Friday Night Lights

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » fre maj 11, 2007 1:40

"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 1:41

madskellig skrev:Det blir en säsong 2 Yay!

Så jag ska fira imorgon!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre maj 11, 2007 8:36

WIIIIIE! :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » fre maj 11, 2007 8:39

Whooopa!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Glorificus » fre maj 11, 2007 15:07

Dance of Joy! :lovebunny:

Tänk, en hel säsong till med FNL:ig goodness!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » mån maj 14, 2007 17:42

FNL kommer på svensk tv om två veckor! :)
Kanal 5 skrev:Snart är det premiär för Friday Night Lights - en av höstens mest omskrivna ungdomsserier i USA där vi följer ett gäng ungdomar i Texas vars liv kretsar kring amerikansk fotboll. Friday Night Lights har premiär tisdag 29 maj.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån maj 21, 2007 21:35

En av de konstigaste IMDb-conspiracys jag har sett: trots att FNL (hela serien) har bra betyg, så har någon sett till att varenda enskilt avsnitt har bottenbetyg, trots att de flesta har 50+ röster. Alltså RIKTIGA bottenbetyg. Allihopa.

Så folk med IMDb-konton (och som minns precis vilket avsnitt som var vilket) får väl göra sitt för att gå in och rösta upp dem. ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » tis maj 29, 2007 23:00

101
Snyggt filmat, välskriven dialog, trovärdiga karaktärer. Problemet för mig efter ett avsnitt är väl att det är så mycket fotboll (trots att det var lite spännande där ett tag). Jag är oftast väldigt uttråkad av sport. Men jag tänker se minst 5 avsnitt och se vad jag tycker då. Om inte annat så kan jag spejsa ut under fotbollsdelarna. :)

edit: Och jag var tvungen att imdb:a hon som spelar fru coach, jag höll på att bli galen för att jag inte kom på vem det var. Det är ju hon från Spin City! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis maj 29, 2007 23:06

Jag är också sjuktligt ointresserad av sport men här efter ett tag sitter man och tittar på de bitarna med samma inlevelse som allt annat. Det blir mindre sport.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tis maj 29, 2007 23:07

Det låter bra, noike. Som sagt, jag ger det 5 avsnitt och sen utvärderar jag. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis maj 29, 2007 23:08

Tinwiel skrev:101
Snyggt filmat, välskriven dialog, trovärdiga karaktärer. Problemet för mig efter ett avsnitt är väl att det är så mycket fotboll (trots att det var lite spännande där ett tag). Jag är oftast väldigt uttråkad av sport. Men jag tänker se minst 5 avsnitt och se vad jag tycker då. Om inte annat så kan jag spejsa ut under fotbollsdelarna. :)

edit: Och jag var tvungen att imdb:a hon som spelar fru coach, jag höll på att bli galen för att jag inte kom på vem det var. Det är ju hon från Spin City! :)

Fotbollen kan jag acceptera och väldigt lätt se över. Dock så tycker jag att religionen och filmningen är svårare att vänja sig vid. Men som sagt har jag inte gett serien en ordenlig chans än utan bara sett 1x01-02.

Någon som förresten har hela säsongen och kan ge ut i hubben?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tis maj 29, 2007 23:11

Visar 5an det i ej widescreen som vanligt? Inte för jag tänkt titta där, ska se på datorn senare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis maj 29, 2007 23:37

Illyria: tror det var fullscreen, ja. Jag förstår inte vad det är med tvkanalers vägra att sända i korrekt aspect ratio. Inte som om att det kräver mer jobb.

Så här tyckte "fotboll"-fånarna på en ESPN-kolumn om serien:
TMQ really likes "Friday Night Lights." Many episodes did, however, veer dangerously toward chick-flick. Longing glances, nonstop relationship talk -- an announcer might as well say, WE INTERRUPT THIS PROGRAM FOR A FOOTBALL SCENE.

De verkar ha svårt att se nyanser på saker och ting som inte handlar om sport hela tiden.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » ons maj 30, 2007 6:19

HeY skrev:
Tinwiel skrev:101

Fotbollen kan jag acceptera och väldigt lätt se över. Dock så tycker jag att religionen och filmningen är svårare att vänja sig vid. Men som sagt har jag inte gett serien en ordenlig chans än utan bara sett 1x01-02.

Någon som förresten har hela säsongen och kan ge ut i hubben?

det var väldigt mycket religion i första avsnittet och visst är det lite svårt att vänja sig vid, men jag antar att religion är en rätt stor grej i en mellanstor stad i Texas, så om det ska bli trovärdigt så kanske dom måste ha med så pass mycket religion.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » sön jun 03, 2007 1:33

Det är officiellt, jag är en idiot!

(spoiler 1x01) Jag tänkte att jag skulle ge serien en ordentlig chans nu så jag tog hem hela säsong 1 och såg om första avsnittet nu, och jag vet inte vad det var med mig förra gången men jag måste iaf ha varit på ett otroligt konstigt humör förra gången jag såg detta för jag tyckte det var skitbra!

Jag tror jag koncentrerade mig bättre och att jag var mycket mer inne i det denna gången. Jag kan minnas att förra gången var jag lite smått tankspridd så då hade avsnittet inte min full uppmärksamhet vilket gjorde att jag inte kom in i det ordentligen, men det gjorde jag nu och jag tycker att det var en riktigt bra pilot!

Jag kan dock hålla kvar vid en kommentar från förra gången! "Do you think God love fotball?" - "I think everybody loves fotball" - den scenen är fortfarande en stor eye-roller :rolleyes:

EDIT: (spoiler 1x02) Precis som förra gången så tyckte jag detta var bättre och konstigt är det inte heller när man tänker på att det är Jason Katims som har skrivit det (Roswell :lovebunny: )

Vi lär oss kännas karaktärena mer och jag måste säga att det är en intressant hög av karaktärer vi har fått. Det finns inte någon jag stör mig på än, eller kanske lite på den diviga (-I'm so not a rasist!-) svarta killen.

Jag gillar verkligen Matt skarpt (för det är väl vad nya quarterbacken heter? har inte hunnit lära mig nämnen än men det kommer nog snart). Jag tycker att skådespelaren levererar karaktärena nervositet och osäkerhet väldigt bra och man märker tydligt vad det är han känner inför allt.
Tycker fortfarande att långhåriga killen är intressant. Han verkar fortfarande vara inne i den så kallade "chockfasen" iom allt som har hänt och jag ser fram emot vad reaktionsfasen av det hela kommer ge.
Det samma gäller Jason. Att förlora sin benrörelse måste vara svårt när ens stora dröm är att bli fotbollsspelare. Han liv måste kännas väldigt meningslöst för tillfället och det ska bli intressant att se hur allt kommer gå med honom nu. Ska det bli anpassning till ett nytt liv eller ska vi få det dära miraklet som han pratade om?

I vilket fall så är jag glad över att jag bestämde mig för att ge FNL en ny chans. Nu ska jag dock gå och lägga mig; ser antagligen 03 imorn.

Nämnde jag att jag är en idiot ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » sön jun 03, 2007 17:07

Hihi, du är inte en idiot, du gav det ju en ny chans. Jättebra att du såg om första avsnittet då och inte gick direkt på 1x02. Men det blir bara bättre... jag fastnade kring 1x03-04. :)

HeY skrev: (spoiler 1x02) Precis som förra gången så tyckte jag detta var bättre och konstigt är det inte heller när man tänker på att det är Jason Katims som har skrivit det (Roswell :lovebunny: )

Ja!! :lovebunny: Han får in så mycket känsla och äkthet i alla sina serier... My So-Called Life, Roswell, FNL... :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » sön jun 03, 2007 20:49

Glorificus skrev:Hihi, du är inte en idiot, du gav det ju en ny chans. Jättebra att du såg om första avsnittet då och inte gick direkt på 1x02. Men det blir bara bättre... jag fastnade kring 1x03-04. :)

HeY skrev: (spoiler 1x02) Precis som förra gången så tyckte jag detta var bättre och konstigt är det inte heller när man tänker på att det är Jason Katims som har skrivit det (Roswell :lovebunny: )

Ja!! :lovebunny: Han får in så mycket känsla och äkthet i alla sina serier... My So-Called Life, Roswell, FNL... :lovebunny:

Och glad är jag över den andra chansen också; har sett till 1x05 nu och det är SUGOI! :D

Man fastnar verkligen i allt väldigt fort när man är koncentrerad och inte alldeles stressad (som jag kan minnas att jag var förra gången).
Namnen har jag fortfarande lite svårt för men de börjar komma in nu också: Taylor, Matt, Layla, Jason ..öhm :rolleyes:

Iaf så är det jättebra och nu känns det genast mycket mer positivt över att alla serier har slutat (förutom OTH då som slutar om 2v).

Men jag tror att jag ska se på 1x06 nu. Har varit ute i solen i 5h nu så lite FNL för att avsluta dagen blir perfekt :D

Edit: Vodoo :!: minns jag att en hette också! (men han gillar jag inte så han kan jag glömma)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » mån jun 11, 2007 20:12

Sett 1x01, 1x02
Ja det var kanske lite bättre än väntat ändå. Hade trott att det skulle vara mer åt OTH/OC hållet med extra sport. Men detta kan kanske fungera. Jag förstår mig inte på alla karaktärer ännu och hur de förhåller sig tillvarandra (eller vad de heter) men det visar sig nog. Kameran verkade lugna ner sig lite efter pilotavsnitt vilket nog var bra. Good shit.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav The Buffster » mån jun 11, 2007 20:45

eriked skrev:Hade trott att det skulle vara mer åt OTH/OC hållet med extra sport.

Exakt det trodde jag också att det skulle vara, men det visade sig var helt, helt fel. Tur det, för även om jag gillar både OTH och OC, ibland, så är ingen av dom ens i närheten av FNL.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Murnau » tis jun 12, 2007 19:42

Jag har sett de två första avsnitten och är verkligen inte särskilt imponerad. Det här får allt bli mycket bättre väldigt snart om jag skall se färdigt första säsongen. Men jag kommer väl se ett par avsnitt till i alla fall - man vet ju aldrig. Det är ju trots allt inte alla serier som börjar bra som fortsätter vara det speciellt länge (jag menar Lost var ju inte alls en dum serie typ de första två avsnitten eller så :) ).
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav adolvsson » mån jul 16, 2007 21:21

1x15
The Go! Team!

Åh, just det, slutet var schysst också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » ons jul 18, 2007 2:57

1x16
Fact!

1x21
Glorificus skrev:Bra att det tog slut mellan Tim och grannkvinnan,

Jag hoppas det leder till en stadig och närvarande vänskapsrelation, vilket skulle kännas bra, och då har dom redan fått förhållandearcen ur vägen. Kan man (jag) hoppas.

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.18) Glömde förresten nämna i förra avsnittet att flera av quad-rugbybitarna verkar inspirerade eller tagna från fantastiska dokumentären Murderball.

Jag hade fått för mig att flera eller de flesta av dom där handikappade rugbyspelarna var hämtade från dokumentären, fast det kan vara taget helt ur luften.

Tre saker till, över hela säsongen
1) Folk nämner musiken för sällan. Jag älskar soundtracket.

2) Göra Jason till tränare var ett genidrag, en av mina favorithändelser över hela säsongen.

3) Serien har varit intressant uppbyggt. Det känns som om säsongen är skapad för att kunna stå för sig själv om det inte hade blivit mer, och den fungerar alldeles utmärkt så. Dessutom kändes det, tyckte jag, som om dom enskilda avsnitten trots historie- och karaktärsarcer ändå gjorts med ett stand alone-tänkande. Inte för att dom enskilda avsnitten kan stå för sig själv, men ändå, det ligger något i uppbyggnaden. Lite som Angel (the Series) försökte göra i femte säsongen men åtminstone till en början misslyckades med, där lyckades FNL direkt från början.

En massa kärlek till Friday Night Lights.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » ons jul 18, 2007 14:58

adolvsson skrev:En massa kärlek till Friday Night Lights.

:lovebunny: :lovebunnier: :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons jul 18, 2007 14:59

adolvsson skrev:1) Folk nämner musiken för sällan. Jag älskar soundtracket.

Snuffy! Och musiken låter verkligen HELT olik WW och/eller Studio 60-musiken. The man's got talent.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons jul 18, 2007 15:03

caffeineaddict skrev:
adolvsson skrev:1) Folk nämner musiken för sällan. Jag älskar soundtracket.

Snuffy! Och musiken låter verkligen HELT olik WW och/eller Studio 60-musiken. The man's got talent.

Det är Snuffy och Howard Shore som vågar att inte supernicha in sig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör jul 21, 2007 2:50

Usch, detta gillar iaf inte jag: (castspoiler säsong 2) http://www.eztvefnet.org/index.php?main ... w_news=679

Tycker inte alls om den kvinnan!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör jul 21, 2007 2:52

Gillar henne inte heller, men om det bara är för en scen/avsnitt och det fungerar att öka tittarsiffrorna, då är jag helt för det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » sön aug 19, 2007 11:58

1.19
KYSS
Morsan - What are you doing?
Riggins - Umm, Im sorry...
Morsan - What are you doing.
Riggins - ...I misread the situation...
Morsan - You're a kid
Riggins - You're right.
Morsan - Go home! Tim, you need to go home.
Riggins - Yes Mam!

Hahaha, han är kung.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön aug 19, 2007 23:22

Avslutningen på säsongen var både intressant och positiv, men väldigt oviss. Frågetecknena är kanske inte så många, eller omfattande som exempelvis Lost. Men det hade känts väldigt jobbigt om det inte hade blivit en säsong 2.

Hey Laurein (Saracens grandma)
My Lord, is that Tayra?
Sure is.
Did you bring the booze?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » fre sep 14, 2007 15:53

FNL vann precis Salons fjärde "Buffy", priset de delar ut till årets mest underskattade serie på TV (gotta love that name). :) The Wire vann första året, Veronica vann andra, BSG vann tredje.

http://www.salon.com/ent/tv/feature/200 ... index.html

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film