Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav chanda » lör sep 22, 2007 19:02

well det är väll den gamla spolier rädslan som spökade. Hatade att bli spoilad förut gör vissligen det fortfarande när det gäller filmer och vissa tv seriger.

Ärligt talat ..... så tycker jag den var tråkig, igentemot 2X20 Se inga spoiler märkning ;) 2X20 tryckte på alla mina känslomässiga knappar där Normal again gjord det inte. 2X20 plus gräsklippar scen,bitch &jerk

Som sagt var Supernatural har haft vissa mediokra avsnitt, vilket jag har nämnt några gånger ,men endå har roat mig på ett visst plan . Om den känslan kommer att forsätta under S3. har ingen anning. Kan Förmodligen ändras eller inte var det inte Buffy S6 Normal again visades och Supernatural är på väg mot S3.

flygger i väg på min kvast
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » ons sep 26, 2007 20:49

Kör vi på fredag eller lördag tjejer, det är vilket som för mig.
Men vi måste bestämma vad vi kan se. Och ha i åtanke att min DVD inte spelar vad som helst, t.ex. spelar den inte Glorys brända QaF så det formatet går bort. :)

Visst har jag väl nämnt att SPN säsong 1 och 2 landat i min brevlåda. Jo, det har jag bestämt sagt. Hursomhelst är det väldigt roligt att äga boxarna. De är så fiiina. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 26, 2007 21:29

(spoiler Weeds 1.02) Den konstiga ungen i Weeds har samma pappa som Sam och Dean. :eek:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav sp1keout » ons sep 26, 2007 21:33

MissKittyFantastico skrev: (spoiler Weeds 1.02) Den konstiga ungen i Weeds har samma pappa som Sam och Dean. :eek:

Det jag sa för 1½ vecka sedan typ 8)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » ons sep 26, 2007 21:34

MissKittyFantastico skrev: (spoiler Weeds 1.02) Den konstiga ungen i Weeds har samma pappa som Sam och Dean. :eek:

DAMN THAT TWO-TIMING BASTARD, DAMN HIM TO HELL! :angry:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 26, 2007 21:37

sp1keout skrev:

Det jag sa för 1½ vecka sedan typ 8)

Att jag alltid ska vara så sen med allt då. :rolleyes: :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav sp1keout » ons sep 26, 2007 21:38

MissKittyFantastico skrev:Att jag alltid ska vara så sen med allt då. :rolleyes: :)

Nej jag är faktiskt bara glad att jag inte var sist att märka det, tack =)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav madskellig » tor sep 27, 2007 0:49

brat skrev:Kör vi på fredag eller lördag tjejer, det är vilket som för mig.

Jag föredrar lördag, men båda dagarna fungerar för mig så det spelar inte jättestor roll!

Ååh, jag vill också äga säsong 2 DVD, bra att du har den så kan jag klämma lite på den och se hur den ser ut ;) Har inte så mycket pengar just nu så det står mellan att köpa SPN S2 och It's always sunny in philadelphia boxen... kan inte bestämma mig!

Ang. vad vi ska se, så har jag inte så stenkoll på exakt vilka skräckfilmer de har varit med i (om det fortfarande är planen) men de borde väl inte vara så svåra att hitta antar jag. :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor sep 27, 2007 2:12

madskellig skrev:
brat skrev:Kör vi på fredag eller lördag tjejer, det är vilket som för mig.

Jag föredrar lördag, men båda dagarna fungerar för mig så det spelar inte jättestor roll!

