Donnie Darko på femman kl 23:05... om det nu är någon som (av någon dålig anledning) inte sett den än.
Själv har jag inte sett indiska Water, men har hört bra saker och ska kolla in den på tvåan kl 21:15.

Glorificus skrev:Bra filmer på tv i kväll.
Donnie Darko
Tinwiel skrev:adolvsson: Jag har sett Tjenare kungen, den gillade jag!
adolvsson skrev:noike håller på att gå igenom Axelmusic och skickat en massa länkar till mig, länkar med billiga utgåvor av fina filmer. Hans present riskerar att bli dyr för mig om det fortsätter på det här viset.
adolvsson skrev:Tinwiel skrev:adolvsson: Jag har sett Tjenare kungen, den gillade jag!
Yey you!Som jag var inne på någon annanstans (glömde skriva längre om TK här i tråden, tror jag), tycker jag alldeles makalöst mycket om Ulf Malmros. Kungen är inte hans bästa eller så, men den är förbaskat bra och mysig, och det räcker långt, och eftersom det är den typ av film det är kommer man naturligtvis att tänka på dig. Go Team 80's!
noike håller på att gå igenom Axelmusic och skickat en massa länkar till mig, länkar med billiga utgåvor av fina filmer. Hans present riskerar att bli dyr för mig om det fortsätter på det här viset.
Tinwiel skrev:men jag tål verkligen inte honom så jag vill helst inte se honom...
The Ankh skrev:Hörni, den där Lemony Snickets. är den bra? Ska jag spendera kvällen med den?
Eisa skrev:Måste bara säga att jag verkligen ÄLSKAR Merry och Pippin, från djupet av mitt hjärta.
madskellig skrev:sfinx skrev:Apropå på McGregor, någon mer än jag som har sett Shallow grave(?), en skotsk produktion från tidigt nittiotal? Gillar den mycket. Men det kanske bara är Ewan..., nä, jag gillar den.
Jag har sett den många gånger, fast nu var det ett tag sedan. Tycker också att den är riktigt bra och underhållande (och inte bara p.g.a Ewan)
The Ankh skrev:Hörni, den där Lemony Snickets. är den bra? Ska jag spendera kvällen med den?
wyndham skrev:The Ankh skrev:Hörni, den där Lemony Snickets. är den bra? Ska jag spendera kvällen med den?
Jag tyckte liksom adolvsson att den gick att se. Störde mig på småsaker (Jude Law är jobbig att lyssna på, och ungarna är rätt jobbiga dom med), men till skillnad från Björn så tyckte jag att Jim Carey var mycket rolig. Hans Stephano och de snygga eftertexterna var två höjdpunkter.
Tinwiel skrev:Jag har inga problem med henne, hon är väl ok. Walk the line var ju bra.
sfinx skrev:Den oändliga historien, av sentimentala skäl och kom fram till att jag borde läsa om boken någongång. Istället. Konstigt att se med engelskt tal.
Glorificus skrev:sfinx skrev:Den oändliga historien, av sentimentala skäl och kom fram till att jag borde läsa om boken någongång. Istället. Konstigt att se med engelskt tal.
Jag kommer ihåg första gången jag såg den när jag var liten. Eftersom det var live action ifrågasatte jag aldrig att allting var verkligt, så jag minns hur jag var lite förbryllad över att en hund kunde flyga och att det fanns levande berg. Det var väldigt obehagligt.
Tinwiel skrev:Det är så skönt att få tycka illa om saker på ett enkelt sätt ibland.
Du ska sluta säga att snygg-Rachel rubbar dina saker. Snygg-Rachel är bäst!adolvsson skrev:Tinwiel skrev:Det är så skönt att få tycka illa om saker på ett enkelt sätt ibland.
Det är det. Rachel Weisz var skitbra i The Fountain också. Hon är elak som fortsätter rubba mina cirklar.
Glorificus skrev:sfinx skrev:Den oändliga historien, .
Eftersom det var live action ifrågasatte jag aldrig att allting var verkligt
lilith skrev:Live action?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare