Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » mån jun 18, 2007 0:26

Ja, Spike är helt underbar! :D

Det är tack vare brat som jag fått tag på serien. Hon såg några avsnitt på Barnkanalen förra året, fastnade totalt och köpte en samlingsbox med alla säsonger. Så det är den jag lånat och sakta men säkert håller på att ta mig igenom. Underbara karaktärer, smart dialog, osv. Lite mycket barnserie-handling ibland, men det har blivit bättre redan efter första säsongen. Känns väldigt mycket som att det var rena filmskolan att göra serien för alla inblandade.

Jag kan höra med brat om var hon köpte boxen och hur mycket hon betalade för den. Den är i alla fall väldigt fin och har en booklet med intressanta fakta om avsnitten. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » mån jun 18, 2007 0:30

Mm, vill verkligen ha tag i serien på nåt sätt och "barnstoryerna" är ju bara att vänta iom att det är en barn/ungdomsserie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån jun 18, 2007 0:41

Såg första delen av Jekyll tidigare ikväll och den var okej, en del lovande och annat som var mindre bra. Själv grunden för serien verkar det inget fel på, men jag är fundersam över utförandet. Tror jag ska ge nästa avsnitt en chans också, även om previewn såg lite sådär ut.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jun 18, 2007 0:49

AKS skrev:Mm, vill verkligen ha tag i serien på nåt sätt och "barnstoryerna" är ju bara att vänta iom att det är en barn/ungdomsserie.

Ja, precis, det är ändå en del av charmen med serien. Colin som jämt har olika nya projekt på gång, köper 100 000 halva pingisbollar och liknande saker. :D Min favorit (utöver Spike och Lynda) är däremot Kenny, som är Lyndas högra hand och barndomskompis. Han är så söt och rolig. Finns ett avsnitt i andra säsongen där man får se dem som små barn och det är helt perfekta små versioner av dem. :) Haha, jag får lust att göra en omtitt innan jag ens sett färdigt serien...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » mån jun 18, 2007 1:40

Slings and Arrows. Säsong två. En del skådespelare kvar, en del nya. Ny pjäs också, fortfarande Shakespeare. Och pjäserna de ska framföra påverkar och speglar till viss del vad som händer med folket på teatern. Und. Er. Bart. För att inte tala om Don McKellar som i skepnad av "Darren Nichols" är teaterns svar på Michael Bay.

Alla tre säsongerna är skrivna av Susan Coyne, Bob Martin och Mark McKinney och man kan verkligen höra varför Aaron Sorkin ville ha med McKinney både bakom och framför på Studio 60.

- It's lonely at the top. Why do you think I couldn't sustain a relationship?
- Because you were a bitter sarcastic prick. And you hated everybody.
- Well, yeah. But that was only part of it.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » mån jun 18, 2007 22:30

Klar med Slings and arrows . Det känns riktigt tomt nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån jun 18, 2007 23:43

Wohw! Jag tyckte Jekyll var jättebra! Väldigt spännande och intressant. Jag ser fram emot fler avsnitt! Jag gillar fortfarande inte UK-säsonger som är så oerhört korta, men är den här serien tänkt som komplett efter 6 avsnitt, eller kommer det kanske beställas en till säsong som med Primeval? Brittisk tv känns väldigt främmande för mig!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » tis jun 19, 2007 18:36

noike skrev:Idag visas Star Wars-specialen av Robot Chicken!

Me minst lika viktigt:
Green and his collaborators- Matthew Senreich, Doug Goldstein and Tom Root are “waist high” in production for Chicken’s third season, which is scheduled for an October debut.

OKTOBER! Det är ju en halv livstid dit!
Synd att det var så pass mycket återanvänt material med, men mycket av det nya var förbannat roligt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » ons jun 20, 2007 3:25

Puppets who kill är inte bara en underbar fras, det är också ett bra tv-program från kanada. Dan Redican -- från komedigruppen the Frantics (the Frantic Times är det bästa radioprogrammet någonsin) och som dessutom arbetat för Jim Henson -- spelar en socialarbetare som har hand om fyra dockor. Dessa ska rehabiliteras in i samhället igen, de är lite sociopatiska. Docka. Klocktorn. Sniper-rifle.

Tyvärr har jag inte hittat piloten, den saknades från s1-torrenten. Så om någon hittar den, skrik!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ruccola » ons jun 20, 2007 11:06

Heartland 1x01

Ville se för att Morena Baccarin är med i den, men jäsikens vilken trist serie. Klyschigt och standard som bara den. Men Morena Baccarin är med i den! Och är snygg.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav LWes » ons jun 20, 2007 22:53

Jag såg första avsnittet av Meadowlands igår. Eller dom första 15 minuterna i alla fall. Det jag såg var riktigt skumt.

och så såg jag säsongsavslutningen av October Road, och jag tycker faktiskt att den serien är jättebra. När jag väl ser på den tycker jag att den är jättebra, men när jag inte sett ett avsnitt på ett tag tycker jag att den bara är bra. Så jag är glad att den plockades upp för en till säsong.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor jun 21, 2007 19:28

Okej, nu har jag tittat lite mer på Dawson´s Creek och den är faktiskt helt okej som tidsfördriv, men inte mer än det. Kanske kommer den bli bättre, jag hoppas för jag tror att den har potential för det. Skulle dock vilja se mer om high school istället för utanför skolan.

Dawson är nog den sämsta och mest irriterande (naiva!) karaktären någonsin, men de andra är helt okej. Senast såg jag 1x07, det var nog det bästa avsnittet hittils.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tor jun 28, 2007 23:10

Och så blev Moonlight som serie dubbelt så intressant:

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-dohri ... -headlines

(Jason Dohring!!)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor jun 28, 2007 23:20

Hjälper inte mitt intresse tills jag sett att serien kommer se väldigt annorlunda ut jämfört med de klipp som finns ute nu, för de är enbart skrattretande dåliga. Serien känns ju också som mer än en tydlig ripoff på Angel, bara en mycket sämre version.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jun 29, 2007 0:00

Well, jag har inte sett några som helst klipp från serien och även om så är fallet så skulle jag få från totalt ointresserad till mindre totalt ointresserad om en av mina favoritskådespelare är med i en serie. But that's just me...

Och det verkar ju vara en hel del re-vamps (EDIT: Nej, det var inte tänkt som en pun. :)) på gång iom att Jason Dorhings karaktär i princip blir helt ny så vem vet var de slutar? Däremot ät det så att jag är ganska så ointresserad av de flesta serier detta år så jag hänger inte alls med lika bra som för ett år sedan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre jun 29, 2007 14:50

Hee, har laddat ner de första avsnitten av Degrassi Junior High alldeles nyss och ska se senare ikväll. Älskade den serien då jag var liten. Jag lyssnade på temat nu dock och kunde fortfarande texten trots att jag inte har sett serien sen det begav sig! :eek:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jun 29, 2007 15:09

AKS skrev:Hee, har laddat ner de första avsnitten av Degrassi Junior High alldeles nyss och ska se senare ikväll. Älskade den serien då jag var liten. Jag lyssnade på temat nu dock och kunde fortfarande texten trots att jag inte har sett serien sen det begav sig! :eek:

Yay! Det är bra!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tor jul 05, 2007 14:50

Ska jag berätta för er vilken min favoritserie är? Den är bättre än Heroes, den är bättre än vad det nu är för andra serier jag gillar och den är helt enkelt bättre än alla primetime-serier.
Days of Our Lives!!!!
Jag började följa den 2001 när vi flyttade till huset vi bor i nu (vi hade inte tv3 innan!!!) och sen följde jagden många år. Problemet är att avsnitten som visas på tv3 är 4 år gamla! Helt sjukt efterblivet. Vid något tillfälle för något år sen tänkte jag börja ladda hem nya avsnitt och följa dom men någonting satt stopp för mina planer.
I december la min VHS av, så jag kunde inte längre spela in avsnitten som visades på dagarna och i väntan på att den skulle börja fungera igen tappade jag kontakten med serien. och jag tyckte att det var okej!!!
Sen under maj i en kurs där jag jobbade hemma varje dag började jag se det på tv igen. och jag började läsa recaps för den tiden jag missat. och jag började också läsa recaps för dom senaste 4 åren: that's right! jag skulle börja ladda hem dom nya avnsitten!
Jag laddade hem alla avsnitt från aril, maj och en del av mars och sen såg jag massvis av avsnitt varje dag - och jag ÄLSKADE det.
Jag slungades in i seriens mytologi och började läsa om äldre storylines och allt är så fantastiskt.
Nu i några veckor har jag följt serien genom hemladdning och det är min favoritserie.
Visst, ett avsnitt av Heroes (min föredetta favorit (manusbaserade) serie) skulle jag hellre se än ett avsnitt av Days, men som helhet är Days bättre. Mycket.
Om jag fick välja en av serierna som skulle fortsätta medan den andra skulle läggas ner skulle inte valet vara svårt!!!!

Varför tycker jag att det är så bra? Av exakt samma anledning jag gillar Marvel, för vad är en större såpa än Marvel's Universum? Jag vet inte riktigt vad det är exakt, men helt klart har det att göra med det extensiva historian so blivit och mängden av karaktärer som kommer och går.
Vad är bättre i Marvel än när en karaktär man älskar dyker upp efter att inte synts till på 15 år? Det är exakt samma sak i Days!
Och faktumet att dom i Days kan visa flashbacks från 20 år tidigare, med karaktärerna spelade av samma skådisar - 20 år yngre är otroligt facinerande tycker jag.
Jag skulle vilja följa en till såpa, typ General Hospital, men jag blir så ledsen för jag har ju missat otaliga år av drama och känner att jag inte kan sätta mig in i det nu, då jag inte har någon historia med serien.
Jag skulle vilja ha alla avsnitt av General Hospital från dom senaste 25 åren. Då skulle jag kunna följa den.

DOOL FTW!

PS: Days är självklart inte bättre än One Piece.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tor jul 05, 2007 18:55

LWes skrev:Jag skulle vilja följa en till såpa, typ General Hospital, men jag blir så ledsen för jag har ju missat otaliga år av drama och känner att jag inte kan sätta mig in i det nu, då jag inte har någon historia med serien.
Jag skulle vilja ha alla avsnitt av General Hospital från dom senaste 25 åren. Då skulle jag kunna följa den.

Åååh, General Hospital! :lovebunny: Det var min första riktiga besatt-besatt av serie. Jag följde den från jag var 10 år tills jag var... 12, 13? TV4 slutade köpa in serien! Jag var helt förkrossad. Sjukt bra serie. Jag har läst lite re-caps för vad som hände sen, men det är ju inte samma sak som att uppleva avsnitten.

Joss hade rentav med en GH-karaktär i sin topp 25 över tv-favorit-karaktärer. 8)
Joss skrev:16) Finola Hughes, Anna Devane on General Hospital. Why does she flirt with me so?

Jag skulle säga Anna Devane eller Robert Scorpio. Eller Frisco Jones. De jobbade alla för WSB som spioner, så det var kanske det som gjorde dem extra bra med dubbla liv och allt.

Ibland tänker jag att jag skulle vilja se hela serien, men enligt Wikipedia är den uppe i 11 340 avsnitt nu (på 44 år). Så jag får behålla GH som ett kärt minne istället... min första tv-serie-kärlek. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tor jul 05, 2007 21:56

Där ser man!

Eftersom att varken få tag på hela serien eller se igenom hela serien är en realistisk tanke, har jag kommit på en plan.
Anledningen att jag funderar på att ta upp en till såpa är för att Days kanske inte fortsätter efter 2009 (fast Passions som lagts ner kommer ändå fortsätta på någon annan skum kanal).
GH är såpan med bäst tittare från vad jag förstår, så därför var det den jag tänkte på...

Så jag tänker att man skulle kunna gå till ett GH forum och be om hjälp. Dom skulle kunna länka en till recaps och ännu bättre: leta upp massa klipp på YouTube av alla viktigaste händelser, bröllop, dödsfall o.s.v. och sen säga vart man ska se dom, så att man läser recaps och ser klipp allt eftersom, och sen när man kommer fram till modern tid så är man HELT inne i det hela och övergången från att läsa recaps till att se riktiga avsnitt blir smidig som smör.

Det är ett stort projekt, men jag funderar på att satsa på det! Hoppas bara att det i så fall finns snälla fans som vill hjälpa en...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor jul 05, 2007 23:32

Jekyll 1x01 och 02
Det är inte det bästa Moffat har gjort, jag måste nog ranka Jekyll efter både Coupling och hans Doctor Who, men eftersom det är Moffat är det förstås ändå väldigt bra och blir bara bättre. Underhållande, spännande. James Nesbitt är lysande i sin dubbelroll. Jag är fasthakad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Simon » tor jul 05, 2007 23:56

Nessbit är som NES och 8-bit i samma ord. Respektabelt värre.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav AKS » lör jul 07, 2007 1:45

Jag har antagligen missat det, men this I didn't know:

As well as the Oscar-winning Bates, Marsters has recently worked alongside another Academy Award winner, Holly Hunter, on supernatural cop show Saving Grace, which premieres in the US next month. "Holly freaked me out by saying she'd been following my career for years," he laughs.

http://www.dwscifi.com/articles/show/67 ... gory_id=37

Ett avsnitt kanske?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jul 07, 2007 1:57

Ja, ett avsnitt. Holly och Kenny Johnson.

James borde ha kommit ihåg att Holly i början av sin karriär umgicks med Raimi/Tapert/Coen/Coen -- folk som gjort det är inte riktigt som andra i Hollywood.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » lör jul 07, 2007 6:15

Jag är ganska nöjd med Saved

fast Ava från ga är ju med... det är lite jobbigt, jag kan inte se henne som den sexiga tjejen i serien...
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » lör jul 07, 2007 14:44

Läste precis att Traveler hade lagts ner, antar att det inte är någon serie att ta upp då (även om den kanske är bra). Är det gamla nyheter eller är det väntat?

Källa: http://www.eztvefnet.org/index.php?main ... w_news=638

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån jul 09, 2007 1:42

HeY skrev:eller är det väntat?

Jag tycker så, med tanke på hur hårt antalet avsnitt skars ner, till den grad att jag trodde det egentligen var riktigt gamla nyheter.

Burn Notice 1x02
Äääähh... jag gillar. Det gör jag. Jeffrey Donovan är kanske ingen Tom Selleck, men nog har serien känslan av en modernare Magnum, P.I. Till och med Magnum möter, uhm, någon annan serie fast jag kommer inte på något bra exempel just nu.

Jag tycker andra avsnittet var bättre än första.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HippieSpellan » mån jul 09, 2007 1:44

HeY skrev:Läste precis att Traveler hade lagts ner, antar att det inte är någon serie att ta upp då (även om den kanske är bra). Är det gamla nyheter eller är det väntat?

Källa: http://www.eztvefnet.org/index.php?main ... w_news=638

nyheternas ålder vet jag inte, men här förstod man det iaf, det var inte direkt en slukarserie=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 22:08

Aaaah, the 80s...

Verkar som att 21 Jump Street ska gå i repris på TV4. :)

http://www.tv4.se/tvtabla/program/8790.html

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jul 09, 2007 22:11

Vågar man titta på 21 hopparna nu? Det finns vissa nostalgiska saker som fungerar och andra som inte gör det. Jag är rädd att det här ska vara det sista.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film