Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tis aug 21, 2007 14:59

noike skrev:
Tinwiel skrev:Tänk om det är fjortonåriga tjejnördar som röstar, hur blir det då!? :eek: ;)

Då vinner Hiro.

Suck... :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis aug 21, 2007 16:19

Två Hiros i serien :eek:
Vem skulle spela nya Hiro då? Brad Pitt?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis aug 21, 2007 16:21

En datoranimerad Toshirô Mifune.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tis aug 21, 2007 17:38

Om Brad Pitt ska spela nya Hiro så kanske jag kan tänka mig att rösta också. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis aug 21, 2007 17:51

När är det Emmygalan är? Jag vill veta om jag ska tabort den sista biten respekt jag har för den ifall Masi Oka vinner.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tis aug 21, 2007 18:05

HeY skrev:Två Hiros i serien :eek:

Äsch, det konceptet har de ju redan använt sig av ju.
Ando "Mister Future-Hiro" (Mirai no Hiro-san)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tis aug 21, 2007 18:11

Äsch, framtids-Hiro är ju en helt annan karaktär. Han står jag ut med, han är inte den naiva och barnsliga Hiro som jag irriterar mig på!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor aug 23, 2007 23:21

Ny promo - en nedtonad icke spoilrig alls promo. Den spoilar bara vilka utav de gamla största karaktärena som är kvar från säsong 1, men inget av handlingen.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Binchy » lör sep 01, 2007 12:24

Vi såg första avsnittet igår, och första intrycket var lovande. Men det var lite för många karaktärer på lite för lite utrymme.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav lilith » mån sep 03, 2007 16:11

Ahh, det är det som är det fina med att se flera Heroes-avsnitt på raken: man får se alla karaktärerna och hinner inte sakna någon. Det är många karaktärer, men det funkar väldigt bra!

Oh vad roligt! Jag vill också se (om) Heroes! Datum på s2?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » mån sep 03, 2007 16:13

lilith skrev:Datum på s2?

2.01 sänds 24 september i USA, så det finns väl att ladda ner morgonen den 25:e antar jag.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » mån sep 03, 2007 16:21

Det ser jag fram emot.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Bender » sön sep 16, 2007 11:37

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav henriken » sön sep 16, 2007 18:02

Richard Schiff dyker upp i andra säsongen av Heroes!!!
henriken
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » sön sep 16, 2007 18:44

henriken skrev:Richard Schiff dyker upp i andra säsongen av Heroes!!!

I'm so happy I could cry! Och jag uppskattar enormt en medlem vars inlägg än så länge till 100% handlar om Richard Schiff. :D Varmt välkommen!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » sön sep 16, 2007 18:47

Richard Schiff! Jag blev just 100% mer peppad inför säsong 2 :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » sön sep 16, 2007 19:01

Så man ska alltså behöva se Heroes veckovis tills Schiff skrivs ut?...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis sep 25, 2007 20:23

2x01
Ca. 20 minuter in Jag är så less på Hiro så det går nästan inte beskriva. Halva avsnittet har inte ens gått och de har redan fått in den obligatoriska YATTAA-repliken. Nej, jag tål honom verkligen inte. Vrider och vänder på mig varje gång han kommer i bild. Jag tyckte han var rolig i början men det här börjar bli löjligt, jag var dubbelt så mogen som Hiro när jag var tre. De måste utveckla karaktären nu!!

Mycket negativt, men det är bara om honom. Allt det andra älskar jag fortfarande, speciellt Claire. Men Peter måååste leva!!!

...edit....42:40 OMG!!! DAVID ANDERS ÄR MIN GUD! DO IT AGAIN, DO IT AGAIN! :twisted: :twisted:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis sep 25, 2007 21:07

