de onda som han utmanar nu som bara clark kent, sen så dog väl aldrig hans jonathan och martha flytta väl aldrig? Det verkar som dem gör en helt annan version av supermans barndomsliv
Bulsebub
Minion

Inläggav HeY » lör nov 03, 2007 15:35

Jasså, du menar så ;)

Jonathan Kent dör i riktiga, så det är rätt gjort i Smallvile. Martha vet jag inte.
Annars så gillar jag att de kör sitt eget race. Jag bryr mig faktiskt inte om riktiga Superman här och jag ser inte hur den skulle vara relevant. Smallville har väl aldrig utgett sig för att vara exakt, den är väl bara baserad på riktiga.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tomas » lör nov 03, 2007 16:19

Har inte seriens skapare sagt att när Clark flyger runt i tights är det dags att lägga ner serien eftersom de fått slut på ideér. De kanske skapar en spinoff "Lana and Clark" eller något sådant sedan men det skulle bli en helt ny typ av serie om Clark börjar flyga runt som Superman.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav LWes » lör nov 03, 2007 18:34

Bulsebub skrev:Det verkar som dem gör en helt annan version av supermans barndomsliv

Det är det som varit koceptet hela tiden!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » lör nov 03, 2007 18:42

LWes skrev:
Bulsebub skrev:Det verkar som dem gör en helt annan version av supermans barndomsliv

Det är det som varit koceptet hela tiden!

That's what I said yo ;)

Men! Någon mer än jag som har sett senaste avsnittet? Jag tyckte det var riktigt bra, kan inte komma på att jag inte gillade något med det. Jag tycker att säsong 7 börjat riktigt bra och Kara är ett ganska bra tillskott till serien, även om jag inte riktigt vet vad jag tycker om henne än :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör nov 03, 2007 19:04

Ja jag tycker att Smallville är jättebra numera. Trots bristen på Green Arrow t.ex. älskar att Kara kallar martianen för Martian Manhunter, jag blir uppspelt varje gång. och jag gillar Lana nu. Och Lionel jag gillar honom och hans plats i serien väldigt mycket som en slags beskyddare av Clark. Jätteskönt att Martha inte är kvar också.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » lör nov 03, 2007 20:04

Jag bara retar mig på att alla bor i Kansas men ingen snackar som de gör i kansas.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » sön nov 04, 2007 2:19

Men det är bara för att de ha haft ett meteorregn och deras accenter har blivigt påverkade.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön nov 04, 2007 2:22

HeY skrev:Men det är bara för att de ha haft ett meteorregn och deras accenter har blivigt påverkade.

It's funny because it's true.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön nov 04, 2007 2:22

HeY skrev:Men det är bara för att de ha haft ett meteorregn och deras accenter har blivigt påverkade.

Hah! U can has no-praize.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » ons nov 07, 2007 21:27

Ohh! Såg precis en promo av denna veckans avsnitt. Jag tror att det kommer att vara riktigt bra!
Lana going bad! Det har verkligen varit en riktigt bra utveckling av den karaktären. Jag undrar verkligen vad hon kommer att göra med Lex när hon har Clarks krafter!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre nov 09, 2007 21:05

7x07
SJUUUUUUKT BRA!!! Det kändes nästan som en säsongsavslutning tycker jag!
Lana är nog en utav seriens intressantaste karaktärer just nu. Jag tycker inte att man kan se det som en annan karaktär bara för att hon var annorlunda förr. Det är som att säga att karaktärer inte kan utvecklas, och jag tycker att Lanas utveckling till den mörka sidan är riktigt intressant och känns logisk för karaktären!

Och James Marsters (Milton Fine) tillbaka i serien? Jag undrar om vätskan utvecklas till honom nästa avsnitt eller om de väntar lite. Jag ser iaf fram jättemycket för nästa avsnitt.

Smallville är nog en utav de serier jag ser fram mest emot i veckan nu för tiden.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » lör nov 10, 2007 0:12

Kvalificerat skit var vad jag tyckte om det här avsnittet..
Allmänt om Smallville och dagens avsnitt
Smallville var den första serie jag började följa via nätet och suprnova.org. Jag älskade Fotw som alla andra hatar och jag tyckte om karaktärerna. Tom Lana var ok till en början. Sen fick vi se en utveckling av Clark som sen utvecklades till en liten superhjälte i och med Green Arrows intåg. En halv säsong las för att bygga upp en framtid med mer superhjältar, uppdrag och Lex/Clark fight. Och nu klampar Lana in som en psykotisk människa och snor serien!?
Känner att Smallville är på väg till samma skit som i Säsong 5. Varför inte bara fortsätta med ideén om en superhjälte-serie och komplettera det med The Daily planet?
Nej tack, nu börjar detta bli tjatigt. Är tvungen att följa det för att det är mitt lilla skötebarn, men jag börjar lessna på detta..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Rombat » lör nov 10, 2007 0:18

Jag håller med eynosh totalt. Serien är på väg åt precis motsatsen till det jag hoppades att den skulle bli.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » lör nov 10, 2007 0:23

Jag håller inte med er alls. Den riktningen som ni vill att det ska ta är precis det jag inte vill. Det känns som om serien är över när det kommer till sånt.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » lör nov 10, 2007 0:39

Om priset för att serien ska fortsätta är att gå igenom samma historia hela tiden fast med olika karaktärer i olika roller inom historien så känns det inte värt det.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 21:41

7x08
Jag fortsätter att gilla, bara en sak: Jag är så trött på minnesförluster. Då menar jag inte minnesförluster i Smallville, utan hela den grejen har jag sett så många ggr redan och en gång i år redan. Nu Kara också. Aja, jag hoppas att det blir bra.

Rätt tråd denna gången! Jag utvecklas.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » sön nov 18, 2007 12:09

Jag håller inte med eynosh och Rombat, men jag är heller inte lika entusiastisk som heY. Så jag hamnar väl mittemellan. Tyckte att 7.07 var bra i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » sön nov 18, 2007 17:56

Startar upp S7 nu.. :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Zaxx » sön nov 18, 2007 18:18

Hmm jag vet inte jag ep1 var la inte sååå bra eller?
Ok, Smallville har officiellt pågått lite för länge nu. Ge grabben en cape och avsluta serien. Snälla.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » sön nov 18, 2007 20:10

7.08 kan inte ha varit så bra. Beslutade mig för att det var helt okej att lägga mig ner halvvägs genom avsnittet och bara lyssna. Not good.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön nov 18, 2007 20:22

AKS skrev:7.08 kan inte ha varit så bra. Beslutade mig för att det var helt okej att lägga mig ner halvvägs genom avsnittet och bara lyssna. Not good.

Smallville som ljudbok! "När du hör Lana blicka lömskt mot kameran i närbild, då vet du att det är dags att vända blad."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » sön nov 18, 2007 20:28

Tråkigt att jag verkar vara ganska ensam om att tycka att Smallville är riktigt bra nu. Jag hoppas att det bättrar sig i era ögon också. Den enda säsongen jag varit riktigt besviken på var 5, men säsong 6 tyckte jag var som ett förlåt för det och jag tycker att säsong 7 fortsätter i "förlåt banan".

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre dec 14, 2007 21:08

7x09 :eek:
Först tänkte jag Clark = Mr. Flying Guy = Yaaaay! Men Bizarro? Igen? Och riktiga Clark infrusen i Solitude? Vad är det här för straff egentligen :?

Annars gillade jag avsnittet, men vissa grejer hade de kunnat göra bättre. Mer dramatiskt hade de kunnat göra det. Jag tycker att det är dags för att para ihop Clark och Lois, om det här är sista säsongen måste de ju göra det någon gång. Kom igen! I want to see it!

Lex börjar bli jobbig. Jag tycker inte karaktären är speciellt intressant längre. De får göra något ordentligt med honom - ja förutom att låta honom klona en bror och döda folk ;)
Mer Lionel till folket också!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinder » lör dec 15, 2007 6:52

Håller nog med HeY i allt.
Ett problem serien har för mig är att den är aldrig spännande, visst nått avsnitt här och där väcker en svag ådra av spänning men annars nej. Trots det så följer man den så det kan inte vara det viktigaste i serien men visst skulle det vara kul om den ändå blev spännande nån gång?
Serien har annars så jättemycket potential så de borde kunna styra serien precis dit de vill, iställert känns det ibland som de gör nått slags Buffy light utan det djup Buffy hade...

Förresten HeY skrev att det här är sista säsongen, är det helt säkert? Minns mest att de surrat om att lägga av seriern då han börjar flyga och blir stålmannen men har de sagt att detta är sista säsongen?
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav AKS » lör dec 15, 2007 10:51

Den är inte planerad som sista säsongen. Jag har läst att säsong 8 kommer att bli den sista och med tanke på hur det går för andra serier på CW så är ju Smallville en shoo-in för att förnyas för 2008-09.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film