Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » lör aug 18, 2007 19:56

Bra filmer på tv i kväll.
Donnie Darko på femman kl 23:05... om det nu är någon som (av någon dålig anledning) inte sett den än.

Själv har jag inte sett indiska Water, men har hört bra saker och ska kolla in den på tvåan kl 21:15. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » sön aug 19, 2007 11:18

Glorificus skrev:Bra filmer på tv i kväll.
Donnie Darko

När jag var liten (läs yngre) fick jag uppfattningen om att den här filmen sög. Jag och min kompis satt och glodde och fattade ingenting, spolade tillbaka. Var allmänt dryga och trötta. Fast vad ska man förvänta sig av 2 st pojkar 15 bast! Jag var väl för ung, och dum, på den tiden.

Kanske är dags att ge den en ny chans ikväll! :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinwiel » sön aug 19, 2007 22:47

Jag såg nyss "Se upp för dårarna", den svenska filmen regisserad av Helena Bergström. Jag har för mig att jag hade läst bra omdömen om den så jag hade sett fram emot den, men den var inte speciellt bra. Dåligt skådespel, ofta stelt och i vissa fall riktigt uselt. Konstiga ologiska handlingar av vissa karaktärer och bara... försök till Hollywood-handling men utan lite av det flytet som ändå brukar finnas i såna filmer. Vissa charmiga inslag fanns ju men som helhet funkade det inte.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön aug 19, 2007 22:54

Shallow Grave! Sa nån på förra sidan, och den tycker jag om. Dessutom tycker jag om... åh, jag vet inte. Men antagligen inte Se upp för dårarna. Nej. Däremot Tjenare Kungen. Skrev jag inte det? Åh, vad jag älskar Ulf Malmros.

Hanna, har du sett Tjenare Kungen?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav MissKittyFantastico » mån aug 20, 2007 16:48

Bring it on 2

Lite fånig, men hade ändå sina roliga ögonblick. Hon som spelade huvudrollen såg ut som en ung Sami Brady från DOOL.

Sedan var det ju ett plus att Vi var med också. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » mån aug 20, 2007 17:32

adolvsson: Jag har sett Tjenare kungen, den gillade jag! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis aug 21, 2007 2:09

Herre jävla gud. Criterionsläppen av Jim Jarmusch.
Stranger Than Paradise ( http://www.criterion.com/asp/release.asp?id=400 )
Vars extramatterial innehåller:
    Permanent Vacation (1980, 75 minutes), Jarmusch's first full-length feature, presented in a new, restored high-definition digital transfer supervised by the director
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis aug 21, 2007 2:14

Tinwiel skrev:adolvsson: Jag har sett Tjenare kungen, den gillade jag! :)

Yey you! :lovebunnier: Som jag var inne på någon annanstans (glömde skriva längre om TK här i tråden, tror jag), tycker jag alldeles makalöst mycket om Ulf Malmros. Kungen är inte hans bästa eller så, men den är förbaskat bra och mysig, och det räcker långt, och eftersom det är den typ av film det är kommer man naturligtvis att tänka på dig. Go Team 80's!

noike håller på att gå igenom Axelmusic och skickat en massa länkar till mig, länkar med billiga utgåvor av fina filmer. Hans present riskerar att bli dyr för mig om det fortsätter på det här viset.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis aug 21, 2007 2:19

adolvsson skrev:noike håller på att gå igenom Axelmusic och skickat en massa länkar till mig, länkar med billiga utgåvor av fina filmer. Hans present riskerar att bli dyr för mig om det fortsätter på det här viset.

Givetvis. Jag kan ju låna av dig sedan... Fast inte BloodRayne 2, den får du behålla.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis aug 21, 2007 6:35

Igår såg vi Superbad på bio.
Bioupplevelsen i USA var annorlunda än sverige, men inte alls sämre.

Filmen var riktigt rolig, och Michael Cera (:lovebunny:) är ju alldeles fantastisk. Rekommenderas, 7/10, snudd på 8, men jag försöker hålla nere mina betyg för att jag insett att jag är alltför frikostig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tis aug 21, 2007 7:32

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:adolvsson: Jag har sett Tjenare kungen, den gillade jag! :)

Yey you! :lovebunnier: Som jag var inne på någon annanstans (glömde skriva längre om TK här i tråden, tror jag), tycker jag alldeles makalöst mycket om Ulf Malmros. Kungen är inte hans bästa eller så, men den är förbaskat bra och mysig, och det räcker långt, och eftersom det är den typ av film det är kommer man naturligtvis att tänka på dig. Go Team 80's!

noike håller på att gå igenom Axelmusic och skickat en massa länkar till mig, länkar med billiga utgåvor av fina filmer. Hans present riskerar att bli dyr för mig om det fortsätter på det här viset.

Jag gillar Ulf Malmros också. Kanske inte makalöst mycket men lagom mycket. Som ok, fartfyll, ofta rätt så rolig, underhållning. Ha ett underbart liv, Rapport till himlen, Smala Sussie, Tjenare kungen.. Synd bara att han ska ha med Kjell Bergquist i alla filmer. Jag antar att han är en bra skådis, och man borde ju kunna separera skådisen från hans privatliv, men jag tål verkligen inte honom så jag vill helst inte se honom...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » tis aug 21, 2007 7:38

Tinwiel skrev:men jag tål verkligen inte honom så jag vill helst inte se honom...

Ach so, då är det lätt att förstå. Lite som om David Fincher skulle plocka med Reese Witherspoon i varenda rulle han gör. Uäck!

Fast mig stör det inte minsta lilla, alldeles tvärtom, jag tycker ju Kjell är en bra skådis.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Ankh » tis aug 21, 2007 8:04

Hörni, den där Lemony Snickets. är den bra? Ska jag spendera kvällen med den?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » tis aug 21, 2007 8:29

The Ankh skrev:Hörni, den där Lemony Snickets. är den bra? Ska jag spendera kvällen med den?

Eh. Sisådär. Bitvis helt okej, bitvis rätt skön, bitvis kass. Finns nog sämre sätt att spendera en kväll på. Bättre också.

Det här är min motvikt till den som säger filmen suuuger. Pom-pompadour.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Eisa » tis aug 21, 2007 10:39

Måste bara säga att jag verkligen ÄLSKAR Merry och Pippin, från djupet av mitt hjärta.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav sfinx » tis aug 21, 2007 13:47

Eisa skrev:Måste bara säga att jag verkligen ÄLSKAR Merry och Pippin, från djupet av mitt hjärta.

Hur kan man låta bli att hålla med?
Rombat m flera: lotr maraton i norrköping!

madskellig skrev:
sfinx skrev:Apropå på McGregor, någon mer än jag som har sett Shallow grave(?), en skotsk produktion från tidigt nittiotal? Gillar den mycket. Men det kanske bara är Ewan... :rolleyes: , nä, jag gillar den.

Jag har sett den många gånger, fast nu var det ett tag sedan. Tycker också att den är riktigt bra och underhållande (och inte bara p.g.a Ewan ;) )

Det är något med viss sorts arrogans som är väldigt lockande och intressant. På film och i böcker, ska tilläggas.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav wyndham » ons aug 22, 2007 19:41

The Ankh skrev:Hörni, den där Lemony Snickets. är den bra? Ska jag spendera kvällen med den?

Jag tyckte liksom adolvsson att den gick att se. Störde mig på småsaker (Jude Law är jobbig att lyssna på, och ungarna är rätt jobbiga dom med), men till skillnad från Björn så tyckte jag att Jim Carey var mycket rolig. Hans Stephano och de snygga eftertexterna var två höjdpunkter.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » ons aug 22, 2007 20:03

Haha, Reese Witherspoon? :D Du gillar inte alls henne alltså? Jag har inga problem med henne, hon är väl ok. Walk the line var ju bra. Legally blonde däremot var ju.... väldigt blond. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav The Ankh » ons aug 22, 2007 21:23

wyndham skrev:

Jag tyckte liksom adolvsson att den gick att se. Störde mig på småsaker (Jude Law är jobbig att lyssna på, och ungarna är rätt jobbiga dom med), men till skillnad från Björn så tyckte jag att Jim Carey var mycket rolig. Hans Stephano och de snygga eftertexterna var två höjdpunkter.

JUDE LAW?!?!??! Jag älskar honom! Varför sa ingen att han va me! .. Får kolal i morron, nu e de för sent tror jag (eller..jag kommer nog se två avsnitt av OTH iofs....) Hmm.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav sfinx » ons aug 22, 2007 21:44

Köpte två filmer på Coop idag. Den oändliga historien, av sentimentala skäl och kom fram till att jag borde läsa om boken någongång. Istället. Konstigt att se med engelskt tal.
Sex lögner och videoband av oh-en-ung-James-Spader skäl, det var länge sedan jag såg den hoppas inte den är så erotisk som det stod på baksidan. :eek: Jag kommer mest ihåg en massa prat och att det fanns fint att titta på.
Jag är en djup och komplex människa, inte sant? :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » ons aug 22, 2007 21:54

Tinwiel skrev:Jag har inga problem med henne, hon är väl ok. Walk the line var ju bra.

