Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » mån jul 09, 2007 22:16

Då jag har en annan doktor jag tycker om att vara större på insidan med har det dröjt mig tills nu att se avslutningen. Den var Simmsalabim.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » mån jul 09, 2007 22:19

Tam skrev:Då jag har en annan doktor jag tycker om att vara större på insidan med

:eek: :D 8) :lovebunnier: :monsterhug:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » tor jul 12, 2007 19:18

3.09-13
9. VAD!? Jättemycket fint och rörande lite här och var, men herregud vilken besvikelse. Kan för allt i världen inte betrakta det som ett enhetligt dubbelavsnitt. Dom tjugofem slutscenerna var ju på gränsen till pinsamma. Ovärdigt.

10. Också en liten besvikelse, eftersom Moffat är Moffat. Mindre förklaringar nästa gång. Och "knyta ihop säcken"-slutet var bara konstigt. Följt av de helgalna statyklippen. Wacky.

Som alltid i Doctor Who är det The Set Up som är det bästa. Spännande och en hel del roliga scener. Om det hade varit en annan författare hade jag nog diggat mer. Men Love and Monsters var bättre. Så det så.

11-13. Russel T käkar Steven Moffat till frukost! Åh, så kul det var att se dom här avsnitten.

Trodde att trummandet skulle leda fram till nåt pampigt symfoniskt, men att det mer var ett mål i sig själv var kanske lika bra.

The Masters inledningsscen i 13 var nog hela säsongens höjdpunkt.

Ett fint farväl tänkte jag, men här verkar ju alla insatta vara övertygade om att Freema kommer tillbaka. Jag skulle inte protestera.

Okej, RTD levererar inte lika vattentäta manus som till QaF-UK, men han har en oöverträffad känsla för vad som är Doctor Who. Vid det här laget har han levererat så många fantastiska stunder att hans svagare avsnitt i säsong ett är ett minne blott. Utöver finalen fixade han den strålande inledningen Smith and Jones och det föredömliga fristående Gridlock.

Säsong tre var faktiskt inte lika ojämn som ett och två, men spontant skulle jag väl ge den silvermedaljen. 3x12 och 3x08 stack ut, och dalek-dubbeln var största besvikelsen. I framtiden önskar jag mig stordåd av Matt Jones (The Impossible Planet/Satan Pit) och Steven Moffat. Min kärlek till Russel T är villkorslös.
Senast redigerad av wyndham sön jul 15, 2007 11:17, redigerad totalt 1 gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » lör jul 14, 2007 20:26

Världens bästa tv-blogg -- The House Next Door på http://mattzollerseitz.blogspot.com/ -- skriver om Dr Who säsong 3 i takt med att de visas i USA. De har hunnit till avsnitt två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jul 18, 2007 15:50

Jag undrar: (spoiler Säsong 3) Hur kommer det sig att Billie inte ville fortsätta? Bråk? Trött? Pengar? Kontrakt?

Jag har inte kommit så här långt ännu, men just nu kan jag inte tänka mig serien utan henne. Får hon en bra ersättare eller har serien gått neråt en aning utan henne?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 1:27

Spoilers för säsong 3. DrWho-konversation i lolWho-stil mellan
Doctorn och the Master. Finns ingen subtext kvar efter detta.
http://nostalgia-lj.livejournal.com/1336208.html

Så om du inte sett s3, klicka inte på länken. Annars gör det. Så fel att det blir rätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jul 24, 2007 0:39

David Tennants mamma har visst dött endast 67 år gammal. :(
Från lokaltidning

Fattar inte varför de skriver så mycket om begravningen...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » tis jul 24, 2007 12:19

Tam skrev:Då jag har en annan doktor jag tycker om att vara större på insidan med har det dröjt mig tills nu att se avslutningen. Den var Simmsalabim.
:eek: :eek: :eek: :oops: :oops: :oops: :eek: :oops: 8) :P :oops: :o :oops: :oops: :D :D :devil:
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 2:10

Ursprunglig källa: The Sun. Så nypa+salt betyder något här...

http://blogs.guardian.co.uk/organgrinde ... tor_w.html

Så, Nesbitt/Moffat skulle kunna funka, ja? Jag skulle inte ha nåt emot det om det är sant, även om jag vet att jag tänkt att en annan brittisk skådespelare skulle passa bra när Tennant lämnar the Tardis bakom sig (när det nu blir).

EDIT: Och den där nypan med salt var bra den:
http://www.syfyportal.com/news423996.html

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » lör sep 01, 2007 16:16

Jag brukar inte läsa casting-spoilers så ni har säkert redan nämnt det, men idag råkade jag läsa på imdb. Herrejävlar alltså. Look out Doctor, there's a starman waiting in the sky.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » lör sep 01, 2007 16:33

Who? Who? Vadå? Jeff Bridges?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav wyndham » lör sep 01, 2007 16:36

Bowie

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav AKS » lör sep 01, 2007 16:37

Ah, okej. Det har jag inte hört tidigare i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör sep 01, 2007 23:26

Jag hade inte heller hört det. Fast han borde spela Tesla istället för rymdvarelse. The Prestige-crossover!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön sep 02, 2007 7:56

Det om Bowie var inget jag heller hade hört innan, men jag gillade det, och sen undrade jag för mig själv om det verkligen var så eller bara ännu ett i raden av alla dessa ogrundade rykten som tenderar härstamma från brittisk dagspress, så jag kollade upp det via AKS saltlänk härovan, och det visade sig att bara ett rykte var precis vad det var.

