Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor jun 28, 2007 20:17

S1 av Torchwood sändes mellan s2 och 3 av Dr Who.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor jun 28, 2007 20:25

noike skrev:S1 av Torchwood sändes mellan s2 och 3 av Dr Who.

Tack så mycket! Så de är alltså helt fristående av varandra?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor jun 28, 2007 20:35

Nja-aoo. Jo, det är de väl. Nästan. En av huvudpersonerna är ursprungligen från Dr Who, men bortsett från det och små tjena-moss-detaljer så är det möjligt att se dem var och en för sig.

Men det är inga crossover-avsnitt eller så.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jun 30, 2007 1:10

Giddy giddiness!! Snart dags för avsnitt 13! Och med snart menar jag att jag innan jag laddar hem avsnittet kommer att hinna: sova i cirka sju timmar, tvätta, diska, försöka undvika att laga mat, laga mat, ångra att jag lagade mat för nu blev det mer disk, städa, läsa bok, se på minst tre avsnitt av Buffy, ta en promenad... Men snart är det ändå!! Yay!

(Fast nay till att det är sista avsnittet för säsongen... :()
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » lör jun 30, 2007 1:28

Jag kan trösta mig med att Sarah Jane-spinoffen dyker upp i höst iaf.. :p
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav AKS » lör jun 30, 2007 9:50

Ja, just det. Men den riktar sig väl till ännu yngre barn eller hur var det?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jun 30, 2007 17:18

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » lör jun 30, 2007 20:33

Är man nyfiken på hur SJA är så finns ju specialavsnittet som sändes vid nyår ute där...
//Peak

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Illyria » lör jun 30, 2007 21:28

S3-finalen finns ute nu. Jag ska se 12 och 13 nu ikväll, hoppas det betalar sig att ha sparat förra veckans för att se dem ihop.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jun 30, 2007 23:27

3.13

Första halvan av avsnittet är jag inte alls förtjust i. Inte alls. Men sen tar det sig på slutet iom att de gör att tiden går tillbaka. Det förstod man ju att det skulle ske redan innan det hände, men i vilket fall så kom alla bra scener efter det.

The Masters dödsscen. Började nästan gråta trots att han var den han var.

Captain Jack är the Face of Boe?! Det skulle vara trösterikt för tanken på Jack levandes i all oändlighet... Om han nu är the Face of Boe så blir det ju en oändlighet, men han dör till slut och får dessutom dö "i armarna" på Ten. Ett värra öde hade ju kunnat vara att vänta. Samtidigt så vet jag inte om jag vill tänka på Jack som Boe framöver. Det känns så... fel.

Undras om Martha är med i nästa säsong? Kanske behöver hon bara en paus. Känns som att hon lär börja dejta den där andre doktorn. :)

Vissa delar var faktiskt inte bra alls, andra delar var riktigt bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jun 30, 2007 23:47

AKS skrev:3.13

Undras om Martha är med i nästa säsong? Kanske behöver hon bara en paus. Känns som att hon lär börja dejta den där andre doktorn. :)

Jo, att de skulle ändras tillbaka var rätt självklart även om jag ett litet tag hoppades att de inte skulle göra det. Doktorn kan ju ändå åka fram och tillbaka så det hade varit intressant med en nergången Jord som utgångspunkt.

För övrigt gillade jag varje scen med John Simm, även om inte alla andra scener i framtiden kändes så inspirerade. Emellanåt blev det lite smålöjligt med tankekoncentrationen men å andra sidan är det så Dr Who ska vara.

Jag tror Martha kommer tillbaka efter julspecialen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Peak » sön jul 01, 2007 0:48

3x13:

Besked om Martha och Julspecialens gästskådis kommer tydligen under nästa vecka för intresserade. Inte lika bra avsnitt som förra veckan, men det är inget ovanligt när det är flerdelade avsnitt. Slutet fick mig att skratta iaf, kan inte vänta på "Voyage of the Damned".. :p

Spoiler: Troliga gissningar om gästskådisar julavsnitt/4x01 efter vad jag hört:

Jag gissar på att Kylie Minogue (eller hur det nu stavas) är julgästskådis. Martha skall tydligen vara med i 4x01 iaf, sedan vet jag inte. Vi får se vad de säger i pressreleasen nästa vecka.
//Peak

Peak
Minion

Inläggav Peak » tis jul 03, 2007 2:19

Castingsspoilers för julspecialen:

http://www.bbc.co.uk/doctorwho/news/cul ... 6771.shtml
//Peak

Peak
Minion

Inläggav AKS » tis jul 03, 2007 9:18

Casting: Vet inte om det måste spoilermarkeras eftersom det lär snackas om det och vara med på foton etc innan, men då var det ju sant då det som vi hörde för flera veckor sen. Intressant.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » ons jul 04, 2007 1:27

Mer karaktärsspoilers. En viss person vi känner sedan förut verkar få en "ny" chans.. :p

http://www.bbc.co.uk/doctorwho/news/cul ... 6831.shtml
//Peak

Peak
Minion

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 1:50

Mycket intressant!

Jag hatade Tate i slutet av S2 och i början av julspecialen, men karaktären växte verkligen under specialen och jag hade kunnat acceptera henne som companion. Men det hade varit kul med nån helt ny!! En kille typ. Eller nån från ett annat land. Nån från en annan tid eller planet som companion är jag personligen inte så intresserad av för jag gillar att det finns en anledning till att utgångspunkten är jorden och nutid.

Jag har, efter att ha sett S1 av Tates sketchshow, insett att hon är en bra skådespelerska. Kan fortfarande inte fatta att hon spelar foul-mouthed nan i sketchshowen. Jag antar att det är hon i alla fall...

Hm, känns lite konstigt ändå med Tate tillbaka...

EDIT: Eller kanske inte... Nån som inte blir alldeles stjärnögd över doktorn? Nån som inte är ung? Märks det att jag inte har en aning alls om vad jag känner inför denna nyhet? :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons jul 04, 2007 6:26

Peak skrev:Mer karaktärsspoilers. En viss person vi känner sedan förut verkar få en "ny" chans..

Om dom nu skulle ta tillbaka någon vi redan träffat, något jag i sig gillar, hade jag föredragit tjejen från Blink. Hon är den första som dykter upp i mina tankar. Annars hade jag, som AKS, hellre sett en helt ny typ. Killer eller annat land. Eller, till skillnad från AKS väldigt gärna, någon från en annan tid (någon som (men inte just precis hon för det skulle ta mycket (allt) från historien) hon från The Girl in the Fireplace (hey, det är andra gången jag nämner ett Moffat-avsnitt här, så det kan bli)) eller annan planet.

Å andra sidan hade jag inte mycket emot Tate alls (även om minnet sviker angående min exakta åsikt) och, som sagt, någon i doktorns ålder med lite stabilare mark under fossingarna är ett steg i rätt riktning.

Måla mig nyfiken. Jag reserverar slutgiltig dom till efter hennes återintroduktion.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 16:46

Jag är snart klar med säsong 1 and I wonder, vad ska man se efter, Children in need, Christmas Invasion och de eller ska man se säsong 2?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 16:55

Children in need vet jag inte vad det är, men julspecialen bör du se.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jul 04, 2007 17:02

Christmas Invasion SKA man se innan s2.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jul 04, 2007 17:03

noike skrev:Christmas Invasion SKA man se innan s2.

Ah! Just ja! Glömde bort vilket av julspecialarna det var. Jag menar, man ska ju alltid se Who, men det avsnittet måste ses.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jul 04, 2007 17:43

http://www.behindthesofa.org.uk/2007/06 ... x-and.html
To be a Doctor Who fan, one must possess the ability to see a million different failures and downfalls, and then somehow assemble them into a greater picture of perfection.

Ja, det finns spoilers, så efter läs bara om du sett s3.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 19:33

AKS skrev:Children in need vet jag inte vad det är, men julspecialen bör du se.

Jag vet inte heller vad CIN är, men den stord med före Christmas Invasion i denna listan: http://www.epguides.com/doctorwho_2005

Men är det alltså endast CI man ska se för säsong 2?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons jul 04, 2007 19:40

Children In Need är en fem tio-minuterssak soim gjordes för någon gala. Jag har inte sett den.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 19:51

Okej. The Attack of the Graske då?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » ons jul 04, 2007 19:57

Interaktiv sak för BBC Digital. Inte sett den heller.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jul 04, 2007 20:00

Goodie then! Då behöver jag inte leta upp fler torrents är Christmas Invasion. Thank's for the help :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons jul 04, 2007 20:24

noike skrev:Children In Need är en fem tio-minuterssak soim gjordes för någon gala. Jag har inte sett den.

Jag har. Har för mig det är någon övergångsgrej mellan S1 och första julspecialen. Inte på något sett nödvändig, men ingen bortkastad tid heller.

Graskegrejen har jag varken sett eller har någon direkt lust att kolla in.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Peak » tor jul 05, 2007 4:43

"Graskegrejen" var egentligen ett spel som man körde genom "red button"-grejen på digitalboxarna i England (vet inte om man har det här, men där kan man tydligen komma åt kommentarer och annat genom den). Man fick göra lite val och lyckades/misslyckades i slutet. Naturligtvis finns de på nätet i två versioner (ett där spelaren vinner och ett där spelaren misslyckas).

CIN-specialen tycker jag själv är väldigt bra. Den utspelar sig som sagt emellan 1x13 och julspecialen.
//Peak

Peak
Minion

Inläggav HippieSpellan » tor jul 05, 2007 21:20

S03e13 hm.. bra att hon gick självmant lixom... inget pineing... Men å andra sidan synd att hon försvann så tidigt, gillade henne.

det där "think of the doctor" är inte nått för mig
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film