Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön jun 03, 2007 8:37

Illyria skrev:
AKS skrev:Har tappat intresset totalt och då har jag bara ett avsnitt kvar.

Ett avsnitt som inte kommer hjälpa på den punkten heller. Troligen bättre att bara se det, för att få det avklarat, så kan du fortsätta med andra serier sen.

Så illa? Antar att jag får se det som ett plåster. Dra bort fort bara.

Tror att sommaren kan få mig att ge Heroes en till chans till hösten. Jag tror att om jag hade känt denna lesshet över serien (jag vet inte ens vad som hänt) och det var fem avsnitt kvar av säsongen eller så som samlades på hög så hade jag nog aldrig kommit tillbaka till serien. Men iom att det blir en naturlig paus nu och ny säsong om någon månad så lär jag ge den en andra chans.

Tob: Du och jag verkar ha hamnat i samma situation för visst känns Heroes som en bra serie, eller i alla fall helt okej. En serie jag borde vilja ge ännu en chans, men som sagt: suget är helt borta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön jun 03, 2007 11:15

AKS skrev:Tob: Du och jag verkar ha hamnat i samma situation för visst känns Heroes som en bra serie, eller i alla fall helt okej. En serie jag borde vilja ge ännu en chans, men som sagt: suget är helt borta.

Absolut.

Jag har hamnat i liknande situationer med tex. Battlestar Galactica också. Det är lite synd för då kan man börja ifrågasätta varför man ser på serierna när man uppenbarligen inte har något sug alls när de väl ligger där tillgängliga. Det känns trist när man upptäcker att kanske mer än halva tjusningen med att följa en serie är att just vänta, att inte ha tillgång och sen få tillgång, och sen när man tvingas lägga på lager så försvinner liksom suget efter dem. Illa, för speciellt Bsg tycker jag ju är fruktansvärt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön jun 03, 2007 12:46

AKS skrev:
Illyria skrev:
AKS skrev:Har tappat intresset totalt och då har jag bara ett avsnitt kvar.

Ett avsnitt som inte kommer hjälpa på den punkten heller. Troligen bättre att bara se det, för att få det avklarat, så kan du fortsätta med andra serier sen.

Så illa? Antar att jag får se det som ett plåster. Dra bort fort bara.

Beror på vad man har för förväntningar. (spoiler (men inte så mycket)) Onekligen slänger de i stort sett bort mycket av uppbyggnaden under säsongen, men det är fortfarande väldigt underhållande och med vissa bra delar, precis som resten av avsnitten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön jun 03, 2007 13:03

För någon som redan tappat intresset lär inte finalen hjälpa på den punkten som finaler i andra fall kan göra. Hur "illa" det sen är tolkas olika av alla, men om AKS tänkt spara finalen i hopp om att den senare ska väcka intresset igen så tror jag det är bättre att se den nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön jun 03, 2007 13:11

Illyria skrev:För någon som redan tappat intresset lär inte finalen hjälpa på den punkten som finaler i andra fall kan göra. Hur "illa" det sen är tolkas olika av alla, men om AKS tänkt spara finalen i hopp om att den senare ska väcka intresset igen så tror jag det är bättre att se den nu.

Nej, väcka intresset igen kommer den knappast göra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » tis jun 05, 2007 15:08

Då har vi förhoppningsvis bara en heroestråd igen, och nu skall den inte bråka vid sidbrytningar.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav eriked » tor jun 21, 2007 21:13

Ny cast till s2: David Anders (Alias), skojsigt
Sen några andra som jag inte har känner till, tror jag. Lyndsy Fonseca, Dianna Agron, Holt McCallany och Eriko Tamura

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » tor jun 21, 2007 21:28

eriked skrev:Ny cast till s2: David Anders (Alias)

Underbart :D :o

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » sön jun 24, 2007 21:06

På ungefär 20 dagar har jag lyckats se de tre sista avsnitt av Heroes. Mitt intresse för Heroes har verkligen störtdykt. Sista avsnittet hjälpte inte. Jag tycker det är väldigt tråkigt då jag verkligen gillade serien tidigare. Jag tror mycket har med ett klumpigt berättande och användade av Hiros förmåga att bända tid osv. Sen avsnitt 19 framtidsavsnittet så har jag haft jättesvårt att ta egentligen något på allvar alls. Så för mig har det mesta känns platt och rätt ointressant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön jun 24, 2007 21:37

Och jag har ännu inte sett sista avsnittet...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Daimone » tis jul 17, 2007 21:57

noike skrev:
Rombat skrev:noike: Om det inte är så att deras krafter legat latent inom dem hela tiden och det är just därför de sökt sig till den omgivning/yrken de har undermedvetet.

Kanske det, men då kommer man in på saker som "öde" och sådant där hippietjafs. Nej, säger jag. Nej.

Är väl inte konstigare än att nån som är bra på att måla dras till konst eller att någon sm är bra på att springa vill idrotta. Desutom tycks de ju instinktivs dras till varandra, Nikki har haft sex med två män inom en vecka och båda har haft krafter vad är oddsen för det om det inte är ödet/instinkten/något?

Att Micha har krafter är väl inte så underligt eftersom båda hans föräldrar har det. Det tycks ju vara genetiskt precis som bröderna Petrelli båda har det men att Claires bror inte har det eftersom hon är adopterad.'

Undrar om den lilla flickan polisen räddade också har det, om det var en av hennes föräldrar Sylar dödade och att han sen kom efter henne för det? Tror att Sylar skär ut hjärnan på de som har krafter och att det är övriga familjemedlemmar och anhöriga som bara råkar vara där han spikar upp i taket.

Nikki tycks ju lida av någon sorts Dr Jekyll/Mr Hydepersonlighet när hon hamnar i trängda situvatiner plus att hon blir superstark, Typ varulven hulken fast hon inte byter utseende.
Senast redigerad av Daimone tis jul 17, 2007 22:09, redigerad totalt 4 gånger.
Daimone
Minion

Inläggav LauraP » tis jul 17, 2007 22:00

spoilermarkera, någon?!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav The Ankh » tis jul 17, 2007 22:10

säsong 7 ?? va?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » tis jul 17, 2007 22:17

The Ankh skrev:säsong 7 ?? va?
Misstag när jag spoilerifierade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Ankh » tis jul 17, 2007 22:19

Det står mao inget därunder som är farligt att läsa om man sett det som gått hittills?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » tis jul 17, 2007 22:20

Nej, har du sett s1 så är det bara att läsa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis jul 17, 2007 23:19

Nån som vet var jag kan hitta subs (engelska eller bra svenska) till S1?

EDIT: Hittade. Kan själv! :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Daimone » ons jul 18, 2007 20:35

1,08 Undrar vad Eden har för nån förmåga och om Bennet ljög när han berätta om hur han fick Clair. Undrar också vad det var för pojke Mohinnder såg och om Hiro kommer lyckas rädda servertrisen. Har svårt att se hur han skulle lyckas rå på Sylar. Funderar på om det kan vara den radioaktive manen som orsakade explosionen som Hiro såg.
Daimone
Minion

Inläggav Daimone » mån jul 23, 2007 20:35

HeY skrev:
LWes skrev:
HeY skrev:är rädd för att det kommer bli med Heroes som det blev med BtVS i Sverige (enligt folket alltså); cheesy och övernaturligt skräp (som en i min förra klass kallade BtVS :evil: )

Knappast. Heroes är en en ny populär serie som visas på primetime (HADE DEN PREMIÄR IDAG? JAG SKULLE SAGT TILL FOLK ATT SE OM JAG VISSTE!) till skillnad från Buffy som först visades på tidig söndagkväll, och sen på vardagseftermiddagar/mitt i natten, vilket ju inte är så bra tid, och vanligtvis reserverad för lite B-iga serier som Pacific Blue ( :lovebunny: ) och Relic Hunter ( :x ) m.m...
Jag tror till stor del att det var en anledning till Buffy's "rykte". Om den börjat visas på primetime när den var ny kanske det hade varit annorlunda? :? Vem vet...

Jasså så Buffy gick aldrig på någon bra tid? Jag trodde den började på Prime och sedan jobbade neråt till sämre tider.

Den gick på vardagseftermiddagarna på TV4 en gång i veckan i något som hette Kolla och var riktat till ungdomar med massa av olika serier Roswelt, The seventhin scow, futurama osv. Men de var tvugna att lägga ner för att TV4 fick en massa anmälningar ,som de först struntade i om att flera av programen var för otäcka för att visas på dagtid. Sen tog 5:an över. Uppenbarligen var det ingen som våga vissa serien på kvällstid där den säkert skulle ha fått mest uppmärksamhet.
Daimone
Minion

Inläggav HeY » mån jul 23, 2007 20:42

Buffy gick aldrig på primtime. Den gick som en after-school serie på tv4, vilket inte funkade eftersom serien inte är ansedd för barn. Sedan började tv4 flytta runt den och den gick bland annat riktigt sent på natten. Sen fick den en bra tid på Tv4+ tror jag, men de slutade visa den och sedan köpte femman.

Jag vet att du hatar Buffy, men serien fick aldrig någon chans i Sverige och det hade säkert funnits fler som har samma åsikt som du om Buffy som hade haft en annan om den blivigt behandlad med den värdighet som den förtjänar.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav MissGiggles » tor jul 26, 2007 22:37

Heroes är jättebra. Vågar inte skriva mycket mer, då jag inte har en aning om hur långt Sverige kommit än och jag orkar ju inte missbruka spoiler-funktionen. :D
Lindsey: I'm in if you want me.
Angel: I want you, Lindsey.
Angel: I'm thinking about rephrasing that.
Lindsey: I really wish you would.
Användarvisningsbild
MissGiggles
Demon Fodder

Inläggav caffeineaddict » lör jul 28, 2007 8:11

Jag och Eisa såg fram till 1.17 förra helgen. Måste säga att jag gillar det skarpt även om det är långt ifrån problemfritt (Mohinder...). 1.17 var grymt bra och bästa avsnittet hittills.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » lör jul 28, 2007 12:48

Åh Heroes, jag längtar. När börjar nästa säsong?
Ska minsann göra en omtitt innan. Kan vara bra också för att räta ut en del frågetecken.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 12:53

caffeineaddict skrev:Jag och Eisa såg fram till 1.17 förra helgen. Måste säga att jag gillar det skarpt även om det är långt ifrån problemfritt (Mohinder...). 1.17 var grymt bra och bästa avsnittet hittills.

Jag skulle utan tvekan ha två Mohinder i serien ifall det betydde att de kunde skjuta Hiro i huvudet.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » lör jul 28, 2007 18:38

HeY skrev:
caffeineaddict skrev:Jag och Eisa såg fram till 1.17 förra helgen. Måste säga att jag gillar det skarpt även om det är långt ifrån problemfritt (Mohinder...). 1.17 var grymt bra och bästa avsnittet hittills.

Jag skulle utan tvekan ha två Mohinder i serien ifall det betydde att de kunde skjuta Hiro i huvudet.

WHAT??? Hiro?? Are you crazy? Hiro e bäst!
HALLOO NEEEW YOOOOORK!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 18:46

Hiro är antagligen en utav de mest frustrerande och naiva karaktärena jag någonsin har varit med om. Jag tål honom inte och skriker han YAAATTAAAA!!! igen så tror jag att jag skjuter mig själv.

IMO off course :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » lör jul 28, 2007 18:47

Ojojoj. Jag älskar Hiro. Om du försöker döda honom så fr du gå gemnom mig =)
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 18:49

Mitt största problem med Hiro är att jag tvivlar på att någon över 10 kan relatera till karaktären. Naivare människa får man leta över.

Claire & Peter FTW!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » lör jul 28, 2007 19:00

Hfrm Host! 30-åringar och 25-åringar älskar Hiro!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » lör jul 28, 2007 19:04

Att folk gillar Hiro kan jag förstå. Men kan du relatera till honom? Då syftar jag inte på förstå honom, utan skulle du vara som honom i hans situation, eller skulle du vara ... ehm ... smartare :rolleyes:

Seriöst, Hiro beter sig som en barnunge :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film