The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » lör sep 29, 2007 19:59

Tinwiel skrev:Noooooeeeeees!

Snubbla inte på mållinjen nu!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » lör sep 29, 2007 20:51

Gör inget du inte orkar. Minns mantrat: Inte nu. Sen. Inte nu. Sen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » lör sep 29, 2007 23:09

Kärlekskaniner är ett långt ord. Flera stavelser. Nästan vältaligt. Om nu stavelseantal på nåt sätt kan kopplas till vältalighet. Ofta använder vältaliga personer ord med många stavelser.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » lör sep 29, 2007 23:16

Inte alla av mina kärlekskaninener delas ut av profylaxiska känslor, en del görs i efterskott och andra för att det bara känns fel att inte expidera dem till omvärlden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör sep 29, 2007 23:32

TOUS har en cover story hos EW just nu:
http://www.ew.com/ew/article/0,,20058714,00.html

Lite roliga foton. Och omslagsfotot till papperstidningen. Jag har inte läst artikeln än så vet inget om spoilerläget.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön sep 30, 2007 0:34

Vad har hänt med Andys kläder?! Han som klädde sig så bra i S3:

http://pics.livejournal.com/sideshowkat/pic/0004f7ps

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön sep 30, 2007 0:37

AKS skrev:Vad har hänt med Andys kläder?! Han som klädde sig så bra i S3:
http://pics.livejournal.com/sideshowkat/pic/0004f7ps

Ingen aning. Och är inte Creed lite för proper? De kanske har bytt med varandra?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 30, 2007 0:50

Ja, det skulle kunna vara en förklaring som är vettigare än att Andy faktiskt klätt sig så frivilligt. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön sep 30, 2007 0:51

Vettigt att bära Creeds kläder... HAHAHA! :D
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 30, 2007 0:57

Michael har kanske tvingat dem... Who knows?!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » sön sep 30, 2007 17:14

4x01 Jag gillade! "So double jeopardy, we are fine". Gillade mycket. Dwight var lite väl mycket Dwight på sjukhuset men i övrigt gillade jag det.

Pam och Jim. Åh så söta. Hoppas det kommer fungera i fortsättningen.

En quote till. "A woman shouldn't have to be hit by a car to learn that she may have rabies, but that is where we are in America."

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tob » sön sep 30, 2007 21:42

Illyria skrev:Sen blev jag dock lite fundersam på varför Angela öppet sa till Pam att hon har problem i sitt förhållande och tog upp Dwight. Det vet Pam inget om sett från Angelas håll?

Stämmer det? Jag tänkte först bara på att Pam kände till det, men inte på att från Angelas sida så är det okänt. Annars gillar jag Angela/Pam tillsammans. Dem får gärna ha fler scener ihop.

(spoiler 4.01) Angående Jim/Pam. Jag gillade verkligen inte hur det var i S3. Hade inte serien haft den där lite smått klockrena dynamiken mellan Jim/Pam och (lite) Dwight så hade serien inte varit mycket. Under S3 försvann framförallt Jim/Pam delen en del. Så oavsett hur det hela utvecklar sig nu så hoppas jag dem kan ta tillbaka till någon som liknar det tidgare. Inte samma. Men liknande.

Jag vet inte med Dwight. Det var fruktansvärt känslokallt. Han har inte bara problem med att förhålla sig och ge uttryck, det är bara tomt iaf på en del områden.

Micheal bryr jag mig inte om alls. Känns inte som det i alla fall.

Bra start annars. Framförallt kändes det som serien verkligen klarar av 40 minuter.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » sön sep 30, 2007 21:46

Tob skrev:
Illyria skrev:Sen blev jag dock lite fundersam på varför Angela öppet sa till Pam att hon har problem i sitt förhållande och tog upp Dwight. Det vet Pam inget om sett från Angelas håll?

Stämmer det? Jag tänkte först bara på att Pam kände till det, men inte på att från Angelas sida så är det okänt. Annars gillar jag Angela/Pam tillsammans. Dem får gärna ha fler scener ihop.

Det har aldrig sagts rakt ut att Angela visste att Pam visste, men samtidigt är inte Angela en idiot. Å andra sidan var hon rätt förstörd här och orkade kanske inte hålla uppe fasaden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 30, 2007 21:48

Tob skrev:Bra start annars. Framförallt kändes det som serien verkligen klarar av 40 minuter.

Detta var första gången jag kände mig tveksam till TOUS som 40-minutersprogram. Iofs har jag alltid förespråkat 30-minutersformatet som är perfekt för TOUS, men omöjligt i det amerikanska tv-landskapet. Efter det ville jag ha 40-minutersavsnitt. Nu vet jag inte... Tre avsnitt till lär dock snabbt övertyga mig om att de klarar formatet. Hoppas jag. My Name Is Earl ägde i 45 minuter av 41 och i skuggan av den säsongsstarten blir det ännu mer smärtsamt med det långsamma tempot i Fun Run. Men, men... TOUS är ju fortfarande den bästa serien som produceras just nu (tillsammans med Dexter) så snart blir det kärlek från mig igen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » fre okt 05, 2007 6:56

4.02: Allt som jag älskar med The Office. Jag var lite orolig över att vi inte skulle få fler sådana här avsnitt efter förra veckans lite tama dito men det här var...antagligen TOUS topp tre för mig.

Jag är tidigt uppe så jag citerar det först, räddar er från lite fingertoppsslitage:
(spoiler 4.02) "I guess he can't get any girl he wants."
Jims avfärdande av Ryans nya livsstil - kom ihåg att han antagligen kunde haft det som Ryan om han ville - var bara så talande för hans karaktär: så länge han får vara med Pam är han nöjd. Jag smälte.

Jan och Michaels lunch; Dwights "His name is garbage"; Creeds "I'm 30." Allt annat också. Ni vet ju.
Senast redigerad av RalfiParpa fre okt 05, 2007 21:11, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » fre okt 05, 2007 7:12

RalfiParpa skrev:men det här var...antagligen TOUS topp tre för mig.

Inte för att dissa mitt jobb, men varför måste jag dit just idag?!?!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre okt 05, 2007 14:08

4.2 Flera skratt innan ens teasern var klar. Vilken uppryckning.

"'You should put your mouth on that '-- how can you use that one naturally?"

Dwight är fortfarande lite väl okänslig även om jag gillade användandet av ordet "destroyed". Pams blick mot kameran när Ryan kommer in och SMS-skriver som en galning. Och hans omstrukturering av företaget kommer bli en katastrof: tid och arbete som försvinner kommer inte bli mindre för att man gör om allt från grunden på en gång.

Kevin och Andy. Jag hade inte riktigt sett dem som office buddies, men visst, det går säkert få något riktigt kul ur det längre fram. Lathet och rövslickeri finally combined.

På det hela taget var det som om alla fick in repliker som gick på djupet av vad som definierar dem. Jims avfärdande av Ryan, Andys dyrkan av Ryans nya livsstil, Ryans kostsamma hårklippning, Kelly som ljuger om graviditet, Michaels människosyn osv.

Fortfarande för lite Jim/Dwight.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre okt 05, 2007 15:49

4.02: The Office är tillbaka! Jag låtsas att detta är säsongsstarten för detta var bra. Riktigt jäkla bra! Jag måste börja ha anteckningsblock då jag ser TOUS för jag kommer knappt ihåg vad jag älskade.

Då alla får reda på att Jim och Pam är ihop och jublar. Älskade det. Och Michael's "My heart soars in the eagle's nest" (parafras) = :D

Sen älskade jag Ryans och Kellys scener tillsammans. Så elakt att säga att hon väntar barn, men det vete tusan om han inte förtjänar det med tanke på hur han gjorde slut förra säsongen. Kul också att han stötte på Pam precis som han stötte på Karen den där gången i S3.

Ryan har verkligen ingen respektingivande röst då han blir arg. Då han "skällde" på Michael så var det ju bara ett litet.. whimper.

"Feral cat" fick mig att skratta högt. Så typiskt Dwight att vilja ge henne en katt som gör nytta och har dödat "an entire family of raccoons". Hehe.

Och Toby! Toby, Toby, Toby. "Let's just wait and see what happens." "What?" "Let's just wait." :D :D

Det enda jag inte gillade var en del överdrivna scener med Michael och mest det faktum att han faktiskt körde ner i en sjö. Det var för otroligt för mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre okt 05, 2007 16:02

AKS skrev:4.02

Sen älskade jag Ryans och Kellys scener tillsammans. Så elakt att säga att hon väntar barn, men det vete tusan om han inte förtjänar det med tanke på hur han gjorde slut förra säsongen.

Just det var lite över psychogränsen för Kelly. Ryan förtjänar skit för så som han beter sig mot folk och använder dem, men gravidlögnen träffar inte honom på samma sätt som att det är Kelly som får ta konsekvenserna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » fre okt 05, 2007 16:33

AKS skrev:Det enda jag inte gillade var en del överdrivna scener med Michael och mest det faktum att han faktiskt körde ner i en sjö. Det var för otroligt för mig.

(spoiler 4.02) För mig som tycker Micheal är over the top i vanliga fall så var just den där scenen riktigt lyckad. Det var liksom så jävla urbotat dumt att det blev bra och roligt. Dessutom gillade jag den slutgiltiga payoffen (från Michelas perspektiv) att det är bättre att hålla sig till metoder som inte riskerar att ta livet av någon.

