Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » tor sep 27, 2007 23:42

sp1keout skrev:Ingen som sett nya säsongen av Family Guy än?

första avsnittet var tradigt att dra sig igenom. förutom allra sista minuten
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor sep 27, 2007 23:45

Rombat skrev:Richard Schiff! :lovebunny:

Ah, damn. Dags att prioritera den då.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre sep 28, 2007 0:07

HeY skrev:Någon som har sett Private Practice ännu? Jag läste en recention av avsnittet på zap2it som inte alls var positiv, är det samma reaktion här?

Prepare for the worst. Hade PrP varit en vanlig pilot hade den aldrig ens plockats upp till serie.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 28, 2007 0:10

Illyria skrev:
HeY skrev:Någon som har sett Private Practice ännu? Jag läste en recention av avsnittet på zap2it som inte alls var positiv, är det samma reaktion här?

Prepare for the worst. Hade PrP varit en vanlig pilot hade den aldrig ens plockats upp till serie.

Oh shit, det låter inte bra. Addison var riktigt bra i Greys, hon borde ha stannat där. Jag tänker ha så låga förväntningar som möjligt när jag ska titta på det, kanske kan det så bli bättre än förväntat ;)

Peter Krauses "Dirty Sexy Money" då, är det något att ha?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre sep 28, 2007 0:18

Har inte hunnit till Dirty Sexy Money ännu, funderar på att se den eller Bionic Woman nu.

Problemet med Private Practice, huvudproblemet utöver ointressant story och platta och löjliga övriga karaktärer, är att du inte kan känna igen Addison från Grey's öht. Förstår inte poängen med spinoffen, det är ivarjefall inte för att göra en bra tv-serie, det handlar bara om tittarsiffror.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 28, 2007 0:21

Det var precis det som recensionen (recentionen? gaah, hur stavas det :? Essä!) sade också. Den beskrev henne som en kopia av Ally McBeal.

Jag får se Dirty Sexy Money imorn, likaså Bionic Woman, Private Practice och allt annat som kommer imorn. Nu ska jag gå och borsta tänderna.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre sep 28, 2007 0:39

HeY skrev:Det var precis det som recensionen (recentionen?

Recension - ja, du har alldeles rätt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre sep 28, 2007 10:05

Det låter lovande. Jag ska helt klart se den!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre sep 28, 2007 12:38

caffeineaddict skrev:Samaire Armstrong.

Är hon med!?!?
Känns som att jag borde kolla, enbart för den anledningen, för hennes skull, för min skull :oops:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » fre sep 28, 2007 17:53

sp1keout skrev:
caffeineaddict skrev:Samaire Armstrong.

Är hon med!?!?
Känns som att jag borde kolla, enbart för den anledningen, för hennes skull, för min skull :oops:

...och för Peter Krauses skull!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre sep 28, 2007 19:08

Private Practice 1x01
Jag blev inte imponerad, men postivt överaskad blev jag faktiskt. Det var bättre än väntat. Jag håller med Illyria om att Addison känns out of character, men ibland glimtade hon till. Jag hoppas det kan bli bättre, en serie med Addison borde ju ha potential att bli genialiskt bra och jag tror att den har det. Den var ju åtminståne bättre än det dära "test-avsnittet" av Grey. Jag tänker fortsätta att titta.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre sep 28, 2007 19:24

Without a Trace 6.01

Fortsätter lika storartat som alltid. Intressant som sjutton, ser redan fram emot nästa avsnitt.

Gästspelad av James Marsters också :)
Han kommer förmodligen vara återkommande också, i alla fall ett tag fram över. Detta gör säsongen lite mer spicy!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » fre sep 28, 2007 21:44

Damages 1x09
Gott folk. Vänner, kamrater, eviga fiender. Tittar ni inte på Damages? Och i så fall - varför i helvete in då? Om säsongen fortsätter sina sista avsnitt med samma intensitet, och ingenting tyder på motsatsen, kommer jag gå sönder inombords. Detta är inget skämt, det är är ingen hype, det är bara krass och verklig sanning.

Att Glenn Close skulle rocka båten var väntat, och jag hade goda aning om Rose Byrne (baserat på Sunshine) som infriades över förväntan, men att Ted Danson kunde vara såhär storartad såg jag aldrig komma. Zeljko Ivanek, som vi (jag) älskade att hata i Oz, har aldrig varit bättre. Och varför i tusen böwlars namn envisades Peter Facinelli med att slösa bort sin talang, för det är uppenbart både från här och Six Feet Under att han har en hel del sådan, på en skitserie som Fastlane? Konversationen mellan Gregory och Katie var mäktig i all sin enkelhet, till den grad att det verkligen kändes när han blev överkörd.

Gregory var
ett typiskt exempel karaktärernas gråzoner, hur dom kan växla, hur manusförfattarna kan få oss (eller att åtminstone mig) att älska och hata om vartannat. Vare sig det gäller Patty (hennes manipulativa kyla, som gör det lätt att avsky henne trots att hon tillhör "dom goda", kommer lätt på skam i scener som när hon sitter vid sammanbrottets kant på solstolen vid stranden i det här avsnittet - och varför gör hon det? Jag lovar, dom här mysterierna tar kålet på mig!) eller Arthur eller de flesta andra karaktär i Damages, ställs vi inför så många olika typer av val och handlingar, att vi i slutändan inte vet vems sida vi ska stå på.

Eller det vet vi, för när allt kommer kring finns det ändå en sida som har rätt, en grupp som redan borde fått sitt om världen vore rättvis, men dom hamnar rejält i skymundan under storpotatisarnas kamp.

Jag måste också knäppna den oerhört intressanta berättartekniken. Vi får följa säsongen i flashbacks, parallellt med stark betoning på dåtid, men med båda tidslinjerna i en imponerande harmoni. Dessutom avslutas avsnitten alltid med en eller flera cliffhangers, och det är inte publikfriande, patetiska, lättköpta cliffhangers som i Alias utan mer intensiva, subtila och historiedrivna som verkligen fungerar.

Damages, gott folk. Lita på mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre sep 28, 2007 21:50

adolvsson: Jag har funderat på det där och jag tror inte cliffhangers är rätt ord. De känns snarare som aktbyten i och med att det inte är "oj, hur ska de klara sig ur det här" utan att vi faktiskt får ny information och tvister som för in handlingen på nytt spår.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre sep 28, 2007 21:51

adolvsson: Jag tittar. Men är långt ifrån lika överväldigad. Men onekligen intresserad nog att fortsätta. Men, njaaa... helt okej, sällan mer.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre sep 28, 2007 21:59

caffeineaddict skrev:adolvsson: Jag tittar. Men är långt ifrån lika överväldigad. Men onekligen intresserad nog att fortsätta. Men, njaaa... helt okej, sällan mer.

Håller helt och hållet med.

Ett stort problem tycker jag är att du inte blir engagerad i mysteriet trots cliffhangers/aktbyten och att ny information avslöjas. Ellen är en väldigt karaktärslös karaktär också, vilket inte hjälper till.

Jag hoppas innerligt att den här serien avslutas den här säsongen, för jag tror inte jag kommer orka följa den en säsong till. Även om jag vill veta lösningen på mysteriet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre sep 28, 2007 22:01

Ja, Illyrias ord kunde vara mina. Medhåll o.s.v.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » fre sep 28, 2007 22:05

adolvsson: Det där är verkligen vad jag behöver höra för att sätta igång igen. Har avsnitt 7,8 och 9 på lager. Har inte haft ron att sitta ner de sista veckorna nu som ändå Damages kräver av mig. Gillat avsnitten till och med 6 väldigt mycket.

Jag tycker förövrigt dess berättarteknik gör det hela väldigt engagerande, tight och spännande.
Senast redigerad av Tob fre sep 28, 2007 22:06, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » fre sep 28, 2007 22:06

Illyria skrev:Jag hoppas innerligt att den här serien avslutas den här säsongen, för jag tror inte jag kommer orka följa den en säsong till.

Fast är det inte bara att sluta titta då?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre sep 28, 2007 22:14

noike: Ja, du har rätt. Jag var själv inte helt bekväm med använda ordet "cliffhanger". Aktbyten känns bättre. Vi säger så.

Illyria skrev:Jag hoppas innerligt att den här serien avslutas den här säsongen

:( Räcker det inte med att mysteriet avslutas den här säsongen? För det hoppas jag också. Fast det är klart, i mitt fall beror det mer på att jag inte tror mina nerver skulle hålla för att vänta så länge på upplösningen.

Och jag tycker absolut Ellen har karaktär. Jag tycker det är en intressant arc hon har, som hade kunnat misshandlas men hanteras på ett trovärdigt sätt. Det händer ofta att jag tror mig ha koll på vart det ska ta vägen, och sen händer något som ställer det på hända. Det händer inte bara med Ellen, tvärtom, fast jag tycker hon är ett utmärkt exempel på det här i och med henne position och funktion som karaktär.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre sep 28, 2007 22:18

Fallet kan få avslutas, eller det måste avslutas, men serien kan få fortsätta fast utan mig som tittare då. ;)

noike skrev:
Illyria skrev:Jag hoppas innerligt att den här serien avslutas den här säsongen, för jag tror inte jag kommer orka följa den en säsong till.