Jaja, du var tvungen att plocka fram just den filmen jag tycker om henne i?! :P Nej, det är sant, jag har oerhört jäkla toksvårt för Reese Witherspoon, men som June Carter var hon lysande, det måste jag ge henne.

Helt apropos, jag har väldigt svårt för Rachel Weisz och Sandra Bullock också. Intressant nog valde såväl dom två som Reese samma år att göra bra ifrån sig i bra filmer. Reese i WtL, Rachel i The Constant Gardener och Sandra i fake-Crash. Den insikten höll på att putta omkull mig, speciellt när alla tre blev oscarsnominerade och jag tyckte alla förtjänade det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » ons aug 22, 2007 22:30

sfinx skrev:Den oändliga historien, av sentimentala skäl och kom fram till att jag borde läsa om boken någongång. Istället. Konstigt att se med engelskt tal.

Jag kommer ihåg första gången jag såg den när jag var liten. Eftersom det var live action ifrågasatte jag aldrig att allting var verkligt, så jag minns hur jag var lite förbryllad över att en hund kunde flyga och att det fanns levande berg. Det var väldigt obehagligt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons aug 22, 2007 22:32

:D Visst är det jobbigt när man måste frångå vissa åsikter litegrann, speciellt såna som man har förlitat sig på att man kan få se i svart och vitt? Liksom "snälla åtminstone det här kan jag väl få tycka såhär om utan att behöva se gråskalor". Jag har många såna. :) Det är så skönt att få tycka illa om saker på ett enkelt sätt ibland.

Sandra Bullock var charmig i Medan du sov. I övrigt har jag inte så många åsikter om henne heller. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons aug 22, 2007 22:34

Glorificus skrev:
sfinx skrev:Den oändliga historien, av sentimentala skäl och kom fram till att jag borde läsa om boken någongång. Istället. Konstigt att se med engelskt tal.

Jag kommer ihåg första gången jag såg den när jag var liten. Eftersom det var live action ifrågasatte jag aldrig att allting var verkligt, så jag minns hur jag var lite förbryllad över att en hund kunde flyga och att det fanns levande berg. Det var väldigt obehagligt.

Jag tycker att Den oändliga historien är rätt så charmig. The Luck Dragon ser ju verkligen ut som en hund, inte som en drake. Det ser ut som en golden eller nåt.

Sen så är ju Neverending story en fantastisk 80-talspoplåt!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » tor aug 23, 2007 0:33

Tinwiel skrev:Det är så skönt att få tycka illa om saker på ett enkelt sätt ibland.

Det är det. Rachel Weisz var skitbra i The Fountain också. Hon är elak som fortsätter rubba mina cirklar.

Sandra Bullock verkar vara en av Hollywoods trevligaste och mysigaste kvinnor privat. Fan att det inte ska vara tillräckligt för att få mig vilja se henne på film.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » tor aug 23, 2007 9:28

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Det är så skönt att få tycka illa om saker på ett enkelt sätt ibland.

Det är det. Rachel Weisz var skitbra i The Fountain också. Hon är elak som fortsätter rubba mina cirklar.
Du ska sluta säga att snygg-Rachel rubbar dina saker. Snygg-Rachel är bäst!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tor aug 23, 2007 9:30

Okej, en av dom mest framträdande sakerna med Snygg-Rachel är att hon inte är snygg, vilket gör hennes namn ironiskt, och ärligt talat - börjar inte ironi kännas gammalt nu?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » tor aug 23, 2007 9:37

Glorificus skrev:
sfinx skrev:Den oändliga historien, .

Eftersom det var live action ifrågasatte jag aldrig att allting var verkligt

What? Live action? Nåt barnprogram som filmen visades i?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » tor aug 23, 2007 9:42

Rachel Weisz inte snygg? Detta från en snubbe som dreglar över Maggie Gyllenhaal. Som ser ut som ett jävla eksem.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tor aug 23, 2007 9:53

lilith skrev:Live action?

Spelfilm. Ej animerat.

Rombat: Rachel Weisz är inte snygg, och jag godkänner icke hennes ögonbryn.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film