The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor sep 13, 2007 17:08

När jag hade beställt ett spel från play.com och det inte kom innom 21 dagar som det står på deras hemsida anmälde jag det där och fick tillbaka pengarna. Sen kom spelet :D Det blev ett gratis spel :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor sep 13, 2007 17:27

Jag får hellre min beställda vara i tid.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tor sep 13, 2007 17:30

Nej gratis är gott.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » fre sep 14, 2007 14:48

JAAAAAAAAAA! :lovebunnier: :monsterhug: :unlove: :devil:

Då jag öppnade postlådan tordes jag knappt kika ner. Men det gjorde jag. Och såg ett paket. Sen tordes jag ändå inte tro att det var TOUS för jag kunde inte komma ihåg om jag beställt nåt annat. Jag nästan darrade på händerna då jag öppnade kuvertet och sa faktiskt "JA!" högt, rakt ut, då jag såg att det var TOUS!

Detta kommer att bli världens bästa helg!!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » fre sep 14, 2007 15:12

Bra post idag. Så här borde posten vara alla dagar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre sep 14, 2007 15:14

Ingen TOUS här. Och ingen Mad Men att ladda hem. :evil:

Men det är väl ett större paket, får inte plats i ett inkast? Kanske borde gå till posten och fråga...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre sep 14, 2007 16:48

Jag känner med dig, Illyria. :(

Om du har ett normalt inkast borde det ha gått igenom. I alla fall om jag kommer ihåg mina brevbärardagar rätt. Det är ju en ganska smal box TOUS-boxen. Iofs kanske brevbäraren inte ville chansa, men då borde du ju ha fått en avi.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre sep 14, 2007 16:54

Både Dexter och Weeds fick plats i brevlådan, men det beror ju på hur den är packad också. Vanlig gul påse?

Jag ska fråga på posten imorgon ändå, inte alltid de är snabba med avi.

Om bara Mad Men kunde dyka upp så jag hade något att trösta mig med...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre sep 14, 2007 20:32

Illyria skrev:Både Dexter och Weeds fick plats i brevlådan, men det beror ju på hur den är packad också. Vanlig gul påse?

Jepp, vanlig gul. Den var inte stor alls.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör sep 15, 2007 15:19

Nu har jag sett de fyra första avsnitten av S3 med tillhörande brortklippta scener direkt efter varje avsnitt. Lika trevligt som då jag gjorde samma sak med S2. 90% av de bortklippta scenerna är minst lika bra som det som kom med i avsnittet. TOUS skulle definitivt klara av ett 40-minutersformat. I alla fall 30-minutersformatet som de körde ett antal gånger under denna säsong.

Nu ska jag se kommentarspåret för The Coup, tänkte beta av alla avsnitt och allt extramaterial skiva för skiva så detta lär ta ett tag. Mycket trevligt eftersom jag inte kommer att hinna längta efter S4 så mycket innan den kör igång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön sep 16, 2007 21:49

Är redan på disc 3. :(

Joss Whedon-intervjun var samma sak som de lade ut på internet inför avsnittet. Knappast en intervju. Tyvärr.

Är det nån som vet varför Traveling Salesmen och The Return lagts in som en dubbel på DVD:n? Kommer inte ihåg att de avsnitten sändes samma kväll då det begav sig, men jag kan ju komma ihåg fel.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön sep 16, 2007 21:56

AKS skrev:Är det nån som vet varför Traveling Salesmen och The Return lagts in som en dubbel på DVD:n? Kommer inte ihåg att de avsnitten sändes samma kväll då det begav sig, men jag kan ju komma ihåg fel.

Inte samma kväll enligt myepisodes. Jag har ingen aning faktiskt.

Om det är för att de är rädda att folk kommer stänga av i tron om att Dwight lämnar serien så är de dummare än vad jag kan föreställa mig. Fast jag kom å andra sidan på det som en teori så... Gn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön sep 16, 2007 22:01

haha :)

11 dagar kvar nu! eller tolv då.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » sön sep 16, 2007 22:03

Det är väl det dubbelavsnittet av Travelling Salesmen och The Return som NBC senare visade ihopklippt med någon ny scen. Jag har ett sådant avsnitt nedladdat ivarjefall (som jag hoppas kunna slänga imorgon!).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön sep 16, 2007 22:03

TOLV! Jag kreverar! Tur att den kommande helgen är den kommande helgen.

Fortfarande rätt dåligt att slänga ihop dem som dubbel på dvdn. Det är två avsnitt, då ska de behandlas som det också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 16, 2007 22:05

Illyria skrev:Det är väl det dubbelavsnittet av Travelling Salesmen och The Return som NBC senare visade ihopklippt med någon ny scen. Jag har ett sådant avsnitt nedladdat ivarjefall (som jag hoppas kunna slänga imorgon!).

