sus@n skrev:Det är ganska mycket Riley i detta avsnittet vad jag kan komma på, så om man inte gillar Riley så är den största delen av avsnitten seg. Men annars bjuder avsnittet på ett klassiskt moment! Spikes dröm och en låååååång Spuffy kyss (om man räknar del 1 och 2).
Att Spike gör en sån typisk "Spike" - sak som att lura Buffy för att ta ut chippet var för mig helt oväntat! Avsnittet introducerar Ben för första gången och bygger allt mer upp säsong 5 arcen.
sus@n skrev:Lite onyttig info jag hittade om avsnittet: "The jars behind the counter on the Magic Box contain ingredients named after the cast and crew. There's Tony's Heads, Charisma Charms and Boreanaz Beads."
- SpikePacey you fool, can't you see she loves you?
Illyria skrev:Noggster skrev:Är så bra när Spike sitter å kollar på Dawsons Creek innan Harmony kommer in.
Fast han säger ju "Oh Pacey, you blind idiot. Can't you see she doesn't love you?"
Även kul med tanke på slutet
Mr Chase skrev:Det här var ju ett riktigt hyfsat avsnitt. Jag blev faktiskt förvånad att se att Spike hade lite stake kvar i sig och lurade Buffy på det där sättet men jag blev lite besviken över att det där chipet inte blev bortopererat.
Och Spuffy, nej och åter nej!
VelocityBoy skrev:Iom att Spike är en regular i serien så går det inte att ta bort chipet hur som hellst så fort han blir en fara så måste ju Buffy döda honom eller dö själv...
Mr Chase skrev:^ Tja, om de inte gör mer med Chip-Spike så borde han väl bli lika patetisk som en Ond-Spike som ständigt misslyckas.
VelocityBoy skrev:Mr Chase skrev:^ Tja, om de inte gör mer med Chip-Spike så borde han väl bli lika patetisk som en Ond-Spike som ständigt misslyckas.
Den som lever får se...
Mr Chase skrev:Det här var ju ett riktigt hyfsat avsnitt. Jag blev faktiskt förvånad att se att Spike hade lite stake kvar i sig och lurade Buffy på det där sättet men jag blev lite besviken över att det där chipet inte blev bortopererat. Jag saknar den onda Spike och har sagt förut att jag tycker att tämjda Spike börjar bli lite tjatig. There's only so much you can do with a whipped puppy! Och Spuffy, nej och åter nej!
Harmony sedan. Hehe, jag borde tycka att hon är världen mest irriterande och korkade vampyr och det är hon förvisso men det är (iaf än så länge) kul att se henne i all sin inkompetens. Go, Harmony!
Och det har sagts redan av andra men jag måste hålla med om att Riley är bra mycket bättre i den här säsongen än i den förra.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare