Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis sep 04, 2007 23:14

Nångång ska de väl byta doktor igen också? Tennant har ju ivarjefall blivit mer långvarig än Eccleston.

Jag är inget fan av RTD, tvärtom, tycker han är en kass avsnittsförfattare och tar väldigt konstiga och dåliga beslut för serien. Hade väldigt gärna sett att han byttes ut som showrunner, det tror jag serien hade mått bra av. Jag gillade inte den tredje säsongen speciellt mycket, definitivt inte hur den avslutades, och ser inte direkt fram emot säsong 4.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peak » ons sep 05, 2007 1:16

Mer priser för DW/Torchwood:

For the second year running, Doctor Who and its star David Tennant have won prizes at the annual television awards ceremony run jointly by British TV Quick and TV Choice magazines, the results of which are voted on by readers of those publications.

ITN reports that the series won Best-Loved Drama at last night's ceremony at the Dorchester Hotel in London, with Tennant taking home the prize for Best Actor. Doctor Who spin-off series Torchwood was also a success at the ceremony, winning the award for Best New Drama.

I helgen vann ju Doctor Who ännu en Hugo för "Girl in the Fireplace".

Att de skjuter på säsongen samma år som han ska vara på teatern är ett hyfsat bra tecken på att han i varje fall är med i delar av säsong fem.

Jag tror det helt enkelt så att BBC inte vet om Tennant blir kvar. De ger honom en chans att vara kvar genom att göra en liten paus när han spelar teater, och skulle han bli upptagen med ytterligare nåt 2010 så byter de nog doktor. Jag skulle inte tro att Tennant ens vet detta. Han vill nog gärna vara kvar, men får han ett erbjudande som är intressant så finns nog chansen att han hoppar på den.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 1:21

Peak skrev:I helgen vann ju Doctor Who ännu en Hugo för "Girl in the Fireplace".

Och nästa år vinner Moffat för Blink. Moffat + Dr Who är en fantastisk kombination.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons sep 05, 2007 1:28

Peak skrev:Han vill nog gärna vara kvar, men får han ett erbjudande som är intressant så finns nog chansen att han hoppar på den.

Givetvis. Det är största skälet till att brittisk tv ser ut som den gör med varannat-år-uppehåll och svårigheter att behålla skådespelare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tis sep 11, 2007 18:31

3x10
Blink! Iiih. Jag blev riktigt rädd för de där änglarna. Väldigt effektfullt! Hela avsnittet var fantastiskt.

Hon som spelade Sally Sparrow såg väldigt bekant ut, Carey Mulligan... jag har inte sett något av det hon gjort tidigare, men hon liknar Amber Tamblyn (Joan of Arcadia) lite, så det var kanske bara det som triggade igenkänningsfaktorn.

Det var efter att hört bra saker om det här avsnittet från olika håll som jag tog tag i att se färdigt s2 och gav mig på s3. Så mina förväntningar var höga, och de överträffades rentav! 8)
Steven Moffat. :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » tis sep 11, 2007 19:32

Glory: du har inte sett Bleak House (senaste versionen från BBC)? Där är hon med.

Blink är ett fantastisk bra avsnitt, överlägset bäst i säsong 3. Team Sally Sparrow! Hon borde såklart bli ny companion.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis sep 11, 2007 19:42

Nope, inte sett Bleak House. Men den halkade upp några snäpp på "att se"-listan nu.

Jekyll måste jag ta tag i att se också. Visst är det bara en miniserie, sex delar och inget mer? storkamp frågade ut mig om den igår men jag var inte säker på nånting.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis sep 11, 2007 19:53

Glorificus skrev:Jekyll måste jag ta tag i att se också. Visst är det bara en miniserie, sex delar och inget mer?

Ja. Eller, det är sex delar men jag kommer faktiskt inte ihåg om slutet är defintivt eller inbjuder till fler säsonger. Kan ju återkomma om minnet slår till, fast, uhm, jo. Bra var den i vilket fall. Känns som jag var den ende här som såg. Kan bli ensamt, sånt. Joina moi!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tis sep 11, 2007 19:58

Jag började titta på Jekyll men fortsatte inte efter avsnitt 2. Det var inget fel på storyn alls, men det visuella gillade jag inte riktigt.

Bleak House är väldigt bra!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » sön sep 23, 2007 23:04

Nån kanske har visat detta förut men det bryr jag mig inte om:

Vinterns projekt!!!
:lovebunnier:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » sön sep 23, 2007 23:07

Erik, om du genomför det där är jag din för evigt. Lillfingerlöfte.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » mån sep 24, 2007 0:00

"Grenen" ser läskigt pervers ut. Men annars var det fina :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Peak » mån sep 24, 2007 20:12

För intresserade så finns 1x01 av "Sarah Jane Adventures" ute nu. Säkert 1x02 också nånstans (två halvtimmesavsnitt som sändes efter varandra).

Första avsnitten av den andra spinoffen från DW alltså.. :)
//Peak

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav HeY » mån sep 24, 2007 20:14

På myepisodes står det att första ska sändas idag :?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » mån sep 24, 2007 20:14

eriked skrev:Nån kanske har visat detta förut men det bryr jag mig inte om:
Vinterns projekt!!!
:lovebunnier:

Vet du, man kan säkert virka dem till en Dalek-mössa istället för en leksak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peak » mån sep 24, 2007 20:29

HeY skrev:På myepisodes står det att första ska sändas idag :?

HAR sänts idag.. :p Riktad mot de yngre = tidig sändningstid. Skall man se så bör man inte ha missat nyårsspecialen som gick i vintras heller. Entimmesavsnittet som sätter upp serien.
//Peak

Peak
Minion

Inläggav sjostrand » mån okt 22, 2007 13:31

Jaha, då har vi sett färdigt de moderna Doctor Who.

Sammanfattningsvis så får man väl säga att serien var lite ojämn, men helt klart sevärd. Speciellt avsnittet "Blink" som blivit min favorit...

Betyget blir: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav AKS » mån okt 22, 2007 17:19

Du mördade den sista kaninen! :eek: Och jag har bildbevis:

:sacrificebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån okt 22, 2007 17:28

Och jag hoppas verkligen inte att det är en tiogradig skala. För då blir det :psychobunny:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån okt 22, 2007 17:29

Det värsta är att han ser så jävla nöjd ut...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån okt 22, 2007 18:02

Som om han gjort något olagligt och försöker dölja det med spelad charm. Synd för honom att sådant inte fungerar här.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tis okt 23, 2007 0:36

Jag håller faktiskt med om att DW är ganska ojämt, speciellt i säsong 1. Men säsong 2 och 3 tyckte jag var mer eller mindre jämna. Säsong 2 är min personliga favorit, Rose och Doktorn har ett sånt fint förhållande tillvarandra och Doomsday är totalt hjärtskärande. I Miss my Rose :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sjostrand » tis okt 23, 2007 9:59

Okej, ursäkta att jag var lite otydlig. Det är en femgradig skala. Naturligtvis.

Till nästa gång vet jag hur jag ska skriva betyg.

Här kommer Doctor Who betyget: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :sacrificebunny:

Tydligt nog?
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav AKS » ons nov 14, 2007 23:25

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons nov 14, 2007 23:27

Ska det där vara vara den nya doktorn?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 23:29

Det är en Children in Need-special som visas under någon tv-gala

HeY: Peter Davison, you ignorant twerp. Doctor Five!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons nov 14, 2007 23:32

I am not a twerp!
Jag har inte sett den gamla serien så jag skulle omöjligt kunna veta vem det var.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 23:35

Tja, det står vem han är i guest cast-listan...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peak » tor nov 15, 2007 17:54

Det är Children in Need-specialaren, som kommer att gå i morgon om jag inte missminner mig helt.

Troligtvis ungefär lika längd som den första (mellan 1x13 och första julspecialaren), skulle jag tro. Finns säkert ute på nätet någonstans från i morgon kväll.
//Peak

Peak
Minion

Inläggav Garim » lör nov 17, 2007 12:10

Nån som hittat en bra version av Children in Need specialen?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film