"Vad ska jag titta på nu?"

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön aug 19, 2007 22:46

The Wire ligger som ett framtida projekt för mig. Jag har hört mycket lovord om den (speciellt från dig då noike ;) ) så det ska bli spännande att se om det är något för mig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön aug 19, 2007 22:48

noike skrev:Samtidigt är det väldigt individuellt vad som är just spännande.

Det är mycket sant. Jag tror att jag kommer tycka att Six Feet Under är segt men att Sleeper Cell kanske kommer funka för mig.
Båda är ju kabel-tv-serier vilket inte brukar klicka med mig, men vem vet.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön aug 19, 2007 22:52

Six Feet Under är ju inte direkt den sortensserie som får en att hoppa i taket av spänning utan en serie om relationer och förhållanden och i den genren så är den fantastiskt bra. Sedan så har det väl hänt att jag tyckt det gått lite segt frammåt, men det har jag även tyckt i O.C, Veronica Mars och till och med BtVS/Angel. Men tack vare att karaktärena är så starka så har jag aldrig tyckt det varit ointressant att titta.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön aug 19, 2007 22:52

Oh! Jag kom på en själv" För ett par år sen eller så ville jag jättegärna se Beauty and the Beast, men den var omöjlig att komma över. Nu när den släppts på dvd därimot! Fast jag tvivlar på att den kommer hålla mitt intresse på det sätt jag hoppas...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » sön aug 19, 2007 22:54

LWes: Troligtvis kommer inte Six Feet fungera för dig. Men prova. Det kan det vara värt. Jag är tokförtjust i den och tycker det är bland det bästa som har producerats. Sleeper Cell är ett solit actiondrama.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » sön aug 19, 2007 22:59

Tob skrev:LWes: Troligtvis kommer inte Six Feet fungera för dig. Men prova. Det kan det vara värt. Jag är tokförtjust i den och tycker det är bland det bästa som har producerats. Sleeper Cell är ett solit actiondrama.

Låter bra, jag kom ikväll också på att jag har dom 4 sista avsnitten av Pirate Master kvar, vilket jag självklart ser fram emot då jag är ytterst förtjust i den serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån aug 20, 2007 23:17

LWes skrev:Oh! Jag kom på en själv" För ett par år sen eller så ville jag jättegärna se Beauty and the Beast, men den var omöjlig att komma över. Nu när den släppts på dvd därimot! Fast jag tvivlar på att den kommer hålla mitt intresse på det sätt jag hoppas...

Om inte annat så har Beauty and the Beast många fascinerande karaktärer... Vincent (the Beast), Father, Mouse, Pascal (Armin Shimerman!), m.fl. Men man hade ju tyvärr inte samma sätt att se på tv-serier då som idag, så jag kan tänka mig att arcar och sånt är bristande (så längesen jag såg serien nu så jag minns inte riktigt).

Nu började jag tänka på fler äldre serier... några som du kanske skulle gilla om du inte redan sett dem, LWes... fast det är som sagt längesen jag såg dem, så jag vet inte om jag skulle tycka de är lika bra idag. Jag kanske rekommenderar serier som är jättedåliga nu. Och de går kanske inte ens att få tag på. ;)
Dark Skies (intro) - Eric Close, Megan Ward, Jeri Ryan. :lovebunny: Den här gillade jag verkligen.

The Visitor (bilder + intro) - John Corbett som en man som varit försvunnen i 50 år och dyker upp igen utan att ha åldrats och med mystiska krafter.

American Gothic (intro) - Shaun Cassidys, Invasion-skaparens, första serie. Jag minns den mest som otäck, med några minnesvärda karaktärer i den obehagliga sheriffen och pojken som är huvudperson. Tror den hette Svart idyll när den gick på svensk tv.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav XY » tis aug 21, 2007 18:06

Jag ska snart ge Six Feet Under en chans. Har första säsongen och tänkte börja se på den i början av September.

Blev lite besviken när jag upptäckte att det bara är 13 avsnitt, vilket innebär att den inte räcker för hela September (min plan är att avverka en ny säsong i månaden, oavsett serie, men det gäller normallånga säsonger.) Det innebär också att den inte var lika billig som jag trodde.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav HeY » tis aug 21, 2007 18:09

SFU har längre avsnitt än vanliga serier eftersom det är kabel. Det kanske kan glädja dig? Första är ca. 60 minuter och ett vanligt avsnitt är runt 52 minuter.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav XY » tis aug 21, 2007 18:33

HeY skrev:SFU har längre avsnitt än vanliga serier eftersom det är kabel. Det kanske kan glädja dig? Första är ca. 60 minuter och ett vanligt avsnitt är runt 52 minuter.

Hm, det är iofs bra, men det gör ingen skillnad för min planering. Avsnitten är fortfarande för korta för att jag ska kunna sprida ut dem mer över månaden. Problemet är att de är "odelbara". Jag kan inte ta den totala längden och hacka upp den som jag vill, utan måste se hela avsnitt.

Har iofs första säsongen av Sopranos på väg också (sevärd?), så jag får börja mata in sopranosavsnitt innan månaden är slut, och sedan hoppas (eller se till) att det så småningom planar ut så att jag kan återgå till en säsong i månaden.
Senast redigerad av XY lör jul 11, 2009 19:02, redigerad totalt 1 gång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav latarmig » tis aug 21, 2007 18:35

Är Kyle XY värt besväret? Andra säsongen börjar på femman klockan 8 idag.
latarmig
Big Bad

Inläggav sp1keout » tis aug 21, 2007 20:42

latarmig skrev:Är Kyle XY värt besväret? Andra säsongen börjar på femman klockan 8 idag.

Tror de är 2 pers på det här forumet som följer serien. Jag tycker den verkar intressant på många sätt - men jag prioriterar hundratals serier före den.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » tis aug 21, 2007 21:35

Glorificus skrev:
LWes skrev:Oh! Jag kom på en själv" För ett par år sen eller så ville jag jättegärna se Beauty and the Beast, men den var omöjlig att komma över. Nu när den släppts på dvd därimot! Fast jag tvivlar på att den kommer hålla mitt intresse på det sätt jag hoppas...

Om inte annat så har Beauty and the Beast många fascinerande karaktärer... Vincent (the Beast), Father, Mouse, Pascal (Armin Shimerman!), m.fl. Men man hade ju tyvärr inte samma sätt att se på tv-serier då som idag, så jag kan tänka mig att arcar och sånt är bristande (så längesen jag såg serien nu så jag minns inte riktigt).

Nu började jag tänka på fler äldre serier... några som du kanske skulle gilla om du inte redan sett dem, LWes... fast det är som sagt längesen jag såg dem, så jag vet inte om jag skulle tycka de är lika bra idag. Jag kanske rekommenderar serier som är jättedåliga nu. Och de går kanske inte ens att få tag på. ;)
Dark Skies (intro) - Eric Close, Megan Ward, Jeri Ryan. :lovebunny: Den här gillade jag verkligen.

The Visitor (bilder + intro) - John Corbett som en man som varit försvunnen i 50 år och dyker upp igen utan att ha åldrats och med mystiska krafter.

American Gothic (intro) - Shaun Cassidys, Invasion-skaparens, första serie. Jag minns den mest som otäck, med några minnesvärda karaktärer i den obehagliga sheriffen och pojken som är huvudperson. Tror den hette Svart idyll när den gick på svensk tv.

Ja det är svårt att veta många år senare om en serie fortfarande är bra.
The Visitor såg jag när TV4 visade den. Jag tänker fortfarande på introlåten ibland.
Dark Skies köpte jag pilotavsnittet på vhs för många år sen för att jag trodde att det var en film. Det var utförsäljning på hyrfilmer så jag blev väldigt förvånad när den slutade som den gjorde. Jag såg aldrig resten av serien, det kanske skulle vara kul att göra...

American Gothic har jag faktiskt skrivit ner på en lista av serier jag vill se. Jag hittade listan igårkväll. Även en 80-talsserie som hette Werewolf är med. Den var jag väldigt intresserad av att se för några år sen, någon somsett den? Brian Thompson var med, och honom gillar jag mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tis aug 21, 2007 22:44

sp1keout skrev:
latarmig skrev:Är Kyle XY värt besväret? Andra säsongen börjar på femman klockan 8 idag.