Då röstar jag kanske fredag, om det går bra. Ska som sagt hem till Boden i helgen och min syster ska nog ha födelsedagsfest på lördag.

madskellig skrev:Ang. vad vi ska se, så har jag inte så stenkoll på exakt vilka skräckfilmer de har varit med i (om det fortfarande är planen) men de borde väl inte vara så svåra att hitta antar jag. :)

Ja, jag tar i alla fall med mig Cry Wolf och ser fram emot att se Jared i skoluniform, så den måste vi se. :D Sen är Devour en möjlighet om vi vill skratta åt hur dålig den är och hur synd det är om Jensen som måste säga sina repliker. Men jag ser gärna en bunt SPN-avsnitt också... Vi kan ju lika gärna skratta åt hur dåligt Bugs är. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tor sep 27, 2007 2:31

Ok, då säger vi fredag då! :)

Cry Wolf och/eller Devour låter bra, jag har ju en viss förkärlek för dålig skräckfilmer så jag kan se vad som helst :D

Några SPN avsnitt röstar jag också för, faktiskt ett bra tag sedan jag såg något avsnitt från första säsongen!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor sep 27, 2007 3:38

Ja, jag minns inte senast jag såg något från s1. Vad unga de ska se ut där!

Gillar ditt signatur-citat, mads... Barney! :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » tor sep 27, 2007 20:08

Imorgon. Check.
Cry Wolf och Devour och SPN. Check.
Hos brat klockan 18, 19?
Pizza?

Nu ska jag baka och städa så det är gjort till imorgon. ;)

EN VECKA KVAR!!! :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » tor sep 27, 2007 22:37

brat skrev:Hos brat klockan 18, 19?

18.30 kanske, inte tidigare iaf.

Bakningen blev för övrigt konsigt, antagligen pga att jag läste på fel recept ett tag. Men det smakar choklad iaf och egentligen är det väl det enda som betyder något. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » tor sep 27, 2007 23:08

Runt 18:30 låter bra :)

brat skrev:EN VECKA KVAR!!! :D

*happy dance*

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre sep 28, 2007 1:11

18:30. Check.
Pizza. Mums.
brat har bakat nåt med choklad. Mums.
Jared. Check.
Jensen. Check.

En vecka kvar! Check check.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre sep 28, 2007 18:26

SPNkväll börjar om tre minuter! :D Väntar bara på att tjejerna ska komma nu så att vi kan beställa pizza.

SPNiga hälsningar till de stackare i söder som inte kunde komma, vi kommer att sakna er. :)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav wyndham » fre sep 28, 2007 18:44

Say what!? Det här är första gången jag sätter min fot i denna tråd, och jag ser till min förskräckelse att vår stolta stad har blivit högsäte för en Jensen&Jared-sekt. Suck... All min forna sekterismbekämpning – förgäves.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav HeY » fre sep 28, 2007 18:46

Och tråd för mötestämning ;)

Sekt+Möte låter inte lovligt, vem vet vad som kan hända, speciellt när det är pizza inblandat =O

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav wyndham » fre sep 28, 2007 18:49

HeY skrev:Sekt+Möte låter inte lovligt, vem vet vad som kan hända, speciellt när det är pizza inblandat =O

That better not be pizzabullar. :angry:
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » fre sep 28, 2007 20:03

brat skrev:SPNkväll börjar om tre minuter! :D Väntar bara på att tjejerna ska komma nu så att vi kan beställa pizza.

SPNiga hälsningar till de stackare i söder som inte kunde komma, vi kommer att sakna er. :)

:( Vill!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » lör sep 29, 2007 4:56

wyndham skrev:
HeY skrev:Sekt+Möte låter inte lovligt, vem vet vad som kan hända, speciellt när det är pizza inblandat =O

:D (Nädå. Only for the special kids.)
Åh, Staffan, vi borde ha dragit dit dig också! Åtta timmars JaredochJensen-studier.

Några höjdpunkter från kvällen...
* brats choklad-kladdkake-muffins. Såå goda!
* mads vid upprepade tillfällen under Cry Wolf: "Vänta nu... jag måste läsa bakom fodralet igen."
* Devour! "Nooooooo!"
* What Would Buffy Do-scenen i SPN-avsnittet Hell House. "...she's stronger than me." :D
* brat som ägnade minst tre timmar åt att försöka tidsbestämma tillkomsten av ett ärr på Jensens haka. År 2000 blev slutsatsen. Tror jag.
* mads som hade svårt att hålla blicken på tv:n när brat scrollade bland high quality Jensen-närbilder på datorn.
* Jag som skrek åt dem att titta på tv:n när Jared hade sin handduksscen. :oops: Det var bara en reflex.
* Vi granskade alla bilscener i SPN-avsnittet Provenance i detalj (tillbakaspolningar och allt) innan vi insåg att de på dvd-utgåvan klippt bort att Jensen säger "Jared" åt Sam.
* Sen avrundade vi kvällen med att se re-caps till SPN-avsnitt på fyra olika dvd-skivor. Och Deleted Scenes på några skivor till. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » lör sep 29, 2007 19:11