Dumma tabloid.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » mån sep 03, 2007 2:08

Jag måste vara galen... har tagit tag i att se klart s2 nu, men det verkar som om jag slängt sista avsnittet. :eek: Så jag såg 2x12 i tron att det var det sista... jag gapade bara när daleksarna dök upp och avsnittet slutade. Som tur var sa BBC-killen att man inte skulle missa nästa veckas säsongsfinal. Ha. Men nu måste jag vänta flera timmar innan jag kan se den. :emo:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån sep 03, 2007 19:10

Klart för en femte säsong 2010 med David Tennant, plus tre specialer 2009.

BBC skrev:Doctor Who to return for fifth series in 2010.

After months of media speculation, the BBC can confirm that the BAFTA award-winning Doctor Who will return for a fifth series in Spring 2010.

Viewers are in for a treat this Christmas, as a special episode starring David Tennant and Kylie Minogue will be broadcast on BBC One in December 2007.

Series Four, which went into production in July 2007, will hit UK screens in Spring 2008, followed by a special episode for Christmas 2008.

In 2009 Doctor Who will return with three specials starring David Tennant, with Head Writer, Russell T Davies.

The full-length fifth series will transmit in 2010.

Jane Tranter, Controller, BBC Fiction, says: "Doctor Who is one of the BBC's best loved and most successful dramas. Its journey over the past three series has been one of the most ambitious and exciting that we have had, and I'm delighted to be able to confirm not only three exciting specials for 2009, but a fifth series in 2010. "

Menna Richards, Controller, BBC Wales, says: "The success of Doctor Who is a fantastic tribute to the dedication and expertise of the production team at BBC Wales who have worked on the project from the outset. This announcement is marvellous news for all involved, and more importantly for the programme's amazing fan base and audience. BBC Wales is looking forward to producing the fifth series."

Following the critically acclaimed season three finale, the BBC has announced that Catherine Tate is set to return to the TARDIS for the complete 13-week run of series four, reprising her role as Donna from the 2006 Christmas special.

Freema Agyeman, who won praise for her portrayal of Martha Jones in series three, is also set to return mid series four.

Äsch, jag som ville bli av med RTD och få in Moffat.

Team Sally Sparrow!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån sep 03, 2007 19:17

Okej, ett 2009 utan hel säsong känns oerhört jobbigt. Fast jag måste ta och spekulera lite över vad det kan betyda, kanske kan det vara så att vi faktiskt kommer få se The Time War nu. Visst, att man vill ta en paus av kreativa och ekonomiska orsaker känns välan som en möjlighet, men med tanke på vilken succé serien har varit i storbritannien, känns det nästan mer sannolikt att dom behöver spara pengar av en alldeles speciell orsak. Som tre (långfilmslånga?) specialer om The Time War. Kanske.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » mån sep 03, 2007 19:20

Det är för David Tennant ska spela teater, inte pga pengaproblem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån sep 03, 2007 19:25

Illyria skrev:Det är för David Tennant ska spela teater, inte pga pengaproblem.

Ah. Poop. Problem är fel ord, förresten, men jo, jag hade hoppats på min variant då'rå.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » mån sep 03, 2007 19:28

Kan inte den hända ändå? Med en tredelad special, kanske om Time War?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån sep 03, 2007 19:30

Heh. Jo, det kan det ju faktiskt. Tänkteintepådet...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån sep 03, 2007 20:10

Yay! Mer Tennant!!! Nay, ingen säsong 2009... :(

Men inte deppa nu! Julspecial nu 2007, sen hel säsong 2008, sen kan det bli lite depp då man tänker på hur länge det är till nästa fulla säsong, men då kan man glädjas åt specialavsnitt. Så yay igen!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån sep 03, 2007 21:12

Så länge RTD är kvar kommer jag deppa. ;)

Men Tennant kvar är bra. Mitt hopp ligger i att specialavsnitten och säsong 5 kommer ha Sally Sparrow som companion!

Fast då förstör väl RTD henne också. :(

Det skulle varit Moffat damnit!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån sep 03, 2007 21:54

Jag har inget alls emot RTD. Eller Moffat. Whoever.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » mån sep 03, 2007 22:32

Håller verkligen inte med dig angående RTD, Illyria. Mina åsikter är snarlika de som wyndham skrev när han skrev om s3:s fem sista. Likaså om Blink. Hade nog skattat det högre om det gjort en Donnie Darko och klippt bort lite förklaring.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » mån sep 03, 2007 22:39

Jag älskar Moffats avsnitt, dom tillhör seriens bästa, och efter RTD ser jag honom gärna ta över spakarna.

Samtidigt började RTD ojämnt. Hjärtat på rätta stället, men manusen var inte riktigt på QaF-nivå. Fast efter dom sista avsnitten i andra säsongen blev det alldeles tydligt att han hittat hem, och han bevisade det i andra säsongen, och även om jag hoppas Moffat blir hans efterträdare, hoppas jag att han inte kommer bli det än på några säsonger.

Det är här jag står.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » mån sep 03, 2007 22:42

What he said.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » tis sep 04, 2007 21:10

zap2it säger så här:

It's also not clear, according to multiple reports in the British media, if star David Tennant will return for the show's fifth season in 2010.

A BBC spokesperson declined comment on Tennant's status for the fifth season.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-nodoc ... -headlines

Bör man börja oroa sig? Eller ja, iofs, de byter ju alltid doktorer i serien så nån gång är det ju dags och DT ska absolut undvika att fastna i rollen för han är bra i allt han gör, men för mig skulle han gärna kunna få vara doktorn i i alla fall fyra säsonger innan de gör ett byte.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis sep 04, 2007 21:12

Att de skjuter på säsongen samma år som han ska vara på teatern är ett hyfsat bra tecken på att han i varje fall är med i delar av säsong fem.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film