Jag tyckte att avsnittet var superbt.
(spoiler 2x01) Det var jättekul att David Anders var den därs samuraien men jag gillar inte tidsresande när man måste se till att ingenting förändras för att då kommer framtiden förändras.
Jag älskade det som hade att göra med den äldre generationen. Väldigt :o :eek: när den där personen kom och tacklade Hiro's pappa. Min teori är, att eftersom det var en grupp personer från hur lång tid tillbaka? Den personen som kom och tacklade honom var snabb och rörde sig inte som en gamling, så jag tänker att det kanske är en person som när dom var unga var ett barn och det var därför Mr Nakamura sa att det var han han minst trodde att det var.
Jag gillade också det med Matt, med polisträningen och sen det på skolan, dom där teckningarna var fan läskiga!
Nathan var också bra, jag hoppas att han inte kommer raka sig så fort han skärper sig. Det är kul om han har skägg. och Peter utan minne? Vet inte riktigt vad man ska tycka om det, dom där irländarna lät väldigt fejk (deras brytning), men det kan nog vara intressant.
Claire i skolan var bra, men jag vet inte hur jag tycker om att få se så mycket ur skolan, som ändå inte spelar någon roll i den stora planen.
Bland det bästa var Mr Bennets scener på jobbet, det vbar jättekul.
Dom två utlänningarna var ganska spännande att följa, man visste ju att Maya skulle flippa ut och döda dom där sliskiga typerna, men sättet det hände på påminner för mycket om Niki vilket får mig att undra om hon har samma problem eller nåt? och vart var Niki, jag hoppas nästan att hon inte är en regular, men det skulle betyda ingen Mica elelr DL heller (Om inte DL är död, jag vet inget för jag har inte läst någonting om säsongen)
Mohinders del var inte så spännande direkt men det är intressant. Lite i alla fall, det om vilka den där skumma mannen jobbar för.
Men det med den äldre generationen och deras "gäng" är det mest intressanta. Det ska bli kul att få veta mer om det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tis sep 25, 2007 21:23

Vi ser verkligen olika på serien LWes ;)
Jag gillade Claires skoldelar, jag tycker däremot att det är det som är charmen med serien. Jag kommer inte ihåg vem det var men det var någon som tyckte att Hiro var seriens hjärta, jag tycker däremot att det är Claire som är det. Jag blir alldeles till mig varje gång hon är i bild, och det beror inte bara på att Hayden Pennetierre är jäkligt snygg :rolleyes:
Håller med dig om att tidsresor som "ändrar framtiden" är irriterande, det känns som om det scenariot är uttjatat. Då syftar jag inte på i Heroes utan helt anmällt. David Anders som slog till Hiro var faktiskt det bästa med hela tidsresan. Jag var kritisk till det i början, men om David kommer puckla mer på Hiro så tror jag att denna tidsresa kan vara riktigt bra! Det är precis det jag själv vill göra hela tiden nämligen :D
Den som dödade Hiros pappa tänkte jag snarare kunde vara David Anders. Alltså, att han kanske fortfarande lever eller nåt. Men jag tänker inte satsa på den teorin, skulle bara vara kul att se honom vara riktigt bad-ass i nutiden. Okej, jag har flashbacks till Alias. Låt mig va! :rolleyes:

Vad mer? Hmmm.. Jo, just det! Peter! Jag hoppas verkligen har får tillbaka minnet fort, jag är nog mest kritisk till denna John Doe grej. Och sedan Claires (?)future boyfriend(?) kan flyga. Hade varit roligare med en ny kraft, men det funkar väl. Notera att jag endast gissar på att han är future boyfriend, jag är spoilerfri i denna serien.

Sedan så ska Nikki fortfarande vara regular så vitt jag vet. Hon var ju med i den dära "musikvideo promon" för säsongen. Den när Mohinder pratade och alla huvudkaraktärena gick omkring och såg sorgliga ut.

Jag låter så jäkla kritisk jämt. Jag tyckte som LWes, det var superbt. Jag gillade bara inte en, ehm, viss japan. Inga namn :rolleyes:

Jag ser fram emot nästa avsnitt jättemycket och jag ser verkligen fram emot (spoiler cast) Kristen Bell!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis sep 25, 2007 21:31

(spoiler 2x01) Ja det var en bra teori om att det kan ha varit honom som dödade honom. Den gillar jag.
Och visst är det Claire som är seriens "hjärta", det håller jag helt klart med om.
Det jag inte gillar med Peters minnesförlust är att han inte kommer vara samma gamla goda Peter som under säsong 1 typ var den drivande kraften i att lösa mysterierna.
Men jag gillar faktiskt scenarier där någon förlorar sina minnen och är på en plats där ingen annan vet vem han är heller. Men jag ser honom hellre tillbaka i NY med minnen intakt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tis sep 25, 2007 21:49

201
Claire är bäst, hela serien skulle vara död utan henne. Jag är pepp inför vad som ska hända med Peter. Han såg dessutom mycket snygg ut. Som Spellan sa "HAN HAR KLIPPT SIG VA!? YAY". Utöver det är jag väl måttligt intresserad. Bra att samurajsnubben slog till Hiro. Jag tror jag skrek "jaaaa", eller "äntligen" eller "bra gjort". Nåt i den stilen. Han kunde ha tagit i lite mer så att Hiro hade varit medvetslös i några avsnitt..

Lite segt i vissa delar, men jag hoppas på nåt intressant med Peter nu. Handlingen blir lätt tråkig om man inte får lite karaktärs-goodness (vilket bara Claire och Peter har gett mig hittills).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » tis sep 25, 2007 22:22

Tinwiel skrev:201
Bra att samurajsnubben slog till Hiro. Jag tror jag skrek "jaaaa", eller "äntligen" eller "bra gjort". Nåt i den stilen. Han kunde ha tagit i lite mer så att Hiro hade varit medvetslös i några avsnitt..

Hihi, jag hoppade upp och ner och spolade tillbaka fem gånger :D

Seriöst, Hiro drar ner serien så mycket och ändå får han såååå mycket screentime. Nikki var inte ens med.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav RalfiParpa » tis sep 25, 2007 22:43

HeY skrev:Jag är så less på Hiro så det går nästan inte beskriva. Halva avsnittet har inte ens gått och de har redan fått in den obligatoriska YATTAA-repliken. Nej, jag tål honom verkligen inte. Vrider och vänder på mig varje gång han kommer i bild. Jag tyckte han var rolig i början men det här börjar bli löjligt

Det blir lätt så med comic relief-karaktärer, och jag håller förstås med.

I övrigt var det här business as usual för Heroes: episkt, kantigt, sexigt, snyggt, underhållande och precis tokigt fängslande.

Den nya arcen verkar intressant. Det är väl inte bara jag som misstänker att Mollys plågoande är en av de nio?

När jag läste om Shaft på Wikipedia slog det mig att hans kraft förstås var prekognition genom syner och drömmar och sånt. Peter, utan att veta om det, absorberade kraften när han tog hand om Deveaux. Nej, jag är antagligen inte först när det gäller den teorin men det blev likväl en aha-upplevelse för mig, som inte frekventerar någon Heroes-fansite. Och jag inser att prekognition lika gärna kan vara Angela Petrellis eller nån annans kraft. Men ändå.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » tis sep 25, 2007 22:57

RalfiParpa skrev:Den nya arcen verkar intressant. Det är väl inte bara jag som misstänker att Mollys plågoande är en av de nio?

Ja det tänker jag med, men om inte Mr Nakamuras mördare är den personen som plågar MOlly (vilket det kan vara men jag tror inte det) och det ändå är en av dom nio så betyder det att en till utav dom är ond.
Det vore coolt om det är två stycken som är säsongens huvudskurkar, som en Sith-liknande situation.
och jag hoppas att den osynlige mannen kommer tillbaka den här säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Ankh » tis sep 25, 2007 22:59

Var hittade ni avsnittet? MInn RSS på uTorrent hämtar inget och jag hittar inte på torrentspy. HELP!

EDIT. Hittade nu på isohunt...
Senast redigerad av The Ankh tis sep 25, 2007 23:05, redigerad totalt 1 gång.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » tis sep 25, 2007 23:03

Jag hittade det här: http://www.eztvefnet.org/

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis sep 25, 2007 23:09

HeY skrev:Jag hittade det här: http://www.eztvefnet.org/

Där kollar jag varje morgon och laddar hem allt jag vill ha. RSS har jag aldrig fått att fungera klokt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Ankh » tis sep 25, 2007 23:12

O_o kom inte in : 500 - Internal Server Error
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » tis sep 25, 2007 23:12

Jag kollar också där varje morgon. Finns det inte där så går jag till mininova. Weeds hade t.ex inte kommit imorses där, men det fanns på mininova. Så brukar det vara, perfekt kombination!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film