Annars. Bättre än första avsnittet. (spoiler 4.02) Jim/Pam som par ser ut att fungera. Jag satt och myste åt dem två i alla fall. Riktigt ordentligt. Det börjar gå uppför Dwight. Han vet bara inte hur han skall hantera något alls egentligen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » fre okt 05, 2007 22:28

Jag kom på en sak om 4.02

När Dwight introducerar Garbage så slutar scenen med bilder från övervakningskameran, trots att allt varit filmat som smygande dokumentarister innan dess. Det kändes konstigt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör okt 06, 2007 0:34

Om 4x01 tänkte jag att det var bra men kändes som två avsnitt ihopsatta till en. Verkligen, verkligen. Jag väntade mig att resten av dom långa skulle kännas likadant, att ett av villkoren för att köra långt skulle vara att dom enkelt kunde klippas itu för repriser och syndikering. Om 4x02 tänkte jag, att jag hade fel om 4x01. Lång avsnitt är modellen.

Pam. Som hon ler, och med Jim nu ler hon mycket, och jag bara smälter och älskar. Bra par.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » lör okt 06, 2007 0:38

(spoiler 4x02) Underbart avsnitt, och än så länge är verkligen inte mina farhågor om Jim/Pam alls befogade. De är fantastiska ihop! :lovebunny:

noike: scenen börjar och slutar med övervakningskameran, men jag reagerade också på den.
"replacement cat for the one I destroyed"
:D

oj, vilket bra avsnitt det var!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav RalfiParpa » lör okt 06, 2007 0:47

noike skrev:4.2 Flera skratt innan ens teasern var klar. Vilken uppryckning.

På det hela taget var det som om alla fick in repliker som gick på djupet av vad som definierar dem. Jims avfärdande av Ryan, Andys dyrkan av Ryans nya livsstil, Ryans kostsamma hårklippning, Kelly som ljuger om graviditet, Michaels människosyn osv.

Så där kan man också se det, jag tänkte bara på Jim den här gången för att det var ett så uppenbart "Aha, den sortens person är Jim innerst inne"-ögonblick. Det är en intressant infallsvinkel: Ryans dyra frisyr är ju bara kompensation för hans brist på självsäkerhet (när han håller anteckningsblocket framför ansiktet efter att Pam avvisat honom - HAH, tillbaka till gamla Ryan med en fingerknäppning). Vilken replik/scen definierar i så fall Jan, lunchscenen (hon vill stanna i Scranton och Michael ger henne lycka hon aldrig fick som rik och vacker i New York) eller konfrontationen med Ryan utanför Michaels kontor (hon saknar sitt gamla liv, observera när hon tittar på Ryans kostym)? Men jag kanske övertolkar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » mån okt 08, 2007 12:42

Har jag inte kommenterat 402 ännu? Det var ivarjefall väldigt bra och roligt, det hände så mycket med många olika karaktärer att jag måste se om avsnittet den här veckan. :D

Joss + TOUS är på gång igen, och jag undrar vad han menar.... :eek:

Ausiello Report skrev:Joss Whedon is directing another episode of The Office — and this one features something far scarier than an errant bat.

"I don't know how much I'm allowed to say about it, but I can say that… Jim kills Pam, which I thought was weird," Whedon says, tongue firmly planted cheek (I think). "I probably shouldn't have revealed that. It's gruesome, but not without a bit of wry humor. It's territory I'm familiar with and I'm excited about it."

All joking aside (again, I think he's joking), Whedon says his encore Office installment will either serve as this season's sixth or tenth episode. "It's Episode 10… but since the first four episodes are hour-long, it may actually be Episode 6."

So… what do you think? Could it be that Whedon was only half-joking about Jim murdering Pam? Maybe Jam is staging an elaborate prank on Dwight? Maybe I'm making more of this than I should be in an effort to pump up an otherwise ho-hum news item? You decide!

Det kanske är ett halloween-avsnitt? Om det är avsnitt 406 kan det visas 1 november.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån okt 08, 2007 16:03

Giddy giddiness!! Jag älskade inte hans S3-avsnitt, men det gör inte att jag ser fram emot detta avsnitt mindre.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 16:09

Jag har lite svårt att arbeta upp någon skillnad i entusiasmen. Han är trots allt bara en inhyrd regissör i en serie han inte kan påverka. Visst, de kanske skriver lite personligare och närmare hans stil än vanligt, men i slutändan är det ett Office-avsnitt och på tv betyder regissörer oerhört lite om de inte skrivit avsnittet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån okt 08, 2007 17:12

Jag är fullt medveten om det, men jag ser alltid fram emot Joss. Spelar ingen roll på vilket sätt jag får Joss bara jag får honom. Dessutom finns chansen till ett kommentarspår nästa år.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån okt 08, 2007 17:35

Kommentarspårs-Joss! Den tanken gillar jag däremot väldigt mycket.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » mån okt 08, 2007 21:20

4.02 gillade jag mycket! Som Adolvsson sa så fungerade 40 min.längden mycket bättre här än i förra avsnittet. Skönt.

Jim/Pam. Underbara här. Lufthand five:en :lovebunnier: Massa bra citat som jag inte kommer ihåg längre. Men som noike påpekar. Ingen Jim/Dwight

edit: nu kom jag på ett. "That's what she said"
Senast redigerad av eriked tis okt 09, 2007 9:06, redigerad totalt 1 gång.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film