Glorificus skrev:Fredrik Adolvsson! *sträng blick* Nu tar du upp serien igen! Allvarligt talat.

*ger kaka* (Ifall jag var för sträng nyss.)
Ooooh, såld! Jag gillar sträng, det blir lite stram skolfröken över det hela, sånt uppskattas, med kaka också? Det kan jag aldrig motstå! Ojoj, man (jag) är en sån slyna ibland.
Tinwiel skrev:ja, adolvsson! Hur långt såg du?
*kollar i mappen på hårddisken* Sista avsnittet jag såg måste ha varit 2x12. Huh. Kom längre än jag hade för mig.
Även om jag kan hålla med dig om att det brister i dialogen ibland, det är ju ingen Buffy, så är det ändå en bra, spännande serie. Man behöver inte vara såld på Jensen Ackles för att gilla den.. tror jag. Svårt att bedöma det, jag tycker ju att han är jättehet och dessutom ofta gör en bra rollprestation, speciellt i brorsrelationscenerna, så jag är fel person att fråga.
Jag känner mig ju inte speciellt fangirlig i närheten av Jensen, men jodå, han är även för mig en av de anledningar som talar för serien. Han och relationen till sin bror, något som alltför sällan är en stadig del av TV-serier på det här viset, likaså hur dom båda förhåller sig till farsgubben. Så du är inte fel person. Snarare rätt rätt, även om hetheten inte riktigt är en faktor i min bok. Än. Vem vet? Konstigare saker har hänt
Dessutom älskade jag hur dom behandlar myter, ta upp och göra till sitt eget. Jag är ju förtjust i den typen av myter till att börja med, det hjälpte.
Vad som har hållit mig tillbaka, då? Jag må tycka att serien har sin beskärda del av brister, det är riktigt synd att med rätt person bakom rattarna hade det kunnat bli någonting riktigt bra, fast jag hade nog fortsatt ändå om det inte varit för dialogen. Alla andra hinder, till och med Jareds hår (snälla snälla säg att han drar kniv genom kalufsen snart!), gick att komma över, underhållningvärdet fanns kvar, men till slut höll den där sablans dialogen på att vrida sönder mig ur stolen. Och jag gillar vara hel. En Fredrik Adolvsson i två bitar är ingen riktig Fredrik Adolvsson, som det gamla ordstävet så klokt förtäljer.
Och där är jag idag.