Tror de är 2 pers på det här forumet som följer serien. Jag tycker den verkar intressant på många sätt - men jag prioriterar hundratals serier före den.

Samma för mig. Jag vet ytterst lite om den - kille utan navel? - men de som tittar på den verkar tycka om den. Glorificus ser på den om jag inte tar fel?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tis aug 21, 2007 22:49

HeY skrev:
sp1keout skrev:

Samma för mig. Jag vet ytterst lite om den - kille utan navel? - men de som tittar på den verkar tycka om den. Glorificus ser på den om jag inte tar fel?

Jag tror jag har sett nån snutt av det, hade det på i bakgrunden när jag satt vid datorn. Jag kom ihåg nåt om en tonårig pretty boy, utan navel, som gick omkring och betedde sig lite som om han var utvecklingsstördd. Tydligen så var han en alien. Jag gillade inte det jag såg, det var mer av en barnserie, eller? Fast man kan ju kanske inte bedöma en serie utifrån att ha haft den på i bakgrunden...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tis aug 21, 2007 23:08

Hihi, jo, Kyle har blivit lite mindre utvecklingsstörd vid det här laget. :D Serien är gjord för ABC Family, så den är ju inte direkt en HBO-serie. Men ändå mindre Disney-smörig än jag befarade i början... underhållande och välskriven, speciellt andra säsongen. Kyle XY och Eureka är de feelgood-sommarserier som jag inte kan vänta med att se nya avsnitt av. :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » ons aug 22, 2007 0:29

Jag lägger den i (som jag såg någon kalla det tidigare) min "serielimbo" så länge. Jag tror inte jag har tid med något mer nu när skolan börjar.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav latarmig » ons aug 22, 2007 1:41

Tack så mycket för svaren. Nu är jag precis så förvirrad som man bör vara här. Å ena sidan är den riktad mot yngre tittare (usch) och det är dessutom en familjeserie (dubbelt usch). Å andra sidan är den underhållande, välskriven och feelgood. Vad skulle jag här och fråga för? :-)
latarmig
Big Bad

Inläggav LWes » ons aug 22, 2007 23:04

Jag har blivit helt inne i tanken på att se gamla serier.
Highlander - Någon som sett serien? Den vore nog kul att se men den är så lång.

Forever Knight har jag tänkt se.
Earth 2 äntligen ska jag också se igenom.
American Gothic har jag också på hemladdning och Eerie, Indiana också någon som sett den?
Profit ska jag äntligen se också.
Odyssey 5, Murder One och Jeremiah har jag på listan.
Dark Skies kunde jag inte hitta som torrent men om den serien släpps senare i år som det ryktas om kanske den kommer dyka upp då...
Werewolf vet jag inte hur jag ska få tag på.

Så har jag tänkt se en australiensisk serie som heter Spellbinder som jag såg när jag var liten. Blev ganska förvånad att den fanns att ladda hem faktiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons aug 22, 2007 23:12

Haha, du har tänkt se alla dem men du tyckte att SFU var för lång :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tor aug 23, 2007 0:20

LWes skrev:Jag har blivit helt inne i tanken på att se gamla serier.

Highlander är på min "att se om nån gång"-lista. Har för mig att vissa delar kunde bli lite långtråkiga ibland, men att det blev bättre och bättre. Jag har alltid gillat grundkonceptet med serien (och filmerna)... odödliga som får mer kraft om de dödar varandra, osv. Och som med vampyrer är det intressant att följa karaktärerna genom olika tider. Jag tror inte jag skulle tycka om serien lika mycket idag som när jag såg den första gången, men den är nog ändå sevärd.

LWes skrev:Eerie, Indiana också någon som sett den?

Mm, jag minns att det var rätt fristående avsnitt och att den var ganska barnslig, men att jag ändå gillade den för att det var en serie med övernaturliga inslag. Jag var ca 10 år när jag såg den... och tyckte den var på ungefär samma nivå som Are you afraid of the dark? och Round the Twist.

LWes skrev:Dark Skies kunde jag inte hitta som torrent men om den serien släpps senare i år som det ryktas om kanske den kommer dyka upp då...