so it has Started

Directors cut för 3X01(Spoler)

http://www.cwtv.com/video?vid=trl-sn

what`s in the box?Brad pitt seven,no :)

6 dagar kvar :D
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Tinder » sön sep 30, 2007 3:29

Glorificus skrev:
wyndham skrev:

:D (Nädå. Only for the special kids.)
Åh, Staffan, vi borde ha dragit dit dig också! Åtta timmars JaredochJensen-studier.

Några höjdpunkter från kvällen...
* brats choklad-kladdkake-muffins. Såå goda!
* mads vid upprepade tillfällen under Cry Wolf: "Vänta nu... jag måste läsa bakom fodralet igen."
* Devour! "Nooooooo!"
* What Would Buffy Do-scenen i SPN-avsnittet Hell House. "...she's stronger than me." :D
* brat som ägnade minst tre timmar åt att försöka tidsbestämma tillkomsten av ett ärr på Jensens haka. År 2000 blev slutsatsen. Tror jag.
* mads som hade svårt att hålla blicken på tv:n när brat scrollade bland high quality Jensen-närbilder på datorn.
* Jag som skrek åt dem att titta på tv:n när Jared hade sin handduksscen. :oops: Det var bara en reflex.
* Vi granskade alla bilscener i SPN-avsnittet Provenance i detalj (tillbakaspolningar och allt) innan vi insåg att de på dvd-utgåvan klippt bort att Jensen säger "Jared" åt Sam.
* Sen avrundade vi kvällen med att se re-caps till SPN-avsnitt på fyra olika dvd-skivor. Och Deleted Scenes på några skivor till. ;)

Nästan så man som umeåbotittandepojke inte vågar säga att man är supernaturalberoende oxå ;)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Glorificus » sön sep 30, 2007 17:20

Tinder skrev:Nästan så man som umeåbotittandepojke inte vågar säga att man är supernaturalberoende oxå ;)

The Umeå takeover. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » tis okt 02, 2007 20:42

Discshop hade sänkt priset lite på säsong ett, den versionen med extramaterial, så jag kunde inte motstå ett köp.

Oj vad jag ska terrorisera Anna tills hon börjar titta.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » ons okt 03, 2007 22:29

Har ni hört de tragiska nyheterna...
...att jag är bortrest hela helgen så det blir inget SPN/msn-party midnatt på fredag som traditionen bjuder.
Men ni klarar er nog. ;) Värre för mig som måste vänta många långa dagar innan jag får se premiären.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » ons okt 03, 2007 23:16

Och då väntar förstås jag också några dagar extra med premiären. Men söndag kväll, då! :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » tor okt 04, 2007 9:45

Fick ett besked i från Discshop i dag att hela S2 R2 kommer att komma ut den 11/21 -07. Det var rätt snabbt.Med tanke på SVT
inte ens har börjat sända.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Glorificus » tor okt 04, 2007 13:59

chanda skrev:Fick ett besked i från Discshop i dag att hela S2 R2 kommer att komma ut den 11/21 -07. Det var rätt snabbt.Med tanke på SVT
inte ens har börjat sända.

Det är kanske en importerad brittisk utgåva då... låter som du säger lite otroligt att den svenska dvd-boxen kommer innan säsongen gått på svensk tv. Om de inte börjat sträcka sitt experimenterande med att släppa produktioner på dvd innan tv-sändningen till icke-svenska serier också.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » tor okt 04, 2007 14:12

Har inte ens svensk tv börjat sända säsong 2 än? Det var det jävligaste...

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film