Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons okt 24, 2007 15:43

Ok, på väg hem. Även om jag inte direkt gillade serien vill jag ändå se hur det slutar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons okt 24, 2007 23:09

poser skrev:Damages, mer kurvbollar har jag nog aldrig varit med om.

Jag satt och duckade i stolen. Swisch, swoosch.

edit: Ho ho ho, vilket stavfel det var.
Senast redigerad av adolvsson ons okt 24, 2007 23:21, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » ons okt 24, 2007 23:19

adolvsson skrev:
poser skrev:Damages, mer kurvbollar har jag nog aldrig varit med om.

Jag satt och dukade i stolen. Swisch, swoosch.

Är det spännande?
och Illyria pratade om ett fall, är det samma fall hela säsongen, och är det då inte nya fall varje vecka?
Jag skulle gilla det om det handlade om ett stort fall som var spännande!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons okt 24, 2007 23:22

Re: Damages.

LWes skrev:
adolvsson skrev:Jag satt och dukade i stolen. Swisch, swoosch.

Är det spännande?

Så att tefaten yr.

Jag skulle gilla det om det handlade om ett stort fall som var spännande!!!

Then you, my good man, are in luck.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » ons okt 24, 2007 23:36

Va bra! Då ska jag ladda hem det tills nästa gång jag får ett sug efter just det.

Om ledtrådarna tar utredningen till Egypten och det är någonting med öknen och pyramider inblandat så är det perfekt. Är det så?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor okt 25, 2007 5:23

Journeyman 1x05
Riktigt bra avsnitt! Jag hade nästan börjat ge upp på serien. De första fyra avsnitten har varit rätt stabila men inte mer än så, det har känts som att de underanvänt seriens möjligheter. Och att Kevin McKidd nog var för bra för det här. Men nu börjar det likna nåt! När jag kollar upp vilka som skrivit och regisserat så betyder det att jag gillade det. Och det var en FNL- och Roswell-regissör (Allison Liddi Brown), extra trevligt. :)

Jag älskar Dr Langley-karaktären!! Och pappa Vasser!! Speciellt med alla hintar om att han också var en Traveler. Jag fortsätter däremot att störa mig på alla kvinnliga karaktärer, de är inte speciellt välskrivna.

Ett stort hinder för tidsreseserier är ju hur dyrt det är om de måste återskapa tidsandan för olika tider i varje avsnitt. Så det är kanske därför det varit dåligt med sånt tidigare, men jag gillade hur de löste det i det här avsnittet. Fotot, kläderna, musiken! Jag kan inte mycket om musik, men jag hoppas de fortsätter använda den på det här sättet. Bob Dylan och Bad Company säger tv.com att det var i det här fallet.

Nu ser jag faktiskt fram emot nästa avsnitt, det har jag inte gjort tidigare med JM. Hm... JM funkar inte, jag associerar bara James Marsters då. JoMan får det bli istället. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tor okt 25, 2007 7:31

Eller kanske JRM.

Tidsreseaspekten i serien tycker jag har blivit bättre och mer intressant, men jag undrar om serien kommer överleva pga dåliga siffror. Kommer fortsätta titta dock. Håller med om kommentaren om de kvinnliga karaktärerna, hur svårt kan det vara?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor okt 25, 2007 10:59

LWes skrev:Om ledtrådarna tar utredningen till Egypten och det är någonting med öknen och pyramider inblandat så är det perfekt. Är det så?

Nej, tyvärr. Ingen öken. Inga pyramider.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör okt 27, 2007 23:29

Letar Doc Martin S3-avsnitt samt Xmas special, men hittar ingenstans... Ja, förutom på konstiga ställen där man måste regga sig. Eller på ett ställe där jag är reggad, men skulle tappa för mycket ratio om jag laddade ner det hela. Nån annan som hittat den? iofs är det väl bara jag och noike som ser serie så: Nån noike som hittat ett bra ställe att ladda ner Xmas special och S3 på? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör okt 27, 2007 23:32

AKS skrev:Nån noike som hittat ett bra ställe att ladda ner Xmas special och S3 på? :)

I wish. Jag letar också, börjar ge huvudvärk i bryderi över avsaknad. Varför varför varför blev jag av med uknova-kontot...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör okt 27, 2007 23:36

Hm, detta är ju inte alls bra. Som sagt, jag har avsnitten på ett ställe, men ratioförlusten skulle bli enorm. Det går bara inte.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör okt 27, 2007 23:50

Säsongen (edit) är inte ens klar (/edit), så jag hoppas att den läcker ut i en s3-knippe på andra ställen när som efter sista avsnittet. Julspecialen däremot känns lite oroande.

Brittiska serier måste bli bättre på att spridas för att kunna hävda sig internationellt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön okt 28, 2007 0:12

noike skrev:Sså jag hoppas att den läcker ut i en s3-knippe på andra ställen när som efter sista avsnittet.

Ja, jag hoppas på det jag också. Och att det inte tar en massa tid.

Julspecialen däremot känns lite oroande.

Minst sagt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön okt 28, 2007 23:38

Yay! Kollade precis upp på IMDb att Isobel är med i det "förlorade" avsnittet av Hamish Macbeth som inte finns med på DVD-utgåvan. Har fått hem avsnittet på olagligt sätt nu och ser verkligen fram emot att Isobel är med. Eller har hon varit med i alla avsnitt? Hm, känns inte som så. Nåväl, ser fram emot helt nytt Hamish i alla fall, men först Doc Martin 1.06. Två härliga, brittiska feelgooder.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön okt 28, 2007 23:46

Shirley Henderson har credits för alla avsnitt, men i början av s1 var hon mer med i bakgrunden bara. Lite slöseri om någon frågar mig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön okt 28, 2007 23:50

Mm, medhåll. Hon är bra. Och Isobel är bra. (spoiler Hamish Macbeth S1) Varför kommer den där Alex(?) tillbaka där i slutet för?! Isobel och Hamish ska ju vara ihop!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön okt 28, 2007 23:56

AKS skrev:Mm, medhåll. Hon är bra. Och Isobel är bra. (spoiler Hamish Macbeth S1) Varför kommer den där Alex(?) tillbaka där i slutet för?! Isobel och Hamish ska ju vara ihop!

Jag vet! Och jag har bara fått ner 16% av s2 (å andra sidan 44% av 201... snart!) så jag har inte fått se upplösningen på cliffhangern. Äter mig i bitar. Alex hade då inte satt in Jocks dödsruna, hoppas han inser det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån okt 29, 2007 0:44

Stackare! Att behöva vänta så länge. Men pausa de övriga avsnitten och kör bara 2.01 tills det är klart så borde du få ner det snabbare i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån okt 29, 2007 1:07

Det mesta går på första avsnittet ändå, större delen av tiden kommer från segheten av de andra fem avsnitten. Det är nere på två dagar nu i varje fall och jag har hela Doc Martin s2 under tiden.

Och Twin Peaks-boxen är i postsystemet så jag har saker att tröst-titta på om det segar sig ännu mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån okt 29, 2007 16:09

Vad är det som har hänt med Robot Chicken egentligen?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » mån okt 29, 2007 16:10

Jag vet inte, men intresset har jag tappat iaf.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » mån okt 29, 2007 16:17

Minst sagt. Skrattade inte en endaste gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån okt 29, 2007 19:50

Hamish Macbeth 2.01Jag däremot är övertygad om att han är satan. Välja tråk-Alex framför Isobel på det viset. Detta är ett fel han måste rätta till. I övrigt, började bisarrt och slutade kanske med något som kan liknas vid ett Hustle-avsnitt. Kul serie, väldigt feelgooder.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån okt 29, 2007 19:59

Angående Robot Chicken. Känns som om det blivit någon jävla frat-boy-humor av det hela. Det enda som varit kul på de senaste avsnitten har varit godisbjörnen som fick tugga av sig benet.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » mån okt 29, 2007 20:08

noike skrev:Hamish Macbeth 2.01Jag däremot är övertygad om att han är satan. Välja tråk-Alex framför Isobel på det viset. Detta är ett fel han måste rätta till. I övrigt, började bisarrt och slutade kanske med något som kan liknas vid ett Hustle-avsnitt. Kul serie, väldigt feelgooder.

Jag VET! (spoiler Hamish Macbeth 2.01) Mannen är galen!!

Apropå bisarrt: Jodå, denna serie har en hel del sånt. (spoiler Typ spoiler om kommande avsnitt om man är extremt känslig) You ain't seen nuthin' yet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis okt 30, 2007 12:54

När det gäller The Big Bang Theory är det någon skillnad på pre-airen och... tja, airen? (or what do you call it?)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis okt 30, 2007 14:07

För det första har jag inget emot amerikaniseringar, eller nya versioner oavsett land, så länge det är bra och det är alltid slutresultatet som räknas.

För det andra visade The Office att amerikanisering av brittisk komedi kan bli alldeles förbolt lyckat.

För det tredje hjälper inte ett och två speciellt mycket, jag känner mig ändå väldigt skeptisk till en amerikaniserad Spaced.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis okt 30, 2007 14:12

För det fjärde är det FOX. Var det inte de som försökte göra om Coupling också?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis okt 30, 2007 14:19

noike skrev:Var det inte de som försökte göra om Coupling också?

Nej, NBC, men det är fortfarande en legitim invändning.

McG verkar ju visserligen kunna lyckas med sitt TV-producerande ibland. Fast det gör det inte mycket mer hoppfullt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tis okt 30, 2007 14:23

CHUD påpekar också att de inte ens har haft vettet och/eller hyfsen att informera Edgar Wright om att detta är på G (att jämföra med exempelvis Office US:s förhållande med Ricky Gervais), vilket bara visar på vilken attityd och respekt de verkar ha för originalet. Jag tror inte för ett ögonblick på att detta kan bli något att ha.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film