House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » mån apr 23, 2007 23:00

212
Roligaste avsnittet på länge. House spelade migränsjuk ruggigt bra. Men WTF... Hyrde han sig en hora på slutet?...

Jag vet inte.. vad jag ska .. ja..
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » mån apr 23, 2007 23:01

The Ankh skrev:212

funderar du på karriärsbyte?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Ankh » mån apr 23, 2007 23:04

gaspode skrev:
The Ankh skrev:212

funderar du på karriärsbyte?

=) Nog för att House är stilig. Och lite sexig. Och så där. Han har sånna där bombadeers eyes som jag tror Roland Deschain (The Dark Tower) har. Hmm.. Kanske High Laurie skulle bli en bra Roland... Jaja. Ne, jag tar Wilson i ställewt. Eller Chase.
(spoiler tom 210 elr nåt..) Var inte så förtjust i honom tills avsnittet för npgra avsnitt sen när Cameron troppade och hade sex med honom.Vilken rygg..Oh My...
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » ons apr 25, 2007 18:27

3x20:

lite sådär avsnitt..
Hoppas att Chase nya taktik inte funkar.
Det är ju alltid kul när House jävlas med Wilson, även om det nu är lite Cuddy-svartsjuka inblandat.

"trevligt" att en patient dog för en gångs skull också, även om jag tyckte att det var hyfsat tråkigt och ospännande ändå...

och jag stör mig också på hopklipp-med-musik-avslutningarna nu sen ni pekade på dem, jag reflekterade inte över det innan.
Senast redigerad av gaspode ons apr 25, 2007 19:14, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 19:12

320 Kinda bored... jag vet inte om det var för att avsnittet var lite tråkigt eller för att jag helst ville återgå till The Office US-skrattfesten..

Jag tycker att Houses sätt att jävlas med Wilson börjar bli tröttsamt, kanske det är för att jag inte vill att House ska få ihop det med Cuddy, eller bara för att jag inte köper att dom är vänner längre, eftersom House aldrig verkar vara det minsta lilla "riktig" kompis med Wilson. Bra att patienten dog. Eller inte bra som i good for her utan bra att inte alla överlever jämt och att deras ständiga gissningar faktiskt kan få katastrofala resultat som inte löser sig 5 min innan avsnittet är slut.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre maj 04, 2007 2:16

321:
Ganska tråkigt, tills Foreman blev galen och tog benmärg ur lillkillen... Och sen säger han upp sig! :eek:

I övrigt hände det för lite för alla karaktärer.
Säger igen att jag verkligen hoppas att Chase taktik med Cameron inte funkar.

Hunden var jättegullig åtminstone!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » ons maj 09, 2007 18:04

3x22:

"Whatever floats your poop!" :D
Roligt när Chase och Foreman skrattar åt House skämt, det känns så knäppt eftersom de inte brukar skratta åt skämt i House.
Nålar i ögon är inte ok!
"And then I'd have to deal with the horsemen and the rain of fire and the end of days!"
haha, Wilson på speed! "I can't seem to get my glove on"
Lite fånig scen när Cameron smyger in i House sovrum... Om man går in hos nån så ropar man väl, inte går försiktigt in till sängen och väcker personen med en hand på axeln.
Trodde att detta skulle bli tredje avsnittet i rad där det dog en patient, men sen kom en även med housemått mätt ganska långsökt förklaring.
"- Can we call you?"
"- No."

Tyckte det var ett trevligt avsnitt, kändes som att både House, Wilson och Foreman fick mycket utveckling, och inget Chase/Cameron i sikte!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Buffster » tor maj 10, 2007 0:01

(spoiler 3.22) Veckans fall var, precis som vanligt, totalt ointressant. Jag orkar inte bry mig om vilken långsökt förklaring dom kommer att hitta denna vecka. Men det var mycket annat i det här avsnittet som jag gillade.

Som gaspode nämnde var det kul när dom skrattade åt skämten. "Most of your jokes are excellent, I just meant in comparison." Chase! Jag har alltid gillat honom.

Som vanligt är det scenerna mellan Wilson och House som är allra bäst. Wilson tar antidepressiva, aj det gör så ont i mig bara tanken på att han är olycklig. Det visar sig att han har lurat i House antidepressiva, och att dom hjälper? Underbart också att House visste att Wilson skulle vara misstänksam och ta den andra koppen. Sen Wilson på speed. Bäst. Wilson överhuvudtaget är bäst.

Foreman är rädd att bli som House och vill sluta, han har aldrig varit en favorit, men det är ganska intressant ändå.