Aha! Så förhoppningsvis är de nya scenerna med i denna dubbel som de klippte ihop i efterhand?

Tolv dagar!! Jodå, det klarar jag. Kanske.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön sep 16, 2007 22:36

Tolv dagar, eller elva, låter lite. Jag måste hinna titta på hela säsong 3 först!

Jag minns inte om det verkligen var någon ny scen med i dubbelavsnittet eller hur det var. Finns det inga bortklippta scener för avsnitten på dvd:n?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 17, 2007 7:06

Jo, vissa avsnitt (t ex The Convict och, tror jag, Back from Vacation) har 13-14 minuter bortklippta scener. Det enda avsnitt som hittills inte haft några bortklippta scener är Branch Closing. (Spoilermarkering eftersom jag inte vet om avsnittet visats här i Sverige. Annars är det ju svårt att undvika avsnittstitlar ö.h.t.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 17, 2007 12:22

Äntligen kom DVD-boxen! Och Mad Men har dykt upp också! Dålig fredag = bra måndag. :D

Det avsnittet har visats.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån sep 17, 2007 12:40

AKS skrev:(Spoilermarkering eftersom jag inte vet om avsnittet visats här i Sverige. Annars är det ju svårt att undvika avsnittstitlar ö.h.t.)

Här brukar vi nog gå mer på att om avsnittet visats någonstans så är titeln ingen spoiler. Jag har faktiskt inte funderat över hur vi gör med titlar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån sep 17, 2007 16:37

Det är ju lite svårt då en avsnittstitel så tydligt avslöjar en stor grej i handlingen. Men samtidigt så är ju titeln officiell och alltså en okej spoiler. Lixom. ;)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån sep 17, 2007 18:06

Och de finns överallt, en del releaser skriver ut titeln redan i filnamnet. Så det är svårt att undvika.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis sep 18, 2007 15:59

Nu är jag redan på Branch Closing, det går alldeles för snabbt att titta på avsnitten. Har visserligen "bara" tittat på avsnitten + deleted scenes, kommentarsspår tar jag efter omtitten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 19, 2007 17:34

Det har varit många bra borttagna scener. Bl a en i början som jag hade tänkt att skriva om, men sen glömde jag den. I alla fall, idag såg jag de borttagna scenerna från Cocktails och ytterligare en scen med Ryan, Stanleys dotter och en helt galen Stanley är ju för underbart för att vara sant. "Boy, I will snatch your spine out of your back!" :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons sep 19, 2007 17:53

Senaste deleted scenes jag såg var för Travelling Salesmen/The Return och scenen på Michaels kontor med Jim och Pam och den pratande datorn är med som bortklippt scen. Varför? Den var cold open när Travelling Salesmen sändes först, om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons sep 19, 2007 18:05

Illyria skrev:Den var cold open när Travelling Salesmen sändes först, om jag minns rätt.

Ja, det var den. Jag blir väldigt skeptisk till deras omklippningar när jag hör sådant här.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons sep 19, 2007 18:10

Just den förstår jag mig inte på alls, nu börjar dubbelavsnittet direkt med opening credits och den hade lätt kunnat vara där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 19, 2007 18:47

Ja, i alla fall här på DVD:n. På kommentarspåret säger de nåt om att de var tvungna att ha förtexterna på en gång av tidsskäl, men att klippa bort en sån sak... nja. Fast de har tydligen, i sammanslagningen lagt till en hel subplot som inte fanns med i originalavsnitten (kan det ha varit Pam och Angelas vänskap?) så det tar ju upp plats naturligtvis.

Hade vi inte kunnat få ha kakan och äta den här på DVD:n? Originalklippningen av de två avsnitten separat och sen 42-minutersspecialen?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre sep 21, 2007 19:53

Nu har jag precis avslutat alla avsnitten plus deleted scenes. En sak som direkt framgår vid en omtitt, du börjar naturligt med 3.01 och bland det första du hör är Ryan prata om att han inte längre är en temp och behöver skämmas något mindre på sin high school reunion till säsongsfinalen där det slutar med att Ryan får jobbet. Nu har han verkligen inget att skämmas för.

Snyggt planerat.

Nu: extramaterial! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön sep 23, 2007 12:42

Nu har jag bara ett par kommentarspår kvar och sen är allt genomkollat. :( Det har gått så snabbt! Måste se om ett par S1-avsnitt sen bara för att få se hur karaktärerna beter sig då och hur de ser ut.

Igår kväll såg jag deleted scenes för Beach Games och började gapskratta åt Ryans blick då Michael sa (parafras): "I want to see you with a hot dog in your mouth now." :D :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film