Fast är det inte bara att sluta titta då?

Men som jag nämnde ovan vill jag ju ändå veta lösningen på mysteriet och alla beats som ledde upp till "nutid", det är vad som fått mig att fortsätta titta. Whodunnit? Tyvärr drar berättartekniken och karaktärslösa Ellen ned intresset och därför tror jag inte att jag skulle orka följa serien en hel säsong till.

Kanske om Ellen blev en intressant karaktär plötsligt och serien faktiskt blev "engagerande, tight och spännande", för det är exakt vad som saknas i Damages.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre sep 28, 2007 23:08

Jag håller med om Ellen, hon är inte så kul, och jag har inte kunnat fastna riktigt för någon av de andra karaktärerna heller, även om de ofta är intressanta och ruskigt välspelade. Och tyvärr bryr jag mig inte så mycket om varken fallet eller mysteriet. Men som helhet är det ändå definitivt en bra serie som jag självklart kommer fortsätta se. Nu har jag dock halkat efter lite med avsnitten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav sp1keout » lör sep 29, 2007 14:46

Cold Case 5.01

Någon alt. några som mördat 3 barn i åldern 10?
Det här avsnittet var bara sjuuukt bra, stark säsongsöppning!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » lör sep 29, 2007 22:01

Jag får nästan lust att se Moonlight då jag ser Jason Dohring här:
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-story ... -headlines

Blir nog tvungen...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » lör sep 29, 2007 22:09

AKS skrev:Jag får nästan lust att se Moonlight då jag ser Jason Dohring här:
http://www.zap2it.com/tv/news/zap-story ... -headlines

Blir nog tvungen...

Ja, just det, den ska jag se nu. Förväntar mig inte alls att det är en bra serie, men med tanke på Jason Dohring och vampyrer kanske den kan vara kul.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör sep 29, 2007 22:11

AKS skrev:Blir nog tvungen...

Jag har sett första halvan av första avsnittet. Tänker åtminstone se hela, men speciellt fängslande är det inte.

Inte uselt heller, har nog potentialen att kunna bli bra, det är främst två saker som sätter hinder såhär långt.

Det första är huvudrollsinnehavaren. Fel för rollen. Någon som Paul Blackthorne eller Jeff Goldblum (ja, jag tänker de där andra privatdeckarserierna som var bra och tyvärr bara fick en säsong vardera) hade varit helt rätt. Den här killen, som visserligen egentligen är duktig, spelar med för mycket charm. För mycket pretty-boy. Det blir lite dagssåpa över det hela.

Det andra är Jason Dohrig. Jag tyckte om honom i VM (åtminstone innan han blev mes), men att spela en 400-årig vampyr ligger uppenbarligen inte i hans register. Däremot pratar han mer genom näsan än någonsin förr, det kanske är en något som kommer uppskattas bland verklighetens vampyrkännare, vad vet jag.

Å andra sidan är Sophia Myles fortfarande osedvanligt snygg och vad gäller jämförelser med Angel ser inga större likheter utöver de första ytliga.

Fast det här är ju som sagt bara efter nästan halva avsnittet, jag får kanske anledning att ställa alla åsikter på ända efter dom sista 23½ minuterna.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön sep 30, 2007 0:11

Moonlight 1x01
Vad jag skrev ovan. Plus, nej, det vände inte. Sophia Myles or no Sophia Myles, this show is a no go. Måla mig uträknad.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön sep 30, 2007 0:20

Pausade du för att se Rent emellan i ett 45-minutersavsnitt? Ouch, det är inte ett bra betyg.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön sep 30, 2007 0:23

Som sagt, inte speciellt fängslande alls.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön sep 30, 2007 0:53

Moonlight: Um, nej. Har bara sett en kvart eller så (avsnittet går i bakgrunden nu), men serien har två grundläggande problem:

1) Dåligt skådespeleri från i princip alla inblandande: huvudrollsinnehavaren, Sophia Myles och -- tyvärr -- Jason Dohring.

2) Överanvändning av VO. Får serien att kännas extremt B.

Nej, detta ger jag inte mycket för.

De 2007- och 2008-piloter jag sett hittills rankas som följer:

1. The Sarah Connor Chronicles
2. Chuck
3. Reaper
4. Pushing Daisies
5. Moonlight (långt efter de andra kvalitetsmässigt) :unlove:

EDIT; Hmm, nåt underligt pågår. Den där radbrytningen har jag inte gjort. Och :unlove:-smileyn har jag inte klickat på. Freakin' weird!

Men då jag ändå skriver:

Denna vampyrserie får mig att sakna Blade så himla mycket. Den var ju fan bra den! I stället får vi denna skit.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film