"I'm on antidepressants because a doctor friend of mine thinks I'm miserable. I don't like them, they make me hazy. I eat meat, I like drugs and I'm not always faithful to the women I date." Åh House, jag älskar honom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Ankh » tis maj 15, 2007 22:13

OMG OMG OMG OMG OMG OMGH OMG OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Måste börja med sä'song 3 omedelbums! Kan inte vänta!!!!!!!!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Illyria » ons maj 30, 2007 21:32

Finalen säsong 3: ytterligare en final den här tvsäsongen som får betyget underkänt. Det var inget speciellt bra/unikt med det här avsnittet jämfört med övriga säsongen, som jag också tycker gått väldigt mycket upp och ned. Mest ned jämfört med hur mycket jag gillade serien tidigare, nu vevar mest avsnitten på.

Inför nästa säsong: Om stugorna verkligen är borta kan det dock vara positivt. Kanske vi kan få mer Wilson då också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Simon » ons maj 30, 2007 23:58

La grande finale! *krylla mustaschen*

Jag tycker däremot att House håller otroligt jämn kvalitet fortfarande. Några avsnitt denna säsongen har varit mina absoluta favoriter, och när avsnitt kan sluta som detta och fortfarande visa nyanser av den ständigt fascinerande House så kan jag bara applådera. Visst var det inget galet sensationellt slutavsnitt, men ändå helt klart intressant.

Men ja, jag håller med om att det vore mer kraftfullt om man trodde på att serien faktiskt skulle förändras, och en del av mig går faktiskt på det.. medan den andra delen känner viss 2/3-övergång med benen och sånt. Frågan är faktiskt om jag hellre ser ett nytt team eller om det gamla faktiskt är perfekt, precis som jag kände med House förändring och tillbakagång mellan 2 och 3.

Jag tycker nog ändå att chansen/risken är större att det blir förändring nu, faktiskt.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav gaspode » tor maj 31, 2007 0:26

(spoiler avslutningen) Det känns tokigt att tänka tanken att de skulle kunna byta ut teamet, och jag tvivlar på att de vågar, men samtidigt så är det faktiskt ingen av dem som jag skulle sakna riktigt mycket, förutom Cameron för att jag fortfarande vill ha ihop henne med House..

Men de som jag inte vill mista är ju House, Wilson och Cuddy, så jag välkomnar förändringen om de gör den bra.

Skall bli spännande att se vad som händer.

annars var väl själva avslutningen inget att höja på ögonbrynen för tyvärr..
House som vanligt helt enkelt. stabilt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tor maj 31, 2007 19:22

3x24
Tja, det var lite småtråkigt med några lite coola scener, som när hon pratade fastän hennes hjärta hade stannat. Som gaspode sa, så bryr jag mig bara om dom byter ut Cameron, resten inte så mycket. Jag skulle inte bli förstörd heller om hon försvann, för så engagerad är jag inte i serien, och de senaste avsnitten har varit småtråkiga. Hmm.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav chanda » ons jun 06, 2007 19:27

Jäkla Supernatrual, förut räckte det med att gilla ett tema och bra skådespelare för att man ska tycka att det var ett nöje att följa en serige. Men nu vill man ha mera karaktär lager och intresant manus också.

3.24

Fallet var underligt, borde inte patienten fått hjärnskader utan syre i tre timmar eller missade jag något.

Håller med House saknar inte någon av de tre, och hoppas att dom har bytt ut laget till nästa säsong.
men förmodligen så är dom väll tillbaka nästa år ialla fall.

Gillade gomez eller vad han nu hette, fick Dean vibbar där ett tag.

ialla fall Tack lov för HL , RSL och LE ,dom är de ända som får mig att se fram i mot säsong 4.

Favorit moment
Kubanen som söker tröst hos House, Gillade HL utryck där.
House som sparkade Chase
Cameron som sa uppsäg

Foreman och Cameron som vandrar in när House
spelar gitar

House sluttal till Forman
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Illyria » ons jul 18, 2007 0:09

Säsong 4 castingnyheter för de nya stugorna.

Ej bekant med 3/4 men kanske kan Olivia Wilde fungera som doktor.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons jul 18, 2007 1:49

Illyria skrev:Säsong 4 castingnyheter för de nya stugorna.

In-tre-ssant! Minst 8 avsnitt och dom gamla kommer vara kvar, det lovar gott för fräsch förändring. Och jag är svag för Olivia, så att hon är med känns bra. Jag var dessutom svag för In Justice, men inte tusan kan jag komma på vem Peter Jacobsen var där.

