The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör sep 01, 2007 16:51

Postorderföretag borde få in sina varor så att de kan skicka ut boxarna dagen innan release. Kanske blir Axel bestraffade för det måste ha varit irriterande för.... någon att Axel kunde skicka ut saker så att man hade dem en vecka innan release.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » lör sep 01, 2007 16:53

Street dates are meant to be broken!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » lör sep 01, 2007 17:01

Yay, Craig Robinson (Darryl) har blivit en regular i S4! Det ser jag fram emot.

http://www.tvguide.com/special/fallprev ... ing5a.aspx

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör sep 01, 2007 17:08

AKS: jag ändrade det till s4. Även om det hade varit ännu coolare om han retroaktivt hade blivit fast karaktär.

Men åh vad jag kräver nya avsnitt. Jag måste nog se promon igen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör sep 01, 2007 17:12

noike skrev:AKS: jag ändrade det till s4. Även om det hade varit ännu coolare om han retroaktivt hade blivit fast karaktär.

Men det var ju det jag menade! På DVD-utgåvan alltså.

Jag kan aldrig skriva fel...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör sep 01, 2007 17:15

AKS skrev:
noike skrev:AKS: jag ändrade det till s4. Även om det hade varit ännu coolare om han retroaktivt hade blivit fast karaktär.

Men det var ju det jag menade! På DVD-utgåvan alltså.
Jag kan aldrig skriva fel...
"EDIT: Nu gjorde jag så textebcv rebl stooooor här!!!!!!!"?

Om du hade fått DVD-utgåvan så hade jag trott på dig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör sep 01, 2007 17:37

noike skrev:"EDIT: Nu gjorde jag så textebcv rebl stooooor här!!!!!!!"?

Hey now! Cheap shot!

Om du hade fått DVD-utgåvan så hade jag trott på dig.

Busted!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör sep 01, 2007 17:44

AKS skrev:
noike skrev:"EDIT: Nu gjorde jag så textebcv rebl stooooor här!!!!!!!"?

Hey now! Cheap shot!

Only way to bring down a deity. Hade jag sträckt på mig upp till din nivå så hade jag inte fått bra balans alls och hade trillat hur enkelt som helst, mycket bättre att ta ner dig till min nivå.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 02, 2007 0:13

I don't like it down here. *kicks a pebble*

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön sep 02, 2007 0:17

Jag har öl och choklad? Och kanske en cola och popcorn och glass någonstans.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön sep 02, 2007 0:17

Möjligen det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 03, 2007 12:18

Tob skrev:Den skickades 24 e augusti. En dag efter (om inte två dagar) efter release datumet. Jag har fortfarande inte fått den, vilket känns lite knepigt, vad har hänt med Axelmusics fraktsystem?

Det är ju tre dagar efter den släpptes, vilket också är konstigt för jag fick min Dexter från Axel den 20, skickades alltså veckan innan.

Office har fortfarande inte skickats dock, har en annan beställning inne också som det står att de skickar inom 0-3 dagar, men det har gått minst en vecka nu. Hoppas inte Axel håller på att bli dåliga, finns ju ingen annan bra R1-affär...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » mån sep 03, 2007 18:03

Illyria skrev:
Tob skrev:Den skickades 24 e augusti. En dag efter (om inte två dagar) efter release datumet. Jag har fortfarande inte fått den, vilket känns lite knepigt, vad har hänt med Axelmusics fraktsystem?

Det är ju tre dagar efter den släpptes, vilket också är konstigt för jag fick min Dexter från Axel den 20, skickades alltså veckan innan.

Office har fortfarande inte skickats dock, har en annan beställning inne också som det står att de skickar inom 0-3 dagar, men det har gått minst en vecka nu. Hoppas inte Axel håller på att bli dåliga, finns ju ingen annan bra R1-affär...

Ja, det var ju underligt, jag lade ordern runt den 15e augusti, jag fick dock min Dexter idag så just idag kan jag inte vara bitter.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » mån sep 03, 2007 18:25

Tob skrev:Ja, det var ju underligt, jag lade ordern runt den 15e augusti, jag fick dock min Dexter idag så just idag kan jag inte vara bitter.

Det skulle iofs kunna förklara saken, min Dexter skickades den 14e, då tog antagligen hela deras förbeställda lager slut och sen fick de vänta in att nya kom in. De borde annars ha fler på lager när det är nya titlar sådär...

Men nu har ju ingens Office skickats ännu, och imorgon släpps den. Om de inte skickar den senast releasedagen kommer de få ett argt mail, jag betalade för den för mer än en månad sedan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis sep 04, 2007 20:57

WTF! TOUS S3 har inte skickats än!! :angry:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis sep 04, 2007 23:08

Har den inte skickats imorgon så tänker jag maila. Det har fortfarande inte hänt något med min andra beställning heller, halva priset på Earth 2 kunde jag inte motstå, men 0-3 dagar stämmer inte alls.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 05, 2007 7:12

WHAT THE FUCK?!?!