Det planerade dvd-släppet senare i år har blivit inställt. De tyckte att kostnaden för musiken blev för hög. Förhoppningsvis kan de lösa det så att den kommer ut på dvd senare, men det lär dröja. :( Däremot brukar det finnas brända kopior av serien att köpa på eBay.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav latarmig » tor aug 23, 2007 0:53

Glorificus skrev:

Highlander är på min "att se om nån gång"-lista. Har för mig att vissa delar kunde bli lite långtråkiga ibland, men att det blev bättre och bättre. Jag har alltid gillat grundkonceptet med serien (och filmerna)... odödliga som får mer kraft om de dödar varandra, osv. Och som med vampyrer är det intressant att följa karaktärerna genom olika tider. Jag tror inte jag skulle tycka om serien lika mycket idag som när jag såg den första gången, men den är nog ändå sevärd.

Jag laddade hem och såg serien (6 säsonger) för ett år sedan eller två. Det ska med en gång sägas att den inte håller måttet om man jämför med de riktigt bra serierna. Men det finns följdriktighet i vad som händer och det är oftast roligt att följa huvudpersonernas utveckling. En sak jag gillar är att de flyttar handlingen fram och tillbaka mellan Kanada och Frankrike (mestadesl Paris). Miljöombytena gör att serien håller lite bättre. Börja med de två första säsongerna, som så ofta blir den sämre med tiden och de sista säsongerna är inte mycket att ha.
latarmig
Big Bad

Inläggav LauraP » tor aug 23, 2007 10:40

Earth 2 äntligen ska jag också se igenom.

highlander har jag nog sett något eller några avsnitt av, och var inte så imponerad( fast jag har nog egentligen inte sett tillräckligt för att uttala mig...)

Earth 2, är det den med hon gayheart eller vad hon heter? Åh, den följde jag och mina syskon när den gick på tv!! DEN är bra! (tyckte jag då iaf, typ tio år sen)
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Rombat » tor aug 23, 2007 11:54

Jag har jättesvårt för Rebecca Gayheart. Hennes huvud ser ut som det formats med arvsanlag från Chernobyl.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Ankh » tor aug 23, 2007 12:03

Åh Earth 2!!!! Trodde jag var ensam om att ha sett den =) Den gick på nätterna precis näör jag hade flyttat hemifrån, dvs för 10 år sen årecis som maria skrev. Finns den att ladda ner? Jga vills e!!!!!!!!!!1
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav LauraP » tor aug 23, 2007 12:33

Rombat skrev:Jag har jättesvårt för Rebecca Gayheart. Hennes huvud ser ut som det formats med arvsanlag från Chernobyl.

jag har också svårt för henne, fast just i earth 2 så störde jag mig inte på henne. Antagligen för att serien var så bra...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav LauraP » tor aug 23, 2007 12:34

The Ankh skrev:Åh Earth 2!!!! Trodde jag var ensam om att ha sett den =) Den gick på nätterna precis näör jag hade flyttat hemifrån, dvs för 10 år sen årecis som maria skrev. Finns den att ladda ner? Jga vills e!!!!!!!!!!1

just det! har för mig att den gick tidigare på kvällen, men missade man ett avsnitt så gick den natten efter eller nåt. Då kollade vi säkert på nåt avsnitt samtidigt! :D
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav LWes » tor aug 23, 2007 12:44

Den gick på söndageftermiddagar på TV4. Jag minns när jag såg första avsnittet en söndag när mina förälldrar var iväg någonstans och avsnittet var jättelångt och jag trodde att alla avsnitt skulle vara så långa, och det var då min pappa lärde mig att en del serier börjar med avsnitt som är dubbelt så långa som dom vanliga avsnitten.

Så ja, det var säkert repriser som gick på natten.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tor aug 23, 2007 12:50

Rombat skrev:Jag har jättesvårt för Rebecca Gayheart.

Det där uttalandet om kärnkraft gjorde mig bara ledsen :( Jag älskar henne! :monsterhug:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Rombat » tor aug 23, 2007 13:00

sp1keout skrev:
Rombat skrev:Jag har jättesvårt för Rebecca Gayheart.

Det där uttalandet om kärnkraft gjorde mig bara ledsen :( Jag älskar henne! :monsterhug:
Ärligt? Jag menar, jag är inte vacker, men min skalle är inte formad som en uppochnervänd röv iaf. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film