Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons jul 18, 2007 17:20

Roush om Bionic Woman:

a dark and disturbing "reimagining" of '70s superhero series Bionic Woman

Låter lovande tycker jag!

http://community.tvguide.com/blog/TVGui ... /700000048
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons jul 18, 2007 19:46

AKS skrev:Låter lovande tycker jag!

Yes! Allt det, och Michelle Ryan. Still superpsyched.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tor jul 19, 2007 16:10

Emmynomineringarna är inne:
http://www.imdb.com/features/emmys/2007/emmys

Kul att TOUS fick fyra nomineringar (vad jag kan se, en för bästa komediserie och tre skådespelarnomineringar [Steve Carell, Rainn Wilson, Jenna Fischer]).

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jul 19, 2007 16:18

Inte ens en nominering till Michael C Hall and I call it all crap.

Samma skit som nomineras om och om igen med vissa få undantag.

Crap.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor jul 19, 2007 16:20

Gah, det tänkte jag inte ens på, men det är helt klart whack. Fick Dexter nån enda nominering? Det är ju helt stört om Heroes får en nominering men inte Dexter.

Att Grey's får så många nomineringar får mig att vilja spy. Men, men...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 16:27

AKS skrev:Gah, det tänkte jag inte ens på, men det är helt klart whack. Fick Dexter nån enda nominering? Det är ju helt stört om Heroes får en nominering men inte Dexter.

Heroes hade fördelen att de hade rätt många tittare och inte låg på kabeltv, för annars brukar inte man inte nomineras för sin första säsong. Och kabel-serier brukar knuffas undan hela tiden. Emmy:n är inte värd någonting, den är mer urvattnad än Oscarn.

Jag menar, det enda the Wire har varit nominerad för är manuset för 3.11. Det enda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor jul 19, 2007 16:33

Okej, så om Weeds kan nomineras baserat på sin andra säsong som sändes för nästan ett helt år sen, så betyder det alltså att de HELT OCH HÅLLET ignorerade The Wire? Igen? Trots att var och varannan TV-kritiker sa att S4 var den bästa/en av de bästa TV-säsongerna genom tiderna (och jag håller med)?

Det enda som nästan kan rädda den där patetiska listan är om Sopranos tar hem allt den överhuvudtaget kan ta hem. Men som sagt, Fuck The Emmys!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor jul 19, 2007 16:44

Vinner Masi Oka Emmy för sin roll som Hiro i Heroes så tror jag att jag sjuter mig själv. Seriöst, vilka nominerar dessa folk egentligen :?

Jag hoppas Mary-Louise Parker vinner för "Outstanding Lead Actress in a Comedy Series" och Neil Patrick Harris för "Outstanding Supporting Actor in a Comedy Series". Resten bryr jag mig inte så mycket om, kanske T.R. Knight för Supporting Actor in Drama och Katherine Heigl för kvinnliga.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor jul 19, 2007 16:49

HeY skrev:Vinner Masi Oka Emmy för sin roll som Hiro i Heroes så tror jag att jag sjuter mig själv. Seriöst, vilka nominerar dessa folk egentligen :?

Hype. Hype. Hype. Hype. Hype. Hype. Hype. Crap Hype. Om öht någon från Heroes nödvändigtvis skulle nomineras finns det x antal andra som är ljusår bättre än Masi Oka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 16:57

Ja, dramaklassen var... Boston Legal -- som jag verkligen älskar -- känns malplacerad -- den känns fortfarande mycket mer som komediserie. Heroes och Grey's Anatomy? WTF? Var är Friday Night Lights? The Wire? Fortfarande inget för the Shield? Dexter? Studio 60? Weeds? Det är ju inte som om att det här har varit ett dåligt år.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor jul 19, 2007 16:57

Hiro? seriöst?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 17:05

gaspode skrev:Hiro? seriöst?

Han stjäl säkert emmyn framför näsan på William Shatner.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor jul 19, 2007 18:17

Är det inte meningen att en skådespelare ska vara OUSTANDING för att vinna dessa priser? Vad har Masi gjort som varit speciellt outstanding, pratat japanska i TV i ett helt år och skrikit YAAAAATTTTAAAA!!! Verkligen enastående 8)

Michael C. Hall? Har de ens hört hans namn? Emmy my ass!!

Bara att SMG aldrig ens blev nominerad måste väl bevisat för folk vilken skit emmygalan har blivigt?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 1:54

Matt Roush vill att Emmy-nominerarna ska bli fastbundna ovanför en brasa för att sakta kokas till döds (okej, han säger väl det inte på det viset):
http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800018877

Han håller med oss om Michael C Hall:
Dexter's riveting Michael C. Hall (whose absence was a major surprise)

Annars håller jag väl inte med om att Lost borde ha nominerats och en massa annat, men jag tycker som alltid om att läsa Roush även om jag inte håller med.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » fre jul 20, 2007 10:55

men ni är ju så pretto, det är inte emmyn =) de går bara på hypes och popularitet :D

och nä, hiro är inte den som är värd en emmy i den serien
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jul 20, 2007 12:20

Emmyfolket kanske inte är pretto, men Hiro? Jag tål inte honom och jag är INTE pretto. Nån slags någorlunda godkänd skådespelarprestation måste man väl ändå göra..

Yay för TOUS dock! Jag ska heja på dom.

Och synd för Michael C Hall. Dexter var skitbra och han var också skitbra.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre jul 20, 2007 12:55

Ifall någon i Heroes casten skulle få bli nominerad, vilket jag inte tyckar någon borde ha blivigt, så tycker jag det borde ha blivigt Hayden Penetierre. Hon må vara för ung för emmy folkets standard, men utav hela casten så är det ändå hon som gjort starkast intryck på mig och vad jag har fått för intryck de flesta. Sedan så är hon den som också klarat av att förmedla ordentligt med smärta i dramatiska scener, är det inte det som en duktig skådespelare ska kunna? Inte skrika YAAATTTA i en övermänsklig ljudton.

För att gå över till en annan sak så har CW's pilotavsnitt för deras nya övernaturliga serier "Reaper" läckt ut. Vet inte om det är den officiella eller om det kommer göras ändringar på den men en uppfattning om serien får man ju i vilket fall. Om någon är intresserad så är länken här: http://www.mininova.org/tor/800214

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » fre jul 20, 2007 22:45

Tinwiel skrev:Emmyfolket kanske inte är pretto, men Hiro? Jag tål inte honom och jag är INTE pretto. Nån slags någorlunda godkänd skådespelarprestation måste man väl ändå göra..

nu läste du inte =D jag sa att folk HÄR :lovebunny: är pretto, och att emmy INTE är pretto :lovebunnier: :lovebunny:
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » fre jul 20, 2007 22:53

Men om något pris ska gå till något för att det är OUTSTANDING, då ska det vara kvalitativt rakt igenom. Jag älskar Boston Legal skitmycket, men samtidigt undrar jag vad den gör emmynominderad. Precis på samma sätt som att jag inte tycker Eureka heller hade platsat, att gilla något behöver inte betyda kvalitet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » lör jul 21, 2007 12:02

Hmm så vi har ingen O5-tråd..Nåväl.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/923167/O ... oduct.html

ganska billigt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » lör jul 21, 2007 12:17

http://blog.nj.com/alltv/2007/07/why_i_ ... t_841.html

Förutom att han inte tyckte om Studio 60 alls och att han slutat titta på Rescue Me kan den här mannen sina saker.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » lör jul 21, 2007 12:34

Tv6 kör Simpsonsmaraton idag från 15:10 till 21:00. Ska vara avsnitt favoritavsnitt framröstade av oss svennar. 17:00 är det Inside the actors studio när alla röstskådisarna var med.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » lör jul 21, 2007 15:42

Ja jag tänker göra ett inlägg till på raken.

Mad Men 1x01 - The shiznit. 50-talet comes to life. Ett par karaktärer man direkt knyter sig till och Vincent Kartheizer(?) som sliskig reklamkille.

Reaper 1x00 - Ganska småtrevligt. Kommer nog att se en del avsnitt av den när den börjar för att se vart det leder.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav HeY » sön jul 22, 2007 18:48

Off skrev:Reaper 1x00 - Ganska småtrevligt. Kommer nog att se en del avsnitt av den när den börjar för att se vart det leder.

Håller med, ganska rolig och "mysig" serie. Långt ifrån lysande men helt okej. Jag kommer också fortsätta att titta för att se om det kan bli något riktigt bra. Men what's up with Desperate Housewives musiken :?
För det var väl samma score de använde i bakrunden, som i slutet när han lämnade in, ehm, "demonsugaren" och även när pappan förklarade att de hade sålt hans själ? Hemska föräldrar som gjorde något sånt förresten, de kunde ha adopterat barn om de ville haft det och de skulle inte ha varit så lättlurade. Hallå, det var Djävulen de handlade om, den *riktiga* Djävulen och de trotsade honom. Borde det inte göra en mer misstänksam och "försiktig" :rolleyes:
Men sen så har jag självklart förstått att detta inte är en serie som man ska ta på speciellt mycket allvar :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön jul 22, 2007 20:21

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 20:58

U is da best, noike!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 21:10

HeY skrev:
Off skrev:Reaper 1x00 - Ganska småtrevligt. Kommer nog att se en del avsnitt av den när den börjar för att se vart det leder.

Håller med, ganska rolig och "mysig" serie. Långt ifrån lysande men helt okej.

Jag har faktiskt bara dykt på positiva reaktioner då jag läst runt på nätet. Iofs har jag väl bara läst cirka 30 korta omdömen, men ändå. Kan the CW ha nåt på gång? Kanske det. Reaper-piloten sparar jag tills det är dags på riktigt, men serien kommer att få en chans precis som Pushing Daisies och Sarah Connor (fast det är väl inte förrän till våren tyvärr).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön jul 22, 2007 21:22

AKS skrev:Pushing Daisies

*swoons*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » sön jul 22, 2007 22:05

Jag tyckte Reaper var bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » sön jul 22, 2007 22:30

HippieSpellan skrev:
Tinwiel skrev:Emmyfolket kanske inte är pretto, men Hiro? Jag tål inte honom och jag är INTE pretto. Nån slags någorlunda godkänd skådespelarprestation måste man väl ändå göra..

nu läste du inte =D jag sa att folk HÄR :lovebunny: är pretto, och att emmy INTE är pretto :lovebunnier: :lovebunny:

Ja, det läste ja, men min förklaring kanske var otydlig. Jag menade bara att att tycka att Hiro-skådisen är kass inte är ett tecken på att vara pretto för jag gillar honom inte heller och jag är inte pretto. Emmyfolket kanske bara är dumma, inte icke-pretto (förutom när dom nominerar skådisar och serier jag gillar ;)) Håller förresten med HeY om Hayden, hon var bäst i Heroes. Bra karaktär och stabil skådespelarprestation. Yay för Hayden!

Shit, vad svårt det blev att förklara sig när det blev väldigt många negationer i samma mening, jag fattar inte heller vad jag nyss skrev, om det inte vore för att jag faktiskt vet vad jag menade, men det vet ju inte ni... :rolleyes: ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film