"Backordered with supplier. Awaiting stock arrival."

Jag har förbokat för 17!! Nu får jag vänta ännu längre?!?! Fan, vad förbannad jag blir. :angry:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons sep 05, 2007 7:39

Va?!

Jag har visserligen ingen liggane order, men skall bli oerhört intressant vad dem besvarar era arga mail med.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 13:07

Nu har jag skickat ett argt mail.

Det står att de beställde den igår - när den släpptes! Nu står det visserligen "Confirmed shipped from supplier. If all goes well, we should be able to confirm despatch to you within two weekdays" men det är flera dagar efter releasen och sen tar det minst en vecka innan den kommer fram med posten.

:angry:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 05, 2007 16:43

Nu hinner jag sätta mig och skriva ett mejl. Fans jävlar alltså. Skandal. Inom två dagar skickas det = man har den tidigast... i mitten av nästa vecka? Kanske i slutet.

EDIT: Mejl skickat. Inte så argt, men besviket skulle jag beskriva det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons sep 05, 2007 17:32

Skulle gissa måndagen, FNL-paketet har varit i postomlopp en vecka nu. Lite nedslagen blir man.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 18:40

Jag skrev kanske inte så argt, men jag ställde frågor om varför det verkade som de inte beställt den förrän releasedagen. Men bra att du också skrivit AKS så de vet att vi är flera som är "lite arga".

Det här fick jag som svar, inte mycket tröst...
We ordered it way before the release date, but for some reason our supplier
wasn't able to get the title in stock until on the actual release. Therefore
we are only receiving it now. This is something that sometimes happen.
But no need to worry - you order will be shipped very soon.

Jag oroar mig inte, jag är mest arg, och funderar på att leta efter någon annan affär att beställa MSCL från. Jag tycker det är riktigt dåligt. Ska ju hinna se om hela säsongen och kommentarsspår och allt innan säsong 4 börjar också, hoppas verkligen det är senast fredag nästa vecka vi får dem, då finns ju helgen också.

Jag tänker skriva tillbaka och säga att jag är besviken, de får väl skaffa sig en bättre supplier, att varan skickas senast releasedagen är inte för mycket begärt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 05, 2007 19:45

Jag har också fått svar nu (bra kundservice), men svaret.... Ja, ja. Jag sa faktiskt att det enda jag begärde var att de skickade senast på releasedatum, men att drömscenariot var ett par dagar innan. På Mette låter det som att jag begär att saker ska vara hos mig på releasedagen och så uttryckte jag det inte alls.

Hi Anna,

We are not always able to get the new releases before the release day, simply because our supplier doesn't get them until the actual release - which has been the case with this title. This is a rather good reason why we haven't been able to send the Office prior to the release date. This was simply out of our hands. That is why we write EXPECTED release date on the site.
As you know we almost ALWAYS send the titles out early!

However, we are getting it in stock tomorrow. So it will soon be on its way to you.

Mette,
Team AxelMusic.com

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 20:50

Ett releasedatum är fast, inte expected, och affärer kan beställa in varor veckor i förväg för att ha varan på just releasedagen. 4 september är ett exakt datum satt för Office.

Jag tycker också att varan bör skickas senast releasedagen, inte efter. Speciellt inte om du förhandsbokat/betalat långt i förväg, då ska affären se till att ha det du beställt. Jag beställde och betalade i slutet på juli.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 05, 2007 20:53

Jag den 27 augusti. Tidigt nog för att få den skickad på releasedagen IMO.

Usch, detta är så trist. Men, men... då den kommer blir det himla glatt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 21:57

Nu händer det saker! :D

Your order # [klipp] which includes the following title;

DVD / Office - Season Three (USA)

...is currently being processed and will most likely complete packaging within the next 0-6 hours.

Då borde den komma fram innan nästa helg hoppas jag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons sep 05, 2007 22:02

"Completed and shipped" står det för mig nu!!! YAY! :D Som sagt: nu borde vi ha den innan nästa helg.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 22:04

Jo så står det på sidan, men i mailet står det ju 0-6 timmar, eller lyckades de packa den och skicka iväg på en halvtimme? ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons sep 05, 2007 22:05

Jag vet inte vad ni gjorde men tack. (Nu har de skickat IASIP-boxen som hade samma releasedatum, jag som hade funderingar på att klaga imorgon.)
Senast redigerad av noike ons sep 05, 2007 22:23, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons sep 05, 2007 22:22

noike: Jag är gudinna. I work in mysterious ways. And in some fairly straightforward ones. Detta var ett exempel på det senare.

Illyria skrev:Jo så står det på sidan, men i mailet står det ju 0-6 timmar, eller lyckades de packa den och skicka iväg på en halvtimme? ;)

Jag har inte ens tittat i min mejlbox så hade ingen aning om att jag fått ett mejl. Sak samma, huvudsaken är att det är på väg.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film