Jag önskar jag kunde som noike stå fast vid ett anti-FOX:ande. Jag är för svag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » fre aug 24, 2007 20:16

Åh House. S.1 på tv4+. Andra halvan. Guldåldern. Varje ord är en njutning. Intressanta fall. Roliga förolämpningar. Och inte så jävla mycket... orange.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav XY » lör sep 15, 2007 13:21

CDON säljer säsong två för 199:- för närvarande. Första gången jag har sett rea på den (första säsongen har dock reats ut tidigare flera gånger).

lång länk!

Edit: inte längre. Nu kostar den 299...
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav The Ankh » ons sep 26, 2007 14:32

Nu ska jag se 401. Jag vågar inte :S Jag är nervös!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » ons sep 26, 2007 14:46

åh, jag har också laddat ner, men funderar på om jag skall vänta till ikväll.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » ons sep 26, 2007 17:35

För sjuk för att ta mig till dagens föreläsningar, så det blev home schooling idag.

4x01
Wilsons imitation av en gitarrsträng på sträckbänken var det bästa som den här serien har bjudit på på mycket länge.

Med min feber var det skönt att slippa den grälla färgskalan från s2 och 3. Ett lättittat stuk på det mesta. Skämten funkade, och fallet var inte helt poänglöst. Som tittare fick man lite väl mycket ledtrådar, som att pojkvännen planterades på ett ganska uppenbart vis.

Tyckte inte om Cameron 2, som påminde en hel del om tjejen som intervjuades i säsong ett när Cameron hade slutat. Därför kom dokusåpa-twisten som en välkommen överraskning.

Mina förhoppningar är blygsamma, men nog kan det bli ganska bra ändå.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » ons sep 26, 2007 20:20

Ska du följa House utan mig? :(
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav The Ankh » ons sep 26, 2007 22:02

Jag gillade 401. Skrattade massor. Grät lite.
Är fortfarande orolig över vilka som ska bli hans team. Gillade inte heller Cameron 2. Vill ha tillbaka riktiga cameron. O chase. Tackl o lov e Wilson kvar iaf. Jag älskar wilson. Vilken underbar kidnappning!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav gaspode » ons sep 26, 2007 22:10

Wilson! :lovebunny:

(spoiler 4x01) I övrigt började det väldigt bra för att tappa lite fart sen i takt med att medicintermerna kastades fram och tillbaka och man saknade gänget lite.

Visst, Hugh är allt i den här serien, men han behöver folk att bolla med. Just därför var såklart allt med Wilson riktigt bra. Och Cuddy. "Don't enable him!"

Skojig avslutning med dokusåpa-upplägget. Sex avsnitt framöver med det där gänget alltså. Sen får vi se.

Jag är lite besviken på att inte få nån uppföljning alls av de andra i det här avsnittet. de var ju ändå med i opening credits fortfarande.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons sep 26, 2007 22:33

401
Gitarrstränggrejen var jätterolig. Resten av avsnittet var ok, mellanbra. Dokusåpan kanske kan bli lite kul.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » ons sep 26, 2007 23:09

401: Okej början på säsongen, mest underhållande var Wilson vs House. Nästa avsnitt verkar dock mer intressant baserat på slutet här.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav wyndham » ons sep 26, 2007 23:55

Tam skrev:Ska du följa House utan mig? :(

F'låt. Glömde.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav eynosh » tor sep 27, 2007 13:56

4x01
"Maybe it´s Lupus":D
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav chanda » mån okt 01, 2007 23:39

S4X01
var bra skeptisk till S4, tyckte de sissta avsnitten i S3 var rätt så ointressanta.
Tyckte mest att de gick på tomgång. Nåja Som sagt var. Det första avsnitet var en av det bästa i House universumet. Fallet var rätt intresant och gripande .Bra gästskådespelare.
Tyckte det var lite synd att de måste ha nya aspiranter(även om det är förståligt) för Lisa C, RSL var lysande och det hade var roligt att se dessa mera med HL.
får 4/5
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav LWes » tis okt 02, 2007 13:24

Jag var inte alls sugen på att se 4x01 när det kom men jag gjorde det i alla fall och det var väl inte direkt något speciellt. Vanligt House. Men slutet var bra, det kan bli kul. och det med städargubben som doktor var också kul.
Det med att Wilson tog hans gitarr och att dom bråkade fram och tillbaka var bara fånigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film