Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » mån sep 03, 2007 23:03

sp1keout skrev:Är säsong 2 lika bra som första, eller kanske bättre?

madskellig skrev:Enligt mig är säsong 2 mycket bättre än säsong 1! Första säsongen är underhållande, men i säsong 2 finns höjdaravsnitten :)

Ja, säsong 1 var för mig en underhållande serie, medan säsong 2 snabbt imponerade och blev must-see-now-now-now! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån sep 03, 2007 23:09

Ja, jag tyckte nog också S2 var bättre än S1. Lite, i alla fall. Av vad jag såg. För det hjälpte inte, den hemskahemskahemska dialgonen drev mig ändå från SPN innan jag ens kommit till tvåsiffrigt avsnittsnummer i andra säsongen.

Fast det är ju jag, det :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav chanda » mån sep 03, 2007 23:53

[quote="Glorificussv r2 av denna utgåva eftersom jag gärna vill ha extra matrialet?[/quote]
Den svenska utgåvan av s1 släpptes 2007-02-28, ca ett halvår efter det första dvd-släppet i USA 2006-09-05. De kanske blivit snabbare, men det tvivlar jag på. ;)[/quote]

Tack för svaret :) Det suger hur england hanterar sina utgåver, ser ut som man måste vänta ett halv år :angry:

Yep säsong 2 är defentivt bättre (fast jag tycker fortfarande ändo att Säsong 1 är bra),även om det är fokuseras mer på det personliga Drama med ett stort D än själva jakten på Det övernaturlig som gäller i säsong ett.

Sen tycker jag att dialogen inte är sämre än någon annan tv show som vänder sig till ungdomar vilket CW stationen är tänkt för.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav sp1keout » tis sep 04, 2007 10:10

Mumsigt att höra. Jag gillade cliffen som kom i säsongsaslutningen. Och jag kände att det var skönt att de inte gjorde som så många serier brukar, det hade varit alldeles för ORKA alternativt CLICHÈ-igt om deras farsa dog. (nu kanske han gjorde det i bilkraschen förvisso, nåväl)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tis sep 04, 2007 20:20

Jaha, då har jag sett första avsnittet av andra säsongen och ingenting känns speciellt bra alls.

Vad hände där egentligen... det hade verkligen känts bättre om de lämnade Pappans öde lite hängandes. Nu har han ju varit nära döden flera gånger på några avsnitt, lite väl mycket... för en sån man som honom.

Och den där Demonen, verkade helt plötsligt snäll? Och varför ville farsan inte döda honom mer?

Då är det enda roliga att se fram emot... vem Sam egentligen är då, specialunge!

Ska se andra avsnittet nu
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » tis sep 04, 2007 20:41

sp1keout skrev:Jaha, då har jag sett första avsnittet av andra säsongen och ingenting känns speciellt bra alls.

Ska se andra avsnittet nu

Varför ens fortsätta att titta då....?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis sep 04, 2007 20:47

Sp1keout

Demonen var inte snäll, pappan gjorde ju en deal med honom, för Deans skull. Demonen hade ju massor att vinna på det, pappan, John, blev röjd ur vägen, han fick pistolen. John ville döda honom men han ville hellre att Dean skulle leva. Så han offrade sig själv och kampen mot demonen, för Deans liv.

Hoppas jag inte har spoilat nåt nu, om kommande avsnitt (att jag har blandat ihop vad som hände i vilket avsnitt..)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tis sep 04, 2007 20:49

2x01
What? Hur kunde du tro att Demonen var snäll? Hahaha... galet!

Pappan ville såklart fortfarande döda den, men eftersom Dean var döende gjorde han istället en deal med Demonen... John erbjöd The Colt för Deans liv, men no no... "You still need to sweeten the pot", sa Demonen. (Med den rösten och de ögonen... snäll?! :P) Sen fick man ju se Dean vakna upp... och John sa adjö till pojkarna utan att faktiskt säga adjö. Och viskade något till Dean. Följt av den snygga scenen med Sam som tappar kaffet när han hittar pappans kropp... :o Så John gav alltså sitt eget liv till Demonen i utbyte mot att Dean fick leva.

Edit: Tin hann före. :D Jag blev också rädd att spoila något, men nästa är ju (spoiler 2x02) Clown-avsnittet (iiisch) så ja, allt det där får man veta i första avsnittet. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » tis sep 04, 2007 21:03

Tob, bra sagt! Synd att jag inte ar lika smart som dig

Flickor, Jo, jag forstar det. Men det kanns sa jakla, Prison Break eller nagon annan random serie. Istallet for att Farsan och Demonen skulle do tillsammans, sa drog de ut pa allting. Riktigt daligt, jag ar ruggigt besviken, utover det tyckte jag att det var valdigt intressant och coolt! Pappans sista scen, Sam som tappar muggen som ni sa! (Jag gjorde mitt basta att lata dubbelmoralig, det ar lite sa jag kanner mig just nu)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tis sep 04, 2007 21:10

2x01
Jag håller med om att det var dåligt att pappan dog. Det kändes helt klart mer som att "vi måste göra oss av med karaktären för det finns ingen bra anledning till varför han inte skulle vara en regular annars", än något annat. :x :x
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav chanda » tis sep 04, 2007 22:31

2X01

Det var väll nästan förväntat att pappan skulle dö någon under serien`s gång. klice aktigt vist men orginaliteten har länge varit död och kommer förmodligen att förbli det tills det kommer någon smart person som kan klämma ut samma gamla goja som en orginalitet Nu var dom väll också tvungen att göra på det här visset på grund av att jeff dean morgan är en rätt uptagen man som jag har förstått. Det är nog rätt svårt att binda upp skådisar som är där som gästskådespelare då det handlar mest om 5 till 12 avsnitt högst gällande denna tv serien.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav sp1keout » ons sep 05, 2007 0:21

Kul att jag fick så mycket respons och tankar kring ett avsnitt ni alla kollade på för ett år sedan liksom.

Jag såg andra avsnittet också Läskigt med en hollowman, egentligen.

Nu ska jag väl streckse ett antal avsnitt innan jag lämnar fler kommentarer, en sak till bara Som jag nämnde redan i början av serien gillar jag karaktärsutvecklngen - svårt att välja vilken av brorsan jag gillar mest - svårt att säga liksom - men mitt val är ändå givet. Dean.

Det verkar bli en spännande säsong
(Och om jag fattade det rätt blir det en säsong 3 också)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 05, 2007 8:21

sp1keout skrev:Kul att jag fick så mycket respons och tankar kring ett avsnitt ni alla kollade på för ett år sedan liksom.

Jag såg andra avsnittet också Läskigt med en hollowman, egentligen.

Nu ska jag väl streckse ett antal avsnitt innan jag lämnar fler kommentarer, en sak till bara Som jag nämnde redan i början av serien gillar jag karaktärsutvecklngen - svårt att välja vilken av brorsan jag gillar mest - svårt att säga liksom - men mitt val är ändå givet. Dean.

Det verkar bli en spännande säsong
(Och om jag fattade det rätt blir det en säsong 3 också)

Good boy! Rätt val. :D

Jo säsong 3 börjar 4 oktober.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » ons sep 05, 2007 15:36

LWes skrev:2x01
Jag håller med om att det var dåligt att pappan dog. Det kändes helt klart mer som att "vi måste göra oss av med karaktären för det finns ingen bra anledning till varför han inte skulle vara en regular annars", än något annat. :x :x

Nja, som jag har förstått det så ville de ha honom som regular, men han tackade nej för han var upptagen med ny serie och eftersom han inte kan dela sig själv så är det ju ganska svårt med regular i två serier.
Personligen så tycker jag att John var med tillräckligt, det hade varit för jobbigt om han blivigt regular och sett de tre bråka (framför allt Sam än John) hela tiden. Självklart förstår jag att det skulle utvecklas, men några avsnitt skulle de bråka iaf, vilket = Zzzzzz. Ja så tycker åtminståne jag, men jag vet att du gillade honom väldigt mycket LWes ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons sep 05, 2007 15:37

MissKittyFantastico skrev:
Jo säsong 3 börjar 4 oktober.

En månad ... suck :|

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons sep 05, 2007 16:40

(spoiler 2x01) JDM erbjöds aldrig att bli regular. Det var ett story-beslut, inget de tvingades till av någon yttre anledning. ;)

Googlade lite och hittade den här Kripke-kommentaren om Johns död (från en tvguide-intervju i början av s2):

Question: Was it always your plan to have John Winchester die in order to advance the plotline? — escapism101

Kripke: Yes, it was always in the cards. It was never a question of "if," it was a question of "when." We knew it would make the stories more intense and vital if the boys were chasing and fighting the Demon themselves, instead of simply chasing Dad. It makes the boys alone, scared, outgunned, overwhelmed, with the odds stacked against them — which will be good drama. And the overall emotional story for the series, after all, is how these boys become men, and for that to happen, their mentor has to die and they have to step up and take his place.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » sön sep 09, 2007 19:36

Shysst när du puttar det that way.

Men alltså seriöst, serien är bra, vissa avsnitt har jag till och med verkligen bara, mer eller mindre skrikit WOW rakt ut åt! (Sett 2.09 nu), och fortsätter oftast i "Bättre för varje avsnitt"-tempot! Men... nu ska jag säga vad jag tycker om karaktärerna!

Det känns som att enbart för att utvecklingn på Dean har blivit "för" rå, så har de fått Sam att bli en moralkaka ala Brandon Walsh.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » sön sep 09, 2007 20:49

Kul att höra lite avsnittsreaktioner! 2x09, då har du fortfarande många väldigt bra avsnitt framför dig. Ett par mindre bra också, men det mesta blir som du säger bättre och bättre. 8)

(spoiler fram till 2x09) Brandon Walsh-nivå på Sam... hm... på sätt och vis, ja... ibland känns det som att de inte riktigt hinner med en stadig karaktärsutveckling mitt i all action för varje avsnitt. Det som gör Sam intressant i så fall är väl att Brandon Walsh (hihi) är vad han försöker hålla fast vid, men det är inte det lättaste när man lever det livet... och med Dean. :D Och det är ju en ständig fråga för dem båda hur länge de ska fortsätta jaga och vad det gör med dem som personer... hm... jag ska sluta nu innan jag råkar spoila något för resten av säsongen... ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » mån sep 10, 2007 19:16

2.13 Sam kändes lite mindre Brandon Walsh. Speciellt i avsnittet med bankrånet, 2.12. Då blev jag lite impad på hans coolhet faktiskt.
Senaste avsnittet, med "ängeln", tillhörde den bunten av avsnitt vi väljer att kalla mindre bra, dock.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » mån sep 10, 2007 19:25

sp1keout skrev:2.13 Sam kändes lite mindre Brandon Walsh. Speciellt i avsnittet med bankrånet, 2.12. Då blev jag lite impad på hans coolhet faktiskt.
Senaste avsnittet, med "ängeln", tillhörde den bunten av avsnitt vi väljer att kalla mindre bra, dock.

Stämmer bra, allting. :D 2x12, Nightshifter, är ett av mina favoritavsnitt i hela serien.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån sep 10, 2007 19:29

Glorificus skrev:
sp1keout skrev:2.13 Sam kändes lite mindre Brandon Walsh. Speciellt i avsnittet med bankrånet, 2.12. Då blev jag lite impad på hans coolhet faktiskt.

Stämmer bra, allting. :D 2x12, Nightshifter, är ett av mina favoritavsnitt i hela serien.

Ja, det är bra! Fastängel-avsnittet var ingen höjdare.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sp1keout » mån sep 10, 2007 19:37

Exakt, och exakt igen!

Elska, samt hata! :) Ni e bra!   :monsterhug:

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » tis sep 11, 2007 23:25

Efter Ängel-avsnittet så var det många bra avsnitt, oerhörda ögonblick som gladde mig på många sätt och vis. Saker som jag så gärna ville kommentera här. Allting liksom. Det var så bra...

... men (spoiler 217) slutet på det här avsnittet. När Sam bara grät som ett barn, och insåg att han fick lov och döda henne. Delvis för att det skiljde sig ifrån Walsh-grejen jag prata om innan, men hela scenen var bara så sjukt bra dessutom! Dialogen! Musiken! Känslan var genuin. Och det var första gången jag verkligen fick en ordentlig rysning genom kroppen. Burr!

Det här bra skit!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tis sep 11, 2007 23:28

Oj, där var vi oense.

Jag har för mig att jag mer tyckte att den scenen kändes överdriven och aningen cheezy. Men avsnittet var bra som helhet!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » tis sep 11, 2007 23:30

Jag ber om ursäkt i förväg ;) för jag hatar själv då folk måste klanka ner på saker dom inte gillar varenda gång det kommer på tal och jag vet att jag sagt detta förut, men jag måste...

Usch vad jag ogillar 2.17. Cheese overload. Nästan inget jag tycker om med det avsnittet alls.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » ons sep 12, 2007 0:02

MAn måste få klaga ibland. Jag kunde inte låta bli heller :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons sep 12, 2007 7:25

Jag håller med, gillade inte alls 217, av samma anledningar som er. Men jag är glad att Sp1keout gör det! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav sp1keout » ons sep 12, 2007 8:56

(spoiler 217) Jag sa att jag gillade slutet, resten var det väl kanske sisådär med, kanske, sett bättre.

Det var wow iaf, definitivt!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » ons sep 12, 2007 9:20

Jag drömde en SPN-dröm häromnatten, apropå 2x17. Jag hjälpte Sam och Dean att jaga en varulv. :D

Edit: Iiih, inte många avsnitt kvar av säsongen nu, sp1keout! Nu blev jag nervös...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » ons sep 12, 2007 23:30

219 & 220

(spoiler 219) En Prison Break-lookalike gick inte hem, jag gillade grejen med advokaten dock. Bitvis intressant och bra avsnitt... På grund av det "härma temat" kom jag "utsökt" att tänka på när Smallville gjorde "Vakna upp och ingenting hände"-avsnittet, som var en rip-off av Buffy...

(spoiler 220) Är det inte då ironiskt att nästa avsnitt är exakt det temat?

-Bitch
- Why are you calling my a bitch for?
- Your suppose to say "Jurk"
- What?
- Never mind

Det här var BRA! :) Mumma! 2 avsnitt kvar bara, kan inte fatta det själv...

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film