Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » mån maj 28, 2007 16:59

Men! Spark! I ansiktet!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » mån maj 28, 2007 17:46

rombat varje film som ska ses saknar dig bredvid
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » mån maj 28, 2007 17:58

Jag tycker att vi bygger en teleportör mellan kville och sjöbo. Får väl hitta en skillad engineer bara. :) :lovebunny:

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » mån maj 28, 2007 18:40

låter som en bra ide. det får var ditt projekt i sommar
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » mån maj 28, 2007 18:49

HippieSpellan skrev:
adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Spellan, jag och gaspode såg Hitch tidigare idag. Vilket dravel.

Jag tyckte faktiskt inte den var usel. Men den var ju inte bra. Dravel är ett bra ord, i största allmänhet.

hanna tänker nog på de långa "jag är en känslig kille"monologerna tror jag.. och de är lite långa...

Jag har inget emot såna monologer, men dom var jättelånga och jättesmöriga, kändes bara.. dravliga, och sen så var det pianomusik till. Too much sugar leaves a bad taste in your mouth. And a sugar hangover.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » mån maj 28, 2007 18:50

Men! Spark i ansiktet! Med våtdräkt!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån maj 28, 2007 19:15

Rombat skrev:Men! Spark i ansiktet! Med våtdräkt!

Vem sparkar han? Det är viktig information.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » mån maj 28, 2007 19:51

Eva Mendes. :D

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » mån maj 28, 2007 23:27

Puma Man, he flies like a moron...

MST3K håller på att äta min hjärna. Herregud, jag går åt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » tis maj 29, 2007 22:01

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre jun 01, 2007 1:26

Pirates of the Caribbean: At World's End
Jag gillade. Långt ifrån lika bra som ettan, väldigt mycket bättre än tvåan. Jag avskydde inte Dead Man's Chest, däremot var det för mycket slapstick och tunn story. Här har man istället försökt trycka in två filmers historia i en rulle, vilket inte alltid är så lyckat och en stor orsak till varför AWE inte ligger jämnsides med - eller övertäffar - första filmen. Å andra sidan är storyn tillräckligt bra, skitbra helt enkelt, för att göra problemen överkomliga och actionscenerna, sjöslagen, är alldeles förbaskat snyggt gjorde. Och brutal. Emellanåt är det en riktigt brutal och ganska mörk film. Rejäl underhållning, det här.

Ja. Jag gillar faktist den en hel del.

Fast jag älskade Keira Kneightly. När hon hoppar upp på vaddetnuheter och ger sitt uppviglingstal inför sista striden... det är sexigt, enormt sexigt. Ja, jag tänder på starka kvinnor. Okej? Okej! Bland karaktärerna var Elizabeth Swann överlag och generellt min favorit. Att låta henne bli inte bara kapten, utan piratkung, och sparka en sablans massa rumpa, det är inget annat än lysande. Jag skulle vilja se en spinoff-film, om Elizabets tid efter Pirates 3. Pirate Queen of the Carribean. Regisserad av David Fincher. Gah, det vattnas i munnen av blotta tanken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » fre jun 01, 2007 8:30

adolvsson: Ettan tycker jag är en av de bästa äventyrsfilmer som har gjorts någonsin. Fartfylld, lekfull, engagerande osv. Tvåan var en enorm besvieklse så här i efterhand. Alldeles för mycket av allting, för fartfylld, för lekfull, för mycket av allting och jag tog inte filmen på allvar för fem öre och segt blev, riktigt segt. Därför har jag inte tänkt se tredje filmen och i synnerhet inte när jag läser att filmen är 168 minuter, 168?! Men är det dags att jag blir lite mer öppensinnad för PotC 3, är det värt det? jag är tveksam, men just "väldigt mycket bättre än tvåan" låter lovande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Crashdummie » fre jun 01, 2007 9:18

gåller med feven & Tob om att 1:an var gr8! 2:an var en stor besvikelse... 3:an var helt ok, en film som jag främst såg för att det e en Prates film som man bara ska se....

.. och den var helt ok. Bättre eller mindre. Den hade definitivt sina stunder, var en typisk påkostad Disney film, bra skådisar...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tinwiel » fre jun 01, 2007 9:26

Bra, nu blir jag lite pepp inför att se 3an ändå. Jag tycker precis som er. 1an var spännande och charmig och en Johnny Depp i sitt esse. Tvåan var lång, inte alls lika charmig, inte så rolig och bara massa action hela tiden. Den var tråkig och i slutet satt jag mest och väntade på att den skulle ta slut nån gång.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » fre jun 01, 2007 10:31

Jag håller med adolvsson. Han har rätt helt enkelt.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Crashdummie » fre jun 01, 2007 23:56

feven har alltid rätt. en gång trodde han att han hade fel, men det visade sig vara ett misstag 8)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » lör jun 02, 2007 0:34

Tob skrev:och i synnerhet inte när jag läser att filmen är 168 minuter, 168?!

Den är verkligen lång, egentligen för lång, och det är inte som Zodiac där två timmar och 40 minuter kändes som 1 och 80, men samtidigt är det som sagt var mycket story för pengarna, mycket action, och det är väldigt ont om döda stunder.

Det är lite som med Spider-Man 3 där egentligen, att det bästa varit om man utökat en bit till och gjort till två filmer istället. Fast jag tror Pirates 3 fungerar bättre som helhet än vad S-M3 gjorde, helt apropå.

Summan är i vilket fall att ja det är värt det, det skadar nog inte att se den på bio och viktigast av allt är dom starka och oerhört korrekta argument Rombat och Crashdummie kommer med här ovanför.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tomas » lör jun 02, 2007 6:34

Läste om Fido för ett tag sedan och den ser ut att kunna bli riktigt kul.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » lör jun 02, 2007 17:25

adolvsson skrev:Zodiac där två timmar och 40 minuter kändes som 1 och 80

Så 2 tim 40 min kändes som 2 tim 20 min? ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » lör jun 02, 2007 17:31

caffeineaddict skrev:
adolvsson skrev:Zodiac där två timmar och 40 minuter kändes som 1 och 80

Så 2 tim 40 min kändes som 2 tim 20 min? ;)
Mathematics-FACE!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » lör jun 02, 2007 17:38

HAHA! Och det, mina vänner, är ett fullgott exempel på varför jag körde i matte på gymnasiet.

två och fyrtio kändes som en och tjugo, ska det förstås vara.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » sön jun 03, 2007 20:45

Vet inte ifall detta var en nyhet och alla har läst det men:

Blogg på Aftonbladet om Joss.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » sön jun 03, 2007 21:34

Hoppas manus blir greenlighted och att han får göra den och sen... tillbaka till tv, för bövelen!! Jag önskar nästan varje dag nu (under BtVS-omtitten) att Whedon ska börja göra en tv-serie igen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön jun 03, 2007 21:38

Ja, en av två saker jag önskar Joss. Tillbaks till tv och att the Goners inte är så likt Buffy som det låter. För om han börjar kopiera sig själv redan...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » sön jun 03, 2007 22:01

Kan han inte bara gå in på en TV-Station o säga. "Hej jag skall göra en riktig tv-serie igen, inte som detdär skräpet som går på tv nu, alltså en riktigt".

Då borde det väl inte vara några problem va?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » sön jun 03, 2007 22:05

Zaxx skrev:Kan han inte bara gå in på en TV-Station o säga. "Hej jag skall göra en riktig tv-serie igen, inte som detdär skräpet som går på tv nu, alltså en riktigt".
Då borde det väl inte vara några problem va?

Jo. För då blir det på FOX (där det blir nerlagt efter fyra avsnitt) eller the CW (där han tvingas följa inkompetenta marknadsundersökare) eller CBS (där det blir en CSI-spinoff). De bra tv-kanalerna hade skrattat honom rakt upp i ansiktet eftersom de faktiskt har bra program.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » sön jun 03, 2007 22:35

Ok då, bättre med en film då kanske... eller ja, varför inte TV Filmer. Det skulle jag kunna tänka mig.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » sön jun 03, 2007 22:44

Jag skulle vilja se vad Joss skulle kunna göra på kabel.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jun 03, 2007 23:02

Med anledning av Joss; det hela känns tristare eftersom det verkar som om han själv helst skulle gå tillbaka till TV, men är alldeles för rädd för att få sitt hjärta krossat igen. Det som gör hans verk till något extra är också en av anledningarna till varför han hålls ifrån oss, otäcka ironi.

I riktning av on-topic: Ikväll har jag tittat på hushållsfavoriten Darren Aronofskys The Fountain. Mellan den och The Constant Gardener ser det ut som om jag slutat störa mig på Rachel Weisz. Hugh Jackman har aldrig varit bättre och det tog inte lång tid innan jag slutade sörja versionen som aldrig blev av, den som skulle haft Brad Pitt, Cate Blanchett och dubbelt så hög budget. För The Fountain, som den nu presenterats, är sorglig och vacker, riktigt jävla vacker.

På så sätt påminde den mig om Sunshine, med beskrivningen sorglig och vacker, fast där slutar likheterna. Det finns heller inga större likheter med Aronofskys förra, Requiem for a Dream, mer än lite av ytan och budskap (det senare är nog dessutom en tolkningsfråga, gissningsvis, och inget jag tänker gå närmare in på i det här inlägget), och det förklarar kanske också till viss del filmens dåliga mottagande. För The Fountain är knappast vad man kunnat förvänta sig, vilket i sig borde vara precis vad man förväntat sig om man tittar på skillnaderna mellan RfaD och Pi.

Jag vill nämna fler filmer. Kubricks 2001. Solaris, såväl originalet som Soderberghs grovt underskattade version. Dom, Sunshine och The Fountain är alla filmer, science fiction-historier, som kan sorteras in... inte i samma fack, för inte många fack skulle vilja ta emot dom, men de tillhör absolut en grupp för sig och jag älskar den. Jag älskade The Fountain.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor jun 07, 2007 13:31

Hittade nu schemat för gratisbion på Roskilde. Aldrig tagit mig in där förut, men nu när resan blir några dagar längre kanske man skulle hinna med det. http://www.roskilde-festival.dk/object. ... 00c&code=1

Shortbus borde vara kul att se med publik! :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film