The Mysterious Cities of Gold

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

The Mysterious Cities of Gold

Inläggav Illyria » ons okt 03, 2007 1:59

Det kanske bara är jag som är överglad för nyheten att The Mysterious Citites of Gold släpps på DVD i februari 2008, men jag tycker det förtjänar en egen tråd!

Bild

We are set to release the unedited full 39 episodes initially in the UK in Feb 2008. The plan at the moment is to do 3 double dvds with eps 1-13,14-26,27-39. They will be in a normal DVD case with a card outer wrap. There will be a booklet with episode details and possibly a poster. We are doing a special edition with a retailer where all these 3 sets come in a bigger box with some kind of exclusive gift yet to be decided.This will then be released soon after in the USA and Australia. We are just about to start a very expensive picture and sound restoration in London. We are going to interview Jean Chalopin so we are asking fans if they have any questions I can put to him. We are also trying to source more images to use for the packaging as it seems not a lot has survived. I have episode synopses and about 40 images so far so any help would be much appreciated. There are a lot of fans out there wanting to help which is great news. We really want to make this an amazing set for the fans so if you have any great ideas then please let me know

Richard Walker
Fabulous Films Ltd
www.fabulousfilms.co.uk

Tvshowsondvd.com rapporterar också: Mysterious Cites of Gold Coming to DVD in 2008

Det här är definitivt det mest efterlängtade DVD-släppet sedan MSCL för min del. Play har sedan början på det här året haft en "coming soon" för serien och det började spekuleras om den snart skulle släppas på DVD. Och det viktigaste av allt nu när det verkligen är på gång är att de ska restaurera ljud och bild, dvs det är originaldubben på engelska som kommer vara med! :D

Först ett UK-släpp och sen R1 och R4 också, så det är väl bara att vänta och se vilken dvd-box jag ska köpa. Special edition låter perfekt och jag bryr mig inte om vad den kostar. Exclusive gift låter inte fel heller om det följer med, en liten condor-staty eller kanske medaljongen eller liknande? Det viktigaste är dock avsnitten på DVD med originaldubben. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Re: The Mysterious Cities of Gold

Inläggav sp1keout » ons okt 03, 2007 4:20

Nej, vad sjukt. Jag ramlade över den där för inte så länge sedan, ett halvår kanske?

Var det kanske rent av så att... han, herdware nämnde den här på forumet? Eller?

Jag tar det där i alla fall som helst fantastiskt nyhet, skulle väl inte säga att jag ser fram emot releasen med tanke på hur mycket annat bra det finns att se under tiden...

... men det är väldigt kul att vääääldigt gammal anime slipper bli bortglömd - tycker jag!

Finns flera likadana serie som jag gärna ser släpps på DVD?

(Läste inte allt du skrev i huvudinlägget nu förvisso men...) Var det engelskt eller japanskt tal?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Illyria » ons okt 03, 2007 6:06

Eftersom de pratar om att restaurera ljudet så antar jag det är dubben på engelska det handlar om här. Det är den enda dubbning jag någonsin sett/hört och det är den jag vill ha. Problemet har varit att originalinspelningarna av den dubben inte finns kvar, det var en brand och lagret förstödes för många år sedan.

Det skulle dock vara intressant att höra den på japanska med engelsk text, den ultimata utgåvan skulle ha båda ljudspåren, eller tom franska också eftersom det är en fransk-japansk production, men det viktigaste för min del är den engelska dubbingen jag såg på tv när jag var liten.

Det är väl också den dubbning som cirkulerar som torrents, det är kassa vhs-rippar dock, men de har dugit mer än väl under många år nu. Bättre än inget alls. Ett DVD-släpp har alltid varit en dröm, men iom att originalinspelningarna av ljudet inte finns kvar har det sett väldigt mörkt ut.

Det finns såklart mycket annat att titta på tills den här DVD-boxen släpps, men det är en stor nyhet i sig att den öht ska släppas.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 03, 2007 9:59

Åh, mesta nostalgin NÅGONSIN tror jag! :eek:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: The Mysterious Cities of Gold

Inläggav herdware » ons okt 03, 2007 21:01

sp1keout skrev:Var det kanske rent av så att... han, herdware nämnde den här på forumet? Eller?

Möjligt. Den kom iaf på tal i min Les Mondes Engloutis aka Spartakus and the sun beneath the sea-tråd.

SLÄPP DEN ENGELSKA DUBBEN AV DEN PÅ DVD, SNÄLLA!!!
Jag skulle betala stora pengar för den!

Men var inte Cities of gold fransk?
Och JIPPI, naturligtvis. :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Illyria » ons okt 03, 2007 21:21

När du nämner det så tror jag vi pratade om MCoG i tråden om Spartakus.

MCoG är väl mest fransk, men den är ju visuellt tydligt japansk också. ;)

Eftersom de pratar om att restaurera ljudet så måste det handla om den engelska dubben. Måste. Som jag nämnde ovan: det kvittar vad boxen kostar, den ska jag ha! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » ons okt 03, 2007 21:30

SatSBtS finns på DVD men bara i Frankrike, eller var det bara på franska? I forget. Kom väl runt 2000.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav herdware » ons okt 03, 2007 21:31

Illyria skrev:När du nämner det så tror jag vi pratade om MCoG i tråden om Spartakus.

MCoG är väl mest fransk, men den är ju visuellt tydligt japansk också. ;)

Eftersom de pratar om att restaurera ljudet så måste det handla om den engelska dubben. Måste. Som jag nämnde ovan: det kvittar vad boxen kostar, den ska jag ha! :D

Precis. Wörd. Jajemän osv
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Illyria » ons okt 03, 2007 21:37

Rombat skrev:SatSBtS finns på DVD men bara i Frankrike, eller var det bara på franska? I forget. Kom väl runt 2000.

MCoG finns/fanns på DVD på franska också, men det är den engelska dubben vi vill ha ju!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav herdware » ons okt 03, 2007 21:56

Rombat skrev:SatSBtS finns på DVD men bara i Frankrike, eller var det bara på franska? I forget. Kom väl runt 2000.

Ja. Den fanns. Och bara på franska.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav sp1keout » ons okt 03, 2007 22:01

herdware skrev:

Det var så det var. Jävla Fransmän, kunde de inte ha blivit ockuperade av England!!! Franska är ett dåligt språk! Engelska är bra!

:(
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav herdware » tor okt 04, 2007 16:52

sp1keout skrev:
herdware skrev:

Det var så det var. Jävla Fransmän, kunde de inte ha blivit ockuperade av England!!! Franska är ett dåligt språk! Engelska är bra!

:(

Faktiskt lite konstigt att bara den franska versionen släppts eftersom serien kördes i många länder.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav LWes » tis mar 18, 2008 14:13

Har börjat se den här serien. Tycker inte att det är jättebra, men introlåten är HELT SJUKT BRA. Lätt en av dom bästa introlåtar jag hört.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor mar 20, 2008 15:57

Det hänger väl en hel del nostalgi med i serien om du såg den som barn, men jag har sett om den och tycker den håller fortfarande.

HMV har skickat min box idag! :D

Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav herdware » mån mar 24, 2008 0:36

:eek: Lyxbox på min ära! Me Like!
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Illyria » fre mar 28, 2008 18:32

Fick boxen idag, det är en fin liten (stor) sak. Ska bli väldigt trevligt och fullt med nostalgi att se om alla avsnitten. :D

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre mar 28, 2008 22:14

Ja det ser ut som en jättefin box.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Återgå till